Käsityötopikki!

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Post Reply
Message
Author
User avatar
kukkahattutäti-ihminen
King of PIF
King of PIF
Posts: 16042
Joined: 26 May 2008, 19:53
Location: tre

Re: Käsityötopikki!

#61 Post by kukkahattutäti-ihminen » 23 Dec 2009, 23:31

Just sain valmiiks viimosen joululahjan. Tein 10v siskontytölle melko hienon pipon. (kaamee tietoturvariski kun lapsen nimi näkyy ja kaikkee..) Ainoo mikä lähinnä harmittaa on toi, et noi kirjaimet on vähä vinkuroita.

Image
Jare Dille-Nalle wrote:Täti-ihminen tietää, häntä kuunnelkaa.

User avatar
Virffari
God of PIF
God of PIF
Posts: 37444
Joined: 16 Apr 2004, 13:53
Location: Lerstrand

Re: Käsityötopikki!

#62 Post by Virffari » 06 Jan 2010, 13:05

voi perkele!! tää kissojen kanssa ompelu on aina yhtä mukavaa. just sain hiton ison kankaan levitettyy lattialle ja rupesin ottaa mittoja ni eiköhän nää juokse sen samantien ruttuun! muutenki nää on aivan liian kiinnostuneita nyt tästä :?
Image

User avatar
Stacy Deathsatan
8k
Posts: 8315
Joined: 01 Mar 2009, 20:35
Contact:

Re: Käsityötopikki!

#63 Post by Stacy Deathsatan » 17 Jan 2010, 09:50

Virffari wrote:voi perkele!! tää kissojen kanssa ompelu on aina yhtä mukavaa. just sain hiton ison kankaan levitettyy lattialle ja rupesin ottaa mittoja ni eiköhän nää juokse sen samantien ruttuun! muutenki nää on aivan liian kiinnostuneita nyt tästä :?
joo, mikä ihme tää juttu on? munki entinen kissa tuli aina kököttään kankaiden tai kaavapaperien päälle.
MP3finder wrote:Ei vaineskaa!

User avatar
Kouvolan Kurppa
Posts: 775
Joined: 22 Apr 2008, 15:06

Re: Käsityötopikki!

#64 Post by Kouvolan Kurppa » 18 Jan 2010, 19:39

tiina-täti wrote:Just sain valmiiks viimosen joululahjan. Tein 10v siskontytölle melko hienon pipon. (kaamee tietoturvariski kun lapsen nimi näkyy ja kaikkee..) Ainoo mikä lähinnä harmittaa on toi, et noi kirjaimet on vähä vinkuroita.

Image
Ihana pipo!
Itse sain tänään jotain hienoa aikaiseksi: neulepaidan hihan neulekoneella :occasion9: Ihan ekaa koneneulettani oon tekemässä, kivaa kuin mikä.
Ja mikä nenä! En kestä enää!

organisti
Posts: 546
Joined: 07 Nov 2009, 17:55
Location: Kaukana radan varrella

Re: Käsityötopikki!

#65 Post by organisti » 20 Jan 2010, 19:26

Haisu Vanukas wrote: Itse sain tänään jotain hienoa aikaiseksi: neulepaidan hihan neulekoneella :occasion9: Ihan ekaa koneneulettani oon tekemässä, kivaa kuin mikä.
Neulekoneen käyttö on kyllä kivaa. Pääseekö tuollaisia tosin operoimaan kovinkaan usein, ellei omaa omista tai pääse opiskelujen takia kokeilemaan kaikkea jännää? Itse testailin tuollaista joskus vuosia sitten koulussa.
Hikinen Möhömaha wrote: Piru vieköön, voitit!

organisti
Posts: 546
Joined: 07 Nov 2009, 17:55
Location: Kaukana radan varrella

Re: Käsityötopikki!

#66 Post by organisti » 20 Jan 2010, 19:31

Btw, tuli tässä mieleeni se, onko kukaan tehnyt itse erilaisia kolikkopussukoita, kirjekuorilaukkuja tms. pientä kivaa niin, että suljinmekanismina käytetään sellaisia "klipsuttimia" mitä on Marimekon, ChoChon yms. pikkukukkaroissa. Miten sellaisen kiinnittäminen onnistuu parhaiten ja tarvitaanko siihen jotain erikoistyökaluja? Vai olisiko parempi viedä tekele "klipsuttimen" kiinnittämisvaiheessa vaikka suutarille?
Hikinen Möhömaha wrote: Piru vieköön, voitit!

User avatar
Emansibathory
3k
Posts: 3283
Joined: 30 Mar 2009, 13:43

Re: Käsityötopikki!

#67 Post by Emansibathory » 20 Jan 2010, 21:55

organisti wrote:Btw, tuli tässä mieleeni se, onko kukaan tehnyt itse erilaisia kolikkopussukoita, kirjekuorilaukkuja tms. pientä kivaa niin, että suljinmekanismina käytetään sellaisia "klipsuttimia" mitä on Marimekon, ChoChon yms. pikkukukkaroissa. Miten sellaisen kiinnittäminen onnistuu parhaiten ja tarvitaanko siihen jotain erikoistyökaluja? Vai olisiko parempi viedä tekele "klipsuttimen" kiinnittämisvaiheessa vaikka suutarille?
Kyllä ne kehykset saa ihan itse kiinnitettyä, kelpo ohje esim. tässä: http://www.kaspaikka.fi/sailytys-kuljet ... index.html
Kannattaa tosiaan pihtien ja kehyksen väliin laittaa huopaa tms. pehmnikkeeksi, tai kehykseen jää pihdeistä jäljet. Jotkut ilmeisesti vain liimaavat kehykset kiinni, eli eivät ollenkaan käytä pihtejä, tämän jutun kestävyydestä en vaan tiedä.

organisti
Posts: 546
Joined: 07 Nov 2009, 17:55
Location: Kaukana radan varrella

Re: Käsityötopikki!

#68 Post by organisti » 20 Jan 2010, 22:02

gabi wrote:
organisti wrote:Btw, tuli tässä mieleeni se, onko kukaan tehnyt itse erilaisia kolikkopussukoita, kirjekuorilaukkuja tms. pientä kivaa niin, että suljinmekanismina käytetään sellaisia "klipsuttimia" mitä on Marimekon, ChoChon yms. pikkukukkaroissa. Miten sellaisen kiinnittäminen onnistuu parhaiten ja tarvitaanko siihen jotain erikoistyökaluja? Vai olisiko parempi viedä tekele "klipsuttimen" kiinnittämisvaiheessa vaikka suutarille?
Kyllä ne kehykset saa ihan itse kiinnitettyä, kelpo ohje esim. tässä: http://www.kaspaikka.fi/sailytys-kuljet ... index.html
Kannattaa tosiaan pihtien ja kehyksen väliin laittaa huopaa tms. pehmnikkeeksi, tai kehykseen jää pihdeistä jäljet. Jotkut ilmeisesti vain liimaavat kehykset kiinni, eli eivät ollenkaan käytä pihtejä, tämän jutun kestävyydestä en vaan tiedä.
Kiva homma, että etsit ohjeenkin valmiiksi. Kiitoksia! Pitänee kokeilla joku kerta tuollaista, kunhan ensin löydän sopivan lukkokehyksen ja keksin, millaisen pussukan tehdä.
Hikinen Möhömaha wrote: Piru vieköön, voitit!

iina
3k
Posts: 3110
Joined: 08 Mar 2007, 12:58
Location: Helsinki

Re: Käsityötopikki!

#69 Post by iina » 22 Jan 2010, 15:02

organisti wrote:Btw, tuli tässä mieleeni se, onko kukaan tehnyt itse erilaisia kolikkopussukoita, kirjekuorilaukkuja tms. pientä kivaa niin, että suljinmekanismina käytetään sellaisia "klipsuttimia" mitä on Marimekon, ChoChon yms. pikkukukkaroissa. Miten sellaisen kiinnittäminen onnistuu parhaiten ja tarvitaanko siihen jotain erikoistyökaluja? Vai olisiko parempi viedä tekele "klipsuttimen" kiinnittämisvaiheessa vaikka suutarille?
toi on niin rasittavaa hommaa, joskus koitin ja en saanu millää sitä menee nii luovutin :(

User avatar
PunkWatti
Posts: 870
Joined: 19 Jan 2008, 12:48
Location: Tampere,Nekalahood..

Re: Käsityötopikki!

#70 Post by PunkWatti » 23 Jan 2010, 22:43

Mä aloin tekeen maihareihin pohjallisia käsin kehrätystä lampaanvilla langasta jota mummo vielä tekee muutaman rullan ikivanhalla laitteellaan..Tulee varmaan lämpimät..
You gotta die for your goverment,die for that shit
- ihmiset äänestävät piffilä useammin kuin kansanedustajat istunnoissaan.

User avatar
horus
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21315
Joined: 20 Dec 2008, 12:17
Location: Nääs nääs

Re: Käsityötopikki!

#71 Post by horus » 24 Jan 2010, 00:40

PunkWatti wrote:Mä aloin tekeen maihareihin pohjallisia käsin kehrätystä lampaanvilla langasta jota mummo vielä tekee muutaman rullan ikivanhalla laitteellaan..Tulee varmaan lämpimät..
Paa mummos opettaan sut kehrään. Yks niistä jutuista jotka vaan olis jees osata. :idea:
Sd.Kfz. 302 wrote:Världen är vittu paikka idag. :|
Trollface-mies wrote:poliitikon piittaamattomuus ajoi miehen epätoivosiin tekoihin.
Gowron Talvikääryle wrote:
03 Jul 2022, 16:18
Pansar-Sanna, min härskarinna i helvetet!

User avatar
Virffari
God of PIF
God of PIF
Posts: 37444
Joined: 16 Apr 2004, 13:53
Location: Lerstrand

Re: Käsityötopikki!

#72 Post by Virffari » 24 Jan 2010, 00:46

nyt ku on kahen viikon saikku vois ottaa ompelukoneen taas esiin! kankaitaki löytyy, mitähän tekis!
Image

User avatar
Lux in tenebris
Pif-ihkis
Posts: 7546
Joined: 05 Mar 2004, 09:08
Location: Meemihevarien draamakerho
Contact:

Re: Käsityötopikki!

#73 Post by Lux in tenebris » 26 Jan 2010, 14:11

tiina-täti wrote: Image
IHANAT!!!! Paljon maksaa, jos neuloisit mulle tollaset? Vaikka vihreät?
Et lux in tenebris lucet et tenebrae eam non conprehenderunt
https://www.youtube.com/watch?v=pC_zffOenk8

Stop interrupting my grinding
Liejut_lahkeessa wrote:
07 Mar 2023, 10:13
Voi vitun idiootti
Sepo - KANSALLINEN POLIISI wrote:
07 Mar 2023, 10:02
mitä vittua sinä sössötät?

User avatar
kukkahattutäti-ihminen
King of PIF
King of PIF
Posts: 16042
Joined: 26 May 2008, 19:53
Location: tre

Re: Käsityötopikki!

#74 Post by kukkahattutäti-ihminen » 26 Jan 2010, 20:09

Jewel Throne wrote:
tiina-täti wrote: Image
IHANAT!!!! Paljon maksaa, jos neuloisit mulle tollaset? Vaikka vihreät?
Voitha sie neuloo itekki? ;)
Mut joo, kaipa mie voisin lankojen + postin hinnalla neuloo, jos siulla ei oo kaamee kiire saada niitä esim. ens viikoks.
(Voin neuloo vaikka seittemästä veljeksestä, se ois varmaa helpoin. Sitä sais semmosena sammaleen/army/whatever vihreenä)
Jare Dille-Nalle wrote:Täti-ihminen tietää, häntä kuunnelkaa.

User avatar
Lux in tenebris
Pif-ihkis
Posts: 7546
Joined: 05 Mar 2004, 09:08
Location: Meemihevarien draamakerho
Contact:

Re: Käsityötopikki!

#75 Post by Lux in tenebris » 26 Jan 2010, 21:05

Joooo! Neulo sä, kun mä en osaa ainakaan noin hienoja! :P
Ja ei todellakaan ole mikään kiire noilla! Mahtavaa!!
Et lux in tenebris lucet et tenebrae eam non conprehenderunt
https://www.youtube.com/watch?v=pC_zffOenk8

Stop interrupting my grinding
Liejut_lahkeessa wrote:
07 Mar 2023, 10:13
Voi vitun idiootti
Sepo - KANSALLINEN POLIISI wrote:
07 Mar 2023, 10:02
mitä vittua sinä sössötät?

Post Reply