Itse maalatut pätsit

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Message
Author
uros
King of PIF
King of PIF
Posts: 15133
Joined: 19 Jul 2005, 15:27

Re: Itse maalatut pätsit

#16 Post by uros » 25 Nov 2016, 16:11

Kannattaa vaihtaa mattopuukot skalpelliin. Clas Ohlsonilta saa ainakin edullisesti, oliko pari euroa kpl. Telalla olen mällännyt, ensin ohut kerros ja sitten föönillä kuivaa muutaman sekunnin ja toinen maalikerros päälle. Sapluunan pitää olla hyvin teipattu kiinni kankaaseen.
Hienoja pätsylöitä siinä Säätö-Jiitedllä.
Olen... Finnrölli.

User avatar
riffejä kierrättävä krusti keijo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 54683
Joined: 26 Jun 2015, 01:49
Location: oululainen kerrostalo

Re: Itse maalatut pätsit

#17 Post by riffejä kierrättävä krusti keijo » 03 Dec 2016, 17:04

miks mun kaikki pätsit lähtee purkautumaan reunoista eikä kestä käyttöä ns. ollenkaan :x
Mölökilju wrote:Päällepäin ei nää ihmisestä sosioekonomista asemaa. 75% krusteista on porvareita.
Krigg wrote:
22 Feb 2023, 20:50
Haluan olla lihava ja tyhmä working class lad.
Laku Setä wrote:
25 Jul 2023, 20:29
elän enää unissani
ImageImage

User avatar
baablo
Posts: 609
Joined: 09 Jan 2014, 22:04
Location: Turku

Re: Itse maalatut pätsit

#18 Post by baablo » 04 Dec 2016, 09:51

Ite taittelin reunat taakse ja silitin. Sen jälkeen pätsin takaa liimalla saumat että ei varmasti purkaudu.

User avatar
riffejä kierrättävä krusti keijo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 54683
Joined: 26 Jun 2015, 01:49
Location: oululainen kerrostalo

Re: Itse maalatut pätsit

#19 Post by riffejä kierrättävä krusti keijo » 04 Dec 2016, 15:20

baablo wrote:Ite taittelin reunat taakse ja silitin. Sen jälkeen pätsin takaa liimalla saumat että ei varmasti purkaudu.
joo, tällä mennään. tosin taitoin&liimasin suoraan, ei jaksanu alkaa silittelemään. :P
Mölökilju wrote:Päällepäin ei nää ihmisestä sosioekonomista asemaa. 75% krusteista on porvareita.
Krigg wrote:
22 Feb 2023, 20:50
Haluan olla lihava ja tyhmä working class lad.
Laku Setä wrote:
25 Jul 2023, 20:29
elän enää unissani
ImageImage

User avatar
Kikki Nassa
1k
Posts: 1422
Joined: 21 Oct 2016, 13:20

Re: Itse maalatut pätsit

#20 Post by Kikki Nassa » 04 Dec 2016, 16:30

Tai jos oikein ompelijatäti on niin saumurilla vetelee reunat sileiksi :D
Image

lomalla
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 17925
Joined: 22 Aug 2012, 15:26

Re: Itse maalatut pätsit

#21 Post by lomalla » 09 Dec 2016, 03:57

Tee säätö-j mulle toxic holocaust pls saat lonkeron
Spoiler:
Image

User avatar
Kikki Nassa
1k
Posts: 1422
Joined: 21 Oct 2016, 13:20

Re: Itse maalatut pätsit

#22 Post by Kikki Nassa » 09 Dec 2016, 10:25

Amebix ja Obelix wrote:Tee säätö-j mulle toxic holocaust pls saat lonkeron
Pitäiskö ensviikolle väsätä? Vai pitäiskö ottaa samantien noi tarvikkeet mukaan sinne ni vois värkkäillä sit enemmänki ajankuluks? Kuitenki noi on helppo kantaa mukana :idea:
Image

Poistunut käyttäjä 5ef661
Poistunut käyttäjä
Posts: 64952
Joined: 17 Feb 2016, 19:50

Re: Itse maalatut pätsit

#23 Post by Poistunut käyttäjä 5ef661 » 10 Dec 2016, 20:53

veän jollain ikkunalastalla yms shit maalit seulalle ja täts it. jotain käppäkangasmaalia oon noihin käyttäny ja vanhojen sabluunojen kulmia, vähän vuotaa reunoista mutta evvk. reunat kyllä harvemmin menee miksikään kuhan ne ompelee paikalleen jotenkin järkevästi

User avatar
riffejä kierrättävä krusti keijo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 54683
Joined: 26 Jun 2015, 01:49
Location: oululainen kerrostalo

Re: Itse maalatut pätsit

#24 Post by riffejä kierrättävä krusti keijo » 11 Dec 2016, 17:16

validi dentata wrote:veän jollain ikkunalastalla yms shit maalit seulalle ja täts it. jotain käppäkangasmaalia oon noihin käyttäny ja vanhojen sabluunojen kulmia, vähän vuotaa reunoista mutta evvk. reunat kyllä harvemmin menee miksikään kuhan ne ompelee paikalleen jotenkin järkevästi
mitä litkuja noihin screenprinting-hommeleihin tarvii ja minkähän alan liikkeistä niitä saa? vai tuleekohan halvemmaks tilata ulkomailta? :scratch:
Mölökilju wrote:Päällepäin ei nää ihmisestä sosioekonomista asemaa. 75% krusteista on porvareita.
Krigg wrote:
22 Feb 2023, 20:50
Haluan olla lihava ja tyhmä working class lad.
Laku Setä wrote:
25 Jul 2023, 20:29
elän enää unissani
ImageImage

User avatar
vämppyyri lepakko setä
ampiais setä
Posts: 20427
Joined: 11 Dec 2012, 22:09

Re: Itse maalatut pätsit

#25 Post by vämppyyri lepakko setä » 11 Dec 2016, 21:05

li bai laa wrote:
validi dentata wrote:veän jollain ikkunalastalla yms shit maalit seulalle ja täts it. jotain käppäkangasmaalia oon noihin käyttäny ja vanhojen sabluunojen kulmia, vähän vuotaa reunoista mutta evvk. reunat kyllä harvemmin menee miksikään kuhan ne ompelee paikalleen jotenkin järkevästi
mitä litkuja noihin screenprinting-hommeleihin tarvii ja minkähän alan liikkeistä niitä saa? vai tuleekohan halvemmaks tilata ulkomailta? :scratch:
Ite seula, valotusneste (oikea nimi??) ja sitten joku tykki lamppu sabluunan valotukseen. En osaa kyllä yhtään sanoa että onko halvempaa tilata interin netistä vai noutaa jostain paikallisesta liikkeestä. Näppärämmät sonnit varmaan osaa askarrella sen seulan ite, käsittääkseni matskut siihen ei oo mitään harvinaisimpia vaikka saatan toki puhua perseestäni tällä hetkellä. Edellinen statmentti koskee kyllä koko viestiä.

E: niin ja tietty joku validin mainitsema lasta tai sinne päin. jostain käsityökaupasta sai muistaakseni sellasen pienen seulan (perus pätsitarkotukseen kyllä aivan oivan kokoinen) ja soppelin kokosen lastan pakettiratkasuna.
Image

User avatar
vippe666
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14616
Joined: 25 Feb 2011, 08:14

Re: Itse maalatut pätsit

#26 Post by vippe666 » 11 Dec 2016, 21:09

ihan samppa vaan wrote:
li bai laa wrote:
validi dentata wrote:veän jollain ikkunalastalla yms shit maalit seulalle ja täts it. jotain käppäkangasmaalia oon noihin käyttäny ja vanhojen sabluunojen kulmia, vähän vuotaa reunoista mutta evvk. reunat kyllä harvemmin menee miksikään kuhan ne ompelee paikalleen jotenkin järkevästi
mitä litkuja noihin screenprinting-hommeleihin tarvii ja minkähän alan liikkeistä niitä saa? vai tuleekohan halvemmaks tilata ulkomailta? :scratch:
Ite seula, valotusneste (oikea nimi??) ja sitten joku tykki lamppu sabluunan valotukseen. En osaa kyllä yhtään sanoa että onko halvempaa tilata interin netistä vai noutaa jostain paikallisesta liikkeestä. Näppärämmät sonnit varmaan osaa askarrella sen seulan ite, käsittääkseni matskut siihen ei oo mitään harvinaisimpia vaikka saatan toki puhua perseestäni tällä hetkellä. Edellinen statmentti koskee kyllä koko viestiä.
Ite en lähtis valottaa noita seuloja. Teippaa stencilin vaan seulaan kiinni, nii voi muutaman pätsin tehä. Valottamalla pitäs tehä heti useampi kymmenen, että siinä on järkeä.
WORKERS OF THE WORLD UNITE
Spoiler:
Image

Poistunut käyttäjä 5ef661
Poistunut käyttäjä
Posts: 64952
Joined: 17 Feb 2016, 19:50

Re: Itse maalatut pätsit

#27 Post by Poistunut käyttäjä 5ef661 » 11 Dec 2016, 21:12

joo en määkään pätsejä valota. ja noi seulat on helppo joo tehä ite, mutta aina pääsee helpommalla jos ostaa valmista. mun pitäs omasta vaihtaa kangas ku siihen on tullu reikä, ei se tollasenaan häiritse ja just pätsintekohommissa helppo ohittaa mutta jos isompaa lähtee tekemään niin kohta on risana koko roska

User avatar
riffejä kierrättävä krusti keijo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 54683
Joined: 26 Jun 2015, 01:49
Location: oululainen kerrostalo

Re: Itse maalatut pätsit

#28 Post by riffejä kierrättävä krusti keijo » 11 Dec 2016, 22:08

no hyvä että tuli kysytyksi :P enpä olisi tajunnut ettei valottaminen ole välttämättömyys. kiitos vastauksista!
Mölökilju wrote:Päällepäin ei nää ihmisestä sosioekonomista asemaa. 75% krusteista on porvareita.
Krigg wrote:
22 Feb 2023, 20:50
Haluan olla lihava ja tyhmä working class lad.
Laku Setä wrote:
25 Jul 2023, 20:29
elän enää unissani
ImageImage

User avatar
peis
3k
Posts: 3971
Joined: 18 Aug 2016, 21:37
Location: lehdessä ilmottavat sitte

Re: Itse maalatut pätsit

#29 Post by peis » 17 Dec 2016, 01:51

Olen tainnut kadota kokonaan tietokoneiden maailmaan kun ei ole tullut painatushommien lisäksi oikein kunnolla koskaan mieleenkään että pätsejähän voisi maalata itselleen, hemmetti! Kankaan maalaaminen muutenkin 5/5, kaveri tekee ihan taustalakanan kokoisia upeita töitä kangasmaaleilla puuvillakankaaseen, pätsejäkin muistaakseni tehnyt joitakin, pitääpä kokeilla!
BLYATMAN wrote: Mene takasin sinne limusiiniis pottatukka. :x

User avatar
riffejä kierrättävä krusti keijo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 54683
Joined: 26 Jun 2015, 01:49
Location: oululainen kerrostalo

Re: Itse maalatut pätsit

#30 Post by riffejä kierrättävä krusti keijo » 19 Dec 2016, 15:04

kävin kattelemassa seuloja ja noita litkuja. valmisseulat oli 25-40 euroa ja pieni pullo valotusnestettä melkeen 20. :tuuliviiri: :x vitun diy. kaikki pitää tehä ite!
Mölökilju wrote:Päällepäin ei nää ihmisestä sosioekonomista asemaa. 75% krusteista on porvareita.
Krigg wrote:
22 Feb 2023, 20:50
Haluan olla lihava ja tyhmä working class lad.
Laku Setä wrote:
25 Jul 2023, 20:29
elän enää unissani
ImageImage

Post Reply