MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

Ruokien ja juomien oma alue.

Moderators: delirium8, Weird Al Zyskowicz

Message
Author
User avatar
viviandanger
1k
Posts: 1918
Joined: 02 Oct 2006, 19:55
Contact:

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#226 Post by viviandanger » 23 Apr 2014, 13:37

sössön sössön wrote:ei hemmetti miten hyvä tobsu, parasta piffiä koskaan :salut:

zinet missattu, haluaako joku luopua omistaa tai ottaa sillee piraattivalokopioita vai olisko jollain jopa ylimääräsiä nurkissa vielä lojumassa?
mulla on kakkosnumeroo viel pari kipaletta jäljellä. 3e posteineen ja voin pistää meilillä / yksärillä myös ykkösnumeron pdf:n!!!!

karvalakkimalli
2k
Posts: 2627
Joined: 14 May 2006, 01:27

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#227 Post by karvalakkimalli » 28 Apr 2014, 21:08

Özgür Özgülgün, voisikko laittaa sen reseptin jolla saa tehtyä niitä ohuita leipiä? Tai löytyykö se noista zineistä?

karvalakkimalli
2k
Posts: 2627
Joined: 14 May 2006, 01:27

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#228 Post by karvalakkimalli » 01 May 2014, 23:25

Taisinki jo löytää sen tuolta zinestä!

Nachopeltikii
9k
Posts: 9129
Joined: 25 Apr 2006, 20:27

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#229 Post by Nachopeltikii » 02 May 2014, 16:03

elisa0 wrote:Taisinki jo löytää sen tuolta zinestä!
Mieki muistelen, että siellä zinessä oli ohje leipään! Jos se ei oo hyvä tai muistan väärin niin kaivan sulle jostain toisen ohjeen!

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65701
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#230 Post by Timo Jutilan maksa » 02 May 2014, 16:34

Mites numero kolme?
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

Nachopeltikii
9k
Posts: 9129
Joined: 25 Apr 2006, 20:27

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#231 Post by Nachopeltikii » 02 May 2014, 16:57

Tulee se! Joskus...
Kun löytäis taas inspiraation noihin kokkailuhommiin niin jaksais ruveta lehteäkin tekemään.

karvalakkimalli
2k
Posts: 2627
Joined: 14 May 2006, 01:27

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#232 Post by karvalakkimalli » 03 May 2014, 00:53

Özgür Özgülgün wrote:
elisa0 wrote:Taisinki jo löytää sen tuolta zinestä!
Mieki muistelen, että siellä zinessä oli ohje leipään! Jos se ei oo hyvä tai muistan väärin niin kaivan sulle jostain toisen ohjeen!
Oli se "khubzin" ohoje siellä juu! Mie vaan vissiin vähä huolimattomasti aluksi etin sitä.

Semmosta vähä ihimettelin ko tännään tein sitä leipää, että tulleeko siihen tosiaan 500 g jauhoja ja vaan 2,4 dl vettä? En saanu vaivattua kaikkia jauhoja taikinaan ja silti se oli ihan kivikova. Lisäsin sitte vielä desin vettä -vähemmälläki olis varmasti pärjänny- minkä jäläkeen taikinasta tuli mukavan pehmeää.

Toinen kysymys. Kuuluuko niitten leipien "kuplia" uunissa? Mulla tuli isoja ilmataskuja joihinki kohtiin ja mietin, että onkohan se toivottavaa vai ei. Ainaki näytti hauskalta! Tein muuten myös hummusta, baba ganoushia, seesamiporkkanoita (eli seesamibataatin ohojeella muuten, mutta käytin porkkanaa bataatin sijaan), falafelejä, pinaattikakkuja ja oliivisalaattia. Iso kiitos ohojeista -maistu hyvältä!

Nachopeltikii
9k
Posts: 9129
Joined: 25 Apr 2006, 20:27

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#233 Post by Nachopeltikii » 03 May 2014, 10:38

elisa0 wrote:
Özgür Özgülgün wrote:
elisa0 wrote:Taisinki jo löytää sen tuolta zinestä!
Mieki muistelen, että siellä zinessä oli ohje leipään! Jos se ei oo hyvä tai muistan väärin niin kaivan sulle jostain toisen ohjeen!
Oli se "khubzin" ohoje siellä juu! Mie vaan vissiin vähä huolimattomasti aluksi etin sitä.

Semmosta vähä ihimettelin ko tännään tein sitä leipää, että tulleeko siihen tosiaan 500 g jauhoja ja vaan 2,4 dl vettä? En saanu vaivattua kaikkia jauhoja taikinaan ja silti se oli ihan kivikova. Lisäsin sitte vielä desin vettä -vähemmälläki olis varmasti pärjänny- minkä jäläkeen taikinasta tuli mukavan pehmeää.

Toinen kysymys. Kuuluuko niitten leipien "kuplia" uunissa? Mulla tuli isoja ilmataskuja joihinki kohtiin ja mietin, että onkohan se toivottavaa vai ei. Ainaki näytti hauskalta! Tein muuten myös hummusta, baba ganoushia, seesamiporkkanoita (eli seesamibataatin ohojeella muuten, mutta käytin porkkanaa bataatin sijaan), falafelejä, pinaattikakkuja ja oliivisalaattia. Iso kiitos ohojeista -maistu hyvältä!
Oijoi, ihana kuulla!
Maistuis noi ittellekkiin! Hitto kun siitä on niin pitkä aika kun oon tehny tota leipää niin en yhtään muista, että miten se jauhojen ja veden suhde menee. Voi hyvin olla, että ohjeessa on liian vähän vettä, piru kun en muista.
Mutta siitä taikinan kuplimisesta, niin se kuuluu kyllä asiaan! Se on täysin normaalia!

karvalakkimalli
2k
Posts: 2627
Joined: 14 May 2006, 01:27

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#234 Post by karvalakkimalli » 03 May 2014, 20:30

Jee! Sitte joskus kun teet taas tuota leipää nii jos viittit, rapsaa tänne oliko ne määrät oikein. Mun puolesta ei oo mikkään kiire kuitenkaan. En varmaan ihan hetkeen itekkään tee niitä ko laitoin pakkaseen osan taikinasta. Sieltä sitte uuniin seuraavaksi. Kuuluuko sen leivän muuten valmiina olla pehmeää vai vähän rapsakkaa kuorestaan? Aion hioa tän homman niin, että kohta teen täydellisiä khubzeja!

Nachopeltikii
9k
Posts: 9129
Joined: 25 Apr 2006, 20:27

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#235 Post by Nachopeltikii » 04 May 2014, 19:10

elisa0 wrote:Jee! Sitte joskus kun teet taas tuota leipää nii jos viittit, rapsaa tänne oliko ne määrät oikein. Mun puolesta ei oo mikkään kiire kuitenkaan. En varmaan ihan hetkeen itekkään tee niitä ko laitoin pakkaseen osan taikinasta. Sieltä sitte uuniin seuraavaksi. Kuuluuko sen leivän muuten valmiina olla pehmeää vai vähän rapsakkaa kuorestaan? Aion hioa tän homman niin, että kohta teen täydellisiä khubzeja!
Jee! Periaatteessa pehmeää, mutta kun mie oon sitä tehny ni se on ollu vähä rapsakka kuoresta, et molempi käy!

karvalakkimalli
2k
Posts: 2627
Joined: 14 May 2006, 01:27

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#236 Post by karvalakkimalli » 04 May 2014, 19:30

Okei, kiitos vastauksista!

Nachopeltikii
9k
Posts: 9129
Joined: 25 Apr 2006, 20:27

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#237 Post by Nachopeltikii » 10 Sep 2014, 23:58

Oottekos kokkaillu?
Inspiroikaas muakin jooko tekemään ruokaa.

User avatar
Tölkky
dirty farang
Posts: 43172
Joined: 15 Aug 2011, 18:21
Location: Sian maa, Thain maa

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#238 Post by Tölkky » 19 Sep 2014, 20:56

Mun pittäis edelleenki testata näitä...
Image
"She's not broken, She's just a baby" - Lady Gaga
Pötköttely positive

User avatar
minerva
jumalainen erhe
Posts: 35753
Joined: 03 Sep 2008, 19:35
Location: Αχίλλειος πτέρνα

Re: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#239 Post by minerva » 12 Oct 2014, 18:16

Tommi Läntisen kyrpä wrote:Mun pittäis edelleenki testata näitä...
Sama. Vähän haasteita ollu nyt innostua mistään kokkailusta.
Jare Dille-Nalle wrote:Kaikesta huolimatta Minerva on kuitenkin piinkova sadisti, siitä hän nauttii.
[Image

User avatar
Tölkky
dirty farang
Posts: 43172
Joined: 15 Aug 2011, 18:21
Location: Sian maa, Thain maa

Re: Vs: MACHO! Libsku ruoka reseptejä kehiin!

#240 Post by Tölkky » 13 Oct 2014, 15:25

minerva wrote:
Tommi Läntisen kyrpä wrote:Mun pittäis edelleenki testata näitä...
Sama. Vähän haasteita ollu nyt innostua mistään kokkailusta.
Aika- ja rahakysymyksiä enemmiltä osin täällä.
Image
"She's not broken, She's just a baby" - Lady Gaga
Pötköttely positive

Post Reply