PIFFIVIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

Moderators: Paul Di'Anneli, Vilja heilimöi, minä en

Locked
Message
Author
User avatar
General Error
King of PIF
King of PIF
Posts: 16461
Joined: 16 Nov 2008, 01:50
Location: 66°33′45.9″

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1006 Post by General Error » 23 Apr 2019, 09:45

Unohdin että viisut oli jo eilen! Onnittelut voittajalle ja kiitokset viisuemännälle! Tylerillä heikot pisteet, mutta tuli sieltä muutamalta käyttäjältä isommat potit, kiitos siitä heille. Sinänsä tässä on jo tottunut, että tulee lähes poikkeuksetta keikuttua tuolla listan häntäpäässä.
Image

User avatar
Merabi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81156
Joined: 19 Sep 2008, 18:20
Location: Södermalm-Tunnelbana

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1007 Post by Merabi » 23 Apr 2019, 09:58

Kääk.

No itse asiassa ei tullut järkytyksenä, koska oli semmoinen etiäinen, mutta en jaksanut vaihtaa kappaletta aistimuksen tullessa. Yleensä olen jälkilähetyksenä kelannut nämä viisut, mutta nyt tuli viestiä syvimmillä visakierroksilla kanavoivilta kolleegoilta keventämään vaikutelmaa.

En täysin tyrmää tätä emmännöintiä, mutta menee funtsintaan onko mahdollista. Tekniikan suhteen on omat haasteet (elän luolassa). Muutamat väyryset tässä vedettävä. Oliko ikuinen häpeäpuu ja osallistumiskielto rangaistus?
"Lopettakaa puhumasta jotain vitun suomea merabi huom" plode pif
Vitustako mä tiedän. Raportoin vain havaintoja ympäristöstä-weetabix pif
"Tokmannille tsekkaan alennukset ja sitte lidlin kautta kämpille istuun, youtubesta jotain musaa" "KMtm piffo.
soittolistat: https://www.youtube.com/channel/UCV25qg ... /playlists

This is fantastic I'm in heaven
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 27778
Joined: 13 Apr 2015, 22:48

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1008 Post by This is fantastic I'm in heaven » 23 Apr 2019, 10:04

Merabi wrote:
23 Apr 2019, 09:58
Kääk.

No itse asiassa ei tullut järkytyksenä, koska oli semmoinen etiäinen, mutta en jaksanut vaihtaa kappaletta aistimuksen tullessa. Yleensä olen jälkilähetyksenä kelannut nämä viisut, mutta nyt tuli viestiä syvimmillä visakierroksilla kanavoivilta kolleegoilta keventämään vaikutelmaa.

En täysin tyrmää tätä emmännöintiä, mutta menee funtsintaan onko mahdollista. Tekniikan suhteen on omat haasteet (elän luolassa). Muutamat väyryset tässä vedettävä. Oliko ikuinen häpeäpuu ja osallistumiskielto rangaistus?
Voit siirtää ihan ilman sanktioita toiseksi tulleelle eli En hukulle. Ja jos En huku ei halua järkätä, kolmoselle jne.

User avatar
PearlySpencer
paikalle ratsastava pöhinägeneraattori
Posts: 15422
Joined: 15 Aug 2008, 12:42

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1009 Post by PearlySpencer » 23 Apr 2019, 10:12

This is fantastic I'm in heaven wrote:
23 Apr 2019, 10:04
Merabi wrote:
23 Apr 2019, 09:58
Kääk.

No itse asiassa ei tullut järkytyksenä, koska oli semmoinen etiäinen, mutta en jaksanut vaihtaa kappaletta aistimuksen tullessa. Yleensä olen jälkilähetyksenä kelannut nämä viisut, mutta nyt tuli viestiä syvimmillä visakierroksilla kanavoivilta kolleegoilta keventämään vaikutelmaa.

En täysin tyrmää tätä emmännöintiä, mutta menee funtsintaan onko mahdollista. Tekniikan suhteen on omat haasteet (elän luolassa). Muutamat väyryset tässä vedettävä. Oliko ikuinen häpeäpuu ja osallistumiskielto rangaistus?
Voit siirtää ihan ilman sanktioita toiseksi tulleelle
eipä nyt lähdetä tästä ikuisesta häpeäpuusta tinkimään kuitenkaan
Hei huomenta Suomi, hyvin pyyhkii wrote: Tässäpä järjen ääntä.

User avatar
typäkkä olemus
5k
Posts: 5481
Joined: 03 Sep 2008, 17:16
Location: Kämpillä

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1010 Post by typäkkä olemus » 23 Apr 2019, 10:32

Eskelisen E.T. wrote:
23 Apr 2019, 09:15
Kuuntelin tässä aamulla No Otherin ja samaa mieltä kuin Sössö, että Strength of Strings on se huippu kohta. Mutta nyt teemassa haettiinkin henk koht tsemppi- ja/tai lohtubiisejä, joten ei sillä väliä. On vaan aivan maagisen hieno toi.
Tää on itellä väkisin listatessa vasta kolmantena nimibiisin ja Silver Ravenin jälkeen, mutta näissä on henk koht painolastia huomattavasti enemmän kuin muissa biiseissä.

Sössön Roadmaster-suositukselle kans kompit.
Image

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84500
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1011 Post by Del Griffith » 23 Apr 2019, 10:53

PearlySpencer wrote:
23 Apr 2019, 10:12
This is fantastic I'm in heaven wrote:
23 Apr 2019, 10:04
Merabi wrote:
23 Apr 2019, 09:58
Kääk.

No itse asiassa ei tullut järkytyksenä, koska oli semmoinen etiäinen, mutta en jaksanut vaihtaa kappaletta aistimuksen tullessa. Yleensä olen jälkilähetyksenä kelannut nämä viisut, mutta nyt tuli viestiä syvimmillä visakierroksilla kanavoivilta kolleegoilta keventämään vaikutelmaa.

En täysin tyrmää tätä emmännöintiä, mutta menee funtsintaan onko mahdollista. Tekniikan suhteen on omat haasteet (elän luolassa). Muutamat väyryset tässä vedettävä. Oliko ikuinen häpeäpuu ja osallistumiskielto rangaistus?
Voit siirtää ihan ilman sanktioita toiseksi tulleelle
eipä nyt lähdetä tästä ikuisesta häpeäpuusta tinkimään kuitenkaan
Todellakin ikuinen vittuilu seuraa.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
Merabi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81156
Joined: 19 Sep 2008, 18:20
Location: Södermalm-Tunnelbana

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1012 Post by Merabi » 23 Apr 2019, 11:10

Eskelisen E.T. wrote:
23 Apr 2019, 10:53
PearlySpencer wrote:
23 Apr 2019, 10:12
This is fantastic I'm in heaven wrote:
23 Apr 2019, 10:04
Merabi wrote:
23 Apr 2019, 09:58
Kääk.

No itse asiassa ei tullut järkytyksenä, koska oli semmoinen etiäinen, mutta en jaksanut vaihtaa kappaletta aistimuksen tullessa. Yleensä olen jälkilähetyksenä kelannut nämä viisut, mutta nyt tuli viestiä syvimmillä visakierroksilla kanavoivilta kolleegoilta keventämään vaikutelmaa.

En täysin tyrmää tätä emmännöintiä, mutta menee funtsintaan onko mahdollista. Tekniikan suhteen on omat haasteet (elän luolassa). Muutamat väyryset tässä vedettävä. Oliko ikuinen häpeäpuu ja osallistumiskielto rangaistus?
Voit siirtää ihan ilman sanktioita toiseksi tulleelle
eipä nyt lähdetä tästä ikuisesta häpeäpuusta tinkimään kuitenkaan
Todellakin ikuinen vittuilu seuraa.
No siinä tapauksessa Eskelisen ja Spencerin kannattaa ekaksi mennä kansanopiston vittuilulinjalle opiskelemaan alan aakkosia :P
"Lopettakaa puhumasta jotain vitun suomea merabi huom" plode pif
Vitustako mä tiedän. Raportoin vain havaintoja ympäristöstä-weetabix pif
"Tokmannille tsekkaan alennukset ja sitte lidlin kautta kämpille istuun, youtubesta jotain musaa" "KMtm piffo.
soittolistat: https://www.youtube.com/channel/UCV25qg ... /playlists

User avatar
Merabi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81156
Joined: 19 Sep 2008, 18:20
Location: Södermalm-Tunnelbana

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1013 Post by Merabi » 23 Apr 2019, 11:11

Mutta tässä on nyt vähän töitä tehtävänä, jalkakapallo lutuuria elettävänä ja elokuvafestareita tulossa, joten palataan asiaan :o
"Lopettakaa puhumasta jotain vitun suomea merabi huom" plode pif
Vitustako mä tiedän. Raportoin vain havaintoja ympäristöstä-weetabix pif
"Tokmannille tsekkaan alennukset ja sitte lidlin kautta kämpille istuun, youtubesta jotain musaa" "KMtm piffo.
soittolistat: https://www.youtube.com/channel/UCV25qg ... /playlists

User avatar
Merabi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81156
Joined: 19 Sep 2008, 18:20
Location: Södermalm-Tunnelbana

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1014 Post by Merabi » 23 Apr 2019, 11:15

Kiitos/"kiitos" äänestäneille!

+1 oma bubling undergroundini;

The Who - Substitute
The War On Drugs - Nothing To Find
Lokit - Blades of Steel
Family - How-Hi-the-Li
Cyber S II - Reflexio
Giant Sand - Wonder ... tästä oli vissiin keskusteluja, diggaan, levyjä hyllyssä, räkis-ysäri jne suosikkeja. Nyt ei mahtunut pisteille loppujaossa.
Nick Drake - Things Behind the Sun
Idris Muhammad - Could Heaven Ever Be Like This
Warning - Footprints
Johnny Johnson and the Bandwagon - Breakin' Down The Walls of Heartache
"Lopettakaa puhumasta jotain vitun suomea merabi huom" plode pif
Vitustako mä tiedän. Raportoin vain havaintoja ympäristöstä-weetabix pif
"Tokmannille tsekkaan alennukset ja sitte lidlin kautta kämpille istuun, youtubesta jotain musaa" "KMtm piffo.
soittolistat: https://www.youtube.com/channel/UCV25qg ... /playlists

User avatar
Tears for Bears
pateettinen maksa
Posts: 10708
Joined: 30 Nov 2016, 10:38
Location: Itä-Berliinin Nuorisofestivaali

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1015 Post by Tears for Bears » 23 Apr 2019, 11:46

Lusku wrote:
23 Apr 2019, 07:31


huumorilla varmasti heitetty mutta triggeröidyn nyt silti tosta "taide eliitti kääpä" kommentista. Klasari on musiikkia niin kuin kaikki muukin eikä itelle ainakaan mitään snobbailua tai namedroppailua niinkun muukaan musiikki. toki vasta vanhemmalla iällä alkanut resonoimaan, vähän kuin jazzikin. Ei ole vaatinut mitään opintoja, pelkästään musiikin kuuntelua avoimin korvin.
Kuuntelen klassista ja aika perus jazzia kyllä, mutta enemmänkin keskittymis- ja taustamusana. Ja semmoinen normikansalaisen lyhyt oppimäärä hallussakin, koulussa noi käytiin läpi ja vierailtiin oopperassa + musikaaleja katsomassa. Pidän kyllä yleistietoon kuuluvana jonkinmoisen käsityksen näistä, erikoisemmat sitten valinnaisessa lisäoppimäärässä :) Ei näiden listoillaolo mua haittaa, itse en osaa niitä + instrumentaaleja verrata kevyeen tarjontaan, joten jäävät helposti kulmitetuksi pisteiltä jo lähtökohtaisest. Jazzia oon kyllä pisteyttänyt ja usein on olleet bubbling underissa ekana. Laitettu jazz on ollut varmaan 90% todella hyvää.

Merabi wrote:
23 Apr 2019, 11:11
Mutta tässä on nyt vähän töitä tehtävänä, jalkakapallo lutuuria elettävänä ja elokuvafestareita tulossa, joten palataan asiaan :o
Mieluiten mahdollisimman pian, koska jos siirtyy mulle niin haluaisin sen tietää hyvissä ajoin.

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84500
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1016 Post by Del Griffith » 23 Apr 2019, 12:19

Harmittaa kun omat muistiinpanot hävisi kun mulla ei luonnokset tallennu, mutta muutamista biiseistä, jotka ei päässyt pisteille, kommentit.

The War on Drugs - Uusin levy ei ole mulla vielä hallussa. Biisissä kaikki hyvät TWOD-elementit, mutta sävellyksenä ei niin hyvä kun bändin jotkut parhaimmista. Tämähän on poljennolta kuin Red Eyes. Viikon päästä kiroan, että olisi pitänyt antaa pisteitä, koska selkeä groweri.

Angie Stone - Omaan makuun liian nu soulia. Hyvä laulaja, mutta liian trendibaarifibat.

Cherry Glazerr - Mielenkiintoisesti alkoi, hyvä rytmi. Muuttui tylsäksi. Onneksi introon palattiin.

Glenn Branca - Ei kauhean tuttu artisti minulle. Tosi hyvä veto, joka jäi pisteiltä ainoastaan kovan tason takia. Hengästyttävä.

Cleaners from Venus - Tutustuin tähän Spotifyn suosittelemana ja kuuntelinkin paljon no. tätä albumia, jolta viisuveto. Normikierroksella olisi ollut pisteillä.

Sniff 'n the Tears - Uusi tuttavuus ja biisinkin tallensin youtube-listalle. Oikein mainio. Ehkä olis pitänyt antaa pisteitä. Joku 5/5 tason kertsi tähän, niin olis aivan loistava.

Curtis Mayfield - Maailman viiden parhaan biisin joukossa. Nyt osallistunut jo kolmella tästä himoitusta joukosta.

Lokit - Vihaan lokkeja mutta tämä oli hyvä. Tuli mieleen ehkä joku Tv-resistori tai Rollstons tms.

Kim Wilde - Tosi hyvä popbiisi. Sellainen etkojen nostatusbiisi. En muista miksi jäi pisteiltä, ehkä tason takoa. Devomaisuutta joo.

Julee Cruise - Tätä albumia kuuntelin joskus 90-lopulla ihan mielesttömästi. Nyt mielikuvat lähinnä twinpeaksmäiset ja en ehkä jaksanut ilman kuvaa.

Fates Warning - yritin taas. En tykkää tällaisestä hevistä. Onmko tämä jotain power metalia vai mitä. Kansikin hirveä ja voksut. Hyh.

Giant Sand - pari albumia löytyy. Ei ole ikinä iskenyt ihan täysiä vaikka kuuntelen sujuvasti. Niin nytkin.

Idris Muhammad - Vähän liian turvallista "sielutonta" soulia omaan makuun. Soittajien soulia, ei laulajan.. Kitarasoolo ärsytti. Hyvät rumpusoundit mutta bassokuvio vähän huono.


hmm... olihan siellä jotain muitakin mieleenjääviä.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
Tahmatassu-Make
:sheers:
Posts: 31946
Joined: 26 Aug 2018, 14:02

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1017 Post by Tahmatassu-Make » 23 Apr 2019, 12:31

Kiitos niille muutamalle, jotka TK:lle pisteensä antoi! Lähdin kisaan mukaan puhtaasti toimeksiannon perusteella, en valinnut itsestäni parasta biisiä ikinä tai muutenkaan miettinyt, miten valitsemani kappale tulisi pärjäämään ja olin tietoinen siitä, että esittäjä on ollut mukana aiemminkin. Tulenkantajat on itselleni äärimmäisen tärkeä orkesteri ja vaikkei Yön kansa parasta antiaan ole eikä loppuunsa kerro unettomuudesta, niin itselleni on toiminut ja toimii edelleen.
Image

User avatar
Lusku
Jens Rolig
Posts: 114699
Joined: 20 Sep 2004, 11:16

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1018 Post by Lusku » 23 Apr 2019, 14:08

En huku wrote:
23 Apr 2019, 11:46
Lusku wrote:
23 Apr 2019, 07:31


huumorilla varmasti heitetty mutta triggeröidyn nyt silti tosta "taide eliitti kääpä" kommentista. Klasari on musiikkia niin kuin kaikki muukin eikä itelle ainakaan mitään snobbailua tai namedroppailua niinkun muukaan musiikki. toki vasta vanhemmalla iällä alkanut resonoimaan, vähän kuin jazzikin. Ei ole vaatinut mitään opintoja, pelkästään musiikin kuuntelua avoimin korvin.
Kuuntelen klassista ja aika perus jazzia kyllä, mutta enemmänkin keskittymis- ja taustamusana. Ja semmoinen normikansalaisen lyhyt oppimäärä hallussakin, koulussa noi käytiin läpi ja vierailtiin oopperassa + musikaaleja katsomassa. Pidän kyllä yleistietoon kuuluvana jonkinmoisen käsityksen näistä, erikoisemmat sitten valinnaisessa lisäoppimäärässä :) Ei näiden listoillaolo mua haittaa, itse en osaa niitä + instrumentaaleja verrata kevyeen tarjontaan, joten jäävät helposti kulmitetuksi pisteiltä jo lähtökohtaisest. Jazzia oon kyllä pisteyttänyt ja usein on olleet bubbling underissa ekana. Laitettu jazz on ollut varmaan 90% todella hyvää.

Merabi wrote:
23 Apr 2019, 11:11
Mutta tässä on nyt vähän töitä tehtävänä, jalkakapallo lutuuria elettävänä ja elokuvafestareita tulossa, joten palataan asiaan :o
Mieluiten mahdollisimman pian, koska jos siirtyy mulle niin haluaisin sen tietää hyvissä ajoin.
niin no toi on itellekin joskus että jotkut musiikkityylit "tökkii" helposti kokonaisuuksissa mutta en silti kyllä keksi mitään genreä jonka skippaisin defaulttina. paitsi suomiräpin tietysti :P

User avatar
Lusku
Jens Rolig
Posts: 114699
Joined: 20 Sep 2004, 11:16

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1019 Post by Lusku » 23 Apr 2019, 14:19

suomi regei ois muuten hieno teema [-o<

User avatar
Lusku
Jens Rolig
Posts: 114699
Joined: 20 Sep 2004, 11:16

Re: PIF-VIISUT VOL. 40 - lohtu- ja tsemppibiisit, FINAALI MA 22.4. KLO 18

#1020 Post by Lusku » 23 Apr 2019, 14:19

tai sitten ihan vaan chillailu musiikki 8)

Locked