Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Post Reply
Message
Author
User avatar
marina
1k
Posts: 1714
Joined: 28 Dec 2007, 15:03

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#31 Post by marina » 05 Dec 2009, 23:08

horus wrote:
marina wrote:
marina wrote:maiharitakin vetskaria vaihtaessa huomasin vasta nyt, että sen toisen puolen ne nepparit menee vetoketjumateriaalin päälle niin, että sen vanhan joutuu leikkaamaan pois ja uuteenkin vetskariin pitää ilmeisesti leikata nepparien kohdille kolo.. sääätttänääää.
osaako joku sanoa et saako noita neppareiden puoliskoja jotenkin avattua ja kiinnitettyä itse takaisin? en vielä viitteis leikata koloja tohon uuteen vetoketjuun jos jollain on tähän joku toimiva ratkaisu.
Eiks nepparit oo alunperin kaksosasia, ja ikäänku 'niitattu' sen kankaan läpi yhteen? Jos tossa ei paljo ole menetettävää nin koittasin akkuporalla karauttaa niistä neppareista takapualelta keskustan pois; vois olettaa että irtois. Siis vähää niinku popniitikki porataan irti. Sitte uudet nepparit jahka vetari kiinni. Voi kyllä ottaa kangaski vähä damagee tossa hommassa. Varovaista toimintaa jos kokeilet.
ei oo akkuporaa saatavilla, aattelinkin et saisko noita edes irti millään pihdit+ruuvari yhdistelmällä. ja vaikka saiskin, niin uudet nepparit pitäis ilmeisesti laittaa kuitenkin, samat ei varmaan enää toimis. tän näköisistä neppareista siis kyse:
Image

pillun syöjä nainen
3k
Posts: 3230
Joined: 04 Jun 2004, 19:09

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#32 Post by pillun syöjä nainen » 07 Dec 2009, 12:10

^ Toi akkuporakone kuulostaa pikkasen hasardilta muutenkin. Jos saat ne nepparit irti toisistaan, niin takas niitä tuskin enää saa. Uudet vaan sitte tilalle. Jos se nepparin jättämä reikä rispaantuu/suurenee, ni laita nurjalle puolelle jotain hyvää tukikangasta ennenku lyöt uuet nepparit kii. Jos sun takkikangas on ronskimpaa, niin kokeile naputella varovasti vasaralla sitä nepparia sieltä sivusta? Jos se loksahtais irti... Tossa saattaa vaan käydä kehnosti sille kankaalle.

---
Ivan Tahallinen
Posts: 11656
Joined: 22 Aug 2008, 16:21

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#33 Post by --- » 15 Dec 2009, 19:08

-
Last edited by --- on 23 Apr 2019, 22:35, edited 1 time in total.

User avatar
paupeli
3k
Posts: 3109
Joined: 03 Jan 2009, 19:55
Location: Tampere

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#34 Post by paupeli » 19 Dec 2009, 08:25

Mulle on opetettu, että silmukoiden luontiin saa sopivan määrän lankaa kun kieputtaa lankaa kämmenen ympäri. Mutta kuinka monta silmukkaa se yksi kieppi vastasi?

User avatar
grebiili
Pyllypää
Posts: 1536
Joined: 19 Aug 2007, 20:24
Location: Tampere

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#35 Post by grebiili » 05 Jan 2010, 15:51

Laitetaas tännekin...
Ostin uuden poistoputken pesukoneeseen ku edellinen omistaja oli leikannu sen aivan liian lyhyeksi. Pystynkö mä liittämään sen suoraan siihen vanhan putken päähän? Uudessa siis molemmissa päissä kumitiivisteet ja sit tuli mukana semmonen sininen mötikkä mikä sopii niitten putkien sisään. Eli siis häh? Se sininen osa liitoskohdan sisään, kumitiiviste vanhaan putkeen kiinni ja klemmari päälle? Onks ok?

T.Avuton nainen

cheap slut
pippeli
Posts: 27392
Joined: 14 Apr 2005, 19:28

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#36 Post by cheap slut » 06 Jan 2010, 04:58

paupeli wrote:Mulle on opetettu, että silmukoiden luontiin saa sopivan määrän lankaa kun kieputtaa lankaa kämmenen ympäri. Mutta kuinka monta silmukkaa se yksi kieppi vastasi?
suosittelen kiepasemaan sen silmukkakiepin kaulan ympäri
Munatonta limputusta ja mölinää:
http://pupusbistro.nettisivu.org/

Ändi
Posts: 251
Joined: 01 Oct 2008, 21:08

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#37 Post by Ändi » 06 Jan 2010, 21:01

Jos kaventaa farkkuja niin pitääkö kaventaa kaikista neljästä saumasta vai voiko kaventaa pelkästää sisäpuolelta kummaltakin puolelta ilman saumojen purkamista?

User avatar
Virffari
God of PIF
God of PIF
Posts: 37435
Joined: 16 Apr 2004, 13:53
Location: Lerstrand

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#38 Post by Virffari » 06 Jan 2010, 21:17

kaipa se riippuu vähän farkun mallista miltä näyttää jos kaventaa vaan sisäsaumasta mut nii mä oon kuiteki aina tehny.
Image

JH
Posts: 219
Joined: 03 Apr 2008, 14:00
Location: Kuopio

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#39 Post by JH » 06 Jan 2010, 21:38

Riippuu mistä roikkuu, eli jalkojesi muodosta ja lähtökohtahousujen muodosta. Joskus kavennus ulko tai sisäsaumasta riittää, joskus joutuu operoimaan enemmän. Testata sitä mikä ois paras tapa voi esim. laittamalla housut nurinpäin päälle ja nuppineuloilla kiinnittämällä siitä kohtaa mistä haluu kaventaa. Tällön näkee jos saumat alkaa kiertää tms. Ja tulee testattua ennen ompelua myös että housut saa jalasta pois ja et pysyy niiden kanssa myös istumaan. Väliin aika haastavaa hommaa tuo kavennus :) .

Ändi
Posts: 251
Joined: 01 Oct 2008, 21:08

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#40 Post by Ändi » 06 Jan 2010, 21:55

Entäs kun sauma on semmonen "paksu" ni sen voi kaventaa ihan normaalisti, vai? Tosiaan joskus ku oon kavennellu housuja niin tyyli on ollu neuloja sinne sun tänne ja koneella kiinni, lopputulos ei ikinä oo ollu mitenkää siisti. :roll: Ja nyt aattelin kokeilla ihan oikiasti, jos sais noista tehtyä ihan käyttökelposet.

User avatar
Boo Who
Posts: 859
Joined: 25 Oct 2005, 21:08
Location: Tampere

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#41 Post by Boo Who » 11 Jan 2010, 09:43

AntiChrist wrote:Jos kaventaa farkkuja niin pitääkö kaventaa kaikista neljästä saumasta vai voiko kaventaa pelkästää sisäpuolelta kummaltakin puolelta ilman saumojen purkamista?
Lahkeet alkavat kiertämään jos reilusti otat vain toisesta sivusta.

User avatar
ACID HEX
King of PIF
King of PIF
Posts: 17319
Joined: 17 Jun 2008, 02:02
Location: bvnker

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#42 Post by ACID HEX » 24 Jan 2010, 15:06

Voiko isosta bändipaidasta modailla mitenkään siistiä mekkoa? Kaikki kuvat mitä on tullut vastaan on näyttäneet enemmän tai vähemmän kauheilta..
Image
Image

---
Ivan Tahallinen
Posts: 11656
Joined: 22 Aug 2008, 16:21

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#43 Post by --- » 24 Jan 2010, 16:55

^ http://www.instructables.com Tuolla oli muistaakseni joku ohje siihen.

User avatar
Kivekset Taskussa
2k
Posts: 2083
Joined: 23 Jul 2009, 14:57
Location: liian lähellä pispalaa

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#44 Post by Kivekset Taskussa » 31 Jan 2010, 13:00

Mitenkäs kun mulla on nyt pahasti vaalentunu shokki punane päässä ja tarkotus olis värjätä melko tumman ruskeeks. Tarttuuko se väri tohon hyvin vai kannattaako blondata ja miten se sitten suhtautuu blondauksee, tuleeko violetti pää? JNE.
Hiljaisuuden Johannes wrote:kyl tää pif on hieno! ainutlaatuinen ikkuna ihmisen ahtaaseen sieluun ja iloiseen joukko-oksenteluun

Nice-T
Ride To Born
Posts: 16990
Joined: 03 Dec 2008, 08:56
Contact:

Re: Tyhmät D.I.Y aiheiset kysymykset...

#45 Post by Nice-T » 31 Jan 2010, 13:08

Jos oon värjänny vaaleesta tummempaan ni ei kyl oo tarvinnu blondailla.

Post Reply