Fillariperseily osa 4

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: Mayhem peruttu, kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH

Post Reply
Message
Author
User avatar
murkulan vippe
4k
Posts: 4869
Joined: 25 Feb 2011, 08:14
Location: J-Town

Re: Fillariperseily osa 4

#5281 Post by murkulan vippe » 13 May 2017, 16:27

Juuh, elikkäs ostin tossa pyörän jossa on hydrauliset tektron levyjarrut. Melko muhjusilta tuntuu, elikkäs pitäs vaihtaa nuo jarrunesteet, mutta bleeding kittejä on maailma täynnä, enkä tiedä miten nuo sopii eri jarruille.

Eli kysymys:
Sopiiko nuo bleeding kitit kaikille jarruille vai pitääkö tilata joku valmistajan oma?

User avatar
asiantuntia (kaikki alat)
ihana
Posts: 23207
Joined: 22 Apr 2004, 20:04
Location: Awesomestow

Re: Fillariperseily osa 4

#5282 Post by asiantuntia (kaikki alat) » 19 May 2017, 21:43

Merirosvo wrote:Onko jengillä kokemusta noista GPS trackereista pyöriin?
onko tarkoitus löytää varastettu ajokki, mitata kuljettu matka vai semmoinen karttalaite jonka avulla suunnistetaan?
Donna, sè fili, e cadeti lo fuso.
Quando te fletti, tien lo culo chiuso.

User avatar
Timo Jutilan maksa
God of PIF
God of PIF
Posts: 35551
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: Fillariperseily osa 4

#5283 Post by Timo Jutilan maksa » 20 May 2017, 10:55

murkulan vippe wrote:Juuh, elikkäs ostin tossa pyörän jossa on hydrauliset tektron levyjarrut. Melko muhjusilta tuntuu, elikkäs pitäs vaihtaa nuo jarrunesteet, mutta bleeding kittejä on maailma täynnä, enkä tiedä miten nuo sopii eri jarruille.

Eli kysymys:
Sopiiko nuo bleeding kitit kaikille jarruille vai pitääkö tilata joku valmistajan oma?
En ihan tarkkaan tiedä millaiset on Tektron palikat mutta muistelisin omiin Hayesin jarruihin ostaneeni sopivaa letkua ja ruiskun apteekista.

Millä tavalla tuntuu muhjuselta?
Spoiler:
Image
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
murkulan vippe
4k
Posts: 4869
Joined: 25 Feb 2011, 08:14
Location: J-Town

Re: Fillariperseily osa 4

#5284 Post by murkulan vippe » 20 May 2017, 12:34

Timo Jutilan maksa wrote:
murkulan vippe wrote:Juuh, elikkäs ostin tossa pyörän jossa on hydrauliset tektron levyjarrut. Melko muhjusilta tuntuu, elikkäs pitäs vaihtaa nuo jarrunesteet, mutta bleeding kittejä on maailma täynnä, enkä tiedä miten nuo sopii eri jarruille.

Eli kysymys:
Sopiiko nuo bleeding kitit kaikille jarruille vai pitääkö tilata joku valmistajan oma?
En ihan tarkkaan tiedä millaiset on Tektron palikat mutta muistelisin omiin Hayesin jarruihin ostaneeni sopivaa letkua ja ruiskun apteekista.

Millä tavalla tuntuu muhjuselta?
Vähän selvittelin asiaa ja tilasin bikesterista sopivan ilmaussetin mineraali öljyllä ja uudet jarrulevyt.
Mutta siis sillain tuntuu muhjulta, että ku pumppaa sitä jarrua nii ei palauta sitä kahvaa kovin tehokkaasti takas. Ja jarrutus teho on kans vähän heikko. Jarrupalat pitäis olla ihan kunnossa, tosin niissä taitaa olla paskaa aika paljon, ku nuo jarrulevytkin on aika paskaset. Voiko noita jarrupaloja puhdistaa jollain rasvanpoistoaineella tai vastaavalla?

User avatar
ahh, yes yes
2k
Posts: 2771
Joined: 25 Aug 2011, 11:33
Location: pyörä kellari

Re: Fillariperseily osa 4

#5285 Post by ahh, yes yes » 20 May 2017, 16:31

murkulan vippe wrote:Jarrupalat pitäis olla ihan kunnossa, tosin niissä taitaa olla paskaa aika paljon, ku nuo jarrulevytkin on aika paskaset. Voiko noita jarrupaloja puhdistaa jollain rasvanpoistoaineella tai vastaavalla?
Luulisin, että ongelmasi on tässä. Jarrupaloihin jos pääsee rasvaa niin ne käsittääkseni huokoisina imaisee sen sisäänsä ja se on sitten niiden vaihto edessä.

User avatar
liejuhaudan vanki
1k
Posts: 1641
Joined: 19 Jan 2010, 15:13

Re: Fillariperseily osa 4

#5286 Post by liejuhaudan vanki » 20 May 2017, 21:34

ahh, yes yes wrote:
murkulan vippe wrote:Jarrupalat pitäis olla ihan kunnossa, tosin niissä taitaa olla paskaa aika paljon, ku nuo jarrulevytkin on aika paskaset. Voiko noita jarrupaloja puhdistaa jollain rasvanpoistoaineella tai vastaavalla?
Luulisin, että ongelmasi on tässä. Jarrupaloihin jos pääsee rasvaa niin ne käsittääkseni huokoisina imaisee sen sisäänsä ja se on sitten niiden vaihto edessä.
Jep. Palat menee vaihtoon jos niihin on mennyt rasvaa. Levyistä pestään paskat pois isopropyylialkoholilla.

Itselläni ei ole ollut koskaan Tektron jarruja mut oon kuullut kylillä juttua että paras tapa ilmata ja säätä ne on heittää ne lepikkoon ja ostaa Shimanot tilalle. :P
Image

User avatar
Timo Jutilan maksa
God of PIF
God of PIF
Posts: 35551
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: Fillariperseily osa 4

#5287 Post by Timo Jutilan maksa » 21 May 2017, 10:00

liejuhaudan vanki wrote:
ahh, yes yes wrote:
murkulan vippe wrote:Jarrupalat pitäis olla ihan kunnossa, tosin niissä taitaa olla paskaa aika paljon, ku nuo jarrulevytkin on aika paskaset. Voiko noita jarrupaloja puhdistaa jollain rasvanpoistoaineella tai vastaavalla?
Luulisin, että ongelmasi on tässä. Jarrupaloihin jos pääsee rasvaa niin ne käsittääkseni huokoisina imaisee sen sisäänsä ja se on sitten niiden vaihto edessä.
Jep. Palat menee vaihtoon jos niihin on mennyt rasvaa. Levyistä pestään paskat pois isopropyylialkoholilla.

Itselläni ei ole ollut koskaan Tektron jarruja mut oon kuullut kylillä juttua että paras tapa ilmata ja säätä ne on heittää ne lepikkoon ja ostaa Shimanot tilalle. :P
Tektron mekaaniset taas ovat käsitykseni mukaan ok.

Öljyyntyneet palat tosiaan sopivat tuohon vikaan hyvin. Uusia paloja ostaessa kannattaa huomioida että paloja lienee Tekrtollekin eri kovuusasteisina. Vaikuttaa jarrutustehoon, toki kulutuskestävyyden kustannuksella.
Spoiler:
Image
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
Rage Kandelin
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 62110
Joined: 17 Jan 2005, 14:12
Location: Nokotzone
Contact:

Re: Fillariperseily osa 4

#5288 Post by Rage Kandelin » 21 May 2017, 12:31

Laitetaan ny tänneki
Rage Kandelin wrote:Vanha pyörä taas käytössä yksivaihteistettuna.

Image
Kyllä kaikki suomalaiset tarvii autobonusta

User avatar
dillen aspen
Nyt olen kateellinen.
Posts: 20724
Joined: 05 Jan 2016, 01:22
Location: Vattupensaiden takana

Re: Fillariperseily osa 4

#5289 Post by dillen aspen » 23 May 2017, 09:22

Rasvaisia jarrupaloja voi yrittää pelastaa ajamalla alamäkeen tuhatta ja sataa samalla jarruja laahaten. Lämpö polttaa rasvat pois.
Image

User avatar
Julian Best
Posts: 749
Joined: 06 Jan 2008, 06:20

Re: Fillariperseily osa 4

#5290 Post by Julian Best » 23 May 2017, 19:47

vanhaan trek 8000 mtb fillariin 90-luvulta, sain uuden joustokeulan, mut eihän se helpoks tullutkaan kun keula oli alhaalta paksu eli sellanen tapered. jonkun laisia "adaptereita" löytynee? pitäs nyt mitata kannatinputken halkaisija, mut ei millään lähde laakeripesä alhalta irti... kysynkin viisaammilta, et olisko siinä kierteet vai onko se vaan prässätty tohon alumiinioutkeen kiinni. pitäs varmaan antaan voimaan enemmän... mut kokemusta on , et enemmän voimaa enemmän vahinkoa...

User avatar
ahh, yes yes
2k
Posts: 2771
Joined: 25 Aug 2011, 11:33
Location: pyörä kellari

Re: Fillariperseily osa 4

#5291 Post by ahh, yes yes » 23 May 2017, 20:59

Julian Best wrote:jonkun laisia "adaptereita" löytynee?
Veikkaisin että ei löydy. Paksumman emäputken saa kyllä oikeanlaisella ohjainlaakerilla sovitettua ei-tapered keulalle, mutta ei kai tuohon suuntaan pitäisi onnistua?

User avatar
Julian Best
Posts: 749
Joined: 06 Jan 2008, 06:20

Re: Fillariperseily osa 4

#5292 Post by Julian Best » 23 May 2017, 21:20

ahh, yes yes wrote:
Julian Best wrote:jonkun laisia "adaptereita" löytynee?
Veikkaisin että ei löydy. Paksumman emäputken saa kyllä oikeanlaisella ohjainlaakerilla sovitettua ei-tapered keulalle, mutta ei kai tuohon suuntaan pitäisi onnistua?
jaa. loogisesti ajateltuna näin voi ollakin. taitaa olla sit et alkaan kasaan fillaria tuon keulen ympärille. eikait paljo muu auta..

User avatar
Timo Jutilan maksa
God of PIF
God of PIF
Posts: 35551
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: Fillariperseily osa 4

#5293 Post by Timo Jutilan maksa » 23 May 2017, 22:59

tee se itse mies wrote:Rasvaisia jarrupaloja voi yrittää pelastaa ajamalla alamäkeen tuhatta ja sataa samalla jarruja laahaten. Lämpö polttaa rasvat pois.
Kyllä ne tuppaa siitä huolimatta polkupyörissä olemaan vaihtokamaa jos ovat öljyyntymään päässeet.

Toki lämpö jotain polttaa, tästä esimerkkinä kun Espanjassa serpentiiniteitä laskeutuessa piti laahailla öljyyntyneitä etupaloja. Karmea savuhan niistä siellä vuorenjuurella nousi. Mutta vaihtoon meni palat kumminkin.
Spoiler:
Image
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
Kolli-Älbert
Posts: 998
Joined: 12 Apr 2016, 15:06
Location: TRE

Re: Fillariperseily osa 4

#5294 Post by Kolli-Älbert » 21 Jun 2017, 21:41

Image

Laitetaan nyt vielä tänne uus hankinta. Korvat lepattaa alamäessä!
Ei auta viina, ei auta hauta
ku ikuisuus kestää ihan vitun kauan

User avatar
Eräaukko
1k
Posts: 1969
Joined: 22 Dec 2007, 07:46
Location: 00370

Re: Fillariperseily osa 4

#5295 Post by Eräaukko » 21 Jun 2017, 22:18

^ Komea.

Mikäs tuo pinnahässäkkäsysteemi on? Pinnat kierretty toistensa ympärille?

Post Reply