Käsityötopikki!

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Post Reply
Message
Author
User avatar
Stacy Deathsatan
8k
Posts: 8315
Joined: 01 Mar 2009, 20:35
Contact:

Re: Käsityötopikki!

#181 Post by Stacy Deathsatan » 25 Sep 2013, 16:52

Hei retkipöksy! Mitä lankaa sä käytät noissa? Vissiin jotain suht ohutta, kun saa kuvioista noin tarkkaa. Entä puikko?
Pitäs mennä lanka kauppaan, oon täs väsänny kirjoneulesuunnitelmaa, pitäs vaan hakee lankaa et pääsis tekeen koepalaa.
MP3finder wrote:Ei vaineskaa!

User avatar
Stacy Deathsatan
8k
Posts: 8315
Joined: 01 Mar 2009, 20:35
Contact:

Re: Käsityötopikki!

#182 Post by Stacy Deathsatan » 25 Sep 2013, 18:05

Danke, pitää lähtee lanka ostoksille. Osaako joku yhtään arvioida paljon pipoon kantsis ostaa? Siis ihan normaali pipo, ei mikää rastamyssy tai joku muu vesipää malli.
MP3finder wrote:Ei vaineskaa!

User avatar
Stacy Deathsatan
8k
Posts: 8315
Joined: 01 Mar 2009, 20:35
Contact:

Re: Käsityötopikki!

#183 Post by Stacy Deathsatan » 09 Oct 2013, 20:54

No ostin jonkun x määrän. Seuraava kyssäri: Jos teen joustinneuletta sen reunan, niin kuin paljon pään ympärysmittaa pienempi siitä kantsii tehdä, jotta ei tule löysä/tiukka? Tai onko tähän jotain laskukaava tms?
MP3finder wrote:Ei vaineskaa!

User avatar
minerva
jumalainen erhe
Posts: 35752
Joined: 03 Sep 2008, 19:35
Location: Αχίλλειος πτέρνα

Re: Käsityötopikki!

#184 Post by minerva » 10 Nov 2013, 16:06

Nyt alotin niin siistin jutun, että ihan jännittää! Ekaa kertaa teen jotai oikeeta kuvioneuletta apua pitäkää peukkuja että osaan! Enempää en voi paljastaa, ettei juttu paljastuis ennen aikojaan... :reindeer: :spam1:
Jare Dille-Nalle wrote:Kaikesta huolimatta Minerva on kuitenkin piinkova sadisti, siitä hän nauttii.
[Image

partaejakko
3k
Posts: 3815
Joined: 23 Dec 2004, 17:25

Re: Käsityötopikki!

#185 Post by partaejakko » 10 Nov 2013, 21:13

minerva wrote:Nyt alotin niin siistin jutun, että ihan jännittää! Ekaa kertaa teen jotai oikeeta kuvioneuletta apua pitäkää peukkuja että osaan! Enempää en voi paljastaa, ettei juttu paljastuis ennen aikojaan... :reindeer: :spam1:
Pääasia et tekee jotain. S
Stsemppiä!

User avatar
KALLION JÄTTI PERSE
En ole vastuussa mistään
Posts: 9728
Joined: 26 Aug 2009, 21:06
Location: Käpländ

Re: Käsityötopikki!

#186 Post by KALLION JÄTTI PERSE » 11 Nov 2013, 08:55

Hissuksiin edennyt tämä proggis kun langat oli kauan aikaa loppu enkä jaksanut käydä ostamassa lisää. Tän kuvan ottamisen jälkeen oon kiinnittänyt tuohon kaks riviä lisää, vielä 21 neliötä pitäis tehdä ja sitten alkais olla valmista. Kauheen painava tuo peitto on jo tässä vaiheessa.

Image
Kake tai Pena wrote:Kirkki ihmetteli et miks Larz tuli treeneihin pastasiivilä päässä. Kirkki vaan et on nastaa olla pasta!
Is it painful hearing voices ring so early in the morning?

User avatar
Lisakka
Posts: 20
Joined: 10 Nov 2013, 17:54
Location: "eika amatsoni ookkaan lintu"

Re: Käsityötopikki!

#187 Post by Lisakka » 12 Nov 2013, 09:48

Siinä meni retkeilyhousut wrote:Hyvää joulua

Image
Voinko mä vuokrata sut mun mummoks?
Väkkäränäppi ei ite oikeen...rähmäkäpälät aivoissa ei kykene tämän asteen keskittymiseen. Arvostan.
Tai sitten ei

User avatar
mutavelho
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12469
Joined: 14 Mar 2004, 00:54

Re: Käsityötopikki!

#188 Post by mutavelho » 12 Nov 2013, 20:55

Ex lupasi opettaa miten päätellään kuvioneulelapaset, kunhan oon paikantanut varastosta laatikon "Kauneimmat keskeneräiset käsityöni".

Tuo kyllä tuli mieleen vaan luettuani noita neulomisjuttuja.

Käsityötaidottoman käsityöraportti: Tein rituaalisidontaa päiväpeitolle joitain viikkoja sormet verillä ja nyt vihdoin eilen laitoin sen pesukoneeseen kangasvärin kera, silmissä välkkyi kuvat upean kontrastisesta punamustasta batiikkikuvioinnista. Päiväpeiton vuori jousti just sen verran, etten kuitenkaan ollu saanu sidottua solmuja tarpeeksi tiukkaan ja koko vaivannäkö oli turhaa. Päiväpeitto on onneks kestettävämmän näköinen nyt kun enää reunukset on joulunpunaiset. Seuraavaks vois ommella tohon kiinni kaikki käyttämättömäksi jääneet pätsit. Tuota punaista reunusnauhaa katseltuani aloin miettiä jos hankkis tummanpunaista pitsiä, millä reunustais ne pätsit... :P :oops:
It shouldn't just be one person in the crowd's responsibility to deal with fuckers.

User avatar
Mayhem peruttu
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 103733
Joined: 10 May 2004, 12:34
Contact:

Re: Käsityötopikki!

#189 Post by Mayhem peruttu » 13 Nov 2013, 18:45

:) ihanat!

User avatar
Kalja Koo
1k
Posts: 1045
Joined: 11 Jul 2011, 17:35
Location: 00530, Cali

Re: Käsityötopikki!

#190 Post by Kalja Koo » 13 Nov 2013, 23:50

Retkeilyhousujen kaikki jutut on niin ihania! Myytkö tekemiäs juttuja? :bro: Mä en osaa ite ees kutoa. Aina koulussaki, ku piti kässässä kutoa, nii vein laiskuuttani kaikki kudottavaks ja pyysin tekee muutaman virheen niihi. Näin jälkeen päin kaduttaa :( Pitäs varmaa opetella..
Last edited by Kalja Koo on 18 Nov 2013, 01:35, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Bruce naisena
6k
Posts: 6670
Joined: 10 Apr 2013, 11:12
Location: Land of Bouncy Castles

Re: Käsityötopikki!

#191 Post by Bruce naisena » 17 Nov 2013, 18:08

Jee jee neliöpeitolle ja sukille!

Ite oon kesän ja tän syksyn aikana neulonu ihan ennätyspaljon juttuja. Tai siis saanu valmiiksi.

Image

Image

Image

Image
=
Image

Nää on joo tämmösiä taidehomokuvia, kun bloggaan :facepalm:

Sit oon tehny sukat + mustan baskerin. Kohta on valmis yks karvahattu ja sit alotin taas kuviolapasia. Virkkasin myös yhen kaulahuivin mutta siitä tuli niin paska, etten tiiä otanko siitä edes kuvaa.

User avatar
Bruce naisena
6k
Posts: 6670
Joined: 10 Apr 2013, 11:12
Location: Land of Bouncy Castles

Re: Käsityötopikki!

#192 Post by Bruce naisena » 18 Nov 2013, 11:09

Tänks :P

Veikkaan, että mun silmän toistuva elohiiri johtuu tästä toiminnasta.

Mä haluaisin joskus myös sen ompelukoneen, niin voisin tehdä enemmän jotain ompelujuttuja. Nytten oon satunnaisesti äitin konetta käyttänyt tuunaamiseen ja muuhun helppoon, mutta vois kokeilla tehdä jotain alusta asti. Ompelussa olin kyllä peruskoulussa aika paska, mutta niin monen muunkin asian oon sisäistäny vasta aikuisiällä, niin ehkä tääkin vois olla sellanen. Ehkä.

User avatar
Emansibathory
3k
Posts: 3283
Joined: 30 Mar 2009, 13:43

Re: Käsityötopikki!

#193 Post by Emansibathory » 18 Nov 2013, 13:17

Kädentaitomessuilta lähti mukaan 4,3kg kudetta, eli se ois joululahjahommiksi taas matto ja varmaan joku korikin luvassa.

User avatar
Stacy Deathsatan
8k
Posts: 8315
Joined: 01 Mar 2009, 20:35
Contact:

Re: Käsityötopikki!

#194 Post by Stacy Deathsatan » 19 Nov 2013, 11:09

naku sika haki sukan wrote: Veikkaan, että mun silmän toistuva elohiiri johtuu tästä toiminnasta.
Magnesiumia ja kaliumia! Kantsii hakee tabuja apteekista, mulla ainaki autto. http://fi.wikipedia.org/wiki/Elohiiri
MP3finder wrote:Ei vaineskaa!

User avatar
Bruce naisena
6k
Posts: 6670
Joined: 10 Apr 2013, 11:12
Location: Land of Bouncy Castles

Re: Käsityötopikki!

#195 Post by Bruce naisena » 19 Nov 2013, 11:45

Stacy Deathsatan wrote:
naku sika haki sukan wrote: Veikkaan, että mun silmän toistuva elohiiri johtuu tästä toiminnasta.
Magnesiumia ja kaliumia! Kantsii hakee tabuja apteekista, mulla ainaki autto. http://fi.wikipedia.org/wiki/Elohiiri
Pitäis kyllä. On muuallakin kuin silmässä.
Wikipedia wrote:Silmän seudun elohiiri on useimmiten ohimenevää, lihaksen venyttely ja hieronta (kuten krampissakin) auttaa. Sen mahdollisia syitä ovat silmien siristelyn aiheuttama lihasväsyvyys (silmälasien virhe, usein väärä tasapainotus tai hajataitteisuuden korjaus).
Silmälaseissa ei ole vikaa, mutta osa noista kirjoneuleohjeiden tavaamisista oli melkoista siristelyä. Ainakin yhteen menoon tuntitolkulla harrastettuna.

Post Reply