Fillariperseily osa 4
Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu
Re: Fillariperseily osa 4
Juuh, elikkäs ostin tossa pyörän jossa on hydrauliset tektron levyjarrut. Melko muhjusilta tuntuu, elikkäs pitäs vaihtaa nuo jarrunesteet, mutta bleeding kittejä on maailma täynnä, enkä tiedä miten nuo sopii eri jarruille.
Eli kysymys:
Sopiiko nuo bleeding kitit kaikille jarruille vai pitääkö tilata joku valmistajan oma?
Eli kysymys:
Sopiiko nuo bleeding kitit kaikille jarruille vai pitääkö tilata joku valmistajan oma?
WORKERS OF THE WORLD UNITE
Spoiler:
- asiantuntia (kaikki alat)
- ihana
- Posts: 23207
- Joined: 22 Apr 2004, 20:04
- Location: Awesomestow
Re: Fillariperseily osa 4
onko tarkoitus löytää varastettu ajokki, mitata kuljettu matka vai semmoinen karttalaite jonka avulla suunnistetaan?Merirosvo wrote:Onko jengillä kokemusta noista GPS trackereista pyöriin?
Donna, sè fili, e cadeti lo fuso.
Quando te fletti, tien lo culo chiuso.
Quando te fletti, tien lo culo chiuso.
- Timo Jutilan maksa
- Matti Partanen
- Posts: 65703
- Joined: 15 Aug 2010, 14:29
- Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus
Re: Fillariperseily osa 4
En ihan tarkkaan tiedä millaiset on Tektron palikat mutta muistelisin omiin Hayesin jarruihin ostaneeni sopivaa letkua ja ruiskun apteekista.murkulan vippe wrote:Juuh, elikkäs ostin tossa pyörän jossa on hydrauliset tektron levyjarrut. Melko muhjusilta tuntuu, elikkäs pitäs vaihtaa nuo jarrunesteet, mutta bleeding kittejä on maailma täynnä, enkä tiedä miten nuo sopii eri jarruille.
Eli kysymys:
Sopiiko nuo bleeding kitit kaikille jarruille vai pitääkö tilata joku valmistajan oma?
Millä tavalla tuntuu muhjuselta?
Spoiler:
Spoiler:
Re: Fillariperseily osa 4
Vähän selvittelin asiaa ja tilasin bikesterista sopivan ilmaussetin mineraali öljyllä ja uudet jarrulevyt.Timo Jutilan maksa wrote:En ihan tarkkaan tiedä millaiset on Tektron palikat mutta muistelisin omiin Hayesin jarruihin ostaneeni sopivaa letkua ja ruiskun apteekista.murkulan vippe wrote:Juuh, elikkäs ostin tossa pyörän jossa on hydrauliset tektron levyjarrut. Melko muhjusilta tuntuu, elikkäs pitäs vaihtaa nuo jarrunesteet, mutta bleeding kittejä on maailma täynnä, enkä tiedä miten nuo sopii eri jarruille.
Eli kysymys:
Sopiiko nuo bleeding kitit kaikille jarruille vai pitääkö tilata joku valmistajan oma?
Millä tavalla tuntuu muhjuselta?
Mutta siis sillain tuntuu muhjulta, että ku pumppaa sitä jarrua nii ei palauta sitä kahvaa kovin tehokkaasti takas. Ja jarrutus teho on kans vähän heikko. Jarrupalat pitäis olla ihan kunnossa, tosin niissä taitaa olla paskaa aika paljon, ku nuo jarrulevytkin on aika paskaset. Voiko noita jarrupaloja puhdistaa jollain rasvanpoistoaineella tai vastaavalla?
WORKERS OF THE WORLD UNITE
Spoiler:
- ahh, yes yes
- 3k
- Posts: 3768
- Joined: 25 Aug 2011, 11:33
- Location: pyörä kellari
Re: Fillariperseily osa 4
Luulisin, että ongelmasi on tässä. Jarrupaloihin jos pääsee rasvaa niin ne käsittääkseni huokoisina imaisee sen sisäänsä ja se on sitten niiden vaihto edessä.murkulan vippe wrote:Jarrupalat pitäis olla ihan kunnossa, tosin niissä taitaa olla paskaa aika paljon, ku nuo jarrulevytkin on aika paskaset. Voiko noita jarrupaloja puhdistaa jollain rasvanpoistoaineella tai vastaavalla?
- liejuhaudan vanki
- 4k
- Posts: 4378
- Joined: 19 Jan 2010, 15:13
Re: Fillariperseily osa 4
Jep. Palat menee vaihtoon jos niihin on mennyt rasvaa. Levyistä pestään paskat pois isopropyylialkoholilla.ahh, yes yes wrote:Luulisin, että ongelmasi on tässä. Jarrupaloihin jos pääsee rasvaa niin ne käsittääkseni huokoisina imaisee sen sisäänsä ja se on sitten niiden vaihto edessä.murkulan vippe wrote:Jarrupalat pitäis olla ihan kunnossa, tosin niissä taitaa olla paskaa aika paljon, ku nuo jarrulevytkin on aika paskaset. Voiko noita jarrupaloja puhdistaa jollain rasvanpoistoaineella tai vastaavalla?
Itselläni ei ole ollut koskaan Tektron jarruja mut oon kuullut kylillä juttua että paras tapa ilmata ja säätä ne on heittää ne lepikkoon ja ostaa Shimanot tilalle.
- Timo Jutilan maksa
- Matti Partanen
- Posts: 65703
- Joined: 15 Aug 2010, 14:29
- Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus
Re: Fillariperseily osa 4
Tektron mekaaniset taas ovat käsitykseni mukaan ok.liejuhaudan vanki wrote:Jep. Palat menee vaihtoon jos niihin on mennyt rasvaa. Levyistä pestään paskat pois isopropyylialkoholilla.ahh, yes yes wrote:Luulisin, että ongelmasi on tässä. Jarrupaloihin jos pääsee rasvaa niin ne käsittääkseni huokoisina imaisee sen sisäänsä ja se on sitten niiden vaihto edessä.murkulan vippe wrote:Jarrupalat pitäis olla ihan kunnossa, tosin niissä taitaa olla paskaa aika paljon, ku nuo jarrulevytkin on aika paskaset. Voiko noita jarrupaloja puhdistaa jollain rasvanpoistoaineella tai vastaavalla?
Itselläni ei ole ollut koskaan Tektron jarruja mut oon kuullut kylillä juttua että paras tapa ilmata ja säätä ne on heittää ne lepikkoon ja ostaa Shimanot tilalle.
Öljyyntyneet palat tosiaan sopivat tuohon vikaan hyvin. Uusia paloja ostaessa kannattaa huomioida että paloja lienee Tekrtollekin eri kovuusasteisina. Vaikuttaa jarrutustehoon, toki kulutuskestävyyden kustannuksella.
Spoiler:
Spoiler:
- Rage Kandelin
- Matti Partanen
- Posts: 68982
- Joined: 17 Jan 2005, 14:12
- Location: Nokotzone
- Contact:
Re: Fillariperseily osa 4
Laitetaan ny tänneki
Rage Kandelin wrote:Vanha pyörä taas käytössä yksivaihteistettuna.
Kyllä kaikki suomalaiset tarttee autobonusta
- dillen aspen
- Nyt olen kateellinen.
- Posts: 42733
- Joined: 05 Jan 2016, 01:22
- Location: Vattupuskan takana
Re: Fillariperseily osa 4
Rasvaisia jarrupaloja voi yrittää pelastaa ajamalla alamäkeen tuhatta ja sataa samalla jarruja laahaten. Lämpö polttaa rasvat pois.
- Julian Best
- Posts: 753
- Joined: 06 Jan 2008, 06:20
Re: Fillariperseily osa 4
vanhaan trek 8000 mtb fillariin 90-luvulta, sain uuden joustokeulan, mut eihän se helpoks tullutkaan kun keula oli alhaalta paksu eli sellanen tapered. jonkun laisia "adaptereita" löytynee? pitäs nyt mitata kannatinputken halkaisija, mut ei millään lähde laakeripesä alhalta irti... kysynkin viisaammilta, et olisko siinä kierteet vai onko se vaan prässätty tohon alumiinioutkeen kiinni. pitäs varmaan antaan voimaan enemmän... mut kokemusta on , et enemmän voimaa enemmän vahinkoa...
- ahh, yes yes
- 3k
- Posts: 3768
- Joined: 25 Aug 2011, 11:33
- Location: pyörä kellari
Re: Fillariperseily osa 4
Veikkaisin että ei löydy. Paksumman emäputken saa kyllä oikeanlaisella ohjainlaakerilla sovitettua ei-tapered keulalle, mutta ei kai tuohon suuntaan pitäisi onnistua?Julian Best wrote:jonkun laisia "adaptereita" löytynee?
- Julian Best
- Posts: 753
- Joined: 06 Jan 2008, 06:20
Re: Fillariperseily osa 4
jaa. loogisesti ajateltuna näin voi ollakin. taitaa olla sit et alkaan kasaan fillaria tuon keulen ympärille. eikait paljo muu auta..ahh, yes yes wrote:Veikkaisin että ei löydy. Paksumman emäputken saa kyllä oikeanlaisella ohjainlaakerilla sovitettua ei-tapered keulalle, mutta ei kai tuohon suuntaan pitäisi onnistua?Julian Best wrote:jonkun laisia "adaptereita" löytynee?
- Timo Jutilan maksa
- Matti Partanen
- Posts: 65703
- Joined: 15 Aug 2010, 14:29
- Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus
Re: Fillariperseily osa 4
Kyllä ne tuppaa siitä huolimatta polkupyörissä olemaan vaihtokamaa jos ovat öljyyntymään päässeet.tee se itse mies wrote:Rasvaisia jarrupaloja voi yrittää pelastaa ajamalla alamäkeen tuhatta ja sataa samalla jarruja laahaten. Lämpö polttaa rasvat pois.
Toki lämpö jotain polttaa, tästä esimerkkinä kun Espanjassa serpentiiniteitä laskeutuessa piti laahailla öljyyntyneitä etupaloja. Karmea savuhan niistä siellä vuorenjuurella nousi. Mutta vaihtoon meni palat kumminkin.
Spoiler:
Spoiler:
- Kolli-Älbert
- 1k
- Posts: 1022
- Joined: 12 Apr 2016, 15:06
- Location: TRE
Re: Fillariperseily osa 4
Laitetaan nyt vielä tänne uus hankinta. Korvat lepattaa alamäessä!
Ei auta viina, ei auta hauta
ku ikuisuus kestää ihan vitun kauan
ku ikuisuus kestää ihan vitun kauan
Re: Fillariperseily osa 4
^ Komea.
Mikäs tuo pinnahässäkkäsysteemi on? Pinnat kierretty toistensa ympärille?
Mikäs tuo pinnahässäkkäsysteemi on? Pinnat kierretty toistensa ympärille?