Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

Moderators: Paul Di'Anneli, Vilja heilimöi, minä en

Locked
Message
Author
User avatar
Hemmetinmoinen sössö
lossinkuljettaja
Posts: 15871
Joined: 28 Sep 2011, 15:00
Location: Kyläniemen lossilaituri

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#916 Post by Hemmetinmoinen sössö » 19 Dec 2020, 10:27

Tamara Luonnolta oli The Runaways -coveri, ei Girlschoolin. Mä laitoin sen.
MUSAVISA -3 JENGI :sothsmoker:

Image

User avatar
Tears for Bears
pateettinen maksa
Posts: 10711
Joined: 30 Nov 2016, 10:38
Location: Itä-Berliinin Nuorisofestivaali

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#917 Post by Tears for Bears » 19 Dec 2020, 10:37

Hemmetinmoinen sössö wrote:
19 Dec 2020, 10:27
Tamara Luonnolta oli The Runaways -coveri, ei Girlschoolin. Mä laitoin sen.
Joo, tällä kierroksella mulla on niin pahasti sotkeentuneet tuttuakin tutummat sabbathit ja ozzyt ja girlschoolit ja runawayssit että pitää alkaa tosissaan pelätä muistinsa puolesta :facepalm:

User avatar
Vitun urpo nikki
Tittelit on heikoille
Posts: 32925
Joined: 25 Jul 2006, 13:41

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#918 Post by Vitun urpo nikki » 19 Dec 2020, 11:00

Juuh elikkäs,

Laitan uuden topikin pystyyn muutama päivä ennen vuodenvaihdetta. Alkamispäivää pitää vähän harkita, kun näköjään viikonloppu heti UV:n jälkeen. Vaikka ikäjakauma taitaa painottua kääpyyteen niin varmaan vielä jotkut jaksaa useammankin päivän vauhdikkaamman elämän.
Maisteri Casse wrote:Nyt maistuis pippeli suussa
Omat Piffiviisubiisit

User avatar
Lahja
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 80095
Joined: 07 Mar 2017, 15:13
Location: mitä haluu

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#919 Post by Lahja » 19 Dec 2020, 11:46

Vitun urpo nikki wrote:
19 Dec 2020, 11:00
Juuh elikkäs,

Laitan uuden topikin pystyyn muutama päivä ennen vuodenvaihdetta. Alkamispäivää pitää vähän harkita, kun näköjään viikonloppu heti UV:n jälkeen. Vaikka ikäjakauma taitaa painottua kääpyyteen niin varmaan vielä jotkut jaksaa useammankin päivän vauhdikkaamman elämän.
Alkamispäivähän vois olla uudenvuodenpäivä? Useimmat lienee silloin himassa ainakin päivällä?

User avatar
Merabi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81160
Joined: 19 Sep 2008, 18:20
Location: Södermalm-Tunnelbana

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#920 Post by Merabi » 19 Dec 2020, 11:53

Tattis visavuodesta.
"Lopettakaa puhumasta jotain vitun suomea merabi huom" plode pif
Vitustako mä tiedän. Raportoin vain havaintoja ympäristöstä-weetabix pif
"Tokmannille tsekkaan alennukset ja sitte lidlin kautta kämpille istuun, youtubesta jotain musaa" "KMtm piffo.
soittolistat: https://www.youtube.com/channel/UCV25qg ... /playlists

User avatar
Merabi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81160
Joined: 19 Sep 2008, 18:20
Location: Södermalm-Tunnelbana

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#921 Post by Merabi » 19 Dec 2020, 11:53

Lahja wrote:
19 Dec 2020, 11:46
Vitun urpo nikki wrote:
19 Dec 2020, 11:00
Juuh elikkäs,

Laitan uuden topikin pystyyn muutama päivä ennen vuodenvaihdetta. Alkamispäivää pitää vähän harkita, kun näköjään viikonloppu heti UV:n jälkeen. Vaikka ikäjakauma taitaa painottua kääpyyteen niin varmaan vielä jotkut jaksaa useammankin päivän vauhdikkaamman elämän.
Alkamispäivähän vois olla uudenvuodenpäivä? Useimmat lienee silloin himassa ainakin päivällä?
Ei ole.
"Lopettakaa puhumasta jotain vitun suomea merabi huom" plode pif
Vitustako mä tiedän. Raportoin vain havaintoja ympäristöstä-weetabix pif
"Tokmannille tsekkaan alennukset ja sitte lidlin kautta kämpille istuun, youtubesta jotain musaa" "KMtm piffo.
soittolistat: https://www.youtube.com/channel/UCV25qg ... /playlists

User avatar
Tears for Bears
pateettinen maksa
Posts: 10711
Joined: 30 Nov 2016, 10:38
Location: Itä-Berliinin Nuorisofestivaali

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#922 Post by Tears for Bears » 19 Dec 2020, 12:11

Itsehän olen margariinitehtaalla eli töissä joulut ja uuveet. Ellei vihdoin korona korjaa koko paikkaa. Eli siis ajankohta ihan sama.

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70471
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#923 Post by joku tyyppi » 19 Dec 2020, 12:14

☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ wrote:
19 Dec 2020, 08:25
Have a nice lifen Dan Barrettiltä tullu Black Wing nimisellä råjektilla uus levy
pitäs päästä tykittelemään kovempaa sitä ottaakseen selvää mitä mieltä
Tykkäsin siitä ekasta levystä tosi paljon, mutta tuon uuden sinkkubiisit ei oo vielä oikein lämmittäneet :?
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

User avatar
Dirt Track Beamon
King of PIF
King of PIF
Posts: 15876
Joined: 02 Mar 2006, 13:48
Location: Kentucky Motor Speedway

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#924 Post by Dirt Track Beamon » 19 Dec 2020, 12:15

Vähän pistestatistiikkaa kuluneelta vuodelta.

Pistepankit top-3 :hattu:

Bill Fruge 44 (6)
porilainen taparikollinen 42 (7)
Slutmusik från Slatvia 34 (5)

Viisuvalinnoiltaan tasalaatuisimmat managerit top-3 Image

Witchhouse 41 (7)
Wader 41 (6)
Polly 36 (6)
Image

User avatar
YOU HAVE COCAINE ON YOUR PENIS
King of PIF
King of PIF
Posts: 16635
Joined: 25 Nov 2004, 11:12
Location: On Planet Bullshit. In the galaxy of This Sucks Camel Dick

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#925 Post by YOU HAVE COCAINE ON YOUR PENIS » 19 Dec 2020, 12:39

Tammikuu: Man Is The Bastard - Moloch
Olin odottanut kirjallisuusteemaa, ihan että saisin tän biisin laittaa. Taisi olla RO jo tuossa vaiheessa, mut fuck it, Venom. Power violence-klassikko.

Helmikuu: Deadguy - Doom Patrol
Tämäkin oli odottanut pääsyä kisaan pidempään. Hienoa noiserock-vaikutteista hardcorea. Yksi alan parhaita vokalisteja.

Maaliskuu: Wretched - Spero Venga La Guerra
Kaasunaamarikansista ekana mieleen tullut kuva, tosin ensin tuli mieleen Carnivoren versio samasta kuvasta. Yksi kovimpia italialaisia ikinä.

Huhtikuu: Das Oath - If you feel like an enemy come follow me
Tää nyt oli tän vuoden heikoin raita allekirjoittaneelta, mut tuli mieleen kun Nate Wilsonin bändit oli tuossa vaiheessa tehokuuntelussa. Tää lienee niistä bändeistä heikoin, vaikka taitaa olla "tunnetuin"

Toukokuu: Cold Inside-The Poets Are Dead and the Pigs Have Taken Over
Tän vuosituhannen paras kotimainen bändi tähän mennessä.

Kesäkuu: Battle Ruins - Regain & Conquer
Tais olla vuoden toka RO, ja aikaisemmin olin itse BR:ia laittanut. No itse huomasin vasta kisan jälkeen, ja en huomannut että kukaan olisi tähän kiinnittänyt huomiota.

Heinäkuu: Rot In Hell - Fulminate Of Mercury
Voisi niitä biisejä miettiä vähän suoreempaankin, mutta minkä ihminen sille voi jos aiheesta "yliluonnollinen" tulee ensimmäisenä mieleen USA:laisesta rakettitieteilijästä ja okkultistista Jack Parsonsista kertova kappale.

Elokuu: 4-Skins - I don't wanna die
Oi!-klassikko, ja sen verran pitkä,tönkkö ja jankkaava ettei asian pitäisi jäädä kellekkään päähän menemättä. Siitä poikkeava oi!-biisi ettei tämä kerro kadulla saapastelusta, mutta annettakoon se anteeksi.

Syyskuu: Whipping Post - Barefoot in the sand
Tää Whipping Postin LP on meikästä yksi tän vuoden top-10 levyjä. Hienoa hardcorea Black Flag, BL'ast ja Swiz-vaikuttein.

Lokakuu: Subzero - Boxed In
Tää on niitä harvoja kertoja kun on tullut osallistuttua bändillä mikä ei omasta mielestä kaksinen ole, mutta tämä biisi on vaan poikkeuksellisen hyvä. Jos muu tuotanto olisi saman tasoista niin tää olisi varmaan yksi parhaimpia 90-luvun NYHC-bändejä.

Marraskuu: JUDGE - BRINGING IT DOWN
Tässä vaiheessa vissiin huomattu että ollaan lähempänä neljääkymmentä vetelevä hardcore-kidi kun on pitänyt ottaa capsit käyttöön. KOSKA NÄIN ME SOMESSA KIRJOITETAAN. Seuraavaksi vois alkaa käyttämään bandannaa, pork piehin taidan olla vielä liian nuori. Biisihän on klassikko. Helppoheikkinä jopa itse pitäisin jonkun hevonvitun räkärodeo-rockbiisien sijaan, mutta minkäs minä ihmisten geriatriselle musamaulle voin. Roketsuvoorumi ei vissiin enää skulaa.

Joulukuu: PROJECT X - STRAIGHT EDGE REVENGE
Jälkikäteen harmitti että ei tuolle edelliselle kierrokselle tullut osallistuttua tällä, mutta uusi sauma tälle kappaleelle tulikin mukavan pian. Tää olisi kyl käynnyt ihan hiton monelle muullekkin aiemmalle kierrokselle.

Listaa näin jälkikäteen tsiigatessa mieleen tulee että taidan pitää hardcoresta.

User avatar
General Error
King of PIF
King of PIF
Posts: 16463
Joined: 16 Nov 2008, 01:50
Location: 66°33′45.9″

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#926 Post by General Error » 19 Dec 2020, 12:50

Tammikuu / Kirjallisuus:
Yes - Close to the Edge 50 pistettä, 30. sija
Muistaakseni tätä piti miettiä aika pitkään. Yks hienoimmista progebiiseistä ikinä. Siddharthaa en ollut vielä tässä vaiheessa lukenut, mutta tämä lähti keväällä lukuun. Lähes 19 minuutin pituus ja ehkä kevyt helppoheikin maine genrensä yhtenä tunnetuimmista edustajista varmaan rokotti pisteitä.

Helmikuu / Piffon varjossa:
Lingua Ignota - Spite Alone Holds Me Aloft 51 pistettä, 34. sija
Lingua Ignota oli mulle viime talven uus tuttavuus ja toi levy 2019 yks parhaista julkaisuista. Hirveän moni laulaja ei mielestäni ole kyennyt ilmaisemaan raivoaan niin upeasti kuin Kristin Hayte tällä levyllä ja tällä biisillä. 51 pistettä asettuu niille main mitä mie yleensä saan; Ihan ok, enemmänkin oli toiveissa.

Maaliskuu / Monikansalliset esiintyjät:
Against All Logic - Penny 36 pistettä, 41. sija
Teema vaati taas vähän ylimääräistä tutkimustyötä. Tämä levy oli just julkaistu ja roikkuu edelleen mun top 5 julkaisuissa kuluvalta vuodelta. Penny on biisinä jäänyt mieleen levyn kohokohtana. Toiminee ehkä paremmin osana albumikokonaisuutta, enkä lähtenyt odottamaan tältä huippupisteitä. 36 pistettä ei kauheasti lämmitä.

Huhtikuu / Kukkia ja kaasunaamareita:
Massive Attack - Risingson 66 pistettä, 18. sija
Vähän piti soveltaa ja hakea tämä biisi Massive Attackin kokoelmalevyltä, jotta osui teemaan. Teema oli kuitenkin haastava ja oli hankala löytää noin muuten sopivia biisejä. Massive Attack on omalta osalta RO, mutta en ole ennenkään kauheasti väistellyt jos tulee hyvä tilaisuus vastaan. Mezzanine on yksi lempilevyistäni ja Risingson mielestäni sen paras kappale.

Toukokuu / Kotimaan katsaus 2010-2020:
Morphology - Urania's Mirror 44 pistettä, 31. sija
Täytyy myöntää, että tämä oli itselle uusi tuttavuus viisuja varten. Ensin ehdottamani Oranssi Pazuzu oli viety alle 5 minuuttia aiemmin nenäni edestä. Oli fiilis, että haluaisin lähteä elektrolla mukaan ja tämähän oli varsin hienosti tuotettua IDM:ää. Menestys oli kohtuullista, enkä kauheasti enempää odottanutkaan. Vladislav Delayta olin harkinnut myös.

Kesäkuu / Uskonto:
Dälek - Spiritual Healing 59 pistettä, 27. sija
Dälek oli jemmalistalla yks artisteista millä erityisesti haluaisin osallistua. Tähän teemaan olisi ollut myös muita vaihtoehtoja Dälekiltä, koska uskontokriitiikki on aina ollut olennainen osa räppärin repertuaaria. From Filthy Tongue Of Gods And Griotsin avausbiisi osui valinnaksi mm. upean biittinsä ansiosta. Vinkuvat kitarat kuvastavat hyvin sitä, mistä Dälekissä on kyse. Pisteet meni taas sille omalle perusosastolle.

Heinäkuu / Yliluonnollinen:
Fela Kuti - Zombie 78 pistettä, 11. sija
Muistan ihmetelleeni osallistumislinkin lähettäessäni emännälle, että kuinka Fela Kutia ei viisuihin oltu pistetty yli neljän vuoden viisuhistorian aikana? No nyt oli mahdollisuus lähteä yhdellä Felan isoimmista hiteistä. Biisin sanoma, syntyhistoria ja vaikutus kiehtovat erityisen paljon. Upea biisi jolle osasin odottaa vähän parempaa menestystä. Ehkä kappaleen pitkä kesto ja tuttuus verottivat sen verran, että top 10 jäi haaveeksi.

Elokuu / Mä en haluu mennä alas kellariin:
Plastikman - I Don't Know 68 pistettä, 17. sija
Erikoinen teema. Lähdin lopulta ensimmäisellä mieleen tulleella biisillä mukaan, vaikka vähän epäröin että kuinka toimii viisukonstekstissa. Richie Hawtin on tehnyt paljon paskaakin, mutta nämä vähän edgyt Plastikmanin minimalismiteknot ovat aina kiehtoneet. Yllättävän hyvät pisteet.

Syyskuu / Anatomia:
Petri Nygård - Vitun Suomirokki 2 pistettä, 50. sija
Vähän huvitti pistää tämä mukaan, mutta kieltämättä ennenkin tullut mieleen että just tällä biisillä vois joskus koettaa. Mielestäni Mun Levy -aikana Petriltä tuli vielä aika nerokasta, kieli poskessa vedettyä huumoriräppiä, josta tää Vitun Suomirokki on paras esimerkki. Uskoin, että tän huumori ja nerokkuus olis iskenyt vähän paremmin viisukansaan. Häviäminen Jumal X10 Lavikselle kismittää.

Lokakuu / Muodollisesti pätevä:
Boards of Canada - Turquoise Hexagon Sun 59 pistettä, 24. sija
BoC on taas mulle RO, mutta edellinen kerta oli ihan viisujen alkuaikoina duokierroksella. Turquoise Hexagon Sun on yks Music Has the Right for Children -levyn kohokohdista eikä mua täten yhtään harmittanut lähteä RO:lla kehiin. Tällä sijoiduttiin taas totutusti keskikastiin.

Marraskuu / Päihteet:
Time Machines - 7-Methoxy-ß-Carboline: (Telepathine) 74 pistettä, 11. sija
Taas liippasi läheltä top 10 -sijoitus, mutta tällä kertaa en osannut tätä odottaa. Vaihtoehtojahan tähän olis riittänyt, mutta päätin lopulta lähteä vähän erikoisemmalle linjalle. Time Machinesin samanniminen drone-albumi on yks genrensä lemppareista itelleni ja eritoten konseptina hyvin mielenkiintoinen.

Joulukuu / Second chance:
Vashti Bunyan - Just Another Diamond Day 65 pistettä, 19. sija
Mulle piffiviisut ei oo oikein toiminut uusiin artisteihin tutustumistarkoituksessa. Täten en ollut muistanut, että Vashti Bunyanilla oli aiemmin viisuihin osallistuttu, vaikka tämä tieto tulikin esiin googlen avulla ennen osallistumistani. En antanut asian häiritä, vaan lähdin tällä biisillä mukaan kuitenkin. Bunyanin musiikki on siis vasta hiljattain tullut vastaan ja ihastuin Vashtin herkkään lauluääneen, kun kuulin sitä viisukontekstin ulkopuolella levymitassa. Hassua.


Pääsääntöisesti tulee siis taisteltua tuolla porukan keskikastissa. Pari vähän paremmin sijoittunutta kappaletta ja yks ihan täysi mahalasku. Fela Kuti oli oikeastaan ainoa, jolle povasin kovaa menestystä. Jopa sen verran, että 11. sija oli ihmeellisen alhainen sijoitus odotuksiin nähden. Samalla linjalla tulee varmasti jatkettua tulevaisuudessakin.
Image

User avatar
sielusi kyylä kyykyssä
joku ihana...
Posts: 11691
Joined: 29 Sep 2012, 23:41
Location: pupissa

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (biisit linjoilla)

#927 Post by sielusi kyylä kyykyssä » 19 Dec 2020, 13:15

sielusi kyylä kyykyssä wrote:
02 Dec 2020, 21:04
Wader wrote:
02 Dec 2020, 20:21
Viimeisillä metreillä tuli yksi tuplatiketti, muuten kaikki ovat saaneet hevostella rauhassa omiaan.
totoan täältä katsomosta nytten
Murphiina Image

veikkasin sössön tai moskan valinnaksi
Keitossani on mies wrote:Kyylä tietää nää jutut
Image

User avatar
P O L L Y
DIKTAATTORI
Posts: 70553
Joined: 05 Sep 2008, 16:46

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#928 Post by P O L L Y » 19 Dec 2020, 15:22

Maraton-taulukko päivitetty.

Top 5 tilanne ei muuttunut viimeisellä kierroksella joka on siis:

1. wasky 1126
2. tmmnnnt 1059
3. En huku 1017
4. PAHA APINA 986
5. Hans Besättning 961

ONNEA ja kiitos hyvästä musiikista :hattu:

5-10 välillä olikin muutama muutos: mm. Pörröri paransi sijoitusta 8 -> 7.sijalle, Sössö notkahti 7. sijalta 10:lle, Pearly nousi pykälän eli 10 -> 9.lle ja Nettihuijari paransi juoksuaan sijalta 12 sijalle 8.

Itse karautin tällä kiekalla El bimbon ja Rödiksen ohi sijalta 19 -> 17.:soth:

Tarkistin vielä ristiin nuo pisteet mutta huudelkaa jos huomaatte jotain hassua.
Kiitos tästä vuodesta myös puolestani ja mukavaa joulua! Image
Spoiler:
Image

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84596
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#929 Post by Del Griffith » 19 Dec 2020, 16:02

Jaottelen vuoden biisini neljään kategoriaan:
1) Pärjäsivät kuten ennakoin (hyvät pisteet)
2) Pettymykset
3) Positiiviset yllärit
4) Pärjäsivät kuten ennakoin (heikot pisteet)


Hyvät pisteet tässä tapauksessa subjektiivinen käsitys.

1
139 Richard Hell & The Voidoids - Blank Generation / sijoitus: 2. (Kirjallisuus)
Klassikko NYC Punk -biisi, joka on kestänyt aikaa hienosti. The Voidoids on CBGB-skenessä A1-ryhmän (Ramones, Blondie, Talking Heads, Television) takana, joten ehkä poliisiautossa ei kuitenkaan ollut pillit päällä. Olisin ollut todella hämmästynyt, jos ei olisi pärjännyt ja tavallaan häviä Primal Screamin konemusabiisille vähän jopa yllätys.

95 Patti Smith Group - Frederick / sijoitus: 9. (Kukkia ja kaasunaamareita)
Odotin hyvät pisteet ja sain hyvät pisteet. Yritin eka Stevie Nicksillä, joka voitti, niin se jäi vähän kaivelemaan. Patti Smithillä oli osallistuttu aiemmin, mutta ei groupilla, joten vain puoli-ro. Todella hieno biisihän tämä on ja varmaankin oma suosikkini Pattin tuotannosta.

78 Slim Harpo - Shake Your Hips / sijoitus 15. (Anatomia)
Monelle varmaan tuttu Rollareilta, mutta no. tämä originaali on itselle tosi tärkeä biisi. Soitettu coverinakin yhden bändin kanssa. Ajattelin, että top 15 -sija mahdollinen, koska biisi on niin tarttuva ja tanssittava. Epäilin, että pisteitä voisi tulla blues-diggareiden ulkopuoleltakin ja on varmaan näin kävikin.

2
12 Ned Doheny - If You Should Fall / sijoitus: 53. (Piffon varjossa)
Selvästi vuoden ja ehkä koko piffiviisu-urani suurin pettymys. Doheny on tosi hyvässä, coolissa maineessa Yacht rock -skenessä ja biisihän on ihan tajuton hitti, jonka ymmärtää, jos omaa kuuloaistin. Kuulin eka kertaa biisin Hori Smokussa ja teki niin kovan vaikutuksen, että kävin dj:ltä kysymässä esittäjää. Harvoin teen ns. mezolat. Sen jälkeen ollut yksi kuunnelluimmista biiseistäni jokaisella Spotifyn vuosilistalla. Kaikenlainen paska aor on saanut kovia pisteitä, mutta ei tällainen golden nugget.

63 Fancy Rosy - Punk Police / sijoitus: 24. (monikansalliset artistit)
Sellainen semipettymys, koska odotin top 15 sijaa. Ehkä biisin noveltymaisuus ei uponnut. Pisteitä ehkä odotin enemmän just siksi kun ei ole ihan tavanomainen punk-biisi, outo mutta kuitenkin tosi tarttuva.

29 The Frantics - Werewolf / sijoitus: 44. (Yliluonnollinen)
Kyllähän tällaisen Link Wray -tyyppisen Born Bad -stygen pitäisi kovemmat pisteet täällä saada. Noh, ehkä Tarantino laittaa tän johonkin leffaansa, niin sit jengi voi hehkuttaa tämän hienoutta.

22 The Time - I Don’t Wanna Leave You / sijoitus: 42 (mä en haluu...)
Jumalauta, täälläkin on porukkaa, jotka hehkuttaa Princeä, mutta sitten tällainen 5 tähden styge neron kultavuosilta ei maistu. Mielenkiintoinen spekulaatio, että mikä olisi ollut pistesaalis, jos artistinimenä olisi ollutkin Prince - maestrohan hoitaa biisissä kaiken muun paitsi liidivoxun. Tosi iso pettymys.

24 LCD Soundsystem - All My Friends / sijoitus: 36. (päihteet)
En jaksa enää toistella LCD Soundsystemin erinomaisuutta, mutta kyllähän näin huonot pisteet pääsi yllättämään. All My Friends on kuitenkin 2000-luvun kiitellyimpiä populaarimusan biisejä, niin ehkä ajattelin, että tästä löytää moni tykättävää. Odotin top 10 -sijaa. Jälkeenpäin ajatellen uskoisin, että samanlaisen kohtalon kokisi ehkä myös Animal Collectiven mahtava My Girls. Jonkinlainen lakipiste saavutettiin siinä, että vihdoin tajusin, että mun ei kannata laittaa uutta musaa viisuihin, koska tykkäämäni uusi musa on sellaista, joka ei uppoa monelle (Beyoncékin sai huonot pisteet).

3
116 Diamond Head – Helpless / sijoitus 2. (Muodollisesti pätevä)
Toki arvasin, että piffon hevareilta tulee pisteitä, mutta 2. sija oli silti tosi iso yllätys. Ajattelin, että pisteitä syö kulmitus, Metallican coverointi ja biisin venetetty pituus. Ei syönyt.

94 Screaming Sneakers - Violent Days / sijoitus 9. (Second Chance)
Todella positiivinen yllätys, koska nopeat palautteet ”viisufrendeiltä” oli negatiiviset. Löytyikin iso joukko viisuilijoita, jotka oli joko aiemmin jo tykästyneet biisiin tai kuulivat uutena ja tykkäsivät. Aika heikosti menneen vuoden lopuksi tuntui hyvältä. En minä silti varmaan powerpoppia enää tule laittamaan.

4

18 Cityman - Hold On / sijoitus: 45. (Kotimaan katsaus)
Cityman on mun suosikki suomalaisia bändejä viime vuosilta, mutta jo laittaessani tiesin, että ei tule pärjäämään. Huvittavinta, että jos tämä biisi olis 80-luvulta, niin pistemäärä olisi isompi. Tarttuva tanssipop, jossa suomalaiseksi bändiksi onnistuneet laulut ja hyvä kertsi.

49 The Phillips’ Special - I’m a Soldier / sijoitus 31. (Uskonto)
Raaka ja raju gospel-musa - siitä minä pidän. Valitettavasti piffillä ei kovin moni ja tämän tiesin ennakkoon. Aika odotusten mukainen sijoitus ja sivistysmielessä olin liikkeellä. Väittäisin, että viisujen eka vuonna tämä olisi ollut top 15:ssä. Tompkins Squaren julkaisut kovassa huudossa tässä taloudessa, joita suosittelen niille, jotka tätä pisteytti.

Kokonaisuutena aika vaikea vuosi. Pari 2. sijaa tietysti hieno saavutus ja kerran tuli vedettyä viisutkin. Kuitenkin tulevaisuutta varten huomasi muutamia juttuja - kuten sen, että uutta musaa ei kannata laittaa ja tunnustetut klassikot pärjää hyvin - joita sitten vuonna 2021 käyttöön. Myös koko ajan on vaikeutunut arvata, että millainen biisi pärjäisi - tämän näen johtuvan viisuporukan monipuolistumisesta ja se on v ain ja ainoastaan hyvä asia. Kiitos kaikille!
Last edited by Del Griffith on 19 Dec 2020, 16:37, edited 4 times in total.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
Tears for Bears
pateettinen maksa
Posts: 10711
Joined: 30 Nov 2016, 10:38
Location: Itä-Berliinin Nuorisofestivaali

Re: Pif-viisut vol 60 - Second chance (FINAALI PE klo 18->)

#930 Post by Tears for Bears » 19 Dec 2020, 16:19

joku tyyppi wrote:
19 Dec 2020, 04:44

Moonface With Siinai - Teary Eyes and Bloody Lips 26. sija, 58 p
Kiva biisi. Tuli tätä levyä ilmestyessään kuunneltua, mutta ei juurikaan sen jälkeen, mutta viisujen innoittamana tätä tuli taas pyöritettyä. Muistaakseni mainitsin tän biisin edeltäneellä kierroksella, joten ei sitten tarvinnut sen enempää miettiä minkä laitan. Olisin laittanut päihdekierrokselle Moonfacen Fast Peterin jos tää ei ois ollut näin tuore.
Tää oli kiva ja varmaan eniten mun mieleen kaikista mitä oot vuosien varrella laittanut. Meillähän historiallisesti ei pisteet paljoa kumpaankaan suuntaan kulje. Mut muistan et yhteinen suosikki joskus aiempana viisuvuonna oli Geishan Kesä, jota itsekin samalle kierrokselle mietin, mut menin Woudella.

Locked