PIFFIVIISUT #72 - TALVI - Tulokset sivuilla 1 ja 38

Moderators: Paul Di'Anneli, Vilja heilimöi, minä en

Locked
Message
Author
User avatar
Bill Fruge
Fuel Maintenance Technician
Posts: 15904
Joined: 04 Mar 2004, 18:31
Location: ADC 2238-5531

Re: PIFFIVIISUT #72 - Tulokset sivuilla 1 ja 38

#646 Post by Bill Fruge » 29 Dec 2021, 15:43

PearlySpencer wrote:
29 Dec 2021, 15:41
oli muuten yli sadan sivun viisutopikki, oi niitä aikoja...
Kyllähän tässäkin ehtis ennen ensi viisuja
"Here, boy! Want your mouse? Nice mouse. Pretty toy. Want your mouse? Here, boy."

User avatar
Fun Beerman
2k
Posts: 2643
Joined: 22 Apr 2020, 12:40
Location: plänet ööth

Re: PIFFIVIISUT #72 - Tulokset sivuilla 1 ja 38

#647 Post by Fun Beerman » 29 Dec 2021, 16:36

Bill Fruge wrote:
29 Dec 2021, 15:43
Kyllähän tossa It's Cold Outside piisissä lauletaan minä muodossa syksyn tapahtumista, eli Clevelandissa sekoillaan menemään, annoin silti pisteitä, koska onhan se pirun kova piisi.
Eli laulun kertojaminä on aina biisintekijä (joka ei ole käynyt koskaan muualla kuin syntymäpaikassaan)? Oikeesti nyt jo :D Mutta kiitos pojoista silti…

Kova toi Scorpius keissi, en olis kyllä itsekään tiennyt että siinä vedetään enkuks.
Who are these shadows in my way?

User avatar
Bill Fruge
Fuel Maintenance Technician
Posts: 15904
Joined: 04 Mar 2004, 18:31
Location: ADC 2238-5531

Re: PIFFIVIISUT #72 - Tulokset sivuilla 1 ja 38

#648 Post by Bill Fruge » 29 Dec 2021, 16:44

Family Man wrote:
29 Dec 2021, 16:36
Bill Fruge wrote:
29 Dec 2021, 15:43
Kyllähän tossa It's Cold Outside piisissä lauletaan minä muodossa syksyn tapahtumista, eli Clevelandissa sekoillaan menemään, annoin silti pisteitä, koska onhan se pirun kova piisi.
Eli laulun kertojaminä on aina biisintekijä (joka ei ole käynyt koskaan muualla kuin syntymäpaikassaan)? Oikeesti nyt jo :D Mutta kiitos pojoista silti…
Kyllähän minä muodossa voidaan laulaa vaikka lohikäärmeellä lentämisestä ja kaikki(?) tajuaa ettei se kerro juuri laulajasta itsestään totuudenmukaisesti, mutta miksi juuri tuon kappaleen kirjoittaja olisi kirjoittanut ihan jonkun muun talvesta?
"Here, boy! Want your mouse? Nice mouse. Pretty toy. Want your mouse? Here, boy."

User avatar
PearlySpencer
paikalle ratsastava pöhinägeneraattori
Posts: 15427
Joined: 15 Aug 2008, 12:42

Re: PIFFIVIISUT #72 - Tulokset sivuilla 1 ja 38

#649 Post by PearlySpencer » 29 Dec 2021, 16:46

No kyllä itse olettaisin että esim Laura Voutilaisen "Kesäkuun 4." hitti sijoittuu Suomeen eikä ttyliin Australiaan jossa sattuu silloin olemaan talvi, vaikka kappaleessa ei muuten mainitakaan mitään kesään liittyvää, enkä olisi kelpuuttanut talviviisuihin pohjalta että voihan tää kertoa vaikka ausseissa tapahtuneista häistä :o
Hei huomenta Suomi, hyvin pyyhkii wrote: Tässäpä järjen ääntä.

User avatar
Fun Beerman
2k
Posts: 2643
Joined: 22 Apr 2020, 12:40
Location: plänet ööth

Re: PIFFIVIISUT #72 - Tulokset sivuilla 1 ja 38

#650 Post by Fun Beerman » 29 Dec 2021, 20:57

Bill Fruge wrote:
29 Dec 2021, 16:44
Family Man wrote:
29 Dec 2021, 16:36
Bill Fruge wrote:
29 Dec 2021, 15:43
Kyllähän tossa It's Cold Outside piisissä lauletaan minä muodossa syksyn tapahtumista, eli Clevelandissa sekoillaan menemään, annoin silti pisteitä, koska onhan se pirun kova piisi.
Eli laulun kertojaminä on aina biisintekijä (joka ei ole käynyt koskaan muualla kuin syntymäpaikassaan)? Oikeesti nyt jo :D Mutta kiitos pojoista silti…
Kyllähän minä muodossa voidaan laulaa vaikka lohikäärmeellä lentämisestä ja kaikki(?) tajuaa ettei se kerro juuri laulajasta itsestään totuudenmukaisesti, mutta miksi juuri tuon kappaleen kirjoittaja olisi kirjoittanut ihan jonkun muun talvesta?
Öö... koska biisintekijät usein tekee niin? Rautalangasta: biisissä ei nimenomaisesti mainita että se sijoittuu Ohioon, ja mistään ei voida myöskään päätellä että kyse EI olisi jostain muusta alueesta. Ihan perus logiikkaa. Onhan toi Klawon voinut asua vaikka Floridassa aiemmin.
PearlySpencer wrote:
29 Dec 2021, 16:46
No kyllä itse olettaisin että esim Laura Voutilaisen "Kesäkuun 4." hitti sijoittuu Suomeen eikä ttyliin Australiaan jossa sattuu silloin olemaan talvi, vaikka kappaleessa ei muuten mainitakaan mitään kesään liittyvää, enkä olisi kelpuuttanut talviviisuihin pohjalta että voihan tää kertoa vaikka ausseissa tapahtuneista häistä :o
No ei tätäkään aukottomasti mikään todista, toki kieli linkittää ehkä vahvemmin tiettyyn maailmankolkkaan.

Mut koettakaa nyt wräpätä aivonne sen tosiasian ympärille, että kiitos väljän tehtävänannon, It's Cold Outside sijoittuu harmaalle alueelle - sen voi halutessaan tulkita kummin vain ja tässä tapauksessa emäntä hyväksyi perustelut. Ei varmasti ole ensimmäinen tai viimeinen tällainen heppa. ;)
Who are these shadows in my way?

User avatar
Vitun urpo nikki
Tittelit on heikoille
Posts: 32930
Joined: 25 Jul 2006, 13:41

Re: PIFFIVIISUT #72 - Tulokset sivuilla 1 ja 38

#651 Post by Vitun urpo nikki » 31 Dec 2021, 20:14

Maisteri Casse wrote:Nyt maistuis pippeli suussa
Omat Piffiviisubiisit

Locked