Autokysymyksiä ja keskustelua

Pitkiä viestiketjuja tallessa on.
Locked
Message
Author
User avatar
Testokeitto
SMTC
Posts: 43000
Joined: 22 Apr 2005, 11:23

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4231 Post by Testokeitto » 13 Dec 2012, 14:58

Sd.Kfz.302 wrote:^1,8 versiossa on vittumaiset välitykset vaihdetoosassa, ikävä ajella motaria.
Osta mielummin saman ikänen vectra, samat viat mut ihan vitun paljon parempi auto ajaa.
eri. mulla oli 1.8, ihan jees oli. mutta joo, ykskasissa tais olla tiheempi loota kun kakslitrasissa. niin ja c-corsallakin vois päästä..

User avatar
free lossless audio codec
kunnon örinää
Posts: 145423
Joined: 04 Mar 2004, 15:11
Location: xiph.org

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4232 Post by free lossless audio codec » 13 Dec 2012, 15:02

Tänään oli taas se joka toinen torstai kun talviaikana joutuu siirtämään aurauksen takia auton neljäksi tunniksi syrjään. No, eihän sitä kadunpätkää sitten ollut aurattu. Viime talvena sama juttu tapahui myös useamman kerran. Säätäminen, mihin auto siksi aikaa on siis todella palkitsevaa. :x

Mutta! Jos ei nyt ihan haukkumiseksi menisi, niin ilmeisesti katuosasto on huomannut tämän itsekin ja nyt vuodenvaihteessa alkavat tiedottaa mm. tekstarein onko aura oikeasti tulossa. Tämä on aika reilu juttu, jos se nyt vaan toteutuu. [-o<
Image

User avatar
Separi ruispellossa
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 19637
Joined: 01 Oct 2010, 09:48
Location: Nykäskylä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4233 Post by Separi ruispellossa » 13 Dec 2012, 16:13

horus wrote:Onko kokemusta yksityisestä pysäköinnivalvonnasta? Nappasin pari viikkoo sitten maksun ParkNet yhtiöltä ja päätin että vitut maksan. Nytten tuli muistutus (korotettuna tietysti viirellä eurolla) ja uhkailua perimistoimenpiteistä joista aiheutuu lisäkustannuksia. Mukana oli oikeen A45 tierote jossa siteerattiin KKOn ennakkopäätöstä 2010:23 ja väitettiin ettei taannoinen perustuslakivaliokunnan kanta ole ristiriirassa sen kanssa ym.
Kysymys - onko joku jättäny näitä maksamatta ja välttyny seuraamuksilta - jos jättää tuuppaa noi tulevat perintävirman laputkin suaraan silppuriin niin onko eressä käräjät taikka pääsevätkö jotenkin kiskomaan saatavansa esim. veronpalautuksista?
Itte olen tässä vaiheessa erelleen 'en maksa' linjoilla. :|
Mulla on yli vuoden takaa maksamatta yks ParkNetin lappu. Koska en itse ollut autoa sinne pysäköinyt ( :yucca: ) niin en tietenkään maksanut. Niiden nettisivuilla on yhteydenottolomake, jossa ilmoitin että joku muu ajoi, ja heidän hommansa selvittää kuka, koska väittävät tehneensä sopimuksen kuskin kanssa. Oikean kuskin ilmitantovelvollisuutta ei asiakkaalla ole.

Sitten sieltä tulee vitosella korotettuja muistutuksia, jotka kiistetään samaan malliin. Seuraavaksi alkaa tulla lappua PS Perintä -nimiseltä firmalta, ja samalla alkaa summakin nousta 20 euroa per kirje. Selvittelin asiaa, ja kävi ilmi että a) PS Perinnällä on sama Y-tunnus kuin ParkNetillä b) niillä ei ole laillistettua toimilupaa perintään. Eli täysin keksitty "perintätoimisto". Tolleen vaan saavat summan kasvamaan nopeammin. Sama homma taas, kiistät saatavan ja vaadit perintää keskeytettäväksi. Laki nimittäin sanoo, että riitautetun saatavan perintää ei saa jatkaa, vaan velkojan on joko unohdettava koko juttu tai vietävä käräjille. Lakiahan nämä veijarit kuitenkaan eivät noudata, vaan sama kirjeralli jatkuu, ja kovasti oikeudella uhkaillaan. Tässä kohtaa tein ilmoituksen kuluttajavirastoon, ja ilmoitus välittyi myös ParkNetille. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, mutta katsotaan nyt vieläkö niillä on uusia metkuja. Käräjillehän ne oikeasti eivät uskalla ketään viedä, koska tietävät ettei tule menemään läpi.

Elikkäs omasta viitseliäisyydestä ja varallisuudesta kiinni jaksaako alkaa vääntämään vai maksaako suosiolla pois.
kanammuna wrote:Yritin, uhmasin, ja liejut housuihin latasin.

User avatar
varastomies
4k
Posts: 4606
Joined: 18 Feb 2012, 02:36

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4234 Post by varastomies » 13 Dec 2012, 17:06

kissavideo wrote:ai. jopas. se linkki oli rikki, ni yritin arvailla mitä tarkoitit.

ai punto? hih hih. jos budjetti on siinä tonnin luokkaa, ni kehottaisin välttämään. voi tonnin fiat tosin olla hieno seikkailu.

jos bensiiniauto käy, kuten mainituilla kilometreillä luulis, ni väittäsin tonnilla saavan eniten vastinetta rahoilleen jostain japanilaisesta. kaverilla on ollu useampi lancer, on ostanu niitä kohtuullisen halvalla (katsastamattomina), sit fiksaillu ja puunaillu ja myyny kalliimmalla pois rahoittaakseen ralliautoharrastustaan. ei oo kuulunu mitään oikeita ongelmia olleen. ite ajelin toista vuotta corollalla jonka ostin tutulta, sen viis vuotta mitä yhteensä sillä ajeltiin, ei tarvinnu muuta ku öljyjä vaihtaa. primerala ajoin kolmessa vuodessa melkein 100tkm myös melkein ongelmitta, katkennu vetoakseli oli ainoa korjaus vaikka jo ostaessani oli yli 300tkm mittarissa.
Kerran elämässä ollut corolla ja kuunaan tuu päivää, jolloin tojota pihaan tulisi. Öljytkin piti vaihtaa huoltokirjan mukaan 5tonnin välein. Tollasella fiiualla ajaa kepeesti 350000 ja jos päälle satkun ajetun saa alle tonnilla, en pahana pidä ja kulutus pyörii 5-6l100 ihme nakun pitää 15000 ajomäärälle ostaa, että hyöty tulee esiin. Japanilaiset autot on yleisesti yliarvostettuja ja varaosat on kalliimpia kuin italiaanoihim,motonet pelastaa :P

User avatar
horus
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18061
Joined: 20 Dec 2008, 12:17
Location: Nääs nääs

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4235 Post by horus » 13 Dec 2012, 17:33

Separi ruispellossa wrote:
horus wrote:Onko kokemusta yksityisestä pysäköinnivalvonnasta? Nappasin pari viikkoo sitten maksun ParkNet yhtiöltä ja päätin että vitut maksan. Nytten tuli muistutus (korotettuna tietysti viirellä eurolla) ja uhkailua perimistoimenpiteistä joista aiheutuu lisäkustannuksia. Mukana oli oikeen A45 tierote jossa siteerattiin KKOn ennakkopäätöstä 2010:23 ja väitettiin ettei taannoinen perustuslakivaliokunnan kanta ole ristiriirassa sen kanssa ym.
Kysymys - onko joku jättäny näitä maksamatta ja välttyny seuraamuksilta - jos jättää tuuppaa noi tulevat perintävirman laputkin suaraan silppuriin niin onko eressä käräjät taikka pääsevätkö jotenkin kiskomaan saatavansa esim. veronpalautuksista?
Itte olen tässä vaiheessa erelleen 'en maksa' linjoilla. :|
Mulla on yli vuoden takaa maksamatta yks ParkNetin lappu. Koska en itse ollut autoa sinne pysäköinyt ( :yucca: ) niin en tietenkään maksanut. Niiden nettisivuilla on yhteydenottolomake, jossa ilmoitin että joku muu ajoi, ja heidän hommansa selvittää kuka, koska väittävät tehneensä sopimuksen kuskin kanssa. Oikean kuskin ilmitantovelvollisuutta ei asiakkaalla ole.

Sitten sieltä tulee vitosella korotettuja muistutuksia, jotka kiistetään samaan malliin. Seuraavaksi alkaa tulla lappua PS Perintä -nimiseltä firmalta, ja samalla alkaa summakin nousta 20 euroa per kirje. Selvittelin asiaa, ja kävi ilmi että a) PS Perinnällä on sama Y-tunnus kuin ParkNetillä b) niillä ei ole laillistettua toimilupaa perintään. Eli täysin keksitty "perintätoimisto". Tolleen vaan saavat summan kasvamaan nopeammin. Sama homma taas, kiistät saatavan ja vaadit perintää keskeytettäväksi. Laki nimittäin sanoo, että riitautetun saatavan perintää ei saa jatkaa, vaan velkojan on joko unohdettava koko juttu tai vietävä käräjille. Lakiahan nämä veijarit kuitenkaan eivät noudata, vaan sama kirjeralli jatkuu, ja kovasti oikeudella uhkaillaan. Tässä kohtaa tein ilmoituksen kuluttajavirastoon, ja ilmoitus välittyi myös ParkNetille. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, mutta katsotaan nyt vieläkö niillä on uusia metkuja. Käräjillehän ne oikeasti eivät uskalla ketään viedä, koska tietävät ettei tule menemään läpi.

Elikkäs omasta viitseliäisyydestä ja varallisuudesta kiinni jaksaako alkaa vääntämään vai maksaako suosiolla pois.
Tänks! Reklamoitu on. 8)
Sd.Kfz. 302 wrote:Världen är vittu paikka idag. :|
Trollface-mies wrote:poliitikon piittaamattomuus ajoi miehen epätoivosiin tekoihin.

User avatar
Separi ruispellossa
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 19637
Joined: 01 Oct 2010, 09:48
Location: Nykäskylä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4236 Post by Separi ruispellossa » 13 Dec 2012, 20:11

Tossa vielä tollanen asiaan liittyen: http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2011 ... eilla.html
kanammuna wrote:Yritin, uhmasin, ja liejut housuihin latasin.

User avatar
raaka mestitsi ¹
dry crust
Posts: 136494
Joined: 23 Apr 2004, 17:04
Location: käsipesulla

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4237 Post by raaka mestitsi ¹ » 13 Dec 2012, 21:08

Q-Parkin käyttämä perintäfirma lähetti autoon joskus kesäkuussa kiinnitetystä laskusta perintäkirjeen rekisteriin ensimmäiseksi merkitylle omistajalle. Tein reklamaation ja ehdotin, että ottaisivat yhteyttä siihen henkilöön, joka ajoneuvon oli pysäköinyt. Laskuja alkoi tippua sitten toisen omistajan nimelle osoitettuna. Annoin koko typeryyden olla, mutta äskeisen innoittamana lähetin nyt molemmille lafkoille tiedoksi, ettei vieläkään mennyt oikein.
Naturally, the machines were destroyed.
Image
http://ctw.fi/ Cast to Wolves crust | Leivotut sämpylät -laskuri (laskeminen aloitettu 1.1.2020): 160

User avatar
Koala-Paint
1k
Posts: 1634
Joined: 15 Oct 2012, 12:19

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4238 Post by Koala-Paint » 13 Dec 2012, 21:58

varastomies wrote:
kissavideo wrote:ai. jopas. se linkki oli rikki, ni yritin arvailla mitä tarkoitit.

ai punto? hih hih. jos budjetti on siinä tonnin luokkaa, ni kehottaisin välttämään. voi tonnin fiat tosin olla hieno seikkailu.

jos bensiiniauto käy, kuten mainituilla kilometreillä luulis, ni väittäsin tonnilla saavan eniten vastinetta rahoilleen jostain japanilaisesta. kaverilla on ollu useampi lancer, on ostanu niitä kohtuullisen halvalla (katsastamattomina), sit fiksaillu ja puunaillu ja myyny kalliimmalla pois rahoittaakseen ralliautoharrastustaan. ei oo kuulunu mitään oikeita ongelmia olleen. ite ajelin toista vuotta corollalla jonka ostin tutulta, sen viis vuotta mitä yhteensä sillä ajeltiin, ei tarvinnu muuta ku öljyjä vaihtaa. primerala ajoin kolmessa vuodessa melkein 100tkm myös melkein ongelmitta, katkennu vetoakseli oli ainoa korjaus vaikka jo ostaessani oli yli 300tkm mittarissa.
Kerran elämässä ollut corolla ja kuunaan tuu päivää, jolloin tojota pihaan tulisi. Öljytkin piti vaihtaa huoltokirjan mukaan 5tonnin välein. Tollasella fiiualla ajaa kepeesti 350000 ja jos päälle satkun ajetun saa alle tonnilla, en pahana pidä ja kulutus pyörii 5-6l100 ihme nakun pitää 15000 ajomäärälle ostaa, että hyöty tulee esiin. Japanilaiset autot on yleisesti yliarvostettuja ja varaosat on kalliimpia kuin italiaanoihim,motonet pelastaa :P
vertailin vittuillakseni motonetin hintoja yleisien huolto-osien kohdalla, koska alkoi ärsyttämään viiden tonnin öljynvaihtovälit.

raidetangon pää,
punto 9.00€
corolla 9.90€
cordoba tdi 9.00€

alapallonivel,
punto 44.00€ (motonetistä sai vain alatukivarren, liekö pallonivel prässätty?)
corolla 19.90€
cordoba tdi 7.90€

jarrupalat,
punto 18.90€
corolla 22.90€
cordoba tdi 14.90€

öljysuodatin,
punto 8.90€
corolla 5.90€
cordoba tdi 6.90€

ja kyllä sillä kulutuksen laskulla pikkuruinen fiat-moottori vs. saksalainen diesel-moottori kuittaa noilla kilometreillä sen diesel-veron jos kyseessä on paku jota aiemmin esittelin. jää vielä rahaa vaikka kaikkiin noihin huolto-osiin.

ei miul oo mitään fiateja vastaan, kerran meinasin ostaa yhden mut en sit ostanu ku ei lähteny käyntiin. se olikin paska, makso kai satasen luokkaa joten ei voi verrata. makuasioitahan nää autojutut on, vähän tylsä kinata. mut kuten kaikissa muissakin kinasteluissa, jään tässäkin kaipaamaan järkiperäisiä argumentteja.

User avatar
horus
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18061
Joined: 20 Dec 2008, 12:17
Location: Nääs nääs

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4239 Post by horus » 13 Dec 2012, 21:59

Separi ruispellossa wrote:Tossa vielä tollanen asiaan liittyen: http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2011 ... eilla.html
Selventävä blogi. :salut:
Sd.Kfz. 302 wrote:Världen är vittu paikka idag. :|
Trollface-mies wrote:poliitikon piittaamattomuus ajoi miehen epätoivosiin tekoihin.

User avatar
varastomies
4k
Posts: 4606
Joined: 18 Feb 2012, 02:36

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4240 Post by varastomies » 13 Dec 2012, 23:36

kissavideo wrote:
varastomies wrote:
kissavideo wrote:ai. jopas. se linkki oli rikki, ni yritin arvailla mitä tarkoitit.

ai punto? hih hih. jos budjetti on siinä tonnin luokkaa, ni kehottaisin välttämään. voi tonnin fiat tosin olla hieno seikkailu.

jos bensiiniauto käy, kuten mainituilla kilometreillä luulis, ni väittäsin tonnilla saavan eniten vastinetta rahoilleen jostain japanilaisesta. kaverilla on ollu useampi lancer, on ostanu niitä kohtuullisen halvalla (katsastamattomina), sit fiksaillu ja puunaillu ja myyny kalliimmalla pois rahoittaakseen ralliautoharrastustaan. ei oo kuulunu mitään oikeita ongelmia olleen. ite ajelin toista vuotta corollalla jonka ostin tutulta, sen viis vuotta mitä yhteensä sillä ajeltiin, ei tarvinnu muuta ku öljyjä vaihtaa. primerala ajoin kolmessa vuodessa melkein 100tkm myös melkein ongelmitta, katkennu vetoakseli oli ainoa korjaus vaikka jo ostaessani oli yli 300tkm mittarissa.
Kerran elämässä ollut corolla ja kuunaan tuu päivää, jolloin tojota pihaan tulisi. Öljytkin piti vaihtaa huoltokirjan mukaan 5tonnin välein. Tollasella fiiualla ajaa kepeesti 350000 ja jos päälle satkun ajetun saa alle tonnilla, en pahana pidä ja kulutus pyörii 5-6l100 ihme nakun pitää 15000 ajomäärälle ostaa, että hyöty tulee esiin. Japanilaiset autot on yleisesti yliarvostettuja ja varaosat on kalliimpia kuin italiaanoihim,motonet pelastaa :P
vertailin vittuillakseni motonetin hintoja yleisien huolto-osien kohdalla, koska alkoi ärsyttämään viiden tonnin öljynvaihtovälit.

raidetangon pää,
punto 9.00€
corolla 9.90€
cordoba tdi 9.00€

alapallonivel,
punto 44.00€ (motonetistä sai vain alatukivarren, liekö pallonivel prässätty?)
corolla 19.90€
cordoba tdi 7.90€

jarrupalat,
punto 18.90€
corolla 22.90€
cordoba tdi 14.90€

öljysuodatin,
punto 8.90€
corolla 5.90€
cordoba tdi 6.90€

ja kyllä sillä kulutuksen laskulla pikkuruinen fiat-moottori vs. saksalainen diesel-moottori kuittaa noilla kilometreillä sen diesel-veron jos kyseessä on paku jota aiemmin esittelin. jää vielä rahaa vaikka kaikkiin noihin huolto-osiin.

ei miul oo mitään fiateja vastaan, kerran meinasin ostaa yhden mut en sit ostanu ku ei lähteny käyntiin. se olikin paska, makso kai satasen luokkaa joten ei voi verrata. makuasioitahan nää autojutut on, vähän tylsä kinata. mut kuten kaikissa muissakin kinasteluissa, jään tässäkin kaipaamaan järkiperäisiä argumentteja.
Juu, etsä multa mitään hienoja argumentteja tästä saa, mielipiteitä on monia, enkä minä kiellä teidän asiantuntemusta autoista. Pienen ikäni näitten moottorilla liikkuvien kanssa räpänny ja kokemuksesta ton fiiun heitin ilmoille. Ohan niitä monia muitakin vaihtoehtoa tarjolla, eikä se seatti huono ollut, mutta jos myyjä huutelee jo ilmoituksessaan vikaa niin ei siinä yleensä ole kuin ongelmia tiedossa. Toisaalta, jos ritsan pihallensa ostaa, täytyy olla valmis myös yllätyksiin :P

Tarkoitushan tässä oli etsiä edullinen kulkuneuvo, aqnteeksi jos pahoitin mielesi "haukkumalla" ooppeleita tai japanin ihmeitä. Näin ei ollut tarkoitus :^o

User avatar
varastomies
4k
Posts: 4606
Joined: 18 Feb 2012, 02:36

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4241 Post by varastomies » 13 Dec 2012, 23:51

Ps. vuosi oli91 ja korollanpaska oli vm86 täydellisellä huoltokirjalla ja joka vitun huolto oli merkkiliikkeessä 1500mk, samaan rahaan sai öljynsuodattimen ja ilmanputsarin.

User avatar
ximmo
Melkein homo!
Melkein homo!
Posts: 10273
Joined: 14 Jul 2005, 10:02
Location: Helsinki
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4242 Post by ximmo » 14 Dec 2012, 00:33

varastomies wrote:Ps. vuosi oli91 ja korollanpaska oli vm86 täydellisellä huoltokirjalla ja joka vitun huolto oli merkkiliikkeessä 1500mk, samaan rahaan sai öljynsuodattimen ja ilmanputsarin.
Vuonna 1986 laitettiin lähes jokaisen auton huoltokirjaan öljynvaihtoväliksi 5000 km, koska ne öljyt oli silloin jotain ihan muuta kuin nykyään. Olen ajellut takavuosina vuoden 1988 Corollalla aika lailla ja siinä ei ollut ikinä mitään vikaa, perushuoltoja vaan, ja halpoja ne mun mielestä oli. Öljyt vaihdoin kerran vuodessa kilometreihin katsomatta, mutta kai niitä noin tuplat tuohon suositukseen nähden tuli.

Aika tuuriahan tuo auton ostaminen on kaiken kaikkiaan, koska hyvämaineisenkin merkin saa paskottua, jos sitä pitää huonosti. Ja tonnin autossa on jo yleensä useampi omistaja takana, joten ihan priimaa saa harvoin käsiinsä.

Tuulilasissa julkaistiin marraskuussa laajamittainen Merkkien Merkki -tutkimus, johon oli vastaillut 13 700 suomalaista autoilijaa. Tutkimuksessa vertailtiin tyytyväisyyttä autoon, myynti- ja huoltopalveluja, sitoutumista omaan merkkiin sekä eri automerkkien haluttavuutta. Fiat oli luokassaan häntäpäässä ja japanilaiset poikkeuksetta kärkipäässä. Ongelman tässä ostajalle tekee se, että japanilaiset olivat ylivoimaisia käytettyjen autojen arvon säilyvyydessä, toisin sanoen ne maksaa myös käytettynä paljon (prosentuaalisesti suhteessa auton alkuperäiseen hintaan).
Flemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
http://ruumiinavaus.bandcamp.com

User avatar
varastomies
4k
Posts: 4606
Joined: 18 Feb 2012, 02:36

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4243 Post by varastomies » 14 Dec 2012, 01:02

ximmo wrote:
varastomies wrote:Ps. vuosi oli91 ja korollanpaska oli vm86 täydellisellä huoltokirjalla ja joka vitun huolto oli merkkiliikkeessä 1500mk, samaan rahaan sai öljynsuodattimen ja ilmanputsarin.
Vuonna 1986 laitettiin lähes jokaisen auton huoltokirjaan öljynvaihtoväliksi 5000 km, koska ne öljyt oli silloin jotain ihan muuta kuin nykyään. Olen ajellut takavuosina vuoden 1988 Corollalla aika lailla ja siinä ei ollut ikinä mitään vikaa, perushuoltoja vaan, ja halpoja ne mun mielestä oli. Öljyt vaihdoin kerran vuodessa kilometreihin katsomatta, mutta kai niitä noin tuplat tuohon suositukseen nähden tuli.

Aika tuuriahan tuo auton ostaminen on kaiken kaikkiaan, koska hyvämaineisenkin merkin saa paskottua, jos sitä pitää huonosti. Ja tonnin autossa on jo yleensä useampi omistaja takana, joten ihan priimaa saa harvoin käsiinsä.

Tuulilasissa julkaistiin marraskuussa laajamittainen Merkkien Merkki -tutkimus, johon oli vastaillut 13 700 suomalaista autoilijaa. Tutkimuksessa vertailtiin tyytyväisyyttä autoon, myynti- ja huoltopalveluja, sitoutumista omaan merkkiin sekä eri automerkkien haluttavuutta. Fiat oli luokassaan häntäpäässä ja japanilaiset poikkeuksetta kärkipäässä. Ongelman tässä ostajalle tekee se, että japanilaiset olivat ylivoimaisia käytettyjen autojen arvon säilyvyydessä, toisin sanoen ne maksaa myös käytettynä paljon (prosentuaalisesti suhteessa auton alkuperäiseen hintaan).
Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Samaan aikaan oli Alfalla vaihtoväli 10000 ja korollaanki meni täyssynteettiset sisälle, olis varmaan kestäny pidempään, mutta halusin pitää "täydellisen" huoltokirjan, typerä kun olin :P Korollasta ei jäänyt mitään hyvää sanottavaa, eihän siinä laturikaan riittäny kahelle pinohiirin 15"basareille. Ette te mua saa millään tavalla sanomaan korollasta mitään hyvää, itteasiassa bensaaki söi saatanasti tehoihin nähden ja ainut auto mistä multa on pöllitty sterkat, se tosin korollan vika oo. Apin primeraanki jouduttiin vaihtaa kone 250t. jälkeen, tosin konerikkoa pidän yleisesti käyttäjän vikana, mutta todisteiden puutteessa kohauttelen olkapäitä. Niin ja jurvassa ajettiin carinalla botniaringillä kestävyyskisoja, niin oli ensimmäisten joukossa mistä kone laukes. Ei mulla muiden autojen kanssa sen kummempaa trabelia ole ollut... Okei yhestä alfasta kansipahvi pamahti, mutta siinä oli vikana hukkaportin letkun irtoaminen ja naula päässä ku vitosella oli vaan niin kiva suditella, eikä ymmärtäny höllätä.

User avatar
varastomies
4k
Posts: 4606
Joined: 18 Feb 2012, 02:36

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4244 Post by varastomies » 14 Dec 2012, 01:30

Ps. Tuulilasissa julkaistiin marraskuussa laajamittainen Merkkien Merkki -tutkimus, johon oli vastaillut 13 700 suomalaista autoilijaa. Tutkimuksessa vertailtiin tyytyväisyyttä autoon, myynti- ja huoltopalveluja, sitoutumista omaan merkkiin sekä eri automerkkien haluttavuutta. Fiat oli luokassaan häntäpäässä ja japanilaiset poikkeuksetta kärkipäässä. Ongelman tässä ostajalle tekee se, että japanilaiset olivat ylivoimaisia käytettyjen autojen arvon säilyvyydessä, toisin sanoen ne maksaa myös käytettynä paljon (prosentuaalisesti suhteessa auton alkuperäiseen hintaan).

Maksa tojosta 3-5donaa ja tuurilla ajat ongelmitta 350000 jälkeen puoleenmilliin ja myyt romuraudan hinnalla pois.

Maksa fiiusta max dona satkunajetusta ja tuurilla vedät ongelmitta 350tkm mittariin ja joku hullu ostaa sen 5sataa.

Sulla on kokoajan ollu käytössä parisataatuhatta vähemmän haissu/piereskelty auto, josta saat vielä yhen illan pierukännit, jos haluat.

Matematiikka ei ole vaikeaa :P

User avatar
Sd.Kfz. 302
joku kiva
Posts: 145761
Joined: 22 Dec 2006, 16:16
Location: esopoo
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4245 Post by Sd.Kfz. 302 » 14 Dec 2012, 09:24

80-luvun japsia suosittelen jos löytyy hyvä yksilö. Honda Civicki on ainakin hyvä auto ajaa, vie vähän bensaa(1,4 kaasarilla ainaki) ja teho/paino suhteen ansiosta liikkuukin suht mukavasti jos ei oo kuskin lisäksi mitään mukana.
Kovinkaan montaa sataa en maksaisi mistään edes just leimatusta 80-lukulaisesta ellei sitte pääse nosturille kokeilemaan pohjaa rautakangella.

Mk1 punto on ihan kamala auto ajaa ihan missä olosuhteissa vaan, että katselisin mielummin tuota noin 2000 vuosimallista alkavaa mk2 versiota. Mulla on ollu molempaa mallia, vanhempi vei 1,1 koneella vähintään 7,5 litraa bensaa vaikka ajoi kuinka nätisti ja hiljaa matka-ajoa - auto oli myös säädöissä ja kaikki sytkäosat tuoreita. Tuo uudempi on mukavampi ajaa ja kaikin puolin vähemmän paska peli enkä saanu edes ruuhkassa seisottamalla viemään sitä yli seitsemää litraa bensaa satasella. Motarilla tosin ihan paska, mutta se on vähän tyyppivika missä tahansa pesupallossa.

Vanhin mahdollinen primera on kanssa ihan hyvä valinta jos ehjän löytää, nissani pilasi moottorinsa 90-luvun puolivälin tuntumassa ku laittoivat toisen nokan koneeseen.
Image

Locked