PIF käy ulkona syömässä

Ruokien ja juomien oma alue.

Moderators: delirium8, Weird Al Zyskowicz

Post Reply
Message
Author
User avatar
Kyy povellasi
Turha ehdottaa, mikään ei kelpaa kuitenkaan.
Posts: 89660
Joined: 18 Feb 2007, 13:22
Location: Ryynänen

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12541 Post by Kyy povellasi » 21 Jul 2021, 13:37

Raporttini Hoaxista jossa nyt vihdoin sain käytyä. Kokemus oli karvas pettymys, eli jos kritiikki tuntuu pahalta niin älä lue spoileria.
Spoiler:
miljöö: Kuin hervantalainen pommisuojaan rakennettu nuokkari. Valaistus ihan karmee, olis pitäny sisään astuessa jo päättää että ehkei täällä viihdy ja mennä muualle. Mulla on toki valoherkät silmät ja tollasessa kylmässä valossa saattaa tulla huono olo. NOH koska tätä oli odotettu niin pöytään vaan. Musa soi niin lujaa että oli keskustellakseen huudettava mikä etenkin korona-aikana perseestä. Miljöö ei todellakaan houkutellut viipymään yhtään pidempään ku oli pakko.

Palvelu: perusystävällistä. Hitaahkoa.

Ruoka: eli se tärkein jesjes. Odotukset oli tietty korkeella kun oli niin paljon kuullu kehuja. Tilasin perus hoax burgerin ja kylkeen "just fries" eli RANSKUT kuten he hoaxissa ilmaisevat. Dipiksi valitsin meganeesin en kysyny miten se eros veganeesista.

Ranskalaisissa ei ollu lainkaan suolaa, ei yhtään. Pöydässä sitä ei voinu lisätä mut ehkä ois saanu sualapurkin jos köökistä olis kysyny, lähtökohtaisesti kuitenkin mielestäni ruoan maustaa ravintolassa sen tekijä, ei sen syöjä. Sen sijaan ranut oli maustettu jollain tunkkasella grillimausteella. Pyhäinhäväistys. Jos tämä olisi mainittu listassa, olisin valinnut muuta. Ranskisten ulkomuoto, määrä ja koostumus oli sellasta burger king tasoa, hinta puolet enemmän. Dippi oli okei. Ehkä huomaattekin jo että ranskalaiset perunat ovst minulle sydämen asia.

Burgeri oli muuten aivan hyvä, mutta raparperiketsuppi niin makeeta että se rupes etomaan ja multa jäi puolet bursusta syömättä.

Että tämmönen ruokasnobbailu ja harmittaa kyllä etten kertakaikkiaan tykänny.
Jotta ei menis ihan pelkäksi urputukseksi niin kerron että vuolteentorin Nordic Gelato Factory-kiskasta saa ihanaattia jädee, kaikki maut on vegaanisia :love5:

Bad hombresin kiskalla muuten kävin kans. Listalla ei ollu kasvisvaihtoehtoja mut sain vegeburriton kun erikseen kysyin. Burrito oli täynnä tavaraa ja maukasta, ehkä pikkusen kuivakka että joku soossi ois voinu tehä terää. Kiskan meininki oli jotenkin positiivisella tavalla rentoo häsellystä ja espanjankielinen papatus raikasi.
Hans Normaali wrote:
Mortal Kombat wrote: Plotko taas kerran aivan oikeassa tässä.
^vanha pif-viidakon sananlasku siinä.
Kake Randelin Fan Club #1

User avatar
El Bimbo
God of PIF
God of PIF
Posts: 38682
Joined: 08 May 2006, 21:52
Location: 00500

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12542 Post by El Bimbo » 21 Jul 2021, 14:32

Muaki o alkanu vähä tympiä sinällää muuten phon ystävänä tää vietnamilaisten "tos on chilit ja kalakastikkeet ja suolat, lisää ja annostele itse"-meno phon suhteen. Kai mä samalla vaivalla voisin kokata sit kokonaan itse.
Image
varpu wrote:
27 Jan 2024, 18:40
revanssi on jo suunnitelmissa. minähän en ota pastalta pataan...

User avatar
Kyy povellasi
Turha ehdottaa, mikään ei kelpaa kuitenkaan.
Posts: 89660
Joined: 18 Feb 2007, 13:22
Location: Ryynänen

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12543 Post by Kyy povellasi » 21 Jul 2021, 16:34

El Bimbo wrote:
21 Jul 2021, 14:32
Muaki o alkanu vähä tympiä sinällää muuten phon ystävänä tää vietnamilaisten "tos on chilit ja kalakastikkeet ja suolat, lisää ja annostele itse"-meno phon suhteen. Kai mä samalla vaivalla voisin kokata sit kokonaan itse.
juu ei mua silleen haittaa, jos ne mausteet on siinä pöydässä. Sit jo siitä pitää alkaa ettiskeleen et mistä saa perkele suolaa olen hetero niin menee hermot ku muutenki jo vituttaa.
Hans Normaali wrote:
Mortal Kombat wrote: Plotko taas kerran aivan oikeassa tässä.
^vanha pif-viidakon sananlasku siinä.
Kake Randelin Fan Club #1

User avatar
El Bimbo
God of PIF
God of PIF
Posts: 38682
Joined: 08 May 2006, 21:52
Location: 00500

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12544 Post by El Bimbo » 21 Jul 2021, 16:48

Hysteerinen homoko wrote:
21 Jul 2021, 16:34
El Bimbo wrote:
21 Jul 2021, 14:32
Muaki o alkanu vähä tympiä sinällää muuten phon ystävänä tää vietnamilaisten "tos on chilit ja kalakastikkeet ja suolat, lisää ja annostele itse"-meno phon suhteen. Kai mä samalla vaivalla voisin kokata sit kokonaan itse.
juu ei mua silleen haittaa, jos ne mausteet on siinä pöydässä. Sit jo siitä pitää alkaa ettiskeleen et mistä saa perkele suolaa olen hetero niin menee hermot ku muutenki jo vituttaa.
No täs mestas oli tosiaan suola yhes pöydäs, chilit tiskillä ja kalakastike jollain hyllyllä seinälle. Sitten se tarjoilija osoittelee sieltä tiskin takaa mistä mikin löytyy.
Image
varpu wrote:
27 Jan 2024, 18:40
revanssi on jo suunnitelmissa. minähän en ota pastalta pataan...

User avatar
renki
Soittelen jukeboksista Scorpionsia
Posts: 149306
Joined: 09 Mar 2013, 16:43
Location: Merikoski

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12545 Post by renki » 21 Jul 2021, 16:49

qwertyuiopå wrote:
16 Jul 2021, 22:23
king fausto wrote:
16 Jul 2021, 20:56
qwertyuiopå wrote:
16 Jul 2021, 12:18
Fafasin uusi kanaton pita oli pikkiriikkinen. Mini.
Jäi nälkä ja vitutus - maksoi kumminkin mooonta euroa enemmän kuin perus falsupitat, joita en oo yleensä ees jaksanut syödä kokonaan.
Ja ei, kysessä ei ollut se pienempi jr. versio, vaan täysihintainen 11,90€ pita.
jep, kunnon kusetustuote tämä.
Laittelin palautetta asiasta samantien. Oon tämmönen puoltoistametrinen, reilu 50-kilonen urheilematon täti-ihminen, joten jos annos on mulle liian pieni - se on todella pieni.
Ei ollut kyllä kaksinen eväs tämä hintaansa nähden.

User avatar
same rules apply
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 52316
Joined: 10 Nov 2007, 15:29
Location: bat shit city's secret beach

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12546 Post by same rules apply » 21 Jul 2021, 17:00

kotkotin kanahampurilainen, 5/5 ja hinta 5e.

User avatar
Hra Mezola
Ukko
Posts: 48287
Joined: 06 Sep 2005, 14:45
Location: Helsinki

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12547 Post by Hra Mezola » 22 Jul 2021, 01:52

Merimakasiinilla seafood platter. Kaikenlaista merimörmöä oli tarjolla ja edelleen kolisee parhaiten simpukat, ravut ja katkaravut. Osterit ei oikein lähteny, toisin kuin oletin.
Image
hauveli wrote:jos ei oo pelannu roolipelejä ja siksi ei tajuu mistään mitään ja on ihan hapannaama niin ehkä kannattais

User avatar
same rules apply
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 52316
Joined: 10 Nov 2007, 15:29
Location: bat shit city's secret beach

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12548 Post by same rules apply » 29 Jul 2021, 18:21

italian job niminen bageli yeastie boi mestassa annankadulla. yks parhaista ravintola-annoksista mitä oon syönyt hesassa, tuli sellanen olo että ihan ku ois jossain ulkomailla.

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84576
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12549 Post by Del Griffith » 29 Jul 2021, 18:40

Orassa käytiin eilen syömässä menu (96e) ja viinipaketti kylkeen (65e).

Orasta jäi vähän samanlainen fiilis kuin Chef & Sommalieristä, että menussa oli täysiosumia, mutta sitten muutamia omaan makuun aika keskinkertaisia annoksia. Menu oli nyt kalaa ja kasvista - punaista lihaa ei ollut ollenkaan - ja jonkunlainen teema oli, että käytetään paljon niitä osia hyödyksi, jotka yleensä heitetään jopa kompostiin. Hyvä idea. Suht kevyt setti, olisin jopa voinut syödä enemmänkin. Mieleen jäi yrttisuolattu Luvian siika, joka saattoi olla paras yksittäinen kala-annos, jonka olen koskaan syönyt sekä täplärapukeitto. Kun nämä oli kaksi ensimmäistä annosta, niin vähän oli laskeva käyrä, jonka onneksi pelasti ihanat jälkkärit. Viinipaketti oli aivan mahtava. Illallisella oli ennakoidun 3,5h sijaan kestoa 5h, joten persekin alkoi jo puutua. Sellainen vahva 4/5.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84576
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12550 Post by Del Griffith » 01 Aug 2021, 11:00

Pizza Cartel, Herttoniemi
Ihan ok pizza oli Diavola (CRTL tomaattikastike, mozzarella, parmesan, Nduja salami, tuore basilika, valkosipuliöljy). Vaihtelua Crustylle ja Siilarille.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
Teslalla ajeleva kryptomiljonääri
3k
Posts: 3257
Joined: 29 Nov 2015, 09:42

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12551 Post by Teslalla ajeleva kryptomiljonääri » 03 Aug 2021, 10:16

Töbin frendi wrote:
01 Aug 2021, 11:00
Pizza Cartel, Herttoniemi
Ihan ok pizza oli Diavola (CRTL tomaattikastike, mozzarella, parmesan, Nduja salami, tuore basilika, valkosipuliöljy). Vaihtelua Crustylle ja Siilarille.
Oliko tää läheämpänä sellasta "hifi-pohjaa" (crusty) vai parempaa peruslättyä (siilari)

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84576
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12552 Post by Del Griffith » 03 Aug 2021, 10:25

(rituaalit.) wrote:
03 Aug 2021, 10:16
Töbin frendi wrote:
01 Aug 2021, 11:00
Pizza Cartel, Herttoniemi
Ihan ok pizza oli Diavola (CRTL tomaattikastike, mozzarella, parmesan, Nduja salami, tuore basilika, valkosipuliöljy). Vaihtelua Crustylle ja Siilarille.
Oliko tää läheämpänä sellasta "hifi-pohjaa" (crusty) vai parempaa peruslättyä (siilari)
Noh, tylsästi sanottuna siltä väliltä :P Vähän liian paksu kun ei riittävän "kuohkea".
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44139
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12553 Post by Hardcore-Mummo » 03 Aug 2021, 15:44

Töbin frendi wrote:
29 Jul 2021, 18:40
menussa oli täysiosumia, mutta sitten muutamia omaan makuun aika keskinkertaisia annoksia.
Aika monessa suomiravintelissa ainakin alkupalat ja jälkuruuat rokkaa paremmin kuin pääruuat.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Teslalla ajeleva kryptomiljonääri
3k
Posts: 3257
Joined: 29 Nov 2015, 09:42

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12554 Post by Teslalla ajeleva kryptomiljonääri » 03 Aug 2021, 17:07

Noise-Mummo wrote:
03 Aug 2021, 15:44
Töbin frendi wrote:
29 Jul 2021, 18:40
menussa oli täysiosumia, mutta sitten muutamia omaan makuun aika keskinkertaisia annoksia.
Aika monessa suomiravintelissa ainakin alkupalat ja jälkuruuat rokkaa paremmin kuin pääruuat.
Tämä se on muuten taivaan tosi

User avatar
Herkeämätön herkkusuu
Posts: 94
Joined: 05 Mar 2019, 20:40
Location: Maa, hautuu-

Re: PIF käy ulkona syömässä

#12555 Post by Herkeämätön herkkusuu » 05 Aug 2021, 15:57

Fat Lizard Otaniemi, Espoo

Kokeilussa Pizza Salame gluteenittomana. Palvelua ei pöytään saanut, vaan kaikki piti hoitaa tiskillä. Tästä miinusta.

Ekaa kertaa sain ravintelissa gluteenittoman pitsan, jonka pohja oli valmispakasteen sijaan paikan päällä tehty (maissi-tattari). Pohjan rakenne oli mainio, oikeestaan parempi kuin perusvehnäpohjissa. Makua ois voinut olla enemmänkin.

Täytettä oli tosi reilusti, ja se oli laadukasta. Makua oisin toivonut vähän enemmän, etenkin sinänsä laadukkaalta mozzarellalta ja tomaattisoosilta.

Lätty oli täytteineen sellanen pläjäys, että sillä olis ruokkinut kolmekin normaalinälkäistä jantteria. Alas kuitenkin meni kertarysäyksellä niin että holahti. :sothsmoker:

Kokonaisuudessaan vahva 4+/5-kokemus, ja aion käydä känkyllä: uudestaan.
2024-laskurit: runebergintorttu 16 | laskiaispulla 8 | mignonmuna 7
Spoiler:
Sinipuna ja kipeät leikkaukset wrote:Laitetaan työttömät pölyttämään. Ei tässä mitään oleskeluyhteiskuntaa olla luomassa.
:koirosmoker: :transagenda:
Image
Image

Post Reply