DIY 7" levyn kannet?

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Message
Author
User avatar
DVD+R
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44388
Joined: 19 Aug 2008, 17:13

Re: DIY 7" levyn kannet?

#31 Post by DVD+R » 07 Apr 2010, 15:10

Kapteeni Aapo wrote:
ILL €AGL€ wrote:
Kapteeni Aapo wrote: Nyt puhuttiin seiskan kansista, ei seiskan julkasusta kokonaisuudessaan kaikkine siihen kuuluvine asioineen.
Ei kun sä vaihdoit jo puheenaiheen "D.I.Y.-kamaan".
Ja nyt sä saivarteluun.
Sitä saa mitä tilaa!
Kapteeni Aapo wrote:Kun kyse on seiskasta niin tottakai se seiska pitää painattaa jossain koska harvalla taitaa olla kotona vehkeet siihen.
Mut onks se sit D.I.Y.? Voiks 7" olla D.I.Y. ylipäätään? Jos seiskassa on D.I.Y.-kannet, niin onks se 50 % D.I.Y.?

Kirjotin tän vastauksen ite. D.I.Y.!
kaikki allaskasvatetun ninjamurhaajan tunnusmerkit

eri nimimerkki

Re: DIY 7" levyn kannet?

#32 Post by eri nimimerkki » 07 Apr 2010, 15:26

Mä nään ton D.I.Y. -hommaan niin että pääsääntöisesti se mitä pystytään tekemään itse tehdään itse. Seiska voi olla D.I.Y. jos itse tehtävissä olevat työvaiheet on tehty itse. Toki sä voit ite vetää omat rajas D.I.Y. -värkkäilyn ja muun välille mihin haluat. Mä vedän ne tohon mitä tässä nyt oon sönköttäny. Eikä ton D.I.Y.:n nyt mikään itseisarvo pidä olla. Mulle ihan sama onko ne kannet painettu vai tehty ite, mutta jos ne on jossai painofirmassa painatettu ni en käyttäis niistä nimitystä "DIY 7" levyn kannet".

P.S. Tämän keskustelun sivutuotteena puskee päähän niin syvälle menevää hiusten halkomista tästä aiheesta, että jätän kirjottamatta ku en kuitenkaa osais muotoilla tekstiä järkevään muotoon. Ehkä perusta aiheesta topikin joskus, ehkä en.

Varsinaisen Viisas Mies

Re: DIY 7" levyn kannet?

#33 Post by Varsinaisen Viisas Mies » 07 Apr 2010, 19:37

Tällä hetkellä päässä pyörii idea että ois siistei tehä niin että piirtäis ja liimais kuvia ja sirottelis tekstin A3 (tai se mikä on seuraa isompi koko A4:sta) ja sit kopiois ne valokopiokoneella eri värisille A3 arkeille ja siinä ois sit niin ku kannet. :P

User avatar
Pasi Fist
Resident Anarchist
Posts: 178796
Joined: 30 Mar 2006, 22:45
Location: Bänlandia

Re: DIY 7" levyn kannet?

#34 Post by Pasi Fist » 07 Apr 2010, 21:26

Roskapusseista kuumaprässäät. Jollain silitysraudalla menee hyvin. Bonuksena hyvät höyryt.
T H E B I G G E S T E N E M Y O F F R E E D O M I S A S A T I S F I E D S L A V E

Poistunut käyttäjä 03ec59
Poistunut käyttäjä
Posts: 152539
Joined: 17 Mar 2008, 12:28

Re: DIY 7" levyn kannet?

#35 Post by Poistunut käyttäjä 03ec59 » 08 Apr 2010, 01:04

ILL €AGL€ wrote:Ite en noista digipainoista oo oikein innostunut sen digille tyypillisen painojäljen takia, vaikka paraneehan noi digipainot kai koko ajan. Mut mä nyt tykkäänkin hiplata niitä kansia vähän sellasella ammatti-innostuksella ja oon vieläpä vähän sitä mieltä, että offset-painamisessa on kuitenkin vielä jonkin sortin käsityötatsi olemassa.
joo, kyllähän printattu on aina printattu mut jos puhutaan pienestä painoksesta, "diy" tai miten vaan ni oletan että digipaino halvempana ois parempi vaihtoehto.

ois kyl kiva noita painohommia osata enemmän, offset-konetta oon käyttäny kyllä. ois pitäny alkaa painajaks.

Poistunut käyttäjä 4dc9fa
Poistunut käyttäjä
Posts: 115947
Joined: 10 Sep 2006, 16:10

Re: DIY 7" levyn kannet?

#36 Post by Poistunut käyttäjä 4dc9fa » 08 Apr 2010, 01:07

ILL €AGL€ wrote: Ite en noista digipainoista oo oikein innostunut sen digille tyypillisen painojäljen takia, vaikka paraneehan noi digipainot kai koko ajan. Mut mä nyt tykkäänkin hiplata niitä kansia vähän sellasella ammatti-innostuksella ja oon vieläpä vähän sitä mieltä, että offset-painamisessa on kuitenkin vielä jonkin sortin käsityötatsi olemassa.
oon ymmärtänyt et alle 1000 painoksiin ei oo järkee ruveta painamaan mitää offsetillä

tai sit noi lafkojen tyypit on kusettanu mua et ovat saaneet maksimoida voitot tekemäl jotku printatut tai kopioidut paskat mustavalkokannet :x

Poistunut käyttäjä 03ec59
Poistunut käyttäjä
Posts: 152539
Joined: 17 Mar 2008, 12:28

Re: DIY 7" levyn kannet?

#37 Post by Poistunut käyttäjä 03ec59 » 08 Apr 2010, 02:23

koira nimeltä paavo wrote:
ILL €AGL€ wrote: Ite en noista digipainoista oo oikein innostunut sen digille tyypillisen painojäljen takia, vaikka paraneehan noi digipainot kai koko ajan. Mut mä nyt tykkäänkin hiplata niitä kansia vähän sellasella ammatti-innostuksella ja oon vieläpä vähän sitä mieltä, että offset-painamisessa on kuitenkin vielä jonkin sortin käsityötatsi olemassa.
oon ymmärtänyt et alle 1000 painoksiin ei oo järkee ruveta painamaan mitää offsetillä

tai sit noi lafkojen tyypit on kusettanu mua et ovat saaneet maksimoida voitot tekemäl jotku printatut tai kopioidut paskat mustavalkokannet :x
näinhän se on. tiiän kyl arabiassa yhen pikkupainon jotka painaa vitun vanhoilla offset-koneilla ja ne tekee kyl pieniäkin painoksia. suhteessahan se kyllä tulee vitusti kalliimmaks ku digipaino eikä painojäljessä nyt NIIN paljon eroa ole.. mut onhan se offset aina offset.

User avatar
Il Duce Lee
Jääkenttien Kristian Arje
Posts: 74025
Joined: 07 Mar 2004, 12:43
Location: Central Blvd

Re: DIY 7" levyn kannet?

#38 Post by Il Duce Lee » 08 Apr 2010, 07:30

rigor mortits wrote: näinhän se on. tiiän kyl arabiassa yhen pikkupainon jotka painaa vitun vanhoilla offset-koneilla ja ne tekee kyl pieniäkin painoksia. suhteessahan se kyllä tulee vitusti kalliimmaks ku digipaino eikä painojäljessä nyt NIIN paljon eroa ole.. mut onhan se offset aina offset.
Juuri näin. Toisaalta tekis mieli suhtautua että tekee joko halvalla kopiokonekannet tai maksaa enemmän ja painattais offsetilla. Mut käytännöllisyys taitaa tässäki asiassa voittaa kuitenkin.

Vähän toki riippuu myös mistä levystä on kyse. Joihinki noi xerox-kannet sopii, joissain sen kokonaisilmeen nimissä toivois muunlaista ratkaisua.
digimetsä wrote:
20 Apr 2023, 22:16
Eräänlaista ableismia toikin on että tullaan leveilemään kuinka pystyy olemaan selvinpäin viihteellä eikä ahdista

User avatar
Pete TNT
PIF-harrastaja
Posts: 109677
Joined: 14 Sep 2006, 20:48

Re: DIY 7" levyn kannet?

#39 Post by Pete TNT » 08 Apr 2010, 08:42

xerox-kannet rules! =P~ =D> :prayer:
Suvelan Sulttaani wrote: rocknrollin tarkoitus on scream and shout ja pitää siinä sivussa good time!

Varsinaisen Viisas Mies

Re: DIY 7" levyn kannet?

#40 Post by Varsinaisen Viisas Mies » 08 Apr 2010, 11:03

Mikä vitun offset? :x

eri nimimerkki

Re: DIY 7" levyn kannet?

#41 Post by eri nimimerkki » 08 Apr 2010, 11:29

Seppo wrote:Mikä vitun offset? :x
http://fi.wikipedia.org/wiki/Offsetpaino

User avatar
I & I Spit On Their Graves
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 92056
Joined: 05 Mar 2004, 09:59

Re: DIY 7" levyn kannet?

#42 Post by I & I Spit On Their Graves » 08 Apr 2010, 20:41

Aapoa voisin kompata oikeastaan ihan kaikessa tässä topikissa.
rigor mortits wrote:
ILL €AGL€ wrote:Ite en noista digipainoista oo oikein innostunut sen digille tyypillisen painojäljen takia, vaikka paraneehan noi digipainot kai koko ajan. Mut mä nyt tykkäänkin hiplata niitä kansia vähän sellasella ammatti-innostuksella ja oon vieläpä vähän sitä mieltä, että offset-painamisessa on kuitenkin vielä jonkin sortin käsityötatsi olemassa.
joo, kyllähän printattu on aina printattu mut jos puhutaan pienestä painoksesta, "diy" tai miten vaan ni oletan että digipaino halvempana ois parempi vaihtoehto.
Halvin varmaan ihan perus kopiokone, taatusti myös diy: jokainen osaa leikata, liimata ja painaa kopiokoneen nappulaa. Jossain peruskoulun hupitunnilla "tehtiin" "paperia", mutta sitä ei varmaan kopiokoneeseen kannata syöttää.
Vitu Hanna wrote: Mikä hitto tää uus nikki on, luulin sua joksikin huumeidenkäyttäjäksi :x
Juutas wrote: Olisinpa minäkin kirkasotsainen punkkari

User avatar
Balam-Acab
el segundo
Posts: 173477
Joined: 23 Apr 2004, 17:04
Location: anarkistinen rodunsekoittajapariskunta

Re: DIY 7" levyn kannet?

#43 Post by Balam-Acab » 09 Apr 2010, 00:39

Flat Yellow wrote:Jossain peruskoulun hupitunnilla "tehtiin" "paperia", mutta sitä ei varmaan kopiokoneeseen kannata syöttää.
Näppärä jätkä varmaan tekis muutaman sisäänpääsymaksun hinnalla Heurekassa selluloosasta tarpeeks DIY-paperiarkkeja (vieläkö tää mahdollisuus siellä on, en oo aikoihin käyny?) parin sadan kappaleen painosta varten. Niihin voi sitten maalata kannet vaikka vesiväreillä!
Naturally, the machines were destroyed.
Image
http://ctw.fi/ Cast to Wolves crust
:homosaatio: :heart: :love5: :love8: :transagenda:

User avatar
Sd.Kfz. 302
joku kiva
Posts: 172365
Joined: 22 Dec 2006, 16:16
Location: esopoo
Contact:

Re: DIY 7" levyn kannet?

#44 Post by Sd.Kfz. 302 » 09 Apr 2010, 09:36

rigor mortits wrote:
koira nimeltä paavo wrote:
ILL €AGL€ wrote: Ite en noista digipainoista oo oikein innostunut sen digille tyypillisen painojäljen takia, vaikka paraneehan noi digipainot kai koko ajan. Mut mä nyt tykkäänkin hiplata niitä kansia vähän sellasella ammatti-innostuksella ja oon vieläpä vähän sitä mieltä, että offset-painamisessa on kuitenkin vielä jonkin sortin käsityötatsi olemassa.
oon ymmärtänyt et alle 1000 painoksiin ei oo järkee ruveta painamaan mitää offsetillä

tai sit noi lafkojen tyypit on kusettanu mua et ovat saaneet maksimoida voitot tekemäl jotku printatut tai kopioidut paskat mustavalkokannet :x
näinhän se on. tiiän kyl arabiassa yhen pikkupainon jotka painaa vitun vanhoilla offset-koneilla ja ne tekee kyl pieniäkin painoksia. suhteessahan se kyllä tulee vitusti kalliimmaks ku digipaino eikä painojäljessä nyt NIIN paljon eroa ole.. mut onhan se offset aina offset.
Seri on kovempi. Sillä saa vielä sen kunnon lakan siihen päälle.
Tilli Mössönpoika wrote:
31 Jan 2023, 13:53
Kyllähän vähintään geile ja natursekt pitää olla.

User avatar
Sd.Kfz. 302
joku kiva
Posts: 172365
Joined: 22 Dec 2006, 16:16
Location: esopoo
Contact:

Re: DIY 7" levyn kannet?

#45 Post by Sd.Kfz. 302 » 09 Apr 2010, 09:45

Mulla olis muuten yks numerointileimasin ylimääräisenä jos joku haluaa tuollaista harjoittaa.

edt. tällä erää nää on loppu. :P
Last edited by Sd.Kfz. 302 on 12 Nov 2010, 14:25, edited 1 time in total.
Tilli Mössönpoika wrote:
31 Jan 2023, 13:53
Kyllähän vähintään geile ja natursekt pitää olla.

Post Reply