PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

Moderators: Paul Di'Anneli, Vilja heilimöi, minä en

Locked
Message
Author
User avatar
PearlySpencer
paikalle ratsastava pöhinägeneraattori
Posts: 15425
Joined: 15 Aug 2008, 12:42

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#991 Post by PearlySpencer » 27 Aug 2020, 12:32

Hans Besättning wrote:
27 Aug 2020, 11:32
Kirhine wrote:
27 Aug 2020, 11:27
Nyt kun katselen pisteitä, niin voi vittu että on käsittämättömän huonot pisteet Tom Pettyllä (kuitenkin uran ykkösbiisejä) ja Peter Gabrielilla. Varsinkin jälkimmäisen olisin odottanut menestyvän kun on tollainen hitti mut sit kuitenkin aika oudon kuuloinen ja tulee mieleen joku Talking Heads jne. Melt kuitenkin kasarin parhaita levyjä.
Pettyä kummastelin kanssa ja olisko Dustynkin saldo alakanttiin.
Odotin kieltämättä vähän parempaa sijoitusta, pearly petty
Hei huomenta Suomi, hyvin pyyhkii wrote: Tässäpä järjen ääntä.

User avatar
Hans Besättning
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 13667
Joined: 02 Dec 2007, 20:10
Location: absurdit sfäärit

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#992 Post by Hans Besättning » 27 Aug 2020, 12:41

Täräytin Full Moon Feverin vielä iltapalapöydässä istuessa soimaan ja viisivuotiaskin innostui vuolaasti kehumaan juuri I Won't Back Downia, saattoi olla että joskus taannoin edellissoitollakin noteerasi tuon.
Typisk stockholmare

User avatar
Lusku
Jens Rolig
Posts: 114739
Joined: 20 Sep 2004, 11:16

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#993 Post by Lusku » 27 Aug 2020, 13:39

hienoo kun el bimbo jaksanu päivittää noita vuositilastoja :salut:

tsekkasin pitkästä aikaa ja tällä hetkellä sijalla 37. pistekeskiarvossa 2020 :P

aika normimenoa yllätyksellisen pisterikkaan v.2019 jälkeen.

User avatar
Tears for Bears
pateettinen maksa
Posts: 10710
Joined: 30 Nov 2016, 10:38
Location: Itä-Berliinin Nuorisofestivaali

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#994 Post by Tears for Bears » 27 Aug 2020, 13:46

Mä taas en ihmettele noiden mainittujen vaatimatonta menestymistä, koska ovat aika aikuiseen makuun, ei as in papparokki, vaan se tuhanteen kertaan mainitsemani easy listening -radiomusa. Varmasti hyviä ja laadukkaita biisejä "objektiivisesti"/musatuntijana ajatellen, mutta aika kuluneita ja juuri niitä mitkä monelta tippuu pisteiltä juuri sen vuoksi, vaikka jälkeenpäin kehutaan. Mielestäni nimenomaan esimerkkejä biiseistä, joilla lähtö on vähän riski, koska ne eivät ole erityisen mielenkiintoisia. Joku Kirhinenhän on viisuilijoista se joka systemaattisesti noita jaksaa pisteyttää, mutta se ei vielä niin pitkälle riitä :P

Liekin noin hyvä menestys oli yllätys, vaikka ennustin että top10:ssä on, koska tykkääjiltä tulee niitä korkeita pisteitä. Viime kierroksellahan juuri siitä Liekistä höpisin, mutta ei sikäli mennyt sivu suun että olisin sitä aikonut laittaa. Todella hyvä biisi tuo on.

Piti eilen kuunnella uudestaan toi El Bimbon biisi kun nimen perusteella en sitä enää muistanut. Hyvä tollainen kasariballadin tiivistymä. Silti aika yllättävää että noin korkealle mentiin, mutta toisaalta ton tyyppisellä, omana aikanaan ehkä vähän kertakäyttömusalta tuntuneella pärjää. Ja jostain syystä juuri tollainen mitä olisin ilmestymisaikanaan inhonnut, kuulostaakin hyvältä. Tätä on keski-ikäisyys. Lisäksi tossa biisissä oli kivempi tunnelma kuin tossa 10cc:ssä, jota edelleen pidän creepynä. Ehkä noita nyt ei pitäisi vertailla keskenään, mutta ainakin ovat "hitaita" jos ei muuta yhteyttä ole.

Ja waskyn kysymykseen: en ollut Xylitolia kuullut vaikka ehkä olin tuon olemassaolosta tietoinen, koska GLOSS-yhteys. Taas huomaa miten heikosti uutta punkkia ja hardcorea tuntee, vähän turhan jämähtänyt sitä alkaa olla. Joten hyvä että niitä tässä kuulee, koska en jaksa itsenäisesti etsiä :P

En sinänsä ylläty, mutta hauska tuo Lahjan kommentti voittajasta kun kyseessä yksi isoimmista klassikoista mitä olla voi. Mut jos ei lajia tunne niin mistäpä sen tietäisi. Oli muuten taas niitä joita automaattisesti oletin verboteneiksi. Ja hyvä voittaja oli, vaikken ihan kärkipään pisteitä antanut.

Tein äsken ihan vaan itseäni varten uuden väkivaltakoneisto-listan, aika kova oli tarjonta tuolloin(kin). Jos joku muukin haluaa niin tässä:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... ZG9WGPZ1d7

Aika monta myöhemmin ROattua osui silmään tolta listalta, mut ei se ole ihme kun aika alkuvaiheen viisuja vielä. Rush'kin näemmä ollut jo kolme kertaa mukana.

User avatar
Kutosta pyytää
MVLKKV REX
MVLKKV REX
Posts: 392046
Joined: 25 Jul 2009, 13:03

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#995 Post by Kutosta pyytää » 27 Aug 2020, 13:55

Lusku wrote:
27 Aug 2020, 13:39
hienoo kun el bimbo jaksanu päivittää noita vuositilastoja :salut:

tsekkasin pitkästä aikaa ja tällä hetkellä sijalla 37. pistekeskiarvossa 2020 :P

aika normimenoa yllätyksellisen pisterikkaan v.2019 jälkeen.
Tykkäsin tosta sunkin biisistä. Tippu viimeisillä hetkillä kympistä.

User avatar
Kutosta pyytää
MVLKKV REX
MVLKKV REX
Posts: 392046
Joined: 25 Jul 2009, 13:03

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#996 Post by Kutosta pyytää » 27 Aug 2020, 13:56

Kirhine wrote:
27 Aug 2020, 11:27
Nyt kun katselen pisteitä, niin voi vittu että on käsittämättömän huonot pisteet Tom Pettyllä (kuitenkin uran ykkösbiisejä) ja Peter Gabrielilla. Varsinkin jälkimmäisen olisin odottanut menestyvän kun on tollainen hitti mut sit kuitenkin aika oudon kuuloinen ja tulee mieleen joku Talking Heads jne. Melt kuitenkin kasarin parhaita levyjä.
Itsekin oletin Gabrielin olevan suositumpi. Varsinkin tuon levyn Gabrielin. Melkein yllätyin siitäkin, että ei ollut kiellettyjen listalla, mutta toisaalta punkinfinland.

User avatar
Bulizky
puolihalvaantunut peräsuoli
Posts: 121816
Joined: 04 Mar 2004, 22:45

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#997 Post by Bulizky » 27 Aug 2020, 13:58

En huku wrote:
27 Aug 2020, 13:46

Ja waskyn kysymykseen: en ollut Xylitolia kuullut vaikka ehkä olin tuon olemassaolosta tietoinen, koska GLOSS-yhteys. Taas huomaa miten heikosti uutta punkkia ja hardcorea tuntee, vähän turhan jämähtänyt sitä alkaa olla. Joten hyvä että niitä tässä kuulee, koska en jaksa itsenäisesti etsiä :P
Huonosti jaksaa iteki noihin uusiin perehtyä. En tosta Xylitolistakaa tiedä paljo paskaakaa ja niinpä toi GLOSS-yhteyski menny ohi. En oo noita ep:itäkää ees jaksanu vinyylinä hommata #-o
waskyyn ei oo kyllä tippaakaan luottamista punk-hommissa. :P

Image

User avatar
ljm
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10442
Joined: 22 Mar 2004, 20:29
Location: 96100
Contact:

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#998 Post by ljm » 27 Aug 2020, 14:12

En huku wrote:
27 Aug 2020, 13:46
Ja waskyn kysymykseen: en ollut Xylitolia kuullut vaikka ehkä olin tuon olemassaolosta tietoinen, koska GLOSS-yhteys. Taas huomaa miten heikosti uutta punkkia ja hardcorea tuntee, vähän turhan jämähtänyt sitä alkaa olla. Joten hyvä että niitä tässä kuulee, koska en jaksa itsenäisesti etsiä :P

En sinänsä ylläty, mutta hauska tuo Lahjan kommentti voittajasta kun kyseessä yksi isoimmista klassikoista mitä olla voi. Mut jos ei lajia tunne niin mistäpä sen tietäisi. Oli muuten taas niitä joita automaattisesti oletin verboteneiksi. Ja hyvä voittaja oli, vaikken ihan kärkipään pisteitä antanut.
Viisut osoittivat että etenkin alkuun se top-50 listalla menestyneiden punkbändien kieltäminen on ollut ihan oikea ratkaisu, vaikka toki topic-raja aika monen noista muutenkin olisi karsinut.

Erityisen hyvää voittajassa on rumpalointi meiningin takeena, ja muutenkin hyvä huutosoundi ja sävellys, ei se nyt ihan sama oo mitä vitossointuja hc-biisissäkään räimii. Tossa siis mennään sen osalta aika duurivetoisella rock/blues-riffittelyllä ilman minkäänlaisia riitasointuja tai synkkiä hevivaikutteita, ja se on se just minkä takia tämmönen toimii mulle hyvin ja on oikestaan parhaasta päästä mitä hardcoren saralla on tehty.

Xylitolissa tykkäsin ite paljon huuto/kirkumissoundista ja biisi oli ihan kohtalaista geneeristä rocking hardcore, mutta tossa taas toi humppakomppirumpalointi ei kulje yhtään. Vähän semmonen "tönkömpi Zeke" -viba. Ei tempoltaan ees hirveen hidas, mutta toi komppi ja soittotyyli saa kuulostamaan tosi laiskalta.

User avatar
Bulizky
puolihalvaantunut peräsuoli
Posts: 121816
Joined: 04 Mar 2004, 22:45

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#999 Post by Bulizky » 27 Aug 2020, 14:38

no ihmettelinki vähä miksei ljm:ltä tullukkaa paria pistettä :lol:
waskyyn ei oo kyllä tippaakaan luottamista punk-hommissa. :P

Image

User avatar
Hemmetinmoinen sössö
lossinkuljettaja
Posts: 15870
Joined: 28 Sep 2011, 15:00
Location: Kyläniemen lossilaituri

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1000 Post by Hemmetinmoinen sössö » 27 Aug 2020, 18:17

Tom Petty ja Jeff Lynne tuottajan puikoissa. Combo, jota ei todellakaan kiinnosta kuunnella enkä halua kuulla Learning to Flyta tai Into the Great White Openia missään.

Gabrieliin suhtaudun paremmin, vaikka herran soolokama onkin jäänyt etäiseksi 80- ja 90-luvun hittejä lukuunottamatta.
MUSAVISA -3 JENGI :sothsmoker:

Image

User avatar
El Bimbo
God of PIF
God of PIF
Posts: 38682
Joined: 08 May 2006, 21:52
Location: 00500

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1001 Post by El Bimbo » 27 Aug 2020, 23:35

Lusku wrote:
27 Aug 2020, 13:39
hienoo kun el bimbo jaksanu päivittää noita vuositilastoja :salut:

tsekkasin pitkästä aikaa ja tällä hetkellä sijalla 37. pistekeskiarvossa 2020 :P

aika normimenoa yllätyksellisen pisterikkaan v.2019 jälkeen.
Oon ollu saikulla niin nyt pitää kyl kiitosta jakaa ennemmin Önky Tönk Manille joka mallikkaasti hoiti noi kuntoon kun olen parannellut murtunutta/sijoiltaan mennyttä olkapäätä.
Image
varpu wrote:
27 Jan 2024, 18:40
revanssi on jo suunnitelmissa. minähän en ota pastalta pataan...

User avatar
Kauko Keuhkon näköinen mies
Kapteeni Swaghammer
Posts: 86101
Joined: 28 Mar 2015, 18:07
Location: ennen sotia

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1002 Post by Kauko Keuhkon näköinen mies » 28 Aug 2020, 00:47

En huku wrote:
27 Aug 2020, 13:46
Mä taas en ihmettele noiden mainittujen vaatimatonta menestymistä, koska ovat aika aikuiseen makuun, ei as in papparokki, vaan se tuhanteen kertaan mainitsemani easy listening -radiomusa. Varmasti hyviä ja laadukkaita biisejä "objektiivisesti"/musatuntijana ajatellen, mutta aika kuluneita ja juuri niitä mitkä monelta tippuu pisteiltä juuri sen vuoksi, vaikka jälkeenpäin kehutaan. Mielestäni nimenomaan esimerkkejä biiseistä, joilla lähtö on vähän riski, koska ne eivät ole erityisen mielenkiintoisia. Joku Kirhinenhän on viisuilijoista se joka systemaattisesti noita jaksaa pisteyttää, mutta se ei vielä niin pitkälle riitä :P

Liekin noin hyvä menestys oli yllätys, vaikka ennustin että top10:ssä on, koska tykkääjiltä tulee niitä korkeita pisteitä. Viime kierroksellahan juuri siitä Liekistä höpisin, mutta ei sikäli mennyt sivu suun että olisin sitä aikonut laittaa. Todella hyvä biisi tuo on.

Piti eilen kuunnella uudestaan toi El Bimbon biisi kun nimen perusteella en sitä enää muistanut. Hyvä tollainen kasariballadin tiivistymä. Silti aika yllättävää että noin korkealle mentiin, mutta toisaalta ton tyyppisellä, omana aikanaan ehkä vähän kertakäyttömusalta tuntuneella pärjää. Ja jostain syystä juuri tollainen mitä olisin ilmestymisaikanaan inhonnut, kuulostaakin hyvältä. Tätä on keski-ikäisyys. Lisäksi tossa biisissä oli kivempi tunnelma kuin tossa 10cc:ssä, jota edelleen pidän creepynä. Ehkä noita nyt ei pitäisi vertailla keskenään, mutta ainakin ovat "hitaita" jos ei muuta yhteyttä ole.

Ja waskyn kysymykseen: en ollut Xylitolia kuullut vaikka ehkä olin tuon olemassaolosta tietoinen, koska GLOSS-yhteys. Taas huomaa miten heikosti uutta punkkia ja hardcorea tuntee, vähän turhan jämähtänyt sitä alkaa olla. Joten hyvä että niitä tässä kuulee, koska en jaksa itsenäisesti etsiä :P

En sinänsä ylläty, mutta hauska tuo Lahjan kommentti voittajasta kun kyseessä yksi isoimmista klassikoista mitä olla voi. Mut jos ei lajia tunne niin mistäpä sen tietäisi. Oli muuten taas niitä joita automaattisesti oletin verboteneiksi. Ja hyvä voittaja oli, vaikken ihan kärkipään pisteitä antanut.

Tein äsken ihan vaan itseäni varten uuden väkivaltakoneisto-listan, aika kova oli tarjonta tuolloin(kin). Jos joku muukin haluaa niin tässä:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... ZG9WGPZ1d7

Aika monta myöhemmin ROattua osui silmään tolta listalta, mut ei se ole ihme kun aika alkuvaiheen viisuja vielä. Rush'kin näemmä ollut jo kolme kertaa mukana.
Police Car on myös AOR kamaa hei :D
Kellä kutiseva reikä illalla, sillä haiseva sormi aamulla.

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70463
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1003 Post by joku tyyppi » 28 Aug 2020, 02:26

Hemmetinmoinen sössö wrote:
27 Aug 2020, 18:17
enkä halua kuulla Learning to Flyta missään.


[-o<
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

User avatar
Hemmetinmoinen sössö
lossinkuljettaja
Posts: 15870
Joined: 28 Sep 2011, 15:00
Location: Kyläniemen lossilaituri

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1004 Post by Hemmetinmoinen sössö » 28 Aug 2020, 03:01

:cacca: juu
joku tyyppi wrote:
28 Aug 2020, 02:26
Hemmetinmoinen sössö wrote:
27 Aug 2020, 18:17
enkä halua kuulla Learning to Flyta missään.


[-o<
... paitsi tietenkin tätä Floiskan biisiä [-o<
MUSAVISA -3 JENGI :sothsmoker:

Image

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84595
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: PIFFIVIISUT VOL.56 - Mä en haluu mennä alas kellariin HAN'S JA JERRY'S KIDS VOITTI !!!

#1005 Post by Del Griffith » 28 Aug 2020, 07:33

Mulkku Fennicus Augustus Caesar wrote:
27 Aug 2020, 13:56
Kirhine wrote:
27 Aug 2020, 11:27
Nyt kun katselen pisteitä, niin voi vittu että on käsittämättömän huonot pisteet Tom Pettyllä (kuitenkin uran ykkösbiisejä) ja Peter Gabrielilla. Varsinkin jälkimmäisen olisin odottanut menestyvän kun on tollainen hitti mut sit kuitenkin aika oudon kuuloinen ja tulee mieleen joku Talking Heads jne. Melt kuitenkin kasarin parhaita levyjä.
Itsekin oletin Gabrielin olevan suositumpi. Varsinkin tuon levyn Gabrielin. Melkein yllätyin siitäkin, että ei ollut kiellettyjen listalla, mutta toisaalta punkinfinland.
Ettei vaan painaisi ennakkoluulot ja nimi vähän liikaa? Ainakin se haisee näissä selittelyissä.

Syy miksi itse annan ”tällaisille biiseille” pisteitä on edelleenkin se sama: annan parhaimmille biiseille pisteitä ja minusta huippu sävellys on jo riittävän mielenkiintoinen, koska hyvin harva pystyy sellaiseen ja esim Petty on samalla tasolla kuin joku Brian Wilson. En tartte biisi sovitusta johonkin outoon tahtilajiin, ampiaspesältä kuulostavaa sähkökitaraa tai sikaa vinkumaan taustalle, jotta se olisi mielenkiintoinen. En huku on kyllä varmaan siinä mielessä oikeassa, että riski osallistua on pärjäämisen kannalta, koska monella on erilsisia preferenssejä musan kuuntelulle ja se on ihan ok.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

Locked