Työkalut!

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Message
Author
User avatar
delirium8
puutarha-agitaattori
Posts: 21853
Joined: 17 May 2004, 10:12
Location: pellolla

Re: Työkalut!

#16 Post by delirium8 » 30 Jan 2015, 15:47

^:D

Okei, 10e on jo halpa, mutta välillä tulee näitäkin vastaan jossa tyrmätään kaikki vaihtoehdot ellei maksa vähintään useampaa satasta. Joku satojen eurojen pieni työkone on vähän turhaa kotikäyttöön...

User avatar
Hans Normaali
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 53030
Joined: 09 Mar 2004, 13:52
Location: Keputopia

Re: Työkalut!

#17 Post by Hans Normaali » 20 Jan 2016, 18:23

Alkaa olemaan pian taas arsenaali siinä iskussa että vois ruveta jotain puuhasteleen. Sähköhöylän tilasin just torista kympillä, kunnollinen iso pöytäsirkkeli pitäis käydä ostaan pian, katkaisusirkkelin sain lahjaksi talkkarilta. Kuviosaha ja akkupora löytyy tiätty. Löytötavaratalosta vielä pieni läjä isoja kiristimiä, poranteriä yms yms pitää vielä hommata, mutta sitten voikin ruveta hakemaan puutavaraa sisälle lämpiään. Nokialle on yks linkki missä äijä myy vuosikausia sisällä kuivassa kuivanutta mäntylankkua, ja lempäälässä on joku metsä-tappura mistä pitäis saada sit melki mitä vaan ihan kohtuuhintaan.

Aiempi työkalu-arsenaalihan lähti siis joidenkin yön hämärien miesten matkaan jotka murtautui semmoseen bunkkeriin missä meiän paja oli. Akkupora jäi, kaikki muu oikeestaan lähti. Nyt oon hiljalleen hommaillut vehkeitä takasin.
NINJA PO VENSKA!

Kieppi
9k
Posts: 9092
Joined: 17 May 2014, 07:59

Re: Työkalut!

#18 Post by Kieppi » 20 Jan 2016, 22:12

Ootko Hans ostellu mitään huutokaupat.comista? Meinaan vaan että siellä on aikas edullisesti oikeesti hyviä vekottimia välillä. Niinku kaikkee muutakin :D

User avatar
Hans Normaali
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 53030
Joined: 09 Mar 2004, 13:52
Location: Keputopia

Re: Työkalut!

#19 Post by Hans Normaali » 20 Jan 2016, 23:48

Kieppi wrote:Ootko Hans ostellu mitään huutokaupat.comista? Meinaan vaan että siellä on aikas edullisesti oikeesti hyviä vekottimia välillä. Niinku kaikkee muutakin :D
En oo kyllä huutokauppoja selaillut. Pitääpä vilkuilla.
NINJA PO VENSKA!

User avatar
Hans Normaali
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 53030
Joined: 09 Mar 2004, 13:52
Location: Keputopia

Re: Työkalut!

#20 Post by Hans Normaali » 03 Feb 2016, 00:11

Nyt on pöytäsirkkeli hommattu ja tänään kiristelin ja rasvailin sen kuntoon ja muuten raivasin työtilasta kaikkea roinaa pois. Huomenna tyhjentelen loput, pesen tilan lattiat/seinät/katon vesiruiskulla että saa kaiken paskapölyn poies. Sitten lämppäri huutaan ja tilan kuivaus, minkä jälkeen voi ruveta roppaileen pöytää varten tukipuita seinään ja muutenkin laitteleen tavaroita paikoilleen. Tulee hyvä mancave! [-o<
NINJA PO VENSKA!

User avatar
Slutmusik från Slatvia
mukava ja lämminhenkinen
Posts: 16016
Joined: 03 Aug 2014, 16:37
Location: Bricks Are Heavy

Re: Työkalut!

#21 Post by Slutmusik från Slatvia » 03 Feb 2016, 00:13

Hans Normaali wrote:Nyt on pöytäsirkkeli hommattu ja tänään kiristelin ja rasvailin sen kuntoon ja muuten raivasin työtilasta kaikkea roinaa pois. Huomenna tyhjentelen loput, pesen tilan lattiat/seinät/katon vesiruiskulla että saa kaiken paskapölyn poies. Sitten lämppäri huutaan ja tilan kuivaus, minkä jälkeen voi ruveta roppaileen pöytää varten tukipuita seinään ja muutenkin laitteleen tavaroita paikoilleen. Tulee hyvä mancave! [-o<
Ai että kuulostaa mukavalta [-o<
2018 sauna count: 8/vaikka se 52
2017 rappusia pitkin kuudenteen kerrokseen raahautumis count: 81/365

User avatar
delirium8
puutarha-agitaattori
Posts: 21853
Joined: 17 May 2004, 10:12
Location: pellolla

Re: Työkalut!

#22 Post by delirium8 » 03 Feb 2016, 08:14

ei mikään caramellos wrote:
Slutmusik från Slatvia wrote:
Hans Normaali wrote:Nyt on pöytäsirkkeli hommattu ja tänään kiristelin ja rasvailin sen kuntoon ja muuten raivasin työtilasta kaikkea roinaa pois. Huomenna tyhjentelen loput, pesen tilan lattiat/seinät/katon vesiruiskulla että saa kaiken paskapölyn poies. Sitten lämppäri huutaan ja tilan kuivaus, minkä jälkeen voi ruveta roppaileen pöytää varten tukipuita seinään ja muutenkin laitteleen tavaroita paikoilleen. Tulee hyvä mancave! [-o<
Ai että kuulostaa mukavalta [-o<
todellakin! [-o<
Kuulostaa aivan ihanalta. Oispa itselläkin mahis tommoseen...

User avatar
Hans Normaali
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 53030
Joined: 09 Mar 2004, 13:52
Location: Keputopia

Re: Työkalut!

#23 Post by Hans Normaali » 05 Feb 2016, 01:19

Eilen pesin tilan, ja ilma freesiytyi huomattavasti. Sain talkkarilta remontista yli jääneen varttipöntön valkosta maalia ja vetelin seinät ja katon jonkunlaiseen maaliin, ja tila valostui aika lailla. Huomenna rälläköin pari vanhaa vesiputkea pois katosta, ja sit rupeen värkkään pöytää paikoilleen. Jos ens viikolla jo pääsis alotteleen råjekteja. [-o<

Perkele ku sais jonkun pätevän vannesahan jostain. Ja yläjyrsin pitäis jostain hommata kans että voin ruveta opetteleen sen käyttöä.
NINJA PO VENSKA!

Kieppi
9k
Posts: 9092
Joined: 17 May 2014, 07:59

Re: Työkalut!

#24 Post by Kieppi » 05 Feb 2016, 18:43

Hans Normaali wrote:Perkele ku sais jonkun pätevän vannesahan jostain. Ja yläjyrsin pitäis jostain hommata kans että voin ruveta opetteleen sen käyttöä.
Tsekkaile sieltä huutokaupat.comista? Ostettiin tommonen vekotin, uus ja tehtaan paketissa, veroineen jotain vajaa 300e. Uutena hinnat tommosella on n. 600e ylöspäin. Oon nähny siel myytävänä yläjyrsimiä myös! :)

User avatar
Hans Normaali
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 53030
Joined: 09 Mar 2004, 13:52
Location: Keputopia

Re: Työkalut!

#25 Post by Hans Normaali » 11 Mar 2016, 02:27

Asia on nyt sillä lailla että toi mun GoTechin akkuporakone alkaa tuleen tiensä päähän. Akku ei pidä häävisti varaustaan ja istukka alkaa jo hölskymään jne. Aivan perkeleesti (ja koville!) sillä on kyllä tullut väännettyä noin niinkun kolmen kympin koneeksi että ihan lämmöllä muistelen ja saappaat jalassa se lähtee, mutta työntekoon siitä ei enää kyllä oikein ole. Nyt oon tässä vähän kattellut jotain tilalle. Aluks mietin tommosta iskevää akkukonetta, mutta jos toi yks Dewaltin iskupora on vielä myynnissä tuolla torissa niin ostan sen, ja sen kaveriks sit ihan ruuvinvääntimen. Mulla ois isoveljeltä saatu 18v Milwaukeen runko ja laturi, mutta akut sököt, ja mitä oon lukenut niin niissä taitaa olla aika monesti kremppaa akkujen kanssa. Ja uudet akuthan maksaa melki enemmän ku noi konerungot. Tommosen varmaan ihan kasuaalin Boschin sais jollain 150€lla. Noh, saa nähä onko Dewaltti vielä myynnissä, se ratkaisee paljon.

Hansin paja on jo täydessä toiminnassa ja oon siellä vähän jotain pientä nikkaroinut. Vannesahaa kaipailen sinne ja oon semmosia vilkuillut netistä. Kaveri toi semmosen pöytämallin pylväsporakoneen mulle käyttöön ja on kyllä mainio peli! Ainiin ja kompuran sain kanssa. Ja varmaan 20m apaut 70x250 lankkua mikä on ollut kuivamassa sisätiloissa ties kuinka kauan. Siitä on kiva ruveta tekeen asioita. [-o<
NINJA PO VENSKA!

User avatar
Hans Normaali
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 53030
Joined: 09 Mar 2004, 13:52
Location: Keputopia

Re: Työkalut!

#26 Post by Hans Normaali » 11 Mar 2016, 11:26

Torista varasin 88( :homoisi: )-osaisen hylsysarjan 50€:lla. Pitäis kai olla ikuinen takuu tuon puljun tuotteille (KS-Tools). Pitää vielä tsekata ettei oo suuria välyksiä räikissä ja muutenkin ok kun hakee. Ainakin myyjä mainosti että uudenveroinen, mutta se selviää.

Jos hommaa ranskalaisen auton niin pakko hommata hylsy-satsi myös. Se on luonnonlaki.

Edit: olen ylpeä hylsysarjan omistaja! Vaikuttaa pätevältä setiltä. Toivotaan, että nyt kun on työkalut jonkunlaiseen remonttiin, niin mikään ei enää hajoa. [-o<

Huomenna käyn ostaan DeWaltin iskuporan. :smoker:
NINJA PO VENSKA!

User avatar
Hans Normaali
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 53030
Joined: 09 Mar 2004, 13:52
Location: Keputopia

Re: Työkalut!

#27 Post by Hans Normaali » 23 Sep 2016, 10:13

Aika tutustua puikkohitsauksen saloihin kun nyt tuli tommonen mini-kemppiläinen hommattua.
NINJA PO VENSKA!

User avatar
varastomies
4k
Posts: 4606
Joined: 18 Feb 2012, 02:36

Re: Työkalut!

#28 Post by varastomies » 24 Sep 2016, 15:01

Onkos kellään kokemuksia noista ryobin kaluista? Onko niillä mitään virkaa vai saako niillä vaan komeen tallinseinän bygattua.

User avatar
delirium8
puutarha-agitaattori
Posts: 21853
Joined: 17 May 2004, 10:12
Location: pellolla

Re: Työkalut!

#29 Post by delirium8 » 09 Oct 2016, 11:30

Mulla on Ryobin puukkosaha ja on se musta ihan ollut ok, en oo hirveesti ehtinyt käyttäänkään kyllä. Ihan se asiansa ajaa.

User avatar
Hans Normaali
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 53030
Joined: 09 Mar 2004, 13:52
Location: Keputopia

Re: Työkalut!

#30 Post by Hans Normaali » 26 Oct 2016, 19:05

Ostin tommosen sähköjohto-mallisen iskevän ruuvinvääntimen. Se on joku käppänen AXA-merkkinen mutta se oli käytännössä ilmainen ja toimii. Oon tommosta vähän ettinytkin kun ei toi mun akkukone oikein jaksa noita 120-140mm ruuveja.
NINJA PO VENSKA!

Post Reply