2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskeviin...

Valtava läjä hevosenpaskaa.
Locked
Message
Author
User avatar
homo uimahallin suihkussa
päivystävä sukupuolihenkilö
Posts: 11089
Joined: 29 Oct 2013, 00:27
Location: Impi vaaran uima ralli

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#316 Post by homo uimahallin suihkussa » 22 Feb 2016, 08:36

валиди wrote:kysyn typerän karva-aiheisen kysymyksen: vaikuttiko hörmöns jo ennestään olleiden karvojen esim hiusten laatuun tai kasvuun, tai ylipäänsä muihin mitä ihmisen kehossa onkaan
Ei ole typerä kysymys! Vaikutti: esim. jalkakarvoista tuli pitempiä ja tummempia. Must tuntuu kans et hiustenlaatu on aavistuksen muuttunut (megaohuesta silkinsileästä hauraasta vain superohueen silkinsileään hauraaseen), mut tää voi olla kuvitelmaakin.

...ja hiusraja on alkanu vetäytyä, ei onneks vielä kauheen nopeesti. Mut luultavasti kaljuunnun aika varhain, jos tääkin tulee äidin puolen suvulta tai en tiiä.
okkulnisti wrote:turpa kiinni vuohi ja rukoile
Für Freiheit! Für Homosex!

User avatar
homo uimahallin suihkussa
päivystävä sukupuolihenkilö
Posts: 11089
Joined: 29 Oct 2013, 00:27
Location: Impi vaaran uima ralli

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#317 Post by homo uimahallin suihkussa » 22 Feb 2016, 08:47

maganeettimedia wrote:Tuli semmonen kysymys mieleen, en tiiä onko jo kysytty, mutta miten sun entiset seurustelukumppanit otti vastaan sun transsukupuolisuuden?
Hmm. En mä oikeestaan tiiä, kun en oo juurikaan jutellu aiheesta niiden eksien kans, joiden kans oon vielä tekemisissä. Mut ihan hyvin kai, tai ehkä se indikoi just sitä et ollaan edelleen tekemisissä ihan luontevasti, eikä asiasta oo tullu mitään draamaa.

Toisaalta mä oon 16-vuotiaasta alkaen ollut suht avoin läheisilleni siitä, et en oo nainen: seurustelin tuolloin n. 2 kk tyypin kanssa, jolle mm. sanoin, et saatan joskus lähteä sukupuolenkorjausprosessiin. Ja ennen sitä olin vuoden verran suhteessa, jossa sekä tyttö- että poikaystäväni vitsailivat, että mä oon ainoa mies suhteessa.

Itseasiassa joo, onhan mulla yks reaktio: eksä yli kymmenen vuoden takaa soitti mulle yllättäen öö 2012 joulunakohan se nyt oli. Vastasin nimelläni (joka siis on ollut kutsumanimeni jo kauan ennen prosessia), se kysyi "ootko oikeesti", sit se oli et "sun ääni on niin matala, et vois kuvitella sun vaihtaneen sukupuolta". Sit olin et nooooo itseasiassa... Sit juteltiin joku tunti pari siinä, sanoi tavallaan ymmärtävänsä ja kertoi itse harkinneensa asiaa aikoinaan, mutta ajattelevansa, että se on nyt liian myöhäistä.

Semmosta.
okkulnisti wrote:turpa kiinni vuohi ja rukoile
Für Freiheit! Für Homosex!

User avatar
maganeetti
nollapostaaja
Posts: 51631
Joined: 31 Dec 2008, 00:49
Location: jeboujoki

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#318 Post by maganeetti » 22 Feb 2016, 21:10

Kiitos kattavasta vastauksesta! Mukavaa ettei ole esiintynyt mitään vakavaa kusipäämäisyyttä vaikka yöllisten puheluiden muodossa tai jotain vastaavaa. :o
Spoiler:
Image

User avatar
Longhaired weirdo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 104099
Joined: 11 Nov 2012, 10:55

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#319 Post by Longhaired weirdo » 07 Mar 2016, 09:53

Ootko koskaan henkilökohtaisesti törmänny transfobisiin transhenkilöihin? Tuli tossa viime viikolla persunuorten kampanjan jälkimainingeissa vastaan yks blogi jossa tyyppi kuvaili itseään konservatiiviseksi transmieheksi ja puhui itsestään ja transsukupuolisuudesta samalla retoriikalla kuin suurin osa transfobisista cishenkilöistä (esim itseään kuvaili niin ettei hän koskaan tule olemaan oikea mies vaan ainoastaan nainen jonka kehoa on leikelty muistuttamaan miehen kehoa jne). Tuli vähän ikävä olo lukea sitä kun tietynlainen itseinho paistoi läpi aika vahvasti. Ootko ite törmänny vastaavanlaisiin tyyppeihin?
PERKELEEN TONTUT!

Image

"How come so nice people can make such a music, I can't understand" -Cactuksen omistaja

User avatar
homo uimahallin suihkussa
päivystävä sukupuolihenkilö
Posts: 11089
Joined: 29 Oct 2013, 00:27
Location: Impi vaaran uima ralli

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#320 Post by homo uimahallin suihkussa » 09 Mar 2016, 21:48

Longhaired weirdo wrote:Ootko koskaan henkilökohtaisesti törmänny transfobisiin transhenkilöihin? Tuli tossa viime viikolla persunuorten kampanjan jälkimainingeissa vastaan yks blogi jossa tyyppi kuvaili itseään konservatiiviseksi transmieheksi ja puhui itsestään ja transsukupuolisuudesta samalla retoriikalla kuin suurin osa transfobisista cishenkilöistä (esim itseään kuvaili niin ettei hän koskaan tule olemaan oikea mies vaan ainoastaan nainen jonka kehoa on leikelty muistuttamaan miehen kehoa jne). Tuli vähän ikävä olo lukea sitä kun tietynlainen itseinho paistoi läpi aika vahvasti. Ootko ite törmänny vastaavanlaisiin tyyppeihin?
En livenä, mutta netissä jonkin verran. Yksi tämmöinen blogailee aika paljon, jotain itseni mediaesiintymistäkin ruotinut jne.
okkulnisti wrote:turpa kiinni vuohi ja rukoile
Für Freiheit! Für Homosex!

User avatar
maganeetti
nollapostaaja
Posts: 51631
Joined: 31 Dec 2008, 00:49
Location: jeboujoki

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#321 Post by maganeetti » 13 Mar 2016, 01:13

Tämä kysymys nyt ei ole sitten mitään vittuilua.

Mutta mitä mieltä sä oot noista semmosista tyypeistä jotka työntää todella agressiivisesti sitä transsukupuolisuuttaan, homoseksuaalisuuttaan tai vastaavaa esille internetissä? Tyyliin "kirjailijoiden pitäis tehdä kaikista hahmoistaan non-cissejä." Tämmöseen tapaukseen vaan törmäsin tänään ja olin että en kyllä itse voi sanoa mitään. Jäi vähän semmonen olo että :dontknow:
Spoiler:
Image

User avatar
homo uimahallin suihkussa
päivystävä sukupuolihenkilö
Posts: 11089
Joined: 29 Oct 2013, 00:27
Location: Impi vaaran uima ralli

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#322 Post by homo uimahallin suihkussa » 13 Mar 2016, 02:28

Ottaisiko Paavi vastuuta? wrote:Tämä kysymys nyt ei ole sitten mitään vittuilua.

Mutta mitä mieltä sä oot noista semmosista tyypeistä jotka työntää todella agressiivisesti sitä transsukupuolisuuttaan, homoseksuaalisuuttaan tai vastaavaa esille internetissä? Tyyliin "kirjailijoiden pitäis tehdä kaikista hahmoistaan non-cissejä." Tämmöseen tapaukseen vaan törmäsin tänään ja olin että en kyllä itse voi sanoa mitään. Jäi vähän semmonen olo että :dontknow:
En tiedä, kun en tiedä tämmöisiä tapauksia, eikä tää kuvaus nyt avannut kauheesti, mistä on kyse.

Transihmisillä on syytä olla vihaisia. Myös "esille työntämisen" aggressiivisuutta on tosi vaikea arvioida: cistyypit työntää omaa cissukupuolisuuttaa esille koko ajan kaikkialla, eikä yleensä koe olevansa lainkaan aggressiivisia :dontknow:

Toisaalta transihmisissä on kans kusipäitä, ei se mahdotonta oo et oot semmoseen törmänny. En tosin tiiä et miks mun pitäis olla niistä mitenkään erityisesti mitään mieltä.
okkulnisti wrote:turpa kiinni vuohi ja rukoile
Für Freiheit! Für Homosex!

User avatar
maganeetti
nollapostaaja
Posts: 51631
Joined: 31 Dec 2008, 00:49
Location: jeboujoki

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#323 Post by maganeetti » 13 Mar 2016, 02:48

homo uimahallin suihkussa wrote:
Ottaisiko Paavi vastuuta? wrote:Tämä kysymys nyt ei ole sitten mitään vittuilua.

Mutta mitä mieltä sä oot noista semmosista tyypeistä jotka työntää todella agressiivisesti sitä transsukupuolisuuttaan, homoseksuaalisuuttaan tai vastaavaa esille internetissä? Tyyliin "kirjailijoiden pitäis tehdä kaikista hahmoistaan non-cissejä." Tämmöseen tapaukseen vaan törmäsin tänään ja olin että en kyllä itse voi sanoa mitään. Jäi vähän semmonen olo että :dontknow:
En tiedä, kun en tiedä tämmöisiä tapauksia, eikä tää kuvaus nyt avannut kauheesti, mistä on kyse.

Transihmisillä on syytä olla vihaisia. Myös "esille työntämisen" aggressiivisuutta on tosi vaikea arvioida: cistyypit työntää omaa cissukupuolisuuttaa esille koko ajan kaikkialla, eikä yleensä koe olevansa lainkaan aggressiivisia :dontknow:

Toisaalta transihmisissä on kans kusipäitä, ei se mahdotonta oo et oot semmoseen törmänny. En tosin tiiä et miks mun pitäis olla niistä mitenkään erityisesti mitään mieltä.
Oikeastaan sähän vastasit sun tossa viimesessä kappaleessa hyvin, kusipäät on aina kusipäitä. Varmaan tosi kliseinen juttu mutta tumblr-skenestä nää vittumaisimmat tyypit tuntuu puskevan pinnalle.

Jos vois vielä kysyä että miten me cis-tyypit työnnetään sitä pinnalle? Ihan vaan että vois varoa tulevaisuudessa. :happy3:
Spoiler:
Image

Poistunut käyttäjä 0380d1
Poistunut käyttäjä
Posts: 22356
Joined: 21 Sep 2008, 19:44

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#324 Post by Poistunut käyttäjä 0380d1 » 13 Mar 2016, 02:58

Ei oo mikää kysymys mutta katoin tommosta VICEn ohjelmaa (ja en keksiny mihin höpötän tästä, ei vissi oo mitää yleistä LGBT oikeus topandeerusta) jossa käytiin Brasiliassa ja aika järkky meno siellä: https://www.viceland.com/en_us/video/br ... 7a13d27d01

Eka jakso Japanista myös mielenkiintoinen :-k

User avatar
Longhaired weirdo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 104099
Joined: 11 Nov 2012, 10:55

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#325 Post by Longhaired weirdo » 13 Mar 2016, 15:50

Oletko katsonut dokumentin Game Face, jossa on mukana Fallon Fox? Onko transsukupuolisten urheilijoiden väitetty etulyöntiasema vain tietämättömyyden ja ennakkoluulojen ruokkima urbaani myytti? Mistä luulet johtuvan, että mediassa keskitytään nimenomaan transnaisten väitetystä testosteronin aiheuttamasta etulyönitasemasta jauhamiseen, mutta kukaan ei tunnu kysyvän että aiheuttaako transmiesten hormonihoitona ottama testosteroni heille etulyöntiaseman?

ps. paljon onnea :occasion9:
PERKELEEN TONTUT!

Image

"How come so nice people can make such a music, I can't understand" -Cactuksen omistaja

User avatar
homo uimahallin suihkussa
päivystävä sukupuolihenkilö
Posts: 11089
Joined: 29 Oct 2013, 00:27
Location: Impi vaaran uima ralli

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#326 Post by homo uimahallin suihkussa » 13 Mar 2016, 16:43

Longhaired weirdo wrote:Oletko katsonut dokumentin Game Face, jossa on mukana Fallon Fox? Onko transsukupuolisten urheilijoiden väitetty etulyöntiasema vain tietämättömyyden ja ennakkoluulojen ruokkima urbaani myytti? Mistä luulet johtuvan, että mediassa keskitytään nimenomaan transnaisten väitetystä testosteronin aiheuttamasta etulyönitasemasta jauhamiseen, mutta kukaan ei tunnu kysyvän että aiheuttaako transmiesten hormonihoitona ottama testosteroni heille etulyöntiaseman?

ps. paljon onnea :occasion9:
En ole katsonut. On ymmärtääkseni myytti: sellaisilla transnaisilla, joilta on kivekset poistettu, on yleensä paljon alhaisempi testosteronitaso kuin cisnaisilla. Ihan on aika paljon tutkittu tätä asiaa, eikä ole mitään viitettä siitä, että transnaiset, jotka käyttävät blokkereita tai ovat käyneet kivesten poistossa, saisivat mitään ihmeen biologista etua yhtään mistään urheilussa. Sen sijaan he ovat saattaneet hyötyä cismiesten tavoin siitä, että mieheksi tulkituille urheilijoille tarjotaan usein naisena pidettyjä enemmän ja parempaa henkilökohtaista valmennusta. Tähän ratkaisu tietysti on korjata maailma, eikä estää transnaisia kilpailemasta naisina.

Jälkimmäinen: biologinen essentialismi. Oletetaan, että naiseksi syntymässä määritellyt ovat aina ja ikuisesti heikompia kuin mieheksi syntymässä määritellyt. Oon tosin kyllä kuullut, että cismies, joka häviää transmiehelle fyysisessä lajissa, saattaa hyvinkin perustella häviötään sillä, että "toi on käyttäny niin paljon testoja". Tää ei ihmetyttäis mua, sillä oon ite käyny useemmanki keskustelun, joka menee suurin piirtein näin:

Cismies: -Mä oon kyllä vähän kade tosta sun parrasta, tulee vähän alemmuuskompleksi.
Mä: -Jaa.
CM: -Tai siis tietty se on eri asia, kai se mullaki kasvais jos piikittäisin testoja.
Mä: -Öö no siis sulla käsittääkseni kroppa tuottaa niitä ihan itekin?
CM: -No joo, mut sä oot kyl tainnu käyttää niit aika paljon!
Mä: .....
okkulnisti wrote:turpa kiinni vuohi ja rukoile
Für Freiheit! Für Homosex!

Poistunut käyttäjä f41bd82f
Poistunut käyttäjä
Posts: 48444
Joined: 13 Mar 2008, 21:33

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#327 Post by Poistunut käyttäjä f41bd82f » 13 Mar 2016, 16:49

homo uimahallin suihkussa wrote:
Cismies: -Mä oon kyllä vähän kade tosta sun parrasta, tulee vähän alemmuuskompleksi.
Mä: -Jaa.
CM: -Tai siis tietty se on eri asia, kai se mullaki kasvais jos piikittäisin testoja.
Mä: -Öö no siis sulla käsittääkseni kroppa tuottaa niitä ihan itekin?
CM: -No joo, mut sä oot kyl tainnu käyttää niit aika paljon!
Mä: .....
:sad1: voi muna

User avatar
Longhaired weirdo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 104099
Joined: 11 Nov 2012, 10:55

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#328 Post by Longhaired weirdo » 13 Mar 2016, 16:52

SAMMAGS!man wrote:
homo uimahallin suihkussa wrote:
Cismies: -Mä oon kyllä vähän kade tosta sun parrasta, tulee vähän alemmuuskompleksi.
Mä: -Jaa.
CM: -Tai siis tietty se on eri asia, kai se mullaki kasvais jos piikittäisin testoja.
Mä: -Öö no siis sulla käsittääkseni kroppa tuottaa niitä ihan itekin?
CM: -No joo, mut sä oot kyl tainnu käyttää niit aika paljon!
Mä: .....
:sad1: voi muna
Ei hemmetti :lolpalm:
PERKELEEN TONTUT!

Image

"How come so nice people can make such a music, I can't understand" -Cactuksen omistaja

User avatar
Keitossani on mies
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 72159
Joined: 09 Sep 2013, 00:12
Location: Käpylä mummo seura

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#329 Post by Keitossani on mies » 13 Mar 2016, 16:55

Longhaired weirdo wrote:
SAMMAGS!man wrote:
homo uimahallin suihkussa wrote:
Cismies: -Mä oon kyllä vähän kade tosta sun parrasta, tulee vähän alemmuuskompleksi.
Mä: -Jaa.
CM: -Tai siis tietty se on eri asia, kai se mullaki kasvais jos piikittäisin testoja.
Mä: -Öö no siis sulla käsittääkseni kroppa tuottaa niitä ihan itekin?
CM: -No joo, mut sä oot kyl tainnu käyttää niit aika paljon!
Mä: .....
:sad1: voi muna
Ei hemmetti :lolpalm:
:sad1lol:
ImageImage

Poistunut käyttäjä f41bd82f
Poistunut käyttäjä
Posts: 48444
Joined: 13 Mar 2008, 21:33

Re: 2.0 Vastaan tässä topsussa transsukupuolisuutta koskevii

#330 Post by Poistunut käyttäjä f41bd82f » 13 Mar 2016, 16:56

Tässä vaiheessa pitää kiittää käyttäjää Homo Uimahallin Suihkussa transsukupuolisuutta koskevasta valistustyöstä täällä piffon rogessa ja noin muuten internetissä:salut:

Locked