***kele, haluun tommosen!Kristitty ja IT-alan työntekijä wrote:Mä voisin myydä mun vm 2015 Genesis Croix de Ferin hyvinkin edullisesti. Koko 52 cm. Oon ajanut tuolla viimeisen 12 kk aikana tasan kerran, kun ei vaan oo ollut tarvetta vaihdepyörälle. Jos kiinnostaa niin yv. Sijaitsee Hesalassa.
Tommonen:
Fillariperseily osa 4
Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu
Re: Fillariperseily osa 4
- torakka/väyrynen
- 8k
- Posts: 8367
- Joined: 25 Feb 2016, 19:24
- Location: #arvopohja-uunissa
Re: Fillariperseily osa 4
Tää tais mennä jo uudelle omistajalle. Huutelen täällä jos kaupat peruuntuu.DrÖtker wrote:Kristitty ja IT-alan työntekijä wrote:Mä voisin myydä mun vm 2015 Genesis Croix de Ferin hyvinkin edullisesti. Koko 52 cm. Oon ajanut tuolla viimeisen 12 kk aikana tasan kerran, kun ei vaan oo ollut tarvetta vaihdepyörälle. Jos kiinnostaa niin yv. Sijaitsee Hesalassa.Spoiler:
***kele, haluun tommosen!
Oil, Guns and Religion
Re: Fillariperseily osa 4
Vaikka kuinka haluisin, taitaa olla fillaribudjetit jo tapissa vähäks aikaa Saattaapi olla myös mulle liian pieni. Nykyiset CX ja roadie on 54-senttisiä ja etenkin retkeilyhommissa tykkään reilun kokoisesta raamista.Kristitty ja IT-alan työntekijä wrote:Tää tais mennä jo uudelle omistajalle. Huutelen täällä jos kaupat peruuntuu.DrÖtker wrote:Kristitty ja IT-alan työntekijä wrote:Mä voisin myydä mun vm 2015 Genesis Croix de Ferin hyvinkin edullisesti. Koko 52 cm. Oon ajanut tuolla viimeisen 12 kk aikana tasan kerran, kun ei vaan oo ollut tarvetta vaihdepyörälle. Jos kiinnostaa niin yv. Sijaitsee Hesalassa.Spoiler:
***kele, haluun tommosen!
Re: Fillariperseily osa 4
No just nii, menin sitten PlanetX:n 80-95% tarjouslaarista tilaamaan laatikollisen juttuja "ihan varmuuden vuoksi"Arjen marttyyri wrote:Jos tää osien tilailu ei lopu, niin sitten se saa jatkua /
- Kolli-Älbert
- 1k
- Posts: 1022
- Joined: 12 Apr 2016, 15:06
- Location: TRE
Re: Fillariperseily osa 4
Joku viisas on keksinyt ruveta puhkomaan renkaita järjestelmällisesti pyörästäni. 3krt tänäkesänä molemmat kumit puhki vaikkei pyörä oo liikkunut metriäkään.
Naapureiden ja puolison pyörät on säilyneet ehjänä. Ideoita miten tekijän sais kiinni?
Naapureiden ja puolison pyörät on säilyneet ehjänä. Ideoita miten tekijän sais kiinni?
Ei auta viina, ei auta hauta
ku ikuisuus kestää ihan vitun kauan
ku ikuisuus kestää ihan vitun kauan
- dillen aspen
- Nyt olen kateellinen.
- Posts: 42751
- Joined: 05 Jan 2016, 01:22
- Location: Vattupuskan takana
Re: Fillariperseily osa 4
Oot varmaan tarkastanut ulkokumit ja vanteet terävien juttujen varalta?nakki-fakiiri Kronblom wrote:Joku viisas on keksinyt ruveta puhkomaan renkaita järjestelmällisesti pyörästäni. 3krt tänäkesänä molemmat kumit puhki vaikkei pyörä oo liikkunut metriäkään.
Naapureiden ja puolison pyörät on säilyneet ehjänä. Ideoita miten tekijän sais kiinni?
Pistä renkaisiin jotain tappavaa kaasua, tai ainakin tainnuttavaa.
- ahh, yes yes
- 3k
- Posts: 3768
- Joined: 25 Aug 2011, 11:33
- Location: pyörä kellari
Re: Fillariperseily osa 4
Ulkokumiin on tosiaan varmaan tarttunut joku kivi/lasinsiru sisälle, joka puhkoo sisuria. Kannattaa laittaa ulkokumi aina samaan asentoon (kumin tekstit venttiilinreiän kohdalle) niin sitten huomaa jos kumi menee aina samasta kohtaa puhki.tee se itse mies wrote:Oot varmaan tarkastanut ulkokumit ja vanteet terävien juttujen varalta?nakki-fakiiri Kronblom wrote:Joku viisas on keksinyt ruveta puhkomaan renkaita järjestelmällisesti pyörästäni. 3krt tänäkesänä molemmat kumit puhki vaikkei pyörä oo liikkunut metriäkään.
Naapureiden ja puolison pyörät on säilyneet ehjänä. Ideoita miten tekijän sais kiinni?
Re: Fillariperseily osa 4
Aion olla valmis, kun talvi koittaa ja tilaan lokarit. Jos keli sallisi, niin pyörä voisi olla kaunis, mutta laitetaan siihen nyt kaikkea rumaa sälää sitten kiinni.
Re: Fillariperseily osa 4
Edit: Sain Belgiasta pääpaikalta vastauksen, että linerit jätetään sisään ja keskiö asennetaan kuivana.
Minä hiilarirungon vahingossa. Nyt pohdin seuraavassa vaiheessa tapahtuvaa vaihdevaijereiden asennusta, joka ei olekaan ihan niin selvä homma kuin ajattelin. Osaako joku veikata mikä on paras tapa? Yritän saada pari kuvaa tähän myöhemmin.
Rungon sisällä siis kulkee valmiina linerit, joita ajattelin käyttää vain asennusapuna, kuten kai yleistä on. Mutta kun avasin keskiön alaluukun, niin paljastuikin ettei siellä ole edes erillistä ohjuria vaijereille, vaan ne kulkee keskiön alla olevan hiilariliuskan kaarevalla pinnalla. Etuvaihtajan vaijerin ulostuloreikä on porattu sellaisessa kulmassa että vaijerin suorin reitti näyttäisi kulkevan keskiön yläpuolelta, mutta se lineri on vedetty silti malliksi keskiön ali. Siinä tulee ylimääräinen mutka mikä ihmetyttää.
Kysymykset:
A) Jätänkö linerit sittenkin vaijerien päälle?
B) Vedänkö vaijerit keskiön ali joka tapauksessa? Vaikka jättäisin linerit pois?
C) Asennanko press fit -keskiön kuivana vai käytänkö hieman asennustahnaa? (Rungon kupit hiilaria)
Laitoin kyl jo valmistajallekin kysymyksen, mutta en saanut vielä vastausta. Sitä odotellessa saa veikkailla.
Minä hiilarirungon vahingossa. Nyt pohdin seuraavassa vaiheessa tapahtuvaa vaihdevaijereiden asennusta, joka ei olekaan ihan niin selvä homma kuin ajattelin. Osaako joku veikata mikä on paras tapa? Yritän saada pari kuvaa tähän myöhemmin.
Rungon sisällä siis kulkee valmiina linerit, joita ajattelin käyttää vain asennusapuna, kuten kai yleistä on. Mutta kun avasin keskiön alaluukun, niin paljastuikin ettei siellä ole edes erillistä ohjuria vaijereille, vaan ne kulkee keskiön alla olevan hiilariliuskan kaarevalla pinnalla. Etuvaihtajan vaijerin ulostuloreikä on porattu sellaisessa kulmassa että vaijerin suorin reitti näyttäisi kulkevan keskiön yläpuolelta, mutta se lineri on vedetty silti malliksi keskiön ali. Siinä tulee ylimääräinen mutka mikä ihmetyttää.
Kysymykset:
A) Jätänkö linerit sittenkin vaijerien päälle?
B) Vedänkö vaijerit keskiön ali joka tapauksessa? Vaikka jättäisin linerit pois?
C) Asennanko press fit -keskiön kuivana vai käytänkö hieman asennustahnaa? (Rungon kupit hiilaria)
Laitoin kyl jo valmistajallekin kysymyksen, mutta en saanut vielä vastausta. Sitä odotellessa saa veikkailla.
Ah, umaamia.
-
- 6k
- Posts: 6161
- Joined: 03 May 2015, 11:18
Re: Fillariperseily osa 4
Ensimmäinen korkopyörä tekele työnalla. Erikoispyörö kesä voi tulla.
- Väsynyt mies
- HOSTILE MACHO
- Posts: 14206
- Joined: 30 Aug 2012, 18:08
- Location: Pelkkä metsä
Re: Fillariperseily osa 4
En tiiä onko oikee topiks mutta mitäs tommosesta akkainmallisesta Scott Sub Cross 20 (?):destä vois pyytää?
Re: Fillariperseily osa 4
Pitänyt monta vuotta ostaa pienempi lukko, mutta aina se on jotenkin jäänyt. Nyt otan härkää sarvista, etsin sopivan ja ostan.
Elikkäs: parhaat suht edulliset, sanotaan nyt 30-50€ pienet u-lukot? Kryptonitet tiedän juu ja On Guardin Bulldogin, mutta mitäs muita näitä olis fiksuja?
Elikkäs: parhaat suht edulliset, sanotaan nyt 30-50€ pienet u-lukot? Kryptonitet tiedän juu ja On Guardin Bulldogin, mutta mitäs muita näitä olis fiksuja?
-
- Poistunut käyttäjä
- Posts: 3928
- Joined: 27 Sep 2017, 09:22
Re: Fillariperseily osa 4
bilteman u-lukko vissiin jossain testeissä pärjännyt ihan hyvin, mutta en tiiä miksei vaan ottais tommosta kryptonitea tai on guardia kun ne ainaskin toimii ja on ihan jebouu?eri eri nimimerkki wrote: ↑13 May 2018, 22:52Pitänyt monta vuotta ostaa pienempi lukko, mutta aina se on jotenkin jäänyt. Nyt otan härkää sarvista, etsin sopivan ja ostan.
Elikkäs: parhaat suht edulliset, sanotaan nyt 30-50€ pienet u-lukot? Kryptonitet tiedän juu ja On Guardin Bulldogin, mutta mitäs muita näitä olis fiksuja?
Re: Fillariperseily osa 4
Onguardit saatanan rumia. Kryptonitet ei muistaakseni testien mukaan sen parempia, mutta paljon kalliimpia. Brändilisää vähän. Ajattelin että jos ois joku Onguardin hintainen, hyvä, sekä vähemmän raksatyömaan värinen olemassa.