Käsityötopikki!

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Post Reply
Message
Author
User avatar
Kinkeri-Inkeri
The Pirttihirmu
Posts: 15739
Joined: 01 May 2006, 19:50
Location: Mynämäki

Re: Käsityötopikki!

#46 Post by Kinkeri-Inkeri » 04 Dec 2009, 09:48

tiina-täti wrote:Mie oon neulonu niin paljon viime päivinä, että miun keskisormien alapuolelle kämmeneen on tullu pienoiset kovettumat :D

Mutta sisko pyys harmaat polvimittaset sukat joululahjaks, joten olihan semmoset neulottava. Niistä tuli aika hienotkin. Shhh.. älkää kertoko sille et tein tollaset.

Image

Tulikin vähän VILAUTUSKUVA samalla, että siinä teille reittä olkaa hyvä! Siskon jalassa nuo aukot ei tuu olee noin venyneinä, koska sillä on kaposemmat pohkeet kuin miulla (mutta miulla onki lihaksikkaammat, lällälläää)
Sä oot oikeesti lahjakas, hienot ja upeeta kädenjälkeä!!!!
ponygril wrote:Olen ailahtelevainen menkkamaster.

User avatar
kukkahattutäti-ihminen
King of PIF
King of PIF
Posts: 16042
Joined: 26 May 2008, 19:53
Location: tre

Re: Käsityötopikki!

#47 Post by kukkahattutäti-ihminen » 04 Dec 2009, 16:23

yanita wrote:^ vautsi, noi on upeet! mäkin haluan :oops:
No ei kun neulomaan: http://www.novita.fi/index.php?cms_cnam ... m_id=90644

Kinkeri-Inkeri wrote:
tiina-täti wrote:Mie oon neulonu niin paljon viime päivinä, että miun keskisormien alapuolelle kämmeneen on tullu pienoiset kovettumat :D

Mutta sisko pyys harmaat polvimittaset sukat joululahjaks, joten olihan semmoset neulottava. Niistä tuli aika hienotkin. Shhh.. älkää kertoko sille et tein tollaset.

Image

Tulikin vähän VILAUTUSKUVA samalla, että siinä teille reittä olkaa hyvä! Siskon jalassa nuo aukot ei tuu olee noin venyneinä, koska sillä on kaposemmat pohkeet kuin miulla (mutta miulla onki lihaksikkaammat, lällälläää)
Sä oot oikeesti lahjakas, hienot ja upeeta kädenjälkeä!!!!
No kiitos :heart:
Mutta ihan valmista ohjettahan mie vaan toteutin (joskin eri langalla, ja vaihdoin puikkokokoa välillä).
Jare Dille-Nalle wrote:Täti-ihminen tietää, häntä kuunnelkaa.

Pöyhkeä teeskentelijä
Posts: 685
Joined: 13 Feb 2006, 21:27

Re: Käsityötopikki!

#48 Post by Pöyhkeä teeskentelijä » 08 Dec 2009, 14:24

Mulla on nyt jakkujakso menossa koulussa joten helmikuussa saan itse suunnitellun, upean sälätakin! En tosin ite saa ommella sitä, suunnittelen vaan ja joku luokkakaveri tekee (pitää oppia tekemään erilaisille vartaloille vaatteita, jos tekee aina itelleen jää moni tärkeä asia oppimatta), mut teen sit luokkakaverilleni jakun. En tiedä viel millanen siitä tulee. Vähän jänskättää että mitä tästä taas tulee. Askartelen kans itelleni valmistujaispukua. Korsetti on teetetty jo valmiiksi, mut teen ite hameen ja hihajutut. Siitä tulee sellanen renesanssihenkinen. Neulomuksenne näyttävät kivoilta. Mä olen vaan ihan käsi puikkojen kanssa, en osaa ees virkata. Jätän suosiolla puikkojenheiluttelun muille. Mulla menis vaan hermot.

User avatar
ACID HEX
King of PIF
King of PIF
Posts: 17319
Joined: 17 Jun 2008, 02:02
Location: bvnker

Re: Käsityötopikki!

#49 Post by ACID HEX » 08 Dec 2009, 19:15

Iiih noi tiina-täti:n neulomat harmaat villasukat on ihanat! Oon elämäni aikana neulonut 2 lapaset ja 2 pipoa. Tekis mieli kokeilla miten villasukat luonnistuis, mutta toi ohje näytti vähän liian hankalalta mun taidoille. :( Lisäks mokailen neuloessa aika usein ja tartteen jonkun sit korjaa mun virheet, et pääsen jatkamaan (esim. tiputan silmukoita enemmän kuin yhden).
Image
Image

User avatar
kukkahattutäti-ihminen
King of PIF
King of PIF
Posts: 16042
Joined: 26 May 2008, 19:53
Location: tre

Re: Käsityötopikki!

#50 Post by kukkahattutäti-ihminen » 08 Dec 2009, 19:30

kebardi wrote:Iiih noi tiina-täti:n neulomat harmaat villasukat on ihanat! Oon elämäni aikana neulonut 2 lapaset ja 2 pipoa. Tekis mieli kokeilla miten villasukat luonnistuis, mutta toi ohje näytti vähän liian hankalalta mun taidoille. :(
Kiitos! Toivon, että siskokin tykkää. Oispa jo jouluaatto :)
Kannattaa ehkä ensin neuloo ihan normisukkia parit, ja sit lähtee koittaa hankalampia :)
Jare Dille-Nalle wrote:Täti-ihminen tietää, häntä kuunnelkaa.

User avatar
ACID HEX
King of PIF
King of PIF
Posts: 17319
Joined: 17 Jun 2008, 02:02
Location: bvnker

Re: Käsityötopikki!

#51 Post by ACID HEX » 08 Dec 2009, 19:42

tiina-täti wrote:
kebardi wrote:Iiih noi tiina-täti:n neulomat harmaat villasukat on ihanat! Oon elämäni aikana neulonut 2 lapaset ja 2 pipoa. Tekis mieli kokeilla miten villasukat luonnistuis, mutta toi ohje näytti vähän liian hankalalta mun taidoille. :(
Kiitos! Toivon, että siskokin tykkää. Oispa jo jouluaatto :)
Kannattaa ehkä ensin neuloo ihan normisukkia parit, ja sit lähtee koittaa hankalampia :)
Mun tarttee varmaan mennä jonnekin mummokurssille treenaa tota neulomista ennen kuin ees sukat luonnistuu. :D Tai sit kilistelen jouluna puikkoja mutsin kanssa.
Image
Image

User avatar
Kinkeri-Inkeri
The Pirttihirmu
Posts: 15739
Joined: 01 May 2006, 19:50
Location: Mynämäki

Re: Käsityötopikki!

#52 Post by Kinkeri-Inkeri » 09 Dec 2009, 11:17

Wuhuu, kiertelin maanantaina mutsin kanssa Porin kirppiksiä ja löysin sen hattutukin ja melko halvallakin vielä, nyt vaan tilaamaan kauhee määrä huovutuslevyjä ja pakertamaan mitä kummallisempia pipoja ja hattuja.
ponygril wrote:Olen ailahtelevainen menkkamaster.

User avatar
Musta banaani
2k
Posts: 2133
Joined: 17 May 2007, 21:21

Re: Käsityötopikki!

#53 Post by Musta banaani » 09 Dec 2009, 16:20

Pitis ommella parit farkut ja yhet sammarit hameiksi, onko tähän olemassa mitää käteviä vinkkejä?

.edit. Tai useampaa eri tapaa?

User avatar
asiantuntia (kaikki alat)
ihana
Posts: 23207
Joined: 22 Apr 2004, 20:04
Location: Awesomestow

Re: Käsityötopikki!

#54 Post by asiantuntia (kaikki alat) » 09 Dec 2009, 16:57

kutya wrote:Pitis ommella parit farkut ja yhet sammarit hameiksi, onko tähän olemassa mitää käteviä vinkkejä?

.edit. Tai useampaa eri tapaa?
Muakin kiinnostaisi.

Mites sitten, saisikohan jotenkin melko paksua villapaitaa kavennettua? Lähinnä ne hihat mietityttää, kun niissä ei muistaakseni oo mitään sellaista saumaa jonka voi ottaa vaan sisään. Ja jos teen ihan vaan niin, että ompelen uudet saumat syvemmälle, niin se ylimääräinen kangashan on pakko leikata pois, mutta miten sen saa tehtyä niin, ettei se lähde purkautumaan?
Donna, sè fili, e cadeti lo fuso.
Quando te fletti, tien lo culo chiuso.

User avatar
paupeli
3k
Posts: 3109
Joined: 03 Jan 2009, 19:55
Location: Tampere

Re: Käsityötopikki!

#55 Post by paupeli » 10 Dec 2009, 22:25

kutya wrote:Pitis ommella parit farkut ja yhet sammarit hameiksi, onko tähän olemassa mitää käteviä vinkkejä?

.edit. Tai useampaa eri tapaa?
Tässä on ainakin yksi ohje:
http://www.husqvarnaviking.com/fi/media ... irt_fi.pdf

User avatar
paupeli
3k
Posts: 3109
Joined: 03 Jan 2009, 19:55
Location: Tampere

Re: Käsityötopikki!

#56 Post by paupeli » 10 Dec 2009, 22:26

Tein vanhojen collegehousujen lahkeesta 2 lastenpipoa. Toinen lahje on vielä jäljellä, mitäs siitä keksis? :P

---
Ivan Tahallinen
Posts: 11656
Joined: 22 Aug 2008, 16:21

Re: Käsityötopikki!

#57 Post by --- » 13 Dec 2009, 18:50

-
Last edited by --- on 23 Apr 2019, 22:34, edited 1 time in total.

User avatar
paupeli
3k
Posts: 3109
Joined: 03 Jan 2009, 19:55
Location: Tampere

Re: Käsityötopikki!

#58 Post by paupeli » 13 Dec 2009, 20:19

paupeli wrote:Tein vanhojen collegehousujen lahkeesta 2 lastenpipoa. Toinen lahje on vielä jäljellä, mitäs siitä keksis? :P
Ja tässä niistä pienempi, tosin käyttäjälleen vielä vähän iso:

Image

User avatar
Piña Colada
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10269
Joined: 21 Aug 2006, 22:34
Location: Helsinki

Re: Käsityötopikki!

#59 Post by Piña Colada » 13 Dec 2009, 22:03

^
Onpa söpö! siis sekä lapsi että pipo! :)

Mä tein helmipöllö-rintakorun joululahjaks yhdelle 4-vuotiaalle pöllöfanille. Ja rannekoru samoissa sävyissä... Teen viel toisen toiselle samanikäselle tytölle.

Image
"You know, I think I'm confused, but I don't know."

User avatar
Piña Colada
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10269
Joined: 21 Aug 2006, 22:34
Location: Helsinki

Re: Käsityötopikki!

#60 Post by Piña Colada » 22 Dec 2009, 21:11

Toinen pöllö valmistui viime yönä. Se on niin kaksonen ton edellisen kanssa, et en jaksa pistää kuvaa.
"You know, I think I'm confused, but I don't know."

Post Reply