ATK:ta idiooteille

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Post Reply
Message
Author
User avatar
333 tuhatta miljoonaa dollaria
King of PIF
King of PIF
Posts: 15369
Joined: 19 Oct 2018, 06:16

Re: ATK:ta idiooteille

#1936 Post by 333 tuhatta miljoonaa dollaria » 01 Sep 2020, 16:14

Svchost.exe on Windowsin palveluita pyörittelevä osanen ja tuo audiosrv.dll siis mahdollisesti vian syy. Seuraavan kerran kun menee asiat vituilleen niin koita ajaa services.msc, suom. palvelut, löytyy windowsin hakua käyttämällä. Siellä tuo kyseinen .dll on nimellä Windows Audio, klikkaa hiiren oikealla näppäimellä -> restart tai mitä ikinä suomentaja siihen on keksinytkään. Katso toimiiko.
Spoiler:
Köysihirtetty striimaaja wrote:
27 Oct 2023, 12:08
Se ei ole vielä mitään, että syvyys voi katsoa tuijottelijaa, mutta jos katsoo liian pitkään pulushakkia, muuttuu itse puluksi.

User avatar
Jo on taas jutut
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 121830
Joined: 30 Dec 2012, 05:20

Re: ATK:ta idiooteille

#1937 Post by Jo on taas jutut » 01 Sep 2020, 20:45

Kesäkommunisti wrote:
01 Sep 2020, 16:14
Svchost.exe on Windowsin palveluita pyörittelevä osanen ja tuo audiosrv.dll siis mahdollisesti vian syy. Seuraavan kerran kun menee asiat vituilleen niin koita ajaa services.msc, suom. palvelut, löytyy windowsin hakua käyttämällä. Siellä tuo kyseinen .dll on nimellä Windows Audio, klikkaa hiiren oikealla näppäimellä -> restart tai mitä ikinä suomentaja siihen on keksinytkään. Katso toimiiko.
Koitin tätä jo, ei onnistu. Sanoo että ei pysty sulkemaan tai käynnistämään tota audisv.dll:deä, miten se nyt tarkalleen olikaan.
Image

User avatar
Jo on taas jutut
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 121830
Joined: 30 Dec 2012, 05:20

Re: ATK:ta idiooteille

#1938 Post by Jo on taas jutut » 01 Sep 2020, 20:48

SeaSatan wrote:
24 Aug 2020, 21:49
Häämöttävä hedberg.gif wrote:
24 Aug 2020, 19:07
Häämöttävä hedberg.gif wrote:
22 Aug 2020, 22:05
badger sadberg badger wrote:
22 Aug 2020, 12:44
Häämöttävä hedberg.gif wrote:
22 Aug 2020, 00:08
badger sadberg badger wrote:
21 Aug 2020, 19:36
mistä tietää, että kaikki skulaa, jos ei ole kuvaa eikä ääntä?
Oho selitinpäs huonosti, meinasin siis että liikkuva kuva tai musiikki suoratoistosta ei toimi. Tai itse asiassa giffit taitaa kyllä toimia. Ei siis toimi youtube, areena, spotify yms semmoset.
mitähän jos sulkee selaimen ja spotifyn ja koittaa soittaa jotain ihan windowsin media playerillä tai vlc:llä?
tossa on joku mpeg4 testi video https://archive.org/download/archive-vi ... s/test.mp4

vlc ainaki taitaa näyttää infoa mikä on pielessä
Ei toimi äänet vlc playerissakaan.
savon teknomilitia (virallinen) wrote:
21 Aug 2020, 19:57
event viewer auki, kattele sieltä mikä vittuilee ja poista vittuilija oli se softaa tai rautaa
Kattelin täältä niin vittuilija on
The program svchost.exe version 10.0.19041.1 stopped interacting with Windows and was closed.

Ja tarkemmin svchost.exe_Audiosrv. Asensin äänikortin ajurit uudestaan mutta ei auttanut mitään. Ei jaksais windowsiakaan alkaa asentelemaan uudestaan :|
Vaikuttaa kyllä siltä että taitaa olla pakko alkaa asenteleen uusiks kun tää tapahtuu nykyään niin usein että menee hermot ihan tosissaan enkä oo oikeen muutakaan apua tähän keksiny :x Vai onko ideoita?
Onko pöytäkone vai läppäri, mikä Win10 versio? Jos pöytäkone, mitkä komponentit, jos läppäri ni tarkka malli jeesais kovin. Jos ei tuu blue screeniä ni veikkaisin enempi rautavikaa. Yks vaihtoehto ois ottaa täys system backup + tärkeet tiedostot talteen ja lanata kovo tyhjäks, sit asentaa Winukka ns. puhtaalle pöydälle, jos ongelmat jatkuu, ni sit pitää jatkaa erotusdiagnoosia
Pöytäkone on. 2004 versio näyttäs olevan. Mulla on äänikorttina tollanen line 6:den pod efekti joka on aika vanhaa vuosikertaa jo, voi olla hyvin ongelmana tässä, tosin on se aiemmin ihan hienosti pelittänyt. Ajurit on asenneltu siihen uusiks ja näin mutta ei auta. Varmaan kyllä pitäs lyödä paaliin koko paska ja hommata uus, mutta rutkutellaan nyt ainakin jonkin aikaa vielä tällä :|
Image

User avatar
armi
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 28327
Joined: 18 Feb 2009, 15:01

Re: ATK:ta idiooteille

#1939 Post by armi » 01 Sep 2020, 22:01

Mulla edellisen ulkoisen äänikortin ajurituki loppui aikanaan, ja käyttispäivitysten myötä alkoi tulla randomeja BSODeja, että voi hyvinkin olla.
Image

Miten voi olla kissalla herpes?

User avatar
same rules apply
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 52316
Joined: 10 Nov 2007, 15:29
Location: bat shit city's secret beach

Re: ATK:ta idiooteille

#1940 Post by same rules apply » 05 Sep 2020, 22:10

Onks Helsingissä tai Suomessa mitään huoltopaikkaa missä vois vaihtaa MacBookin hajonneen näppäimen?

User avatar
Punapukuinen lenkkeilijä
nössö. ja kyherö.
Posts: 17738
Joined: 26 Dec 2011, 05:55
Location: Sohvalla

Re: ATK:ta idiooteille

#1941 Post by Punapukuinen lenkkeilijä » 05 Sep 2020, 22:12

itku liimaletti wrote:
05 Sep 2020, 22:10
Onks Helsingissä tai Suomessa mitään huoltopaikkaa missä vois vaihtaa MacBookin hajonneen näppäimen?
MCare Kampissa.

User avatar
same rules apply
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 52316
Joined: 10 Nov 2007, 15:29
Location: bat shit city's secret beach

Re: ATK:ta idiooteille

#1942 Post by same rules apply » 05 Sep 2020, 22:19

Paikallinen mieshenkilö wrote:
05 Sep 2020, 22:12
itku liimaletti wrote:
05 Sep 2020, 22:10
Onks Helsingissä tai Suomessa mitään huoltopaikkaa missä vois vaihtaa MacBookin hajonneen näppäimen?
MCare Kampissa.
thanks!

User avatar
THc
3k
Posts: 3971
Joined: 19 Jan 2005, 13:26
Location: Lahti

Re: ATK:ta idiooteille

#1943 Post by THc » 20 Sep 2020, 09:11

Voi vittu hermot menee.Urpouksissani latasin Mikkisoftan storesta pelin mitä en siis fyysisenä omista.Miten helvetissä se ei vaan häviä mun kovolta.Teki jonkun Microsoft OpusPG kansion ja ei onnistu millään poisto.Väittää ettei ole admin oikeuksia vaikka ei muita käyttätilejä ole.Vituttaa kun vie muutenkin pieneltä kovolta 55 gigaa turhaan.Onnistuuko muuten kun Windowssin jyräämällä?

User avatar
333 tuhatta miljoonaa dollaria
King of PIF
King of PIF
Posts: 15369
Joined: 19 Oct 2018, 06:16

Re: ATK:ta idiooteille

#1944 Post by 333 tuhatta miljoonaa dollaria » 29 Sep 2020, 13:37

THc wrote:
20 Sep 2020, 09:11
Voi vittu hermot menee.Urpouksissani latasin Mikkisoftan storesta pelin mitä en siis fyysisenä omista.Miten helvetissä se ei vaan häviä mun kovolta.Teki jonkun Microsoft OpusPG kansion ja ei onnistu millään poisto.Väittää ettei ole admin oikeuksia vaikka ei muita käyttätilejä ole.Vituttaa kun vie muutenkin pieneltä kovolta 55 gigaa turhaan.Onnistuuko muuten kun Windowssin jyräämällä?
En tiedä mikkisoftan store-jutuista, mutta koita ottaa kansioon kaikki mahdolliset oikeudet sieltä kansioasetuksista jostain turvallisuus-välilehdeltä.
Spoiler:
Köysihirtetty striimaaja wrote:
27 Oct 2023, 12:08
Se ei ole vielä mitään, että syvyys voi katsoa tuijottelijaa, mutta jos katsoo liian pitkään pulushakkia, muuttuu itse puluksi.

User avatar
POP STJÄRNA
4k
Posts: 4577
Joined: 17 Sep 2018, 12:23

Re: ATK:ta idiooteille

#1945 Post by POP STJÄRNA » 18 Nov 2020, 19:33

pörkele kun ei thinkpad lataa kummallakaan virtalaitteella

User avatar
badger
8k
Posts: 8672
Joined: 15 Feb 2016, 19:46

Re: ATK:ta idiooteille

#1946 Post by badger » 28 Nov 2020, 17:55

ekaa kertaa vuosiin sain koneen jumiin ku yritin yhdistää 1500 kpl 16834x1 png kuvaa imagemagickilla
16 gigaa muistia meni tsup ja sitten se kai yritti käytää swappia jota ei ole ja sitten vaan koko kone jumissa
nyt ajelen scriptiä joka yhdistää aina yhden kuvan kerrallaan, muistia ei käytä paljon, mutta tässä taitaa kestää kauan :o

e: ei tästä kyllä tuu vittu mitää näin, tuhannen kuvan kohdalla mennään ja 1.5h kestäny

e2: no tein python scriptin joka hoiti homman neljässä sekunnissa :P
Spoiler:

Code: Select all

from PIL import Image
import sys

if not str(sys.argv):
    print("Add filelist.")
    quit()

files = sys.argv[1:]

full_img = Image.new("RGB", (16384, 1442))

for y, f in enumerate(files):
    line = Image.open(f)
    full_img.paste(line, (0,y))

full_img.save("full_img.png")

User avatar
Longhaired weirdo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 104099
Joined: 11 Nov 2012, 10:55

Re: ATK:ta idiooteille

#1947 Post by Longhaired weirdo » 29 Dec 2020, 17:55

Mulla on yks juttu joka lähinnä vaan ärsyttää mutta kysyn nyt täällä kun en parempaakaan keksi.

Conan barbaari blurayn pohjoismaisen julkaisun (eli siis tämän) ääni rätisee paikoitellen. Se kuulostaa siis siltä että se audio piikkaa jostain syystä, ikään kuin se ois joko äänitetty liian korkeilla tasoilla jolloin ääni särkyy tai sit se toistetaan kaiuttimista liian korkeilla tasoilla jolloin kaiuttimet ei kestä. Jälkimmäinen se ei voi olla koska se äänen särkyminen kuuluu kaikkein hiljaisimmallakin äänenvoimakkuudella, joten aluksi ajattelin että kyse on jostain äänilähteen ongelmasta ja olen luultavasti saanut jollain tapaa viallisen levyn. Lainasin sitten saman elokuvan tismalleen saman julkaisun kirjastosta, ja siinä kuuluu tismalleen samat ääniongelmat, joten tietty aattelin että ookoo, kyse on siis jostain tän pohjoismaisen julkaisun ongelmasta jota ei muiden maiden julkaisuissa ole, koska kaikissa muissa Conan barbaarin blurayn arvosteluissa on vain kehuttu äänenlaatua eikä kukaan ole huomauttanut mitään ongelmia äänen särkymisessä.

Voiko ongelma olla kuitenkin mun laitteistossa/äänentoistossa? Mulla ei oo varsinaista bluray-soitinta vaan katson sekä dvd- että bluray-leffat PlayStation 4:llä. Äänentoistona mulla on Marantz PM-64 II vahvistin ja kaiuttimet joiden merkistä en ole ihan varma koska olen saanut ne käytettyinä eikä niissä lue merkin eikä valmistajan nimeä (voin kyllä tarvittaessa yrittää selvittää asian). Koska vahvistin käyttää RCA:ta ja PS4 käyttää optista audiokaapelia ajan äänen PS4:stä vahvistimeen Qnectin optisen audioadapterin kautta.

Kysyn täällä vaikka tuntuukin oudolta että tällainen ongelma olisi laitteiston kanssa vain yhden bluray-elokuvan kohdalla, mutta tuntuu myös jotenkin erikoiselta että tällainen ääniongelma koskisi kaikkia kyseisen elokuvan pohjoismaisia bluray-levyjä mutta kukaan ei olisi tähän mennessä netissä siitä missään arvostelussa maininnut.
PERKELEEN TONTUT!

Image

"How come so nice people can make such a music, I can't understand" -Cactuksen omistaja

User avatar
TAKARAIME
6k
Posts: 6535
Joined: 18 May 2008, 19:42

Re: ATK:ta idiooteille

#1948 Post by TAKARAIME » 08 Jan 2021, 15:43

Tänään ois tarkotus vaihtaa HDD SSD:hen. Saa nähä miten kloonaus yms yms käy!

Eilen testailin ekaa kertaa overclockingia ja sain aika pienellä säädöllä 3,2 prossun pyöriin 3,9!!! Koukuttavaa puuhaa tämmönen!!

Pitäis kanssa laittaa uudet lämpötahnat näyttikseen kun käy idlenäkin aika kuumana. Jännittää, eiköhän tuo kone oo kohta paskana kun jatkan tätä säätämistäni :)
MINCE - DEATH TO HOMOPHOBIA AND SEXISM
MINCE - LIFESTYLE OF SOCIO ANARCHISM

User avatar
BM $WAG
7k
Posts: 7034
Joined: 13 Jun 2011, 19:22

Re: ATK:ta idiooteille

#1949 Post by BM $WAG » 08 Jan 2021, 16:27

Yuletide wyrdo wrote:
29 Dec 2020, 17:55
Mulla on yks juttu joka lähinnä vaan ärsyttää mutta kysyn nyt täällä kun en parempaakaan keksi.

Conan barbaari blurayn pohjoismaisen julkaisun (eli siis tämän) ääni rätisee paikoitellen. Se kuulostaa siis siltä että se audio piikkaa jostain syystä, ikään kuin se ois joko äänitetty liian korkeilla tasoilla jolloin ääni särkyy tai sit se toistetaan kaiuttimista liian korkeilla tasoilla jolloin kaiuttimet ei kestä. Jälkimmäinen se ei voi olla koska se äänen särkyminen kuuluu kaikkein hiljaisimmallakin äänenvoimakkuudella, joten aluksi ajattelin että kyse on jostain äänilähteen ongelmasta ja olen luultavasti saanut jollain tapaa viallisen levyn. Lainasin sitten saman elokuvan tismalleen saman julkaisun kirjastosta, ja siinä kuuluu tismalleen samat ääniongelmat, joten tietty aattelin että ookoo, kyse on siis jostain tän pohjoismaisen julkaisun ongelmasta jota ei muiden maiden julkaisuissa ole, koska kaikissa muissa Conan barbaarin blurayn arvosteluissa on vain kehuttu äänenlaatua eikä kukaan ole huomauttanut mitään ongelmia äänen särkymisessä.

Voiko ongelma olla kuitenkin mun laitteistossa/äänentoistossa? Mulla ei oo varsinaista bluray-soitinta vaan katson sekä dvd- että bluray-leffat PlayStation 4:llä. Äänentoistona mulla on Marantz PM-64 II vahvistin ja kaiuttimet joiden merkistä en ole ihan varma koska olen saanut ne käytettyinä eikä niissä lue merkin eikä valmistajan nimeä (voin kyllä tarvittaessa yrittää selvittää asian). Koska vahvistin käyttää RCA:ta ja PS4 käyttää optista audiokaapelia ajan äänen PS4:stä vahvistimeen Qnectin optisen audioadapterin kautta.

Kysyn täällä vaikka tuntuukin oudolta että tällainen ongelma olisi laitteiston kanssa vain yhden bluray-elokuvan kohdalla, mutta tuntuu myös jotenkin erikoiselta että tällainen ääniongelma koskisi kaikkia kyseisen elokuvan pohjoismaisia bluray-levyjä mutta kukaan ei olisi tähän mennessä netissä siitä missään arvostelussa maininnut.
Mulla on toi blu-ray että jos osaat sanoa aikakoodilla kohtia missä se ääni temppuilee sulla niin voin verrata että onko oman kopion kanssa samoja ongelmia.
Image

User avatar
333 tuhatta miljoonaa dollaria
King of PIF
King of PIF
Posts: 15369
Joined: 19 Oct 2018, 06:16

Re: ATK:ta idiooteille

#1950 Post by 333 tuhatta miljoonaa dollaria » 11 Jan 2021, 02:16

TAKARAIME wrote:
08 Jan 2021, 15:43
Tänään ois tarkotus vaihtaa HDD SSD:hen. Saa nähä miten kloonaus yms yms käy!

Eilen testailin ekaa kertaa overclockingia ja sain aika pienellä säädöllä 3,2 prossun pyöriin 3,9!!! Koukuttavaa puuhaa tämmönen!!

Pitäis kanssa laittaa uudet lämpötahnat näyttikseen kun käy idlenäkin aika kuumana. Jännittää, eiköhän tuo kone oo kohta paskana kun jatkan tätä säätämistäni :)
Nykyään on monissa lankuissa ja prossuissa tosiaan helppo laittaa jotkut performance kellot päälle täysin turvallisesti.
Spoiler:
Köysihirtetty striimaaja wrote:
27 Oct 2023, 12:08
Se ei ole vielä mitään, että syvyys voi katsoa tuijottelijaa, mutta jos katsoo liian pitkään pulushakkia, muuttuu itse puluksi.

Post Reply