Kesämökit

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Post Reply
Message
Author
User avatar
Virffari
God of PIF
God of PIF
Posts: 37425
Joined: 16 Apr 2004, 13:53
Location: Lerstrand

Re: Kesämökit

#181 Post by Virffari » 24 Apr 2021, 11:43

Meillä sähkölasku 3kk alle kympin ja siirrot samalta ajalta 40e... Tulee semmonen fiilis että pitäis käyttää sähköä enemmänkin kun se jokatapauksessa maksaa :x
Image

User avatar
Hans Normaali
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 53029
Joined: 09 Mar 2004, 13:52
Location: Keputopia

Re: Kesämökit

#182 Post by Hans Normaali » 24 Apr 2021, 11:52

Jos haluaa etänä kytkeä/sammuttaa sähkölaitteita, niin voin suositella tämmöstä:

https://www.simpal.fi/index.php/tuote/simpal-t4/

Tolla tösäytellään lämmitin päälle päivää paria ennen mökille tuloa tarpeen mukaan. Hienosti toimii.
NINJA PO VENSKA!

User avatar
normaalit ruokajuomat
1k
Posts: 1363
Joined: 18 Feb 2017, 11:46
Location: Aitokansallismieliset piirit

Re: Kesämökit

#183 Post by normaalit ruokajuomat » 24 Apr 2021, 12:17

Kauppakirjat tuli allekirjoitettua tällä viikolla, eli kohta alkaa kuuma mökkikesä. Kunhan vaan vanhat omistajat saavat mökin tyhjennettyä. Noita muiden mainitsemia sähkölaskuja kauhistellessa oon ihan tyytyväinen, että tossa omassa mökissä on aurinkokennot, vaikka toki se 12 V rajaa jotain juttuja pois.
Suomi isiemme kieli on harvinainen herkku kohta esim Itiksessä,puhoksen yms suurten ostarien ja asemien henkilöitten puhekieli voi jumalauta sanon

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65701
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: Kesämökit

#184 Post by Timo Jutilan maksa » 24 Apr 2021, 14:38

Virffari wrote:
24 Apr 2021, 11:43
Meillä sähkölasku 3kk alle kympin ja siirrot samalta ajalta 40e... Tulee semmonen fiilis että pitäis käyttää sähköä enemmänkin kun se jokatapauksessa maksaa :x
Toihan on vielä halpaa :|
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65701
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: Kesämökit

#185 Post by Timo Jutilan maksa » 24 Apr 2021, 14:39

normaalit ruokajuomat wrote:
24 Apr 2021, 12:17
Kauppakirjat tuli allekirjoitettua tällä viikolla, eli kohta alkaa kuuma mökkikesä. Kunhan vaan vanhat omistajat saavat mökin tyhjennettyä. Noita muiden mainitsemia sähkölaskuja kauhistellessa oon ihan tyytyväinen, että tossa omassa mökissä on aurinkokennot, vaikka toki se 12 V rajaa jotain juttuja pois.
Onnea jo etukäteen mökkikesästä 2021. Odottelen itse jäiden lähtöä ja sitten vähitellen siirtymään mökille kesäkaudeksi. Siitä minä nautin ja ihan parasta.
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
Virffari
God of PIF
God of PIF
Posts: 37425
Joined: 16 Apr 2004, 13:53
Location: Lerstrand

Re: Kesämökit

#186 Post by Virffari » 24 Apr 2021, 15:39

Timo Jutilan maksa wrote:
24 Apr 2021, 14:38
Virffari wrote:
24 Apr 2021, 11:43
Meillä sähkölasku 3kk alle kympin ja siirrot samalta ajalta 40e... Tulee semmonen fiilis että pitäis käyttää sähköä enemmänkin kun se jokatapauksessa maksaa :x
Toihan on vielä halpaa :|
On toki, mutta pointtina siis että sähkönsiirto maksaa neljä kertaa enemmän ku käyttö, se on se vääryys.
Image

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65701
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: Kesämökit

#187 Post by Timo Jutilan maksa » 24 Apr 2021, 16:02

Virffari wrote:
24 Apr 2021, 15:39
Timo Jutilan maksa wrote:
24 Apr 2021, 14:38
Virffari wrote:
24 Apr 2021, 11:43
Meillä sähkölasku 3kk alle kympin ja siirrot samalta ajalta 40e... Tulee semmonen fiilis että pitäis käyttää sähköä enemmänkin kun se jokatapauksessa maksaa :x
Toihan on vielä halpaa :|
On toki, mutta pointtina siis että sähkönsiirto maksaa neljä kertaa enemmän ku käyttö, se on se vääryys.
Jep, jos vaikka kulutus on kesällä ollut jotain ihan marginaalista mullakin, eli käytännössä jääkaappi, pleikkari, ruoanlaitto ja kännykän lataaminen, niin sitten siirtoihin ja perusmaksuun on leivottu niin vitusti euroa että ei jumalauta. SItten vielä perustelut että hei me tehdään säävarmaa sähköverkkoa tässä eli ollaan kuule investoitu että sulla ei ole sähkökatkoja. No voi vittu, viime kesänäkin sähköt oli poikki enemmän kuin kertaakaan sitä aiemmin.
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
Keijo Ihmiskilpi
vene äiä
Posts: 14424
Joined: 01 Jan 2012, 09:04
Location: Etelä-kallaveden saaristo

Re: Kesämökit

#188 Post by Keijo Ihmiskilpi » 24 Apr 2021, 16:54

Kukkahattu Viherpiiperö Suvakki wrote:
22 Apr 2021, 15:11
Eka homma ois vissiin rakentaa huussi ja sitä varten tulostin ohjeet. Eniten ne ohjeet on faijaa varten että niillä saa sen hiljaseksi kun se kuitenkin alkaa määkimään jotain huussi asiaa.
Minä voin myydä sulle valmiin huussin jos tulet hakemaan. 10cm paksusta hirrestä ja perustukseksi tarviat 4 pilariharkkoa.
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan. :P

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65701
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: Kesämökit

#189 Post by Timo Jutilan maksa » 24 Apr 2021, 16:57

Keijo Ihmiskilpi wrote:
24 Apr 2021, 16:54
Kukkahattu Viherpiiperö Suvakki wrote:
22 Apr 2021, 15:11
Eka homma ois vissiin rakentaa huussi ja sitä varten tulostin ohjeet. Eniten ne ohjeet on faijaa varten että niillä saa sen hiljaseksi kun se kuitenkin alkaa määkimään jotain huussi asiaa.
Minä voin myydä sulle valmiin huussin jos tulet hakemaan. 10cm paksusta hirrestä ja perustukseksi tarviat 4 pilariharkkoa.
Saako paskaa samaan hintaan.

Eli ns. siemenpaskat
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
Keijo Ihmiskilpi
vene äiä
Posts: 14424
Joined: 01 Jan 2012, 09:04
Location: Etelä-kallaveden saaristo

Re: Kesämökit

#190 Post by Keijo Ihmiskilpi » 24 Apr 2021, 17:01

Timo Jutilan maksa wrote:
23 Apr 2021, 11:23
Rutgeri wrote:
23 Apr 2021, 11:19
Spoiler:
Timo Jutilan maksa wrote:
23 Apr 2021, 10:54
Rutgeri wrote:
23 Apr 2021, 08:14
Keijo Ihmiskilpi wrote:
22 Apr 2021, 11:05
Timo Jutilan maksa wrote:
22 Apr 2021, 09:46
Keijo Ihmiskilpi wrote:
22 Apr 2021, 08:46
Tuli sähkölasku. 455e kolmelta kuukaudelta, päällä ollut yksi patteri ja jääkaappi. Tai itse sähkölaskuhan oli ihan inhimmillinen noilla pakkasilla ja helvetin rohkolla jääkaapilla mutta siirtomaksut 270e / 3kk. Kiitos pks :x

Täytyy alkaa miettimään vaihtoehtoisia hommia tuonne. https://www.raksituote.fi/?gclid=CjwKCA ... OMQAvD_BwE tälläinen: kiinnostaa.
Paljonko olet pitänyt sisäilman lämmössä asteita ns. peruslämpönä kun olet itse poissa?
Siinähän se on pyörinyt kahdella patterilla 10-15 asteen tienoilla. Toki talvella siellä oli semmosta kyllä ihan perkeleen kylymä ulkona ja hukkaa syntyy kun vetää mökissä. Lähinnä kismittää nuo perus- ja siirtomaksu. :himpatti:
Toi on peruslämmöksi aika paljon. Jokainen asteen pudotus tiputtaa energiankulutusta noin 5%, ja täten myös sähkölaskua. Meillä on perheen mökki kokonaan virratta talvella. Ei tosin ole juoksevaa vettä tms. Mikään elektroniikkalaite ei ole koskaan hajonnut. Joku ilmalämpöpumppu voisi maksaa itseään jo tuossa aika hyvin takaisin.

Sikäli siirron suhteen hyvä juttu, että kun sähköt katkeaa talvella, siirrosta hyvitetään aina tietyn summan mukaan, vaikka kulutusta ei yhtään olisikaan noin muutenr.
Tolla teidän mökillä ei vissiin käydä talvella?
No, kesämökki.

Nykyään saa kaikenmaailman etäohjauksia, jolla voi sopivasti ennakkoon lämmittää mökin mukavaksi. Vanha kollega teki tuon ilmalämpumpulla ja kehui kovin.
No, minä käyn kesämökillä talvellakin ja taitaapan Keke Ihmiskilpikin käydä. Mutta samaa mieltä siitä että tuossa peruslämmön astemäärässä on tiputtamisen varaa. Tollasta etäohjattua ilmalämpöpunppua olen omalle mökille mietiskellyt jollain aikavälillä, olis kieltämättä erittäin kätevä.
Juu. Mulla on mökillä niin paska takka tällä hetkellä että menee helvetin pitkään sen lämpiämisessä että siitä on jotain iloa. Ja tuolla itärajalla tuppaa olemaan sen verran tuota pakkasta talvisin että ei kiinnosta kamalasti olla +5 tuvassa 5h jossain lämpöhaalarissa :D

Takka kyllä vaihtuu kesällä tuollaiseen porin mattiin jonka sain kummisedältä vanhan talon purun yhteydessä. Etähommat olisi muuten ihan jees mutta ongelmaksi tulee tuo itä-raja. Siellä ei nimittäin ole minkäänlaista verkkoa :D jos jostain saisi lainaan jonkun 4g vahvistinantennin niin voisi kokeilla saisiko edes jotenkin toimivan wifi-verkon torppaan.
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan. :P

User avatar
Keijo Ihmiskilpi
vene äiä
Posts: 14424
Joined: 01 Jan 2012, 09:04
Location: Etelä-kallaveden saaristo

Re: Kesämökit

#191 Post by Keijo Ihmiskilpi » 24 Apr 2021, 17:02

Timo Jutilan maksa wrote:
24 Apr 2021, 16:57
Keijo Ihmiskilpi wrote:
24 Apr 2021, 16:54
Kukkahattu Viherpiiperö Suvakki wrote:
22 Apr 2021, 15:11
Eka homma ois vissiin rakentaa huussi ja sitä varten tulostin ohjeet. Eniten ne ohjeet on faijaa varten että niillä saa sen hiljaseksi kun se kuitenkin alkaa määkimään jotain huussi asiaa.
Minä voin myydä sulle valmiin huussin jos tulet hakemaan. 10cm paksusta hirrestä ja perustukseksi tarviat 4 pilariharkkoa.
Saako paskaa samaan hintaan.

Eli ns. siemenpaskat
Tottakai jos haluaa lapioida kompostista =P~
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan. :P

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65701
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: Kesämökit

#192 Post by Timo Jutilan maksa » 24 Apr 2021, 17:03

Keijo Ihmiskilpi wrote:
24 Apr 2021, 17:02
Timo Jutilan maksa wrote:
24 Apr 2021, 16:57
Keijo Ihmiskilpi wrote:
24 Apr 2021, 16:54
Kukkahattu Viherpiiperö Suvakki wrote:
22 Apr 2021, 15:11
Eka homma ois vissiin rakentaa huussi ja sitä varten tulostin ohjeet. Eniten ne ohjeet on faijaa varten että niillä saa sen hiljaseksi kun se kuitenkin alkaa määkimään jotain huussi asiaa.
Minä voin myydä sulle valmiin huussin jos tulet hakemaan. 10cm paksusta hirrestä ja perustukseksi tarviat 4 pilariharkkoa.
Saako paskaa samaan hintaan.

Eli ns. siemenpaskat
Tottakai jos haluaa lapioida kompostista =P~
En ole siis itse paskakopin tarpeessa onneksi.
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65701
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: Kesämökit

#193 Post by Timo Jutilan maksa » 24 Apr 2021, 17:05

Keijo Ihmiskilpi wrote:
24 Apr 2021, 17:01
Timo Jutilan maksa wrote:
23 Apr 2021, 11:23
Rutgeri wrote:
23 Apr 2021, 11:19
Spoiler:
Timo Jutilan maksa wrote:
23 Apr 2021, 10:54
Rutgeri wrote:
23 Apr 2021, 08:14
Keijo Ihmiskilpi wrote:
22 Apr 2021, 11:05
Timo Jutilan maksa wrote:
22 Apr 2021, 09:46
Keijo Ihmiskilpi wrote:
22 Apr 2021, 08:46
Tuli sähkölasku. 455e kolmelta kuukaudelta, päällä ollut yksi patteri ja jääkaappi. Tai itse sähkölaskuhan oli ihan inhimmillinen noilla pakkasilla ja helvetin rohkolla jääkaapilla mutta siirtomaksut 270e / 3kk. Kiitos pks :x

Täytyy alkaa miettimään vaihtoehtoisia hommia tuonne. https://www.raksituote.fi/?gclid=CjwKCA ... OMQAvD_BwE tälläinen: kiinnostaa.
Paljonko olet pitänyt sisäilman lämmössä asteita ns. peruslämpönä kun olet itse poissa?
Siinähän se on pyörinyt kahdella patterilla 10-15 asteen tienoilla. Toki talvella siellä oli semmosta kyllä ihan perkeleen kylymä ulkona ja hukkaa syntyy kun vetää mökissä. Lähinnä kismittää nuo perus- ja siirtomaksu. :himpatti:
Toi on peruslämmöksi aika paljon. Jokainen asteen pudotus tiputtaa energiankulutusta noin 5%, ja täten myös sähkölaskua. Meillä on perheen mökki kokonaan virratta talvella. Ei tosin ole juoksevaa vettä tms. Mikään elektroniikkalaite ei ole koskaan hajonnut. Joku ilmalämpöpumppu voisi maksaa itseään jo tuossa aika hyvin takaisin.

Sikäli siirron suhteen hyvä juttu, että kun sähköt katkeaa talvella, siirrosta hyvitetään aina tietyn summan mukaan, vaikka kulutusta ei yhtään olisikaan noin muutenr.
Tolla teidän mökillä ei vissiin käydä talvella?
No, kesämökki.

Nykyään saa kaikenmaailman etäohjauksia, jolla voi sopivasti ennakkoon lämmittää mökin mukavaksi. Vanha kollega teki tuon ilmalämpumpulla ja kehui kovin.
No, minä käyn kesämökillä talvellakin ja taitaapan Keke Ihmiskilpikin käydä. Mutta samaa mieltä siitä että tuossa peruslämmön astemäärässä on tiputtamisen varaa. Tollasta etäohjattua ilmalämpöpunppua olen omalle mökille mietiskellyt jollain aikavälillä, olis kieltämättä erittäin kätevä.
Juu. Mulla on mökillä niin paska takka tällä hetkellä että menee helvetin pitkään sen lämpiämisessä että siitä on jotain iloa. Ja tuolla itärajalla tuppaa olemaan sen verran tuota pakkasta talvisin että ei kiinnosta kamalasti olla +5 tuvassa 5h jossain lämpöhaalarissa :D

Takka kyllä vaihtuu kesällä tuollaiseen porin mattiin jonka sain kummisedältä vanhan talon purun yhteydessä. Etähommat olisi muuten ihan jees mutta ongelmaksi tulee tuo itä-raja. Siellä ei nimittäin ole minkäänlaista verkkoa :D jos jostain saisi lainaan jonkun 4g vahvistinantennin niin voisi kokeilla saisiko edes jotenkin toimivan wifi-verkon torppaan.
Joo, voi jumalauta että rajan pinnassa liikkuessa vituttanut kun ei toimi gps ei toimi 4G.
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
normaalit ruokajuomat
1k
Posts: 1363
Joined: 18 Feb 2017, 11:46
Location: Aitokansallismieliset piirit

Re: Kesämökit

#194 Post by normaalit ruokajuomat » 25 Apr 2021, 10:05

Timo Jutilan maksa wrote:
24 Apr 2021, 14:39
normaalit ruokajuomat wrote:
24 Apr 2021, 12:17
Kauppakirjat tuli allekirjoitettua tällä viikolla, eli kohta alkaa kuuma mökkikesä. Kunhan vaan vanhat omistajat saavat mökin tyhjennettyä. Noita muiden mainitsemia sähkölaskuja kauhistellessa oon ihan tyytyväinen, että tossa omassa mökissä on aurinkokennot, vaikka toki se 12 V rajaa jotain juttuja pois.
Onnea jo etukäteen mökkikesästä 2021. Odottelen itse jäiden lähtöä ja sitten vähitellen siirtymään mökille kesäkaudeksi. Siitä minä nautin ja ihan parasta.

Tattista! Vähän tämmönen hyppy suoraan syvään päätyyn tää on, kun itellä ei hirveesti oo kokemusta mökkielämästä. Mutta puolisolla on, niin eiköhän tää mee ihan hyvin.
Suomi isiemme kieli on harvinainen herkku kohta esim Itiksessä,puhoksen yms suurten ostarien ja asemien henkilöitten puhekieli voi jumalauta sanon

User avatar
Keijo Ihmiskilpi
vene äiä
Posts: 14424
Joined: 01 Jan 2012, 09:04
Location: Etelä-kallaveden saaristo

Re: Kesämökit

#195 Post by Keijo Ihmiskilpi » 25 Apr 2021, 10:43

Ai saatana mulla on nähtävästi valokuitu saatavilla mökille :P
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan. :P

Post Reply