PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

Moderators: Paul Di'Anneli, Vilja heilimöi, minä en

Locked
Message
Author
User avatar
moska
5k
Posts: 5105
Joined: 13 Jun 2010, 13:06

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1006 Post by moska » 28 Aug 2020, 10:19

Kirhine wrote:
28 Aug 2020, 07:33
Mulkku Fennicus Augustus Caesar wrote:
27 Aug 2020, 13:56
Kirhine wrote:
27 Aug 2020, 11:27
Nyt kun katselen pisteitä, niin voi vittu että on käsittämättömän huonot pisteet Tom Pettyllä (kuitenkin uran ykkösbiisejä) ja Peter Gabrielilla. Varsinkin jälkimmäisen olisin odottanut menestyvän kun on tollainen hitti mut sit kuitenkin aika oudon kuuloinen ja tulee mieleen joku Talking Heads jne. Melt kuitenkin kasarin parhaita levyjä.
Itsekin oletin Gabrielin olevan suositumpi. Varsinkin tuon levyn Gabrielin. Melkein yllätyin siitäkin, että ei ollut kiellettyjen listalla, mutta toisaalta punkinfinland.
Ettei vaan painaisi ennakkoluulot ja nimi vähän liikaa? Ainakin se haisee näissä selittelyissä.
Arvaapa onko Pettyä ja Gabrielia kokeiltu ihan avoimin mielin? Vähän samaa kuin Sössöllä, Gabrielin soolotuotanto on jättänyt aika kylmäksi jotain yksittäisiä biisejä lukuunottamatta (on ollut pari levyä, ei just tota). Ei jaksa ikuisesti päätä seinään hakatakaan kun ne Genesikset on niin hyviä eikä niihin kyllästy. Talking Heads tuli kieltämättä mieleen ja sekin vähän vaikea bändi mulle. Ei nää mitään yksiselitteisesti paskaa oo toki. Pettyäkin yritin kuunnella tossa puolitoista älppäriä, oli pakko lopettaa kesken, en yksinkertaisesti siedä :o Hirveätä erikoisuuden tavoittelua jos tykkää sellaisesta nerokkaasta popista, josta nyt sattuu tykkäämään :o
Hamburilainen?
-Ei

User avatar
moska
5k
Posts: 5105
Joined: 13 Jun 2010, 13:06

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1007 Post by moska » 28 Aug 2020, 10:40

Niin ja onnea voitosta ja kiitos emännöinnistä :hattu:
Hamburilainen?
-Ei

User avatar
Hans Besättning
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 13668
Joined: 02 Dec 2007, 20:10
Location: absurdit sfäärit

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1008 Post by Hans Besättning » 28 Aug 2020, 11:43

moska wrote:
28 Aug 2020, 10:19
Kirhine wrote:
28 Aug 2020, 07:33
Mulkku Fennicus Augustus Caesar wrote:
27 Aug 2020, 13:56
Kirhine wrote:
27 Aug 2020, 11:27
Nyt kun katselen pisteitä, niin voi vittu että on käsittämättömän huonot pisteet Tom Pettyllä (kuitenkin uran ykkösbiisejä) ja Peter Gabrielilla. Varsinkin jälkimmäisen olisin odottanut menestyvän kun on tollainen hitti mut sit kuitenkin aika oudon kuuloinen ja tulee mieleen joku Talking Heads jne. Melt kuitenkin kasarin parhaita levyjä.
Itsekin oletin Gabrielin olevan suositumpi. Varsinkin tuon levyn Gabrielin. Melkein yllätyin siitäkin, että ei ollut kiellettyjen listalla, mutta toisaalta punkinfinland.
Ettei vaan painaisi ennakkoluulot ja nimi vähän liikaa? Ainakin se haisee näissä selittelyissä.
Arvaapa onko Pettyä ja Gabrielia kokeiltu ihan avoimin mielin? Vähän samaa kuin Sössöllä, Gabrielin soolotuotanto on jättänyt aika kylmäksi jotain yksittäisiä biisejä lukuunottamatta (on ollut pari levyä, ei just tota). Ei jaksa ikuisesti päätä seinään hakatakaan kun ne Genesikset on niin hyviä eikä niihin kyllästy. Talking Heads tuli kieltämättä mieleen ja sekin vähän vaikea bändi mulle. Ei nää mitään yksiselitteisesti paskaa oo toki.
Tästä paljon samoja keloja, mitä nyt ei Genesiskään meinaa lähteä.
Typisk stockholmare

User avatar
Kutosta pyytää
MVLKKV REX
MVLKKV REX
Posts: 392083
Joined: 25 Jul 2009, 13:03

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1009 Post by Kutosta pyytää » 28 Aug 2020, 11:46

Kolmonen on kyllä semmonen levy mistä monet niistäkin, jotka eivät muuten Gabrielin soolotuotannosta hirveästi välitä pitävät eli suosittelen testaamaan.

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84606
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1010 Post by Del Griffith » 28 Aug 2020, 11:58

moska wrote:
28 Aug 2020, 10:19
Kirhine wrote:
28 Aug 2020, 07:33
Mulkku Fennicus Augustus Caesar wrote:
27 Aug 2020, 13:56
Kirhine wrote:
27 Aug 2020, 11:27
Nyt kun katselen pisteitä, niin voi vittu että on käsittämättömän huonot pisteet Tom Pettyllä (kuitenkin uran ykkösbiisejä) ja Peter Gabrielilla. Varsinkin jälkimmäisen olisin odottanut menestyvän kun on tollainen hitti mut sit kuitenkin aika oudon kuuloinen ja tulee mieleen joku Talking Heads jne. Melt kuitenkin kasarin parhaita levyjä.
Itsekin oletin Gabrielin olevan suositumpi. Varsinkin tuon levyn Gabrielin. Melkein yllätyin siitäkin, että ei ollut kiellettyjen listalla, mutta toisaalta punkinfinland.
Ettei vaan painaisi ennakkoluulot ja nimi vähän liikaa? Ainakin se haisee näissä selittelyissä.
Arvaapa onko Pettyä ja Gabrielia kokeiltu ihan avoimin mielin? Vähän samaa kuin Sössöllä, Gabrielin soolotuotanto on jättänyt aika kylmäksi jotain yksittäisiä biisejä lukuunottamatta (on ollut pari levyä, ei just tota). Ei jaksa ikuisesti päätä seinään hakatakaan kun ne Genesikset on niin hyviä eikä niihin kyllästy. Talking Heads tuli kieltämättä mieleen ja sekin vähän vaikea bändi mulle. Ei nää mitään yksiselitteisesti paskaa oo toki. Pettyäkin yritin kuunnella tossa puolitoista älppäriä, oli pakko lopettaa kesken, en yksinkertaisesti siedä :o Hirveätä erikoisuuden tavoittelua jos tykkää sellaisesta nerokkaasta popista, josta nyt sattuu tykkäämään :o
Lähinnä oma kulma tässä oli se kun vähän vihjailtiin, että minä olen joku poikkeus, joka tykkää tollaisesta klassisesta hyvin sävelletystä ja soitetusta rock/pop-musasta, joka ei ole mielenkiintoista. Ihan huumoria väittää, että joku Gabrielin musa ei olis mielenkiintoista. Mun on esim. vitun vaikea tajuta, että mikä jossain Pettyssä on elementti, jota ei siedä, jos nyt tykkää yleensäkään rock-musiikista? Liian hyvä biisintekijä? Nariseva laulutyyli? Byrds-vaikutteet?

Ennakkoluuloihin ja nimeen viittasin siksi kun esim. toi topsuun linkattu Pink Floyd -biisihän ei ole mitään muuta kun radioystävällistä boomerpoppia eikä loppujen lopuksi edes kovin kaukana kasarin Pettyn tai Gabrielin tuotannosta... varsinkaan jälkimmäisen.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
ljm
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10446
Joined: 22 Mar 2004, 20:29
Location: 96100
Contact:

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1011 Post by ljm » 28 Aug 2020, 13:12

En oo Pettyä levytolkulla kuunnellut, mutta siis toi biisi on omaan korvaan tosi tylsä.

Ihan pomminvarma hitti ja korvamato toki kaikessa minimalistisuudessaan kyllä, vaikkei sävellyksenä itseä miellytä, silti on helppo tosta kuulla miksi se on isoksi biisiksi noussut.

Sovituksesta tulee vähän mieleen Every Breath I Take, enkä siitäkään kauheana tykkää, tollasta nakutellua joka ei ikinä oikein lähde, ja tuotanto on oman aikansa adult oriented radiorokkailua. Onneks sentään mennään vuodessa 1989 niin kaikujen käyttö on aisoissa, mutta ei tää nyt oikein hengitä eikä kulje itseä kiinnostavasti.

Brian Wilsonin sijaan Petty rinnastuu Springsteeniin omassa mielessä, jälkimmäisiltä en ole yhtään biisiä kuullut ikinä joka olisi innostanut kokonaista levyä kuuntelemaan.

User avatar
harry-irene
tuhma vakuumi
Posts: 42498
Joined: 24 Jan 2006, 00:00

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1012 Post by harry-irene » 28 Aug 2020, 13:20

Kirhine wrote:
28 Aug 2020, 07:33
Petty on samalla tasolla kuin joku Brian Wilson.
:shock: :lol:
pistäs sit laittaen pettyltä joku good vibrationsiin verrattava mestariteos, silivuplee

User avatar
Tears for Bears
pateettinen maksa
Posts: 10716
Joined: 30 Nov 2016, 10:38
Location: Itä-Berliinin Nuorisofestivaali

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1013 Post by Tears for Bears » 28 Aug 2020, 13:48

Kirhine wrote:
28 Aug 2020, 11:58

Lähinnä oma kulma tässä oli se kun vähän vihjailtiin, että minä olen joku poikkeus, joka tykkää tollaisesta klassisesta hyvin sävelletystä ja soitetusta rock/pop-musasta, joka ei ole mielenkiintoista. Ihan huumoria väittää, että joku Gabrielin musa ei olis mielenkiintoista.
En tarkoittanut sitä pahalla/huonossa mielessä, koska sehän on ihan totta ettei nää saa satamäärin pisteitä. syitä sille on varmaan useita, varmaan yleisin ääneen lausuttu on se, että itselle uusi biisi meni nyt edelle.

En ole muusikko niin en kuule tossa Gabrielissa mitään MUA kiinnostavaa. Ja tota levyä millä on Sledgehammer (ja onko toi viisubiisikin) on oikeasti tullut kuunneltua paljon koska oli exän lempiartisti.

User avatar
Tears for Bears
pateettinen maksa
Posts: 10716
Joined: 30 Nov 2016, 10:38
Location: Itä-Berliinin Nuorisofestivaali

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1014 Post by Tears for Bears » 30 Aug 2020, 12:52

Koskas tää sirkus taas jatkuu? :joker: :clown:

User avatar
Kauko Keuhkon näköinen mies
Kapteeni Swaghammer
Posts: 86113
Joined: 28 Mar 2015, 18:07
Location: ennen sotia

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1015 Post by Kauko Keuhkon näköinen mies » 30 Aug 2020, 13:55

En huku wrote:
30 Aug 2020, 12:52
Koskas tää sirkus taas jatkuu? :joker: :clown:
Kellä kutiseva reikä illalla, sillä haiseva sormi aamulla.

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84606
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1016 Post by Del Griffith » 30 Aug 2020, 14:06

Kauko Keuhkon näköinen mies wrote:
30 Aug 2020, 13:55
En huku wrote:
30 Aug 2020, 12:52
Koskas tää sirkus taas jatkuu? :joker: :clown:
Toivottavasti jo 1. päivä koska sairis.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84606
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1017 Post by Del Griffith » 30 Aug 2020, 14:10

En huku wrote:
28 Aug 2020, 13:48
Kirhine wrote:
28 Aug 2020, 11:58

Lähinnä oma kulma tässä oli se kun vähän vihjailtiin, että minä olen joku poikkeus, joka tykkää tollaisesta klassisesta hyvin sävelletystä ja soitetusta rock/pop-musasta, joka ei ole mielenkiintoista. Ihan huumoria väittää, että joku Gabrielin musa ei olis mielenkiintoista.
En tarkoittanut sitä pahalla/huonossa mielessä, koska sehän on ihan totta ettei nää saa satamäärin pisteitä. syitä sille on varmaan useita, varmaan yleisin ääneen lausuttu on se, että itselle uusi biisi meni nyt edelle.

En ole muusikko niin en kuule tossa Gabrielissa mitään MUA kiinnostavaa. Ja tota levyä millä on Sledgehammer (ja onko toi viisubiisikin) on oikeasti tullut kuunneltua paljon koska oli exän lempiartisti.
Sledgehammer on vasta -86 julkaistulla So-albumilla, joka on kyllä mainio pop-levy, mutta ei tollaista kokeilevaa alkupään kamaa. Viisubiisi on kolmannelta Meltiltä ja sillä oli jo viitteitä tulevasta ja hittejä.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70483
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1018 Post by joku tyyppi » 30 Aug 2020, 14:58

Mä tykkään eniten PG:n raapimislevystä.
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

User avatar
Lahja
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 80096
Joined: 07 Mar 2017, 15:13
Location: mitä haluu

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1019 Post by Lahja » 30 Aug 2020, 15:05

Mä tykkään eniten tästä Peter Gabrielin nimettömästä levystä:

Image

Tossa on sellainen mystinen/pahaenteinen synapoptunnelma, jollasta en oo kuullut muilla Gabrielin levyillä, enkä juuri muidenkaan artistien levyillä. Ainoo samanhenkinen albumi mitä tiedän on Fever Rayn eka, jolla on selkeesti vaikutteita Gabrielin musasta. Jos tolta levyltä ois ollut joku biisi, niin varmasti ois tippunut pisteitä, mutta tää listalla nyt ollut oli liian rokkia mun makuun.

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84606
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1020 Post by Del Griffith » 30 Aug 2020, 15:07

^ Kaikki neljä ekaa on muuten nimettömiä tai virallisesti vaan Peter Gabriel. Melt-nimi esim tulee siitä kansikuvasta. Tosi hyvä levy kyllä toi tossa ja oon samaa mieltä että aika ainutlaatuinen.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

Locked