Kasvissyönnin droppaus

Ruokien ja juomien oma alue.

Moderators: delirium8, Weird Al Zyskowicz

Post Reply
Message
Author
mpb
2k
Posts: 2296
Joined: 21 Jan 2008, 16:48
Location: 00900

Re: Kasvissyönnin droppaus

#91 Post by mpb » 12 Nov 2009, 09:26

Svarta Ada wrote:mulle kaikista tärkein syy kasvissyöntiin on se, että lihan olemus kuvottaa kaikissa muodoissaan. kyllä se joskus nälässä tuoksuu ihan ookoolta mut en pystyis kyllä syömään enää. ei se enää tunnu ruualta. kyllä mua myöskin toi tehomaatalous kyrpii mutta tuntuu ettei mulla oo mitään sanomista asiaan kun en pysty olemaan vegaani. se on periaatteessa ihan sama syönkö lihaa vai kananmunia.
Komp.


Kasvissyönnin aloitin 10-vuotiaana systerin..kröhm.."innoittamana", porukat ei ollut kovin mielissään! :D Mä olin silloin myös ainoa kasvissyöjä meidän luokalta (eikä montaa kyl koko koulussakaan ollut) mut ei se ollut ikinä iso juttu, mä oli muutenkin aina ollut nirso ja huono syömään et ei kukaan varmaan edes kiinnittänyt huomiota siihen etten enää yhtäkkiä syönyt lihaa. Mut joo ei oo droppaaminen tosiaan käynyt mielessä, koska HYI VITTU LIHA!

User avatar
Kutosta pyytää
MVLKKV REX
MVLKKV REX
Posts: 392051
Joined: 25 Jul 2009, 13:03

Re: Kasvissyönnin droppaus

#92 Post by Kutosta pyytää » 12 Nov 2009, 10:21

Mä en oo ollu koskaan mikään kasvissyöjä, mutta söin ainoastaan jauhettua lihaa ja muuta jätettä (jauhelihaa, makkaraa) joku 18 vuotta, koska kokoliha ällötti. Vieläkään en syö edes viikottain nautaa ja possua en ollenkaan, mutta en kyllä tajua miten en oo voinut diggailla esim. jostain hotwingseist nuorempana. :o #-o

User avatar
YOU HAVE COCAINE ON YOUR PENIS
King of PIF
King of PIF
Posts: 16635
Joined: 25 Nov 2004, 11:12
Location: On Planet Bullshit. In the galaxy of This Sucks Camel Dick

Re: Kasvissyönnin droppaus

#93 Post by YOU HAVE COCAINE ON YOUR PENIS » 12 Nov 2009, 11:32

Ittellä syyt kasvissyönnin aloittamiseen olivat 15-vuotiaan älytön aatteen palo, kokeilunhalu ja pillu. Ei välttämättä tuossa järjestyksessä. Syyt droppaamiseen olivat puhtaan hedonistiset. Intiimiin kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen kansa olen päässyt useammin droppaamisen jälkeen.

varma kosto

Re: Kasvissyönnin droppaus

#94 Post by varma kosto » 12 Nov 2009, 11:35

Mä aloitin kasvissyönnin vasta päälle parikymppisenä kun sitä ennen kasvisruoka oli niin pahaa.

User avatar
Conrad
5k
Posts: 5355
Joined: 23 Feb 2009, 13:31
Location: Pierre-Simon Laplace

Re: Kasvissyönnin droppaus

#95 Post by Conrad » 12 Nov 2009, 12:41

frau möse wrote:Mä aloitin kasvissyönnin vasta päälle parikymppisenä kun sitä ennen kasvisruoka oli niin pahaa.
Samoin. Kahdeksankymmentäluvulla ja maalla vielä yhdeksänkymmentäluvun alussakin kasvispöperövalikoima tässä maassa oli kyllä käytännössä juuri tätä, jos sitä edes oli saatavilla. Tätini ja kausittaisesti äitinikin olivat tosin rehulinjalla jo vuosikymmentä aikaisemmin, mutta aikamoista sissimentaliteettia se on vaatinut.

User avatar
asiantuntia (kaikki alat)
ihana
Posts: 23207
Joined: 22 Apr 2004, 20:04
Location: Awesomestow

Re: Kasvissyönnin droppaus

#96 Post by asiantuntia (kaikki alat) » 12 Nov 2009, 17:48

ROflonteX wrote:ma en kyl usko, et 12-vuotias oikeasti tajuaa viela elaintenoikeuksista paljoakaan.. samoin kun se ei tajua uskonnosta tai mistaan muustakaan oikeasti moraaliin liittyvasta, vaan menee niiden opittujen mallien mukaan osaamatta kunnolla kyseenalaistaa.
Ei kai sen 12-vuotiaan tarvitsekaan tajuta kaikkia asioita samalla tasolla kuin joku 30-kymppinen voidakseen tehdä moraalisia päätöksiä. Jo ihan pienetkin lapset voi tajuta sen, että eläimien kiduttaminen ei ole niiden mielestä oikein. Sitten se lapsi näkee, että jossain (esim. koe-eläinlaboratoriossa, minkkitarhalla, häkkikanalassa) pidetään eläimiä tahallaan huonosti. Ei se vaadi kummoista kykyä yhdistää nämä kaksi asiaa mielipiteeksi, jonka mukaan eläinten oloja erilaisissa tehotuotantolaitoksissa pitäisi parantaa. Myöhemmin tähän voi tietenkin kietoutua abstraktimpiakin ajatuksia, muttei se perusasia siitä välttämättä sen kummemmin muutu.
Donna, sè fili, e cadeti lo fuso.
Quando te fletti, tien lo culo chiuso.

User avatar
grebiili
Pyllypää
Posts: 1536
Joined: 19 Aug 2007, 20:24
Location: Tampere

Re: Kasvissyönnin droppaus

#97 Post by grebiili » 12 Nov 2009, 17:53

Ikinä en oo dropannu mut joskus tulee nähtyä unia et syön vahingossa lihaa.

User avatar
tiistai...murekepäivä
LADA LAHTINEN
Posts: 29087
Joined: 05 Jun 2008, 12:47
Location: paikallisen oligarkin mausoleumi

Re: Kasvissyönnin droppaus

#98 Post by tiistai...murekepäivä » 13 Nov 2009, 04:44

Dropannu olen. Syön pääasiassa kasvisruokaa. Lihaa syön ehkä kerran viikossa.
Sieg Heil!
GOD MADE THE CATHOLICS AND THE ARMALITE MADE US EQUAL

User avatar
Munallinen Holhooja
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14051
Joined: 04 Mar 2007, 10:38

Re: Kasvissyönnin droppaus

#99 Post by Munallinen Holhooja » 13 Nov 2009, 10:21

http://www.hs.fi/juttusarja/merilainen/ ... 5250676226
Keskustelu paikoitellen lukemisen arvoista. Tai sitten mä oon masokisti.

kettu
5k
Posts: 5424
Joined: 21 Jul 2008, 09:58

Re: Kasvissyönnin droppaus

#100 Post by kettu » 13 Nov 2009, 15:01

ROflonteX wrote:ma en kyl usko, et 12-vuotias oikeasti tajuaa viela elaintenoikeuksista paljoakaan.. samoin kun se ei tajua uskonnosta tai mistaan muustakaan oikeasti moraaliin liittyvasta, vaan menee niiden opittujen mallien mukaan osaamatta kunnolla kyseenalaistaa.
mie kyseenalaistin uskonnon 8-vuotiaana. käytiin uskonnonopettajan kanssa monet riidat siitä, etten olisi halunnut osallistua uskonnonpetukseen koska se oli mun mielestä turhaa kun en kerta jumalaan uskonut. 9-vuotiaasta asti kinusin porukoilta lupaa erota kirkosta, 14-vuotiaana vasta heru nimmari paperiin.

Poistunut käyttäjä 4dc9fa
Poistunut käyttäjä
Posts: 115947
Joined: 10 Sep 2006, 16:10

Re: Kasvissyönnin droppaus

#101 Post by Poistunut käyttäjä 4dc9fa » 13 Nov 2009, 15:08

^mä taas lapsena kyseenalaistin vanhempani jotka opettivat minut ateistiks, jättivät kastamatta jne. myöhemmin tulin sitten itekkin järkiini, vaikka sitä tulee edelleenkin jumalan armoa joissain tietyissä alennustiloissa rukoiltua.

User avatar
Veteraanipissis
2k
Posts: 2258
Joined: 26 Jan 2009, 16:01
Location: Planet mental asylum, Finblock

Re: Kasvissyönnin droppaus

#102 Post by Veteraanipissis » 16 Nov 2009, 20:20

nimim. Kissahullu wrote:
ROflonteX wrote:ma en kyl usko, et 12-vuotias oikeasti tajuaa viela elaintenoikeuksista paljoakaan.. samoin kun se ei tajua uskonnosta tai mistaan muustakaan oikeasti moraaliin liittyvasta, vaan menee niiden opittujen mallien mukaan osaamatta kunnolla kyseenalaistaa.
Ei kai sen 12-vuotiaan tarvitsekaan tajuta kaikkia asioita samalla tasolla kuin joku 30-kymppinen voidakseen tehdä moraalisia päätöksiä. Jo ihan pienetkin lapset voi tajuta sen, että eläimien kiduttaminen ei ole niiden mielestä oikein. Sitten se lapsi näkee, että jossain (esim. koe-eläinlaboratoriossa, minkkitarhalla, häkkikanalassa) pidetään eläimiä tahallaan huonosti. Ei se vaadi kummoista kykyä yhdistää nämä kaksi asiaa mielipiteeksi, jonka mukaan eläinten oloja erilaisissa tehotuotantolaitoksissa pitäisi parantaa. Myöhemmin tähän voi tietenkin kietoutua abstraktimpiakin ajatuksia, muttei se perusasia siitä välttämättä sen kummemmin muutu.
"My dad's a doctor, and when I was 8, I went to one of his medical conferences where they were demonstrating laser surgery on a chicken. I was so mad that a chicken had to die, I never ate meat again." - Natalie Portman
Tuo muija on nykyään vegaani.

Kyllä minä ja vanha ystäväni ryhdyttiin juuri 12-vuotiaina vegetaristeiksi nähtyämme animaliasta pari klippiä jotka järkytti meidän mieliämme. Vanhemmat pelkäs meiän terveytemme puolesta ja droppasimme n. kolmen kuukauden päästä. Olen nyt ollut puoltoistavuotta lakto-ovo-pesco vege ja olis tarkotus päästä kalasta eroon ja ehkä myöhemmin vegaaniksi. En kuitenkaa voisi kuvitella syöväni kanaa tai punasta lihaa, kun tuo kalakin vähän ällöttää sitä syödessä.
24/7 jännän äärellä

User avatar
Veteraanipissis
2k
Posts: 2258
Joined: 26 Jan 2009, 16:01
Location: Planet mental asylum, Finblock

Re: Kasvissyönnin droppaus

#103 Post by Veteraanipissis » 16 Nov 2009, 20:37


Eiks toi oo iha jees syy olla droppaamatta? :D
24/7 jännän äärellä

User avatar
Mortal Kombat
Tuhansien vaarojen mies
Posts: 38467
Joined: 08 Nov 2006, 02:04
Location: min city

Re: Kasvissyönnin droppaus

#104 Post by Mortal Kombat » 16 Nov 2009, 21:29

^Koska fish don't have feelings!
You can keep the rewards, I'd just as soon stay sick

User avatar
Buddy Love
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 100000
Joined: 05 Jan 2005, 17:00

Re: Kasvissyönnin droppaus

#105 Post by Buddy Love » 16 Nov 2009, 22:10

Mun mielestä tää oli hölmön hommaa jo kakstoistavuotiaana, vaikka muuten kaikenlaiset anarkismit sun muut nuoruuden hömpötykset maistuikin.
6000-7000 tuhatta%

Post Reply