kasettidekki käyttökuntoon 2015

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Post Reply
Message
Author
User avatar
Meikä_Mandalorialainen
Dynaaminen Menestyjä
Posts: 40907
Joined: 29 Jul 2013, 12:33
Location: Voittaja Joukkue

kasettidekki käyttökuntoon 2015

#1 Post by Meikä_Mandalorialainen » 02 Feb 2015, 10:19

Meikällä on siis tollanen on vanha Yamahan K-300 dekki. Siitä on vanhuuttaan hajonnut ilmeisesti se mekanismi/solenoidi, joka nosta lukupään kasetin magneettinauhaa vasten.
Itselleni oli yllätys, että kasettidekeissä on ns. belt drive ja vitun iso "vetopyörä" joka säätelee kasetin pyörimisnopeutta. No anyways se beltti pitää vaihtaa ja uusia counterin beltti kanssa. Counterin belt eli kuminauha oli muuttunut sellaiseksi ektoplasmaksi.
Varmaan tässä illalla tänään availen tota koppaa lisää ja etsin sen vetopyörän.
Sit varmaan vetelen ompelukoneöljyllä noin rattaat ja muut, ihan vaan että rupeaa rullaamaan paremmin.

Laittelen tähän kuvia ja rapsaa projektin aikana.

Tietääkö kukaan mitään mestaa netisssä josta saisi k-300 huolto-oppaan. Löysin yhden mestan (joku radiomuseo), mutta olisi pitänyt liittyä kerhoon ja maksaa rahaa.

Myös yleistä keskustelua kasettidekeistä ja kaikenlaisesta fiksailusta tähän topsuun.
Image
Homoloordi Rantanen wrote:En ymmärrä alkoholitonta edgeä rogessa.
MASU ASUKKI wrote:hardcore pitää minua vankinaan... ja minulla on tukholman syndrooma
Spoiler:
Image

User avatar
vilperi82
5k
Posts: 5315
Joined: 05 Mar 2004, 09:10
Location: Tampere

Re: kasettidekki käyttökuntoon 2015

#2 Post by vilperi82 » 03 Feb 2015, 14:20

En tiedä aiheesta yhtään mitään, mutta mun kasettidekki vinkuu ja huutaa kelatessa ja se ois kiva saada loppumaan.
-ei ole mitään allekirjoitusta-

User avatar
Meikä_Mandalorialainen
Dynaaminen Menestyjä
Posts: 40907
Joined: 29 Jul 2013, 12:33
Location: Voittaja Joukkue

Re: kasettidekki käyttökuntoon 2015

#3 Post by Meikä_Mandalorialainen » 05 Feb 2015, 09:29

Ville wrote:En tiedä aiheesta yhtään mitään, mutta mun kasettidekki vinkuu ja huutaa kelatessa ja se ois kiva saada loppumaan.
luin jostain internetistä, että öljyä mekanismit joskus. en tiedä onko hyödyllistä tai totta.
Image
Homoloordi Rantanen wrote:En ymmärrä alkoholitonta edgeä rogessa.
MASU ASUKKI wrote:hardcore pitää minua vankinaan... ja minulla on tukholman syndrooma
Spoiler:
Image

User avatar
pahan vesseli
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14910
Joined: 19 Dec 2013, 10:07
Location: tuli meressä autio maassa

Re: kasettidekki käyttökuntoon 2015

#4 Post by pahan vesseli » 05 Feb 2015, 09:35

omasta technicsin kasettivekottimesta on mennyt toinen kanava pimeäksi, stereoääni on siis puoliksi rikki. pitäisi jaksaa avata ja ihmetellä mitä se on syönyt.
seksinoita wrote:roge äiät jakamassa nallenpesuohjeita :heart:
Not Just Kalmu wrote: Mikään viha ei pala niin kirkkaasti kun kristitty rakkaus
Image

User avatar
Meikä_Mandalorialainen
Dynaaminen Menestyjä
Posts: 40907
Joined: 29 Jul 2013, 12:33
Location: Voittaja Joukkue

Re: kasettidekki käyttökuntoon 2015

#5 Post by Meikä_Mandalorialainen » 06 Feb 2015, 09:54

Noniin. Faija oli laittanut postilla tulee erilaisia kuminauhoja joista osa voisi sopia hihnaksi. Vetäsin tossa aamupuhteena kasettidekkiin laskurin ja niiden rattaiden mitkä pyörittää kasetin ööö.napoja? Väliin uuden hihnan. Laskuri näyttäisi toimivan hyvin.

Sit ensi viikolla kun on aikaa, avaan tota purkkia enemmän ja putsailen rattaat. Ostin wd-40:sitä clasulta tossa alkuviikosta. Ostin myös elektroniikan puhdistus spraytä.
Pitää vielä ottaa selvää onko tossa joku erillinen hihna toistoa varten.

+ pitää keksiä miten ton solenoidin joka nostaa lukupäät nauhalle korjais.

Eli projektia on vielä jäljellä
Image
Homoloordi Rantanen wrote:En ymmärrä alkoholitonta edgeä rogessa.
MASU ASUKKI wrote:hardcore pitää minua vankinaan... ja minulla on tukholman syndrooma
Spoiler:
Image

User avatar
Meikä_Mandalorialainen
Dynaaminen Menestyjä
Posts: 40907
Joined: 29 Jul 2013, 12:33
Location: Voittaja Joukkue

Re: kasettidekki käyttökuntoon 2015

#6 Post by Meikä_Mandalorialainen » 06 Feb 2015, 09:56

Miestykittäjä wrote:Noniin. Faija oli laittanut postilla tulee erilaisia kuminauhoja joista osa voisi sopia hihnaksi. Vetäsin tossa aamupuhteena kasettidekkiin laskurin ja niiden rattaiden mitkä pyörittää kasetin ööö.napoja? Väliin uuden hihnan. Laskuri näyttäisi toimivan hyvin.

Sit ensi viikolla kun on aikaa, avaan tota purkkia enemmän ja putsailen rattaat. Ostin wd-40:sitä clasulta tossa alkuviikosta. Ostin myös elektroniikan puhdistus spraytä.
Pitää vielä ottaa selvää onko tossa joku erillinen hihna toistoa varten.

+ pitää keksiä miten ton solenoidin joka nostaa lukupäät nauhalle korjais.

Eli projektia on vielä jäljellä
En. Nimittäin mielellään voitaisi vaihtaa solenoidia uuteen jos mahdollista. Tosin luulen, että se on edessä.
Image
Homoloordi Rantanen wrote:En ymmärrä alkoholitonta edgeä rogessa.
MASU ASUKKI wrote:hardcore pitää minua vankinaan... ja minulla on tukholman syndrooma
Spoiler:
Image

Post Reply