DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Post Reply
Message
Author
Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#61 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 08 Sep 2011, 08:08

Ceijo Succula wrote:Kolvi lentää seinään hetkenä minä hyvänsä. Löyty kaapin perukoilta vanhoja germanium-trankkuja, ni pakkohan niistä oli yrittää jotain Fuzz Face-johdannaisia väsäillä. Eipä ruvennu supattamaan yksikään idea niinku piti, antaa olla saatana.
Onneks oon elektroniikkahommissa samanlainen kun ruoanlaitossa. Jos ei oo valmista ohjetta ja ideaa ni en tee :lol: . Lähti Musikdingistä dynacomp ja silicon fuzz face tilaukseen. Katotaan kuin käy. Ei varmaan mitenkään.

Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#62 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 08 Sep 2011, 14:24

Keskustelkaas nyt kun kiinnostaa tämä aihe :(

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#63 Post by Ceijo Succula » 08 Sep 2011, 17:50

Boromir Jagr wrote:
Ceijo Succula wrote:Kolvi lentää seinään hetkenä minä hyvänsä. Löyty kaapin perukoilta vanhoja germanium-trankkuja, ni pakkohan niistä oli yrittää jotain Fuzz Face-johdannaisia väsäillä. Eipä ruvennu supattamaan yksikään idea niinku piti, antaa olla saatana.
Onneks oon elektroniikkahommissa samanlainen kun ruoanlaitossa. Jos ei oo valmista ohjetta ja ideaa ni en tee :lol: . Lähti Musikdingistä dynacomp ja silicon fuzz face tilaukseen. Katotaan kuin käy. Ei varmaan mitenkään.
Silikoonifutsinaama on ainaki pirun helppo kasailla, ja useimmiten vielä kuulostaa aikas hyvältä. Monihan vannoo germanium-futsinaamojen nimeen, mut näiden kahden päivän kolvi-iloittelujen jälkeen meikä ei enää kusekaan PNP-germanium-trankkujen tai positive ground -kytkisten suuntaan. 60-luvun insinöörit voi pitää tunkkinsa.

Voisinpa melkein iteki tilailla yhen Fuzz Face -kitin tuolta. Toisaalta toi Fuzz Factory vois myös olla kiva itelleki stoner-pörinöihin.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#64 Post by Ceijo Succula » 09 Sep 2011, 01:50

Floodataan nyt sit. Turhautuneena rakentelin Bazz Fussin pohjalta pörinälaatikon lähinnä vanhan telkkarikaukosäätimen osista. Kuulostaapi kitaroissa öpaut tältä:

http://dl.dropbox.com/u/1809705/Infrazz-madness.mp3
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#65 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 09 Sep 2011, 02:57

Ceijo Succula wrote:
Boromir Jagr wrote:
Ceijo Succula wrote:Kolvi lentää seinään hetkenä minä hyvänsä. Löyty kaapin perukoilta vanhoja germanium-trankkuja, ni pakkohan niistä oli yrittää jotain Fuzz Face-johdannaisia väsäillä. Eipä ruvennu supattamaan yksikään idea niinku piti, antaa olla saatana.
Onneks oon elektroniikkahommissa samanlainen kun ruoanlaitossa. Jos ei oo valmista ohjetta ja ideaa ni en tee :lol: . Lähti Musikdingistä dynacomp ja silicon fuzz face tilaukseen. Katotaan kuin käy. Ei varmaan mitenkään.
Silikoonifutsinaama on ainaki pirun helppo kasailla, ja useimmiten vielä kuulostaa aikas hyvältä. Monihan vannoo germanium-futsinaamojen nimeen, mut näiden kahden päivän kolvi-iloittelujen jälkeen meikä ei enää kusekaan PNP-germanium-trankkujen tai positive ground -kytkisten suuntaan. 60-luvun insinöörit voi pitää tunkkinsa.

Voisinpa melkein iteki tilailla yhen Fuzz Face -kitin tuolta. Toisaalta toi Fuzz Factory vois myös olla kiva itelleki stoner-pörinöihin.
Fuzz Factory vois olla seuraava ihan sen oskillointileikkimisen takia. Silikooni lähti nimenomaan noiden vitun positive groundien takia tilaukseen, en jaksa säätää kun on niin simppeli ja helppokäyttönen pedaalilauta alla :x . Ja pitäkööt nimenomaan tunkkinsa. Germaniumeista oon yleisesti ottaen enemmän pitänyt, on se snaudi jotenkin rouheempi ja elävämpi, mutta on tullu vastaan niin hyviä siliconeja et tällä mentiin. Menee harjotteluprokkiksena samalla.
Ceijo Succula wrote:Floodataan nyt sit. Turhautuneena rakentelin Bazz Fussin pohjalta pörinälaatikon lähinnä vanhan telkkarikaukosäätimen osista. Kuulostaapi kitaroissa öpaut tältä:

http://dl.dropbox.com/u/1809705/Infrazz-madness.mp3
Ei jumalauta tää oli huikee :shock: . Taidat olla vähän enemmän perillä näiden piirien toiminnasta? Itse kun en tajua vittujakaan mistä nämä efektit käytännössä tulee ja vaikka on elektroniikka-alan koulutus alla (IT-puoli tosin, mutta silti) niin nykyisellään ei ymmärrä enää mitään muuta kun vastusten ja konkkien päälle, jos oikein niidenkään :facepalm: . Luulen et näiden mun prokkisten jälkeen seuraava hankinta on noise gate :lol:

edit: Minkälaisilla vehkeillä oot tuutannu ton snaudin ulos ja millä nauhottanu? Muita spedduja kiinni / annoitko vahvistimesta säröö kehiin lisäks vai onko toi tuon pelkän pedaalin saundi?
vihta666 wrote:Mitenkäs tuolta Musikdingistä saa tilattua tavaraa, ku pitäs laittaa tuo Vat ID, eikä mulla mitään semmosia ole... :|

Jeesiä tarvis.
Mä en pistäny, sanovat ainakin postittaneensa tilauksen. Eiks toi oo vaan yrityksille ja rakentuu Y-tunnuksesta? :scratch:

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#66 Post by Ceijo Succula » 09 Sep 2011, 03:08

Boromir Jagr wrote:Ei jumalauta tää oli huikee :shock: . Taidat olla vähän enemmän perillä näiden piirien toiminnasta? Itse kun en tajua vittujakaan mistä nämä efektit käytännössä tulee ja vaikka on elektroniikka-alan koulutus alla (IT-puoli tosin, mutta silti) niin nykyisellään ei ymmärrä enää mitään muuta kun vastusten ja konkkien päälle, jos oikein niidenkään :facepalm: . Luulen et näiden mun prokkisten jälkeen seuraava hankinta on noise gate :lol:

edit: Minkälaisilla vehkeillä oot tuutannu ton snaudin ulos ja millä nauhottanu? Muita spedduja kiinni / annoitko vahvistimesta säröö kehiin lisäks vai onko toi tuon pelkän pedaalin saundi?
Haha, vitut ole, kunhan roiskin komponentteja toisiinsa. Ymmärrys on meikällä erittäin rajoittunutta elektroniikan saralla. Kannattaa tsekata toi Bazz Fussin kytkis jos kiinnostaa, pirun simppeli parin hassun komponentin spedu.

Tossa pätkässä on kitara (Gordon-Smith Explorer, 81 tallassa) Fuzziin ja siitä äänikorttiin. En viittiny naapureille aiheuttaa ahistusta ni käytin PODFarmin jotain Marshall-mallinnusta melko cleaneilla asetuksilla, eli koko lailla spedun oma saundi tossa on :)

Edit: Pitää huomenna tyrkätä toi putkivahvarin eteen ja kattoa, mitä tykkää.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#67 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 09 Sep 2011, 03:11

Ceijo Succula wrote:
Boromir Jagr wrote:Ei jumalauta tää oli huikee :shock: . Taidat olla vähän enemmän perillä näiden piirien toiminnasta? Itse kun en tajua vittujakaan mistä nämä efektit käytännössä tulee ja vaikka on elektroniikka-alan koulutus alla (IT-puoli tosin, mutta silti) niin nykyisellään ei ymmärrä enää mitään muuta kun vastusten ja konkkien päälle, jos oikein niidenkään :facepalm: . Luulen et näiden mun prokkisten jälkeen seuraava hankinta on noise gate :lol:

edit: Minkälaisilla vehkeillä oot tuutannu ton snaudin ulos ja millä nauhottanu? Muita spedduja kiinni / annoitko vahvistimesta säröö kehiin lisäks vai onko toi tuon pelkän pedaalin saundi?
Haha, vitut ole, kunhan roiskin komponentteja toisiinsa. Ymmärrys on meikällä erittäin rajoittunutta elektroniikan saralla. Kannattaa tsekata toi Bazz Fussin kytkis jos kiinnostaa, pirun simppeli parin hassun komponentin spedu.

Tossa pätkässä on kitara (Gordon-Smith Explorer, 81 tallassa) Fuzziin ja siitä äänikorttiin. En viittiny naapureille aiheuttaa ahistusta ni käytin PODFarmin jotain Marshall-mallinnusta melko cleaneilla asetuksilla, eli koko lailla spedun oma saundi tossa on :)
Huhhelevetti. Fuzzihommat on kyllä namuja siitä, että ne on just tollasia ihan tyhjänpäiväsiä roskalaitteita noin teknisesti. Tässähän herää ihan kiinnostus pistää kaikki epäkunnossa oleva elektroniikka lihoiks ja kasata jotain leluja :lol: . Sen ainakin hokasin et treenikämppää käyttävät muut bändit (myös kavereita kaikki) rikkoo kaikki piuhansa ja heittää ne lojumaan lattialle. Ei tartte varmaan enää ikinä ostaa piuhoja kun kerää noi talteen ja korjaa tai vaihtaa plugit :| . Lohduttavaa, että "ummikot" jos nyt et oo vaan vaatimaton (:D) saa kasaan noin hienon kuulosia vehkeitä. Hetkinen, siis tossa Bazz Fussissahan on oikeesti joku 5 komponenttia =D>

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#68 Post by Ceijo Succula » 10 Sep 2011, 23:29

Boromir Jagr wrote:
Ceijo Succula wrote:
Boromir Jagr wrote:Ei jumalauta tää oli huikee :shock: . Taidat olla vähän enemmän perillä näiden piirien toiminnasta? Itse kun en tajua vittujakaan mistä nämä efektit käytännössä tulee ja vaikka on elektroniikka-alan koulutus alla (IT-puoli tosin, mutta silti) niin nykyisellään ei ymmärrä enää mitään muuta kun vastusten ja konkkien päälle, jos oikein niidenkään :facepalm: . Luulen et näiden mun prokkisten jälkeen seuraava hankinta on noise gate :lol:

edit: Minkälaisilla vehkeillä oot tuutannu ton snaudin ulos ja millä nauhottanu? Muita spedduja kiinni / annoitko vahvistimesta säröö kehiin lisäks vai onko toi tuon pelkän pedaalin saundi?
Haha, vitut ole, kunhan roiskin komponentteja toisiinsa. Ymmärrys on meikällä erittäin rajoittunutta elektroniikan saralla. Kannattaa tsekata toi Bazz Fussin kytkis jos kiinnostaa, pirun simppeli parin hassun komponentin spedu.

Tossa pätkässä on kitara (Gordon-Smith Explorer, 81 tallassa) Fuzziin ja siitä äänikorttiin. En viittiny naapureille aiheuttaa ahistusta ni käytin PODFarmin jotain Marshall-mallinnusta melko cleaneilla asetuksilla, eli koko lailla spedun oma saundi tossa on :)
Huhhelevetti. Fuzzihommat on kyllä namuja siitä, että ne on just tollasia ihan tyhjänpäiväsiä roskalaitteita noin teknisesti. Tässähän herää ihan kiinnostus pistää kaikki epäkunnossa oleva elektroniikka lihoiks ja kasata jotain leluja :lol: . Sen ainakin hokasin et treenikämppää käyttävät muut bändit (myös kavereita kaikki) rikkoo kaikki piuhansa ja heittää ne lojumaan lattialle. Ei tartte varmaan enää ikinä ostaa piuhoja kun kerää noi talteen ja korjaa tai vaihtaa plugit :| . Lohduttavaa, että "ummikot" jos nyt et oo vaan vaatimaton (:D) saa kasaan noin hienon kuulosia vehkeitä. Hetkinen, siis tossa Bazz Fussissahan on oikeesti joku 5 komponenttia =D>
Joo, sehän noissa on terapeuttista, että voi loiskia aika rauhassa erilaisia komponentteja levylle ja katella, miltä kuulostaa :) Seuraavaks pitää tyyppäillä tota lootaa basson kanssa. Huh huh.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#69 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 10 Sep 2011, 23:42

Ceijo Succula wrote:Joo, sehän noissa on terapeuttista, että voi loiskia aika rauhassa erilaisia komponentteja levylle ja katella, miltä kuulostaa :) Seuraavaks pitää tyyppäillä tota lootaa basson kanssa. Huh huh.
Tää kiinnostaa erityisesti, ääninäytettä kehiin!

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#70 Post by Ceijo Succula » 13 Sep 2011, 18:50

Boromir Jagr wrote:
Ceijo Succula wrote:Joo, sehän noissa on terapeuttista, että voi loiskia aika rauhassa erilaisia komponentteja levylle ja katella, miltä kuulostaa :) Seuraavaks pitää tyyppäillä tota lootaa basson kanssa. Huh huh.
Tää kiinnostaa erityisesti, ääninäytettä kehiin!
Oorrait. Täytyy kyllä harmillisesti todeta, että bassossa tää kuulostaa ripulipaskalta.

Tässä ois biisinpätkän seassa (tässä pätkässä kitarat on spedun ja putkivahvarin läpi vedelty): http://dl.dropbox.com/u/1809705/Infrazzz-BASS.mp3
Ja tässä itekseen: http://dl.dropbox.com/u/1809705/Infrazzz-BASS SOLO.mp3

Tositilanteessa sekottelisin ehdottomasti ton fuzz-basson kanssa kliinimpää saundia, mut saa nyt demonstraatiotarkotuksessa olla ihan itekseen :)
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#71 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 15 Sep 2011, 01:08

Joo ei tommosella ripulilla kyl soita mut ihan hyvää muhjuahan toi ois sotkee johonkin. Nojoo, en haaskais aikaa :lol: . Mutta skittasaundi on aivan älytön! Mulla on nyt silikooni Fuzzi v 1.1 valmis. En uskaltanu testata muutakun et Ledi syttyy, katotaan huomenna kuin paha pettymys on oikein synttäripäivän kuninaks ku ei kuulu mitään. Mut kotelo on HIENO, pistän kuvia täs jahka kerkeen ja raportoin mitä toi sanoo vai sanooko mitään. Kompura onkin vähän monimutkasempi näemmä mut hyvässä vauhdissa sekin. Piuhojen kolvaus vituttaa ihan armottoman paljon kun taas piirilevysetit on sujuvaa ja helppoa. Katotaan.

Nojoo, pelkkää ihan hiljasta pierua ja näpytystä kuuluu välillä jos nupit on kaakossa, ei nyt menny ihan niinkun piti! Mistähän kohta tätä lähtis ratkomaan :lol:
Kotelo on sentäs siisti:

Image


Nojoo, nyt on mitattu, että kaikki johdotukset johtaa ja kaikki juotostiet myös. Mikähän tässä voi olla, trankkua paskana tms? Help me Dr. Succula [-o<

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#72 Post by Ceijo Succula » 17 Sep 2011, 01:03

Boromir Jagr wrote:Nojoo, nyt on mitattu, että kaikki johdotukset johtaa ja kaikki juotostiet myös. Mikähän tässä voi olla, trankkua paskana tms? Help me Dr. Succula [-o<
Hiiohei! Onks trankut varmasti oikein päin? Se on yleensä se eka, joka menee reisille :D Sen jälkeen tuplatsekkaus, että elkot ja diodi osottaa varmasti oikeeseen suuntaan. Nopeesti ku tsekkasin tota Silicone Fuzzin layoutia, ni oothan huomannu laittaa noi hyppylangat? Näkyy kuvassa huonosti, mut ainakin reikien 2-3 ja 8-9 välissä näky hypyt.

EDIT: Unohtu kysyä, että tsekkasitko toiminnan ennenku pistit roskan kotelon sisään? Parhaassa tapauksessa siellä lootan sisällä vaan sattuu osumaan rojut toisiinsa -> oikkari.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#73 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 17 Sep 2011, 08:05

Ceijo Succula wrote:
Boromir Jagr wrote:Nojoo, nyt on mitattu, että kaikki johdotukset johtaa ja kaikki juotostiet myös. Mikähän tässä voi olla, trankkua paskana tms? Help me Dr. Succula [-o<
Hiiohei! Onks trankut varmasti oikein päin? Se on yleensä se eka, joka menee reisille :D Sen jälkeen tuplatsekkaus, että elkot ja diodi osottaa varmasti oikeeseen suuntaan. Nopeesti ku tsekkasin tota Silicone Fuzzin layoutia, ni oothan huomannu laittaa noi hyppylangat? Näkyy kuvassa huonosti, mut ainakin reikien 2-3 ja 8-9 välissä näky hypyt.

EDIT: Unohtu kysyä, että tsekkasitko toiminnan ennenku pistit roskan kotelon sisään? Parhaassa tapauksessa siellä lootan sisällä vaan sattuu osumaan rojut toisiinsa -> oikkari.
Tsekkailtu on noi sun mainitsemat jutskat ja oikein ovat. Trankkuja jos käntää niin ei kuulu mitään. Hyppylangat on kans. Olin niin muna pystys ton kotelon kanssa runkkauksessa et pistin idarina kaikki kiinni ennenku ees kolvailin ja sit mietin et "nojoo, kai tän voi juotella tässäki kun nää on kiinni" ja olihan se nyt vähän ahasta, eli en testannu :D . Funtsin et pitäs varmaan pistää lihoiks ja ottaa vaikka tuo piuhoitus uusiksi kun piiri on aika siistin näkönen. Voisko tos olla jonkun piuhan juotos vähän huono vaiks niin, että signaalia tulis vaan liian heikosti läpi? Tulee mieleen mun elämäni eka DIY kitarapiuha, josta ei meinannu tulla gain läpi vaan hiljasta clean-saundia vaan gainit tapissa ja ku kolvasin kylmästi uusiks ni alko toimia :o . Vois olla et paskat pöydälle ja riittävän pitkiä piuhoja niin ei tuu kynytystä siitä juottamisesta . Jeesus et on vihoviimestä hommaa tuo stomp switchin pinneihin juottaminen, onkohan sekään ees oikein päin mulla tossa :x

EDIT: Noniin, kaikki piuhat irti ja takasin (osan korvasin pidemmillä) ja nyt toimii ihan bueno. Ja snaudaakin hyvälle. Eihän siinä! Sit ois vielä toi dynacomppi, joka onkin vähän vaikeempi. Pakko saada tremelospeddu, pitäskö musikdingiltä [-o<

Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#74 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 25 Sep 2011, 22:07

Dynacompissa sain kyllä true bypassin kulkemaan, mutta speddu päällä mykistyy. Täytyy tutkia paremmalla ajalla. Fuzzin kanssa oli ongelmia kun tilasin ihan liian pienen kotelon ja suunnittelin päin helvetti namiskoiden paikat = piirilevy ei mahdu MIHINKÄÄN, siellä se keikkuu. Vuorasin pohjan sanomalehdellä ni pahimmat oikkarit esti. Leluviritys mut nyt se on speddulaudassa kiinni ja ainaki äsken vielä toimi. Ihanan arvaamaton pöristin. Rujosti pieree [-o<

EDIT: OHHOH. Testasin tota Fuzzia bassolla ja voihan vittu. Kitaralla on hyvä, bassolla lähes täydellinen. Aivan tajuton reverend bizarre -tyyppinen pörinä, eikä vedä epäselväksi muhjuksi siltikään. Seisoin vahvistimen edessä ja rinnassa täris niin, että näkökenttä alko heilumaan/aaltoilemaan :lol: . Jos funtsitte fuzzipedaalin tekemistä bassolle ni tehkää helvetti fuzz face 2N2222A trankuista!

User avatar
Arska
2k
Posts: 2848
Joined: 27 Nov 2005, 14:38
Location: Kallion Eira

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#75 Post by Arska » 27 Jan 2012, 16:09

Käytetäänkö pedaaleissa lineaarisia vai logaritmisia potikoita? Yleensä volassa on logaritminen, mutta miten se näin esivahvistuksen kanssa menee?
Ich möchte boogie stundenlang.

Post Reply