Käsityötopikki!

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Post Reply
Message
Author
User avatar
Mayhem peruttu
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 103739
Joined: 10 May 2004, 12:34
Contact:

Re: Käsityötopikki!

#166 Post by Mayhem peruttu » 01 Jul 2013, 02:53

Helvetin hienot kyl noi lapaset.
Harmi, et hävitän jatkuvasti lapasia, ni ite ei jaksa enää panostaa pätkääkään.

Mun mielestä neulominen on helpompaa ko virkkaaminen, mitä tossa nyt oli aikasemmin näpertelystä puhe.

User avatar
gizmo
8k
Posts: 8888
Joined: 30 Jul 2011, 22:13
Location: Limbus

Re: Käsityötopikki!

#167 Post by gizmo » 15 Jul 2013, 21:00

Siinä meni retkeilyhousut oot ihan älyttömän huisin taitava! Tee joku portfolio noista tekeleistä ja ala myymään tilaustyönä noita!

User avatar
minerva
jumalainen erhe
Posts: 35753
Joined: 03 Sep 2008, 19:35
Location: Αχίλλειος πτέρνα

Re: Käsityötopikki!

#168 Post by minerva » 16 Jul 2013, 14:39

Siis minä oon kyllä ihan samaa mieltä gizmon kanssa!

Krhm, mun lempparilapaset alkaa olla niin haperoa, että voisin vaikka maksaa tollasista norjalaisista kissalapasista... :roll: ;)
Jare Dille-Nalle wrote:Kaikesta huolimatta Minerva on kuitenkin piinkova sadisti, siitä hän nauttii.
[Image

User avatar
minerva
jumalainen erhe
Posts: 35753
Joined: 03 Sep 2008, 19:35
Location: Αχίλλειος πτέρνα

Re: Käsityötopikki!

#169 Post by minerva » 16 Jul 2013, 15:12

Siinä meni retkeilyhousut wrote:
minerva wrote:Siis minä oon kyllä ihan samaa mieltä gizmon kanssa!

Krhm, mun lempparilapaset alkaa olla niin haperoa, että voisin vaikka maksaa tollasista norjalaisista kissalapasista... :roll: ;)
Kyllä mää hyville tyypeille aina voin kaupata ja asevelihintaan! Ilmoitat vaan että minkä väriset haluut ja teen ne sitten valmiiksi lapaskeleihin mennessä.
No hitsit! :o Toi kuvissa näkyvä väritys viehättää mun silmää, semmoset haluisin.
Jare Dille-Nalle wrote:Kaikesta huolimatta Minerva on kuitenkin piinkova sadisti, siitä hän nauttii.
[Image

User avatar
ACID HEX
King of PIF
King of PIF
Posts: 17319
Joined: 17 Jun 2008, 02:02
Location: bvnker

Re: Käsityötopikki!

#170 Post by ACID HEX » 25 Jul 2013, 21:45

Mäkin haluan tilata retkeilyhousulta jotain [-o< :oops:
Image
Image

User avatar
DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON
mysteeri samppanjamies
Posts: 50695
Joined: 16 Nov 2004, 11:57
Location: Myrkkynoitien feministissaatanallinen ylivalta

Re: Käsityötopikki!

#171 Post by DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON » 30 Jul 2013, 09:34

On jo vanha tämä, mutta löytyi nyt kuvaa. Finnairin vanhasta lentoemon paidasta muokattu + sporttihame:
Image
jormuli wrote:pääsin ylitse vaikeuksistani olemalla tekemättä mitään, ja nyt voin ihan hyvin.

User avatar
KALLION JÄTTI PERSE
En ole vastuussa mistään
Posts: 9728
Joined: 26 Aug 2009, 21:06
Location: Käpländ

Re: Käsityötopikki!

#172 Post by KALLION JÄTTI PERSE » 02 Aug 2013, 08:11

^Siisti!

Otin nyt sen virkkuukoukun kauniiseen käteen ja ensin oli jo ihan varma, ettei tosta hommasta tuu mitään. Tämmöiseltä näytti mun eka isoäidinneliö:
Image
Seuraavasta tuli jo heti vähän siistimmän näköinen, onneksi. Tosin tuo langan värikin vähän hämää, tuo ei oikeesti oo ihan niin rönsyilevän näköinen ku miltä näyttää.

Joku joka on virkannu noita paljon: onko järkevämpi joka kerroksen jälkeen päättää lanka ja aloittaa uudesta kohtaa vaikka tekis koko neliön samalla värillä? tuli ehkä vähän epätasainen kun en päätellyt lankoja vaan jatkoin vaan suoraan seuraavalle kerrokselle, mutta ku oon tehny vasta kaks noita niin en oikein osaa hahmottaa.
Kake tai Pena wrote:Kirkki ihmetteli et miks Larz tuli treeneihin pastasiivilä päässä. Kirkki vaan et on nastaa olla pasta!
Is it painful hearing voices ring so early in the morning?

User avatar
Bruce naisena
6k
Posts: 6670
Joined: 10 Apr 2013, 11:12
Location: Land of Bouncy Castles

Re: Käsityötopikki!

#173 Post by Bruce naisena » 02 Aug 2013, 12:23

Se on kuulkaa syksy tulossa, kun innostuin taas neulomisesta! Aloin eilen vääntää sukkaa bambukepeillä. Vois saada ton viime syksynä kesken jääneen nörttihipsteriliivinkin valmiiksi. Siitä puuttuu vain kaulukset, mutta inspis on jännä ja herkkä asia.

karvalakkimalli
2k
Posts: 2627
Joined: 14 May 2006, 01:27

Re: Käsityötopikki!

#174 Post by karvalakkimalli » 07 Aug 2013, 20:21

KALLION JÄTTI PERSE wrote:Joku joka on virkannu noita paljon: onko järkevämpi joka kerroksen jälkeen päättää lanka ja aloittaa uudesta kohtaa vaikka tekis koko neliön samalla värillä? tuli ehkä vähän epätasainen kun en päätellyt lankoja vaan jatkoin vaan suoraan seuraavalle kerrokselle, mutta ku oon tehny vasta kaks noita niin en oikein osaa hahmottaa.
ei kannata välissä katkasta lankaa. niin pitkään kun jatkaa samalla värillä nii suoraa vaan seuraavalle kierrokselle. säästyy aikaa, vaivaa ja lankaa ko ei tarvi päätellä niin paljoa. lopputuloksestaki tullee varmasti vähintään yhtä hyvä, todennäkösesti entistä siistimpi ja kestävämpi.

User avatar
KALLION JÄTTI PERSE
En ole vastuussa mistään
Posts: 9728
Joined: 26 Aug 2009, 21:06
Location: Käpländ

Re: Käsityötopikki!

#175 Post by KALLION JÄTTI PERSE » 08 Aug 2013, 21:18

elisa0 wrote:
KALLION JÄTTI PERSE wrote:Joku joka on virkannu noita paljon: onko järkevämpi joka kerroksen jälkeen päättää lanka ja aloittaa uudesta kohtaa vaikka tekis koko neliön samalla värillä? tuli ehkä vähän epätasainen kun en päätellyt lankoja vaan jatkoin vaan suoraan seuraavalle kerrokselle, mutta ku oon tehny vasta kaks noita niin en oikein osaa hahmottaa.
ei kannata välissä katkasta lankaa. niin pitkään kun jatkaa samalla värillä nii suoraa vaan seuraavalle kierrokselle. säästyy aikaa, vaivaa ja lankaa ko ei tarvi päätellä niin paljoa. lopputuloksestaki tullee varmasti vähintään yhtä hyvä, todennäkösesti entistä siistimpi ja kestävämpi.
Joo, totesinkin näin kun noita oon tässä muutaman nyt väkerrellyt aina iltaisin, eli ainoastaan tuossa ekassa pätkin langat ja sen jälkeen oon antanu mennä suoraan vaan. Ihan hauskaa kun jää lihasmuistiin tuo noiden tekeminen, ei enää paljoo tartte koukkua tuijotella kun virkkaa menemään :D
Kake tai Pena wrote:Kirkki ihmetteli et miks Larz tuli treeneihin pastasiivilä päässä. Kirkki vaan et on nastaa olla pasta!
Is it painful hearing voices ring so early in the morning?

karvalakkimalli
2k
Posts: 2627
Joined: 14 May 2006, 01:27

Re: Käsityötopikki!

#176 Post by karvalakkimalli » 17 Aug 2013, 15:47

KALLION JÄTTI PERSE wrote:
elisa0 wrote:
KALLION JÄTTI PERSE wrote:Joku joka on virkannu noita paljon: onko järkevämpi joka kerroksen jälkeen päättää lanka ja aloittaa uudesta kohtaa vaikka tekis koko neliön samalla värillä? tuli ehkä vähän epätasainen kun en päätellyt lankoja vaan jatkoin vaan suoraan seuraavalle kerrokselle, mutta ku oon tehny vasta kaks noita niin en oikein osaa hahmottaa.
ei kannata välissä katkasta lankaa. niin pitkään kun jatkaa samalla värillä nii suoraa vaan seuraavalle kierrokselle. säästyy aikaa, vaivaa ja lankaa ko ei tarvi päätellä niin paljoa. lopputuloksestaki tullee varmasti vähintään yhtä hyvä, todennäkösesti entistä siistimpi ja kestävämpi.
Joo, totesinkin näin kun noita oon tässä muutaman nyt väkerrellyt aina iltaisin, eli ainoastaan tuossa ekassa pätkin langat ja sen jälkeen oon antanu mennä suoraan vaan. Ihan hauskaa kun jää lihasmuistiin tuo noiden tekeminen, ei enää paljoo tartte koukkua tuijotella kun virkkaa menemään :D
niin on! meinasikko peiton tehhä vai minkä? pistä kuva ku on valmis! kiva katella minkälaisia juttuja jengi on teheny.

User avatar
KALLION JÄTTI PERSE
En ole vastuussa mistään
Posts: 9728
Joined: 26 Aug 2009, 21:06
Location: Käpländ

Re: Käsityötopikki!

#177 Post by KALLION JÄTTI PERSE » 21 Aug 2013, 09:28

Juu peittoa väkerrän. Piti vaan ottaa nyt plan B käyttöön, kun tuota toista lankaa mistä neliöitä tein, ei enää saakaan mistään. Onneks en ehtiny tehdä ku muutaman niin ei harmita niin kauheesti, ostin vaan vähän erisävyistä vihreää tuon toisen vihreän kaveriksi.
Kake tai Pena wrote:Kirkki ihmetteli et miks Larz tuli treeneihin pastasiivilä päässä. Kirkki vaan et on nastaa olla pasta!
Is it painful hearing voices ring so early in the morning?

User avatar
minerva
jumalainen erhe
Posts: 35753
Joined: 03 Sep 2008, 19:35
Location: Αχίλλειος πτέρνα

Re: Käsityötopikki!

#178 Post by minerva » 09 Sep 2013, 23:28

Jotai käsitekemistä piti saada, joten aloin tehdä veljelle tuon tyyppisiä lapasia, joiden kuva löytyy tuolta sivulta 9. Kettujen sijaan teen vaan susihukkaset ja muutenki vähän pidempi versio, ettei pianistin ranteet palele. :)
Jare Dille-Nalle wrote:Kaikesta huolimatta Minerva on kuitenkin piinkova sadisti, siitä hän nauttii.
[Image

User avatar
KALLION JÄTTI PERSE
En ole vastuussa mistään
Posts: 9728
Joined: 26 Aug 2009, 21:06
Location: Käpländ

Re: Käsityötopikki!

#179 Post by KALLION JÄTTI PERSE » 15 Sep 2013, 19:04

Mulla on peittoprojekti nyt hetken jäissä, ku langat loppu eikä oo ollu rahaa ostaa lisää :x no, josko ens viikolla jatkais. On tossa nyt jo 28 neliötä.
Kake tai Pena wrote:Kirkki ihmetteli et miks Larz tuli treeneihin pastasiivilä päässä. Kirkki vaan et on nastaa olla pasta!
Is it painful hearing voices ring so early in the morning?

User avatar
minerva
jumalainen erhe
Posts: 35753
Joined: 03 Sep 2008, 19:35
Location: Αχίλλειος πτέρνα

Re: Käsityötopikki!

#180 Post by minerva » 24 Sep 2013, 12:56

^ Ääääk! Ihanat! :oops: :heart:
Jare Dille-Nalle wrote:Kaikesta huolimatta Minerva on kuitenkin piinkova sadisti, siitä hän nauttii.
[Image

Post Reply