Page 353 of 358

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 13 May 2017, 16:27
by vippe666
Juuh, elikkäs ostin tossa pyörän jossa on hydrauliset tektron levyjarrut. Melko muhjusilta tuntuu, elikkäs pitäs vaihtaa nuo jarrunesteet, mutta bleeding kittejä on maailma täynnä, enkä tiedä miten nuo sopii eri jarruille.

Eli kysymys:
Sopiiko nuo bleeding kitit kaikille jarruille vai pitääkö tilata joku valmistajan oma?

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 19 May 2017, 21:43
by asiantuntia (kaikki alat)
Merirosvo wrote:Onko jengillä kokemusta noista GPS trackereista pyöriin?
onko tarkoitus löytää varastettu ajokki, mitata kuljettu matka vai semmoinen karttalaite jonka avulla suunnistetaan?

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 20 May 2017, 10:55
by Timo Jutilan maksa
murkulan vippe wrote:Juuh, elikkäs ostin tossa pyörän jossa on hydrauliset tektron levyjarrut. Melko muhjusilta tuntuu, elikkäs pitäs vaihtaa nuo jarrunesteet, mutta bleeding kittejä on maailma täynnä, enkä tiedä miten nuo sopii eri jarruille.

Eli kysymys:
Sopiiko nuo bleeding kitit kaikille jarruille vai pitääkö tilata joku valmistajan oma?
En ihan tarkkaan tiedä millaiset on Tektron palikat mutta muistelisin omiin Hayesin jarruihin ostaneeni sopivaa letkua ja ruiskun apteekista.

Millä tavalla tuntuu muhjuselta?

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 20 May 2017, 12:34
by vippe666
Timo Jutilan maksa wrote:
murkulan vippe wrote:Juuh, elikkäs ostin tossa pyörän jossa on hydrauliset tektron levyjarrut. Melko muhjusilta tuntuu, elikkäs pitäs vaihtaa nuo jarrunesteet, mutta bleeding kittejä on maailma täynnä, enkä tiedä miten nuo sopii eri jarruille.

Eli kysymys:
Sopiiko nuo bleeding kitit kaikille jarruille vai pitääkö tilata joku valmistajan oma?
En ihan tarkkaan tiedä millaiset on Tektron palikat mutta muistelisin omiin Hayesin jarruihin ostaneeni sopivaa letkua ja ruiskun apteekista.

Millä tavalla tuntuu muhjuselta?
Vähän selvittelin asiaa ja tilasin bikesterista sopivan ilmaussetin mineraali öljyllä ja uudet jarrulevyt.
Mutta siis sillain tuntuu muhjulta, että ku pumppaa sitä jarrua nii ei palauta sitä kahvaa kovin tehokkaasti takas. Ja jarrutus teho on kans vähän heikko. Jarrupalat pitäis olla ihan kunnossa, tosin niissä taitaa olla paskaa aika paljon, ku nuo jarrulevytkin on aika paskaset. Voiko noita jarrupaloja puhdistaa jollain rasvanpoistoaineella tai vastaavalla?

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 20 May 2017, 16:31
by ahh, yes yes
murkulan vippe wrote:Jarrupalat pitäis olla ihan kunnossa, tosin niissä taitaa olla paskaa aika paljon, ku nuo jarrulevytkin on aika paskaset. Voiko noita jarrupaloja puhdistaa jollain rasvanpoistoaineella tai vastaavalla?
Luulisin, että ongelmasi on tässä. Jarrupaloihin jos pääsee rasvaa niin ne käsittääkseni huokoisina imaisee sen sisäänsä ja se on sitten niiden vaihto edessä.

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 20 May 2017, 21:34
by liejuhaudan vanki
ahh, yes yes wrote:
murkulan vippe wrote:Jarrupalat pitäis olla ihan kunnossa, tosin niissä taitaa olla paskaa aika paljon, ku nuo jarrulevytkin on aika paskaset. Voiko noita jarrupaloja puhdistaa jollain rasvanpoistoaineella tai vastaavalla?
Luulisin, että ongelmasi on tässä. Jarrupaloihin jos pääsee rasvaa niin ne käsittääkseni huokoisina imaisee sen sisäänsä ja se on sitten niiden vaihto edessä.
Jep. Palat menee vaihtoon jos niihin on mennyt rasvaa. Levyistä pestään paskat pois isopropyylialkoholilla.

Itselläni ei ole ollut koskaan Tektron jarruja mut oon kuullut kylillä juttua että paras tapa ilmata ja säätä ne on heittää ne lepikkoon ja ostaa Shimanot tilalle. :P

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 21 May 2017, 10:00
by Timo Jutilan maksa
liejuhaudan vanki wrote:
ahh, yes yes wrote:
murkulan vippe wrote:Jarrupalat pitäis olla ihan kunnossa, tosin niissä taitaa olla paskaa aika paljon, ku nuo jarrulevytkin on aika paskaset. Voiko noita jarrupaloja puhdistaa jollain rasvanpoistoaineella tai vastaavalla?
Luulisin, että ongelmasi on tässä. Jarrupaloihin jos pääsee rasvaa niin ne käsittääkseni huokoisina imaisee sen sisäänsä ja se on sitten niiden vaihto edessä.
Jep. Palat menee vaihtoon jos niihin on mennyt rasvaa. Levyistä pestään paskat pois isopropyylialkoholilla.

Itselläni ei ole ollut koskaan Tektron jarruja mut oon kuullut kylillä juttua että paras tapa ilmata ja säätä ne on heittää ne lepikkoon ja ostaa Shimanot tilalle. :P
Tektron mekaaniset taas ovat käsitykseni mukaan ok.

Öljyyntyneet palat tosiaan sopivat tuohon vikaan hyvin. Uusia paloja ostaessa kannattaa huomioida että paloja lienee Tekrtollekin eri kovuusasteisina. Vaikuttaa jarrutustehoon, toki kulutuskestävyyden kustannuksella.

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 21 May 2017, 12:31
by Rage Kandelin
Laitetaan ny tänneki
Rage Kandelin wrote:Vanha pyörä taas käytössä yksivaihteistettuna.

Image

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 23 May 2017, 09:22
by dillen aspen
Rasvaisia jarrupaloja voi yrittää pelastaa ajamalla alamäkeen tuhatta ja sataa samalla jarruja laahaten. Lämpö polttaa rasvat pois.

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 23 May 2017, 19:47
by Julian Best
vanhaan trek 8000 mtb fillariin 90-luvulta, sain uuden joustokeulan, mut eihän se helpoks tullutkaan kun keula oli alhaalta paksu eli sellanen tapered. jonkun laisia "adaptereita" löytynee? pitäs nyt mitata kannatinputken halkaisija, mut ei millään lähde laakeripesä alhalta irti... kysynkin viisaammilta, et olisko siinä kierteet vai onko se vaan prässätty tohon alumiinioutkeen kiinni. pitäs varmaan antaan voimaan enemmän... mut kokemusta on , et enemmän voimaa enemmän vahinkoa...

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 23 May 2017, 20:59
by ahh, yes yes
Julian Best wrote:jonkun laisia "adaptereita" löytynee?
Veikkaisin että ei löydy. Paksumman emäputken saa kyllä oikeanlaisella ohjainlaakerilla sovitettua ei-tapered keulalle, mutta ei kai tuohon suuntaan pitäisi onnistua?

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 23 May 2017, 21:20
by Julian Best
ahh, yes yes wrote:
Julian Best wrote:jonkun laisia "adaptereita" löytynee?
Veikkaisin että ei löydy. Paksumman emäputken saa kyllä oikeanlaisella ohjainlaakerilla sovitettua ei-tapered keulalle, mutta ei kai tuohon suuntaan pitäisi onnistua?
jaa. loogisesti ajateltuna näin voi ollakin. taitaa olla sit et alkaan kasaan fillaria tuon keulen ympärille. eikait paljo muu auta..

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 23 May 2017, 22:59
by Timo Jutilan maksa
tee se itse mies wrote:Rasvaisia jarrupaloja voi yrittää pelastaa ajamalla alamäkeen tuhatta ja sataa samalla jarruja laahaten. Lämpö polttaa rasvat pois.
Kyllä ne tuppaa siitä huolimatta polkupyörissä olemaan vaihtokamaa jos ovat öljyyntymään päässeet.

Toki lämpö jotain polttaa, tästä esimerkkinä kun Espanjassa serpentiiniteitä laskeutuessa piti laahailla öljyyntyneitä etupaloja. Karmea savuhan niistä siellä vuorenjuurella nousi. Mutta vaihtoon meni palat kumminkin.

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 21 Jun 2017, 21:41
by Kolli-Älbert
Image

Laitetaan nyt vielä tänne uus hankinta. Korvat lepattaa alamäessä!

Re: Fillariperseily osa 4

Posted: 21 Jun 2017, 22:18
by Eräaukko
^ Komea.

Mikäs tuo pinnahässäkkäsysteemi on? Pinnat kierretty toistensa ympärille?