DIY alusvaatteet

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Post Reply
Message
Author
User avatar
beebe munk
meitikkä
Posts: 118981
Joined: 01 Jan 2005, 17:20
Location: kiikkustuoli

Re: DIY alusvaatteet

#61 Post by beebe munk » 02 Jan 2021, 17:51

eläin (kissa) wrote:
01 Jan 2021, 10:20
Rupesin nyt samalla vauhdilla sovittamaan yhtä kaavaa uusiksi (siivosin tässä välissä alusvaatehyllyn, ja siellä on ihan oikeaa päivitystarvetta), ja kävin silmäilemässä kankaita vähäsen.

Kokeellisesti eli ostoaikeissa siirsin kangasta ostoskoriin samassa kaupassa mistä tilasin pitsin, ja toimitusmaksu olikin pompannut kuukaudessa noin kuudesta eurosta 25 euroon, ja taisi nyt jäädä tuolta yhtään minkään tilaaminen kertakokeiluksi. Harmittaa, koska kivoja kankaita on välillä tosi vaikea löytää.
mistä oot tilannut? mietin että voiko tuo liittyä brexittiin vai onko joku suomipulju kyseessä?
KUUKAUDEN KESÄ TARJOUS SIILI
Image
Spoiler:
Image

User avatar
eläin (kissa)
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 51344
Joined: 16 Nov 2020, 09:07
Location: Kattby

Re: DIY alusvaatteet

#62 Post by eläin (kissa) » 02 Jan 2021, 17:56

berlin munk wrote:
02 Jan 2021, 17:47
eläin (kissa) wrote:
02 Jan 2021, 11:33
Image

Tilasin tuollaista paitsi mustana, ja meinaan seuraavaksi kopioida nämä paitsi mustana:



:bounce:
uuuuuu [-o< en yleensä tykkää niin tommosista hepen alusvaatteista mutta tommoset kyllä kelpais ja nimenomaan punasena! haluaisin semmosia pienhousuja ja miksei rinulitkin missä on mustalla pohjalla pieniä punasia sydämiä mutta muista ikinä kattella mistä löytyis.
Mä tykkään kaikesta, missä menee naruja väärässä paikassa. (Yritän yleensä tehdä yhdet erikoisalusvaatteet ja 1-2 tosi perusmalliset, mutta nyt mulla oli jäänyt kaikki erikois- pieneksi, kun sovittelin ne läpi.) Kieltämättä testaan nyt tyttömäisyyteni rajoja sydänkankaalla, mutta olen ollut koko vuoden 2021 romanttisella tuulella, enkä voi tälle mitään.
Hyvin argumentoitu (1)

User avatar
eläin (kissa)
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 51344
Joined: 16 Nov 2020, 09:07
Location: Kattby

Re: DIY alusvaatteet

#63 Post by eläin (kissa) » 09 Jan 2021, 14:01

Voi hyvä luoja, tilasin yhden jaardin, ja sain pakanloput, ja kyllähän tosta määrästä muutamat pienvaatteet tekee. :D

Image
Hyvin argumentoitu (1)

User avatar
Kostojevski
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 46133
Joined: 09 Mar 2016, 20:12

Re: DIY alusvaatteet

#64 Post by Kostojevski » 09 Jan 2021, 18:20

38911 BASIC BYTES FREE wrote:
28 Dec 2020, 19:45
Tää on kyllä semmonen topik että vittu hails.

User avatar
beebe munk
meitikkä
Posts: 118981
Joined: 01 Jan 2005, 17:20
Location: kiikkustuoli

Re: DIY alusvaatteet

#65 Post by beebe munk » 29 Jan 2021, 17:33

eläin kissa kissa eläin hei mulla on sulle kyskäri! ootko bonjannu jostain tommosta jotain pitsiä tai kangasta, missä ois semmosia pieniä sydämiä? mustaa tai punasta, tai punamustaa?

tilasin yhden pienhousunssit joissa on semmosta sydänpitsiä ja nyt haluaisin ihan helvetisti tuommosia alusvaatteita. :oops: muutenkin tämän topsun myötä kiinnostais koklailla ite tehä alkkareita ja rintsikkatoppeja!
KUUKAUDEN KESÄ TARJOUS SIILI
Image
Spoiler:
Image

User avatar
eläin (kissa)
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 51344
Joined: 16 Nov 2020, 09:07
Location: Kattby

Re: DIY alusvaatteet

#66 Post by eläin (kissa) » 29 Jan 2021, 18:37

berlin munk wrote:
29 Jan 2021, 17:33
eläin kissa kissa eläin hei mulla on sulle kyskäri! ootko bonjannu jostain tommosta jotain pitsiä tai kangasta, missä ois semmosia pieniä sydämiä? mustaa tai punasta, tai punamustaa?

tilasin yhden pienhousunssit joissa on semmosta sydänpitsiä ja nyt haluaisin ihan helvetisti tuommosia alusvaatteita. :oops: muutenkin tämän topsun myötä kiinnostais koklailla ite tehä alkkareita ja rintsikkatoppeja!
Joku miniversio tuosta mun tilaamasta osui muuten silmiin! Tilasin fabric.comista, ja aivan järjettömästi maksoi postit, mutta. Tota oli ainakin mustana ja punaisena ja löysin jollain ”heart mesh fabric”-haulla.
Hyvin argumentoitu (1)

User avatar
beebe munk
meitikkä
Posts: 118981
Joined: 01 Jan 2005, 17:20
Location: kiikkustuoli

Re: DIY alusvaatteet

#67 Post by beebe munk » 29 Jan 2021, 18:40

eläin (kissa) wrote:
29 Jan 2021, 18:37
berlin munk wrote:
29 Jan 2021, 17:33
eläin kissa kissa eläin hei mulla on sulle kyskäri! ootko bonjannu jostain tommosta jotain pitsiä tai kangasta, missä ois semmosia pieniä sydämiä? mustaa tai punasta, tai punamustaa?

tilasin yhden pienhousunssit joissa on semmosta sydänpitsiä ja nyt haluaisin ihan helvetisti tuommosia alusvaatteita. :oops: muutenkin tämän topsun myötä kiinnostais koklailla ite tehä alkkareita ja rintsikkatoppeja!
Joku miniversio tuosta mun tilaamasta osui muuten silmiin! Tilasin fabric.comista, ja aivan järjettömästi maksoi postit, mutta. Tota oli ainakin mustana ja punaisena ja löysin jollain ”heart mesh fabric”-haulla.
kiitti ja voi käääk siellähän ois tämmöstä (paitsi että out of stock) [-o< https://www.fabric.com/buy/0756864/powe ... -black-red
KUUKAUDEN KESÄ TARJOUS SIILI
Image
Spoiler:
Image

User avatar
eläin (kissa)
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 51344
Joined: 16 Nov 2020, 09:07
Location: Kattby

Re: DIY alusvaatteet

#68 Post by eläin (kissa) » 29 Jan 2021, 18:42

berlin munk wrote:
29 Jan 2021, 18:40
eläin (kissa) wrote:
29 Jan 2021, 18:37
berlin munk wrote:
29 Jan 2021, 17:33
eläin kissa kissa eläin hei mulla on sulle kyskäri! ootko bonjannu jostain tommosta jotain pitsiä tai kangasta, missä ois semmosia pieniä sydämiä? mustaa tai punasta, tai punamustaa?

tilasin yhden pienhousunssit joissa on semmosta sydänpitsiä ja nyt haluaisin ihan helvetisti tuommosia alusvaatteita. :oops: muutenkin tämän topsun myötä kiinnostais koklailla ite tehä alkkareita ja rintsikkatoppeja!
Joku miniversio tuosta mun tilaamasta osui muuten silmiin! Tilasin fabric.comista, ja aivan järjettömästi maksoi postit, mutta. Tota oli ainakin mustana ja punaisena ja löysin jollain ”heart mesh fabric”-haulla.
kiitti ja voi käääk siellähän ois tämmöstä (paitsi että out of stock) [-o< https://www.fabric.com/buy/0756864/powe ... -black-red
Siellä on kyllä aivan kaikkea (ainakin teoriassa). [-o<
Hyvin argumentoitu (1)

User avatar
Keitossani on mies
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 72157
Joined: 09 Sep 2013, 00:12
Location: Käpylä mummo seura

Re: DIY alusvaatteet

#69 Post by Keitossani on mies » 30 Jan 2021, 15:12

Pojekti "kasa töissä käytettäviä alushousuja" voi olla rojektina hyvä :-k
ImageImage

User avatar
eläin (kissa)
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 51344
Joined: 16 Nov 2020, 09:07
Location: Kattby

Re: DIY alusvaatteet

#70 Post by eläin (kissa) » 20 Feb 2021, 08:31

Laitetaan tänne nyt muistiin, että huomenna voisi edistää projektia ja pistää puuttuvat tarvikkeet tilaukseen.
Hyvin argumentoitu (1)

User avatar
eläin (kissa)
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 51344
Joined: 16 Nov 2020, 09:07
Location: Kattby

Re: DIY alusvaatteet

#71 Post by eläin (kissa) » 22 Feb 2021, 10:28

Voooooooiiii vittu.

Make Bra on lopettanut tarvikemyynnin, joka on siirtynyt yhteistyökumppani Ullakalle, joka on näköjään karsinut valikoimista ainakin 12 mm olkainkuminauhan + liittyvät helat, joka on ainoa leveys, joka ei näytä mulla totaalisen overkilliltä.

Elikkäs Ruotsista tilaamaan paskempia muoviosia sitten, voi saatanan saatana. Tälleen pienikokoisena pistää välillä vituttamaan, että rintsikkaompelun katsotaan palvelevan aina ensisijaisesti isotissisiä, että tää 1150 mm leveä kuminauha on varmaan hyvä kaikille. :x
Hyvin argumentoitu (1)

User avatar
Keitossani on mies
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 72157
Joined: 09 Sep 2013, 00:12
Location: Käpylä mummo seura

Re: DIY alusvaatteet

#72 Post by Keitossani on mies » 22 Feb 2021, 14:20

eläin (kissa) wrote:
22 Feb 2021, 10:28
Voooooooiiii vittu.

Make Bra on lopettanut tarvikemyynnin, joka on siirtynyt yhteistyökumppani Ullakalle, joka on näköjään karsinut valikoimista ainakin 12 mm olkainkuminauhan + liittyvät helat, joka on ainoa leveys, joka ei näytä mulla totaalisen overkilliltä.

Elikkäs Ruotsista tilaamaan paskempia muoviosia sitten, voi saatanan saatana. Tälleen pienikokoisena pistää välillä vituttamaan, että rintsikkaompelun katsotaan palvelevan aina ensisijaisesti isotissisiä, että tää 1150 mm leveä kuminauha on varmaan hyvä kaikille. :x
pentelö :x
ImageImage

User avatar
Olisinpa koira
3k
Posts: 3135
Joined: 12 May 2012, 17:13

Re: DIY alusvaatteet

#73 Post by Olisinpa koira » 13 Jul 2021, 10:14

Todella hyvää jälkeä!
Kesälomaa ois vielä pari viikkoa niin ehtisi hyvin ommellakin.
Tästä topikista tarttui heti sellainen ompeluhimo itselle ja pöksyt on hyvää näpertelyä vaikka oonkin vähän huithapeli ompeluhommissa.
Koira on vitun hyvä eläin

User avatar
eläin (kissa)
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 51344
Joined: 16 Nov 2020, 09:07
Location: Kattby

Re: DIY alusvaatteet

#74 Post by eläin (kissa) » 13 Jul 2021, 10:57

Tää on kyllä mukavaa siinäkin mielessä, ettei vie kaikkea tilaa kotoa, niin kuin joku takkiprojekti. Palaan tähän heti, kun ompelukone on mukavasti purettu muuttokuormasta.
Hyvin argumentoitu (1)

User avatar
Keitossani on mies
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 72157
Joined: 09 Sep 2013, 00:12
Location: Käpylä mummo seura

Re: DIY alusvaatteet

#75 Post by Keitossani on mies » 14 Jul 2021, 18:31

Oma rojektini ei ole vieläkään edennyt tarvikkeiden hankintaa ja kaavojen piirtämistä pidemmälle :sad1lol:
ImageImage

Post Reply