Ompelukoneet

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Message
Author
Kieppi
9k
Posts: 9092
Joined: 17 May 2014, 07:59

Re: Ompelukoneet

#16 Post by Kieppi » 30 Apr 2021, 08:10

kosminen_joonas wrote:
30 Apr 2021, 06:09
Oisko suositusta noin 100e ompelukoneesta? Käytetty tai uusi, mieluummin käytetty. Mitään hc ompeluharrastusta tuskin tulee aloitettua, joten tää tulisi satunnaiseen vaatteiden modaukseen ja korjaukseen. Toimintavarmuus sekä varaosien ja tarvikkeiden saatavuus etusijalla. Tarpeen mukaan voi budjettia hilata ylemmäskin jos tuolla satasella ei saa järkevää masiinaa.
Husqvarnan vanhat koneet on olleet varsin hyviä. Mulla on noita 70-80-luvun rautamötiköitä, mutta varmaan vanhemmatkin pelittää. Noissa on sen verran järeät systeemit että saa ommeltua paksuja kankaita, tikkauksia ym. ilman että nikottelee yhtään. Huoltoa pystyy tekemään pitkälti itse, eikä nämä nyt niin usein sitä ole vaatineet, kun välillä puhaltaa pölyt veks ja pistää tipan öljyä. Huollettuna tykötarpeineen ovat olleet koneliikkeestä postitettuina 150e ja 190e. Varaosia ja hyviä neuvoja saa niin ikään liikkeistä ja / tai Torista. Pistäisin sinuna hintahaitarin tuonne johonkin 200-250e paikkeille, niin saat jo varsin fiksun koneen.

Edit. Niin joo ja mä ompelen varsin paljon, vanhalla koneella tehdessä se ompeluhimo ja -harrastus vasta lähteekin lapasesta :D

Post Reply