Korujenväsäilijät

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Message
Author
User avatar
creature
2k
Posts: 2221
Joined: 14 Apr 2008, 19:01
Location: Tampere

Re: Korujenväsäilijät

#16 Post by creature » 28 Jul 2012, 21:24

creature wrote:Musta ei tuu hopeaseppää :(
Mulle tuli puhelu et pääsin varasijalta 12!! \:D/ Olin jo menettäny toivoni ku 18 otettii ja olin varasijal 12, oli sit tullu nii paljo peruutuksii. Tuli kyl nii puun takaa se puhelu et olin vähä hämmilläni.

User avatar
creature
2k
Posts: 2221
Joined: 14 Apr 2008, 19:01
Location: Tampere

Re: Korujenväsäilijät

#17 Post by creature » 28 Jul 2012, 21:38

SiruSiru wrote:Väkerrän kaikenlaista fiiliksen mukaan. Lähinnä jotai hippimacrameita ja helmihommia erilaisiin naruihin, siimoihin ja "kumilankoihin". Ois ihanaa hommata kunnolliset pihdit, semmoi pikkunen pora ja muuta ja ruveta tekemään koruja kaikenlaisesta kierrätysmatskusta ja jostai muovielukoista ym. roippeesta.
Kaverilla on pulju, joka kieltämättä inspiroi meikäläistäkin :)
Dremeli on hyvä, siihen on niin monenlaisii päitä ja nopeudensäätö on helppokäyttöne. Kun porailet muovia nii poraa hitaalla ja metallille tarkotetulla terällä, muute sulaa muovi terään kiinni ja terä tylsyy. Neulaviilat on kans käteviä työkaluja. Hyvät sivuleikkuritkin kannattaa ostaa, halvemmat tylsyy ja niihin tulee lovia helposti. Paksummille langoille tietysti sit järeemmät sivarit. Kierrätysmatskut on kyl parhaimpia ku ovat ilmasia/halpoja, mut lukot, koukut ja muut pienet metalliosat ostan uutena yleensä, vanhoissa osissas ku saattaa olla nikkeliä tai sit ne on liian kuluneita.

Pitäs varmaa huomenna vihdoin kokeilla noita lehtisahan teriä metallille, harjotella sen käyttöö. Sille tulee kuitenki koulus sit käyttöö ja lenkit ketjuja varten helpompi tehä nii et tekee spiraaliputken ja sahaa monta lenkkiä kerralla. Ketjupunontaa pitäs ruveta kans kokeilee, mulla on tommone ketjupunonta-vihkonen, en vaa oo saanu aikaseks hankkii pronssi-ja hopealankaa.

User avatar
Asta Tuominen
Posts: 116
Joined: 16 Feb 2013, 22:01
Location: Oulu

Re: Korujenväsäilijät

#18 Post by Asta Tuominen » 23 Feb 2013, 22:15

Puuttuuko täältä yhtään mitään? Jopa koruntekoketju? :mrgreen:

Juu, teen koruja. Tällä hetkellä katolistyyppisiä ristikoruja kieputettuna kupariin. Tuo "monikivinen" on omassa käytössä päivittäin ja juuri tänään sain valmiiksi tuon ametistikorun. Kupari on kierrätysmateriaalia Oulun kaupunginteatterin yhdestä sähköhuoneesta, jossa tehtiin viime kesänä remppaa ja kiviä keräilen kyttäämällä aika ajoin eBaytä. Korvikset tein tällä viikolla töihin, kun tuntui, että pitää saada vähän bling-blingiä arkiolemukseen. Säteilevät valoa aivan upeasti!

Image

Tämän tein joskus viime syksynä. Kallo "lilluu" mukavasti pitkin kupariputkea.
Image

Ja kiviäkin on tullut hiottua, pääosin spektroliittia. Laittelen kuvia, kunhan löydän ne tietokoneen syövereistä. Hermo todella lepää kiviä hioessa ja koruja tehdessä, koska keskittyminen on täysin siinä tekemisessä.

Onko täällä muita "kieputtajia" tai kivenhiojia?
Aina on tilaa vielä yhdelle, joka käyttää elämää.

User avatar
creature
2k
Posts: 2221
Joined: 14 Apr 2008, 19:01
Location: Tampere

Re: Korujenväsäilijät

#19 Post by creature » 26 Apr 2013, 12:30

Oi, kivien hionta kiinnostais, en oo päässy vaan kokeilee. Just kävin hakemassa Jalokivigallerian alesta paljon kiviä ja sit ostin muualta lisää metallilangoja, pitäs harjotella siis kieputteluja.

Laitetaas tänne tämmöne info. Jos ajattelit tehä lävistyskoruja fimo tai cernit tai muusta vastaavasta massasta, unohda koko juttu. Tässä wormz.org sivustolta yksi perustelu:
"EI IKINÄ:

POLYMEERISAVET (FIMO, Cernit, yms.)
HUONOT METALLIT (hakaneulat, nuppineulat, yms.)

Polymeerisavessa käytetään pehmentimenä ftalaatteja, joille pitkään altistumisen on tutkittu voivan aiheuttaa maksa- ja kilpirauhasongelmia yms. Ja jos kyljessä lukee "älä laita suuhun", on luultavasti parempi jättää se pois lävistysreiästäkin. Huonot metallit ovat juuri niitä, HUONOJA metalleja, joilla saat varmasti lävistyksen kuin lävistyksen tuhottua."
Hakaneulat kans helvettii re'istä vaikka ois kuinka punk, toki jos haluat tulehduttaa ja muuten vaan tuhota lävistyksen ihon, niin siitä vaan. Ne hakaneulat voi laittaa vaikka korviskoukusta roikkumaan. Ja hakaneulat ei sovellu nikkeliallergikoille ihoo vasten pidettynä. Farkkunapitkin harmillisen usein sisältää nikkelii, painoneppareis kai sama juttu. Kannattaa siis olla tarkkana jos tekee vaikka nahkarannekkeita, ettei niis kiinnikkeis ole nikkeliä.

User avatar
Pete TNT
PIF-harrastaja
Posts: 109677
Joined: 14 Sep 2006, 20:48

Re: Korujenväsäilijät

#20 Post by Pete TNT » 29 Apr 2013, 17:25

Paljos tollaset perus-korviksen sellaset koukut maksaa ja mistä saa? Tai sellanen miniporakone. Ois meinaa yks idea
Suvelan Sulttaani wrote: rocknrollin tarkoitus on scream and shout ja pitää siinä sivussa good time!

User avatar
Stacy Deathsatan
8k
Posts: 8315
Joined: 01 Mar 2009, 20:35
Contact:

Re: Korujenväsäilijät

#21 Post by Stacy Deathsatan » 01 May 2013, 09:03

Mä voin lainata dremeliä jos tarviit. Peruskorvis koukkuja, erilaisia myy esim. Hobbypoint Fredalla, lähellä Kamppia.
MP3finder wrote:Ei vaineskaa!

User avatar
Divine
2k
Posts: 2282
Joined: 21 Jul 2009, 17:04
Location: hki

Re: Korujenväsäilijät

#22 Post by Divine » 09 May 2013, 14:57

nii tai jostai iibeistä taikka etsystä löytyy varmaa iha törky halvalla!
The world of heterosexual is a sick and boring life

User avatar
RIP sinä?
R.I.P.
Posts: 15426
Joined: 26 Apr 2007, 01:42
Location: murheen laakso
Contact:

Re: Korujenväsäilijät

#23 Post by RIP sinä? » 05 Jun 2013, 15:07

Perärööriroope wrote:minä tein pari kesää sitte itsellein itse grillaamani kanan luista Cramps-korvakorun. pari kertaa keitin ja rapsutin paskat vittuun ja sit vaa porasin reiät. helevetin hyvä.
samoja luita nyt siis laitettu farkkuliiviin kiinni. helevetin hyvä! ja sit oon korviksia tehny aika paljon kaikenmaailman rojuista mitä on vastaan tullu.
Fester-setä wrote:
20 Jun 2023, 12:53
eminem ja barathrum
Mortal Kombat wrote:Olen ulkoisesti rauhallinen ja mietteliään oloinen, mutta sisällä raivoavat intohimon ja sekoilun ahnaat liekit.
Kansan syvät rivit wrote:
20 Nov 2018, 14:47
önk tönkkiä tää maa kaipaa.

Post Reply