DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Post Reply
Message
Author
User avatar
nasu einari
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18304
Joined: 11 Jul 2014, 11:27
Location: toisten vuorolla saunassa

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#451 Post by nasu einari » 26 Nov 2016, 09:21

hemmetin upeita!

omat rojektit alkaa olla siinä vaiheessa että pitäis varmaan alkaa kanssa paketoida. ens viikolla luultavasti tulee postissa kotelot, saa sitten nähdä miten niiden kanssa käy.
ImageImage

User avatar
FÖÖF!!! FÖÖÖ!!! LÖÖÖ!!! MÖÖÖ!!!
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 69684
Joined: 05 Jun 2013, 15:23

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#452 Post by FÖÖF!!! FÖÖÖ!!! LÖÖÖ!!! MÖÖÖ!!! » 29 Nov 2016, 05:12

sain vihdoin aikaseks hankkia juotosasemat ja muut joten pistin äsken meathead dark kitin tilaukseen :sothsmoker: jännittää että tuleeko tästä jotain muutakin kun epämääränen piirilevy-tinaköntti.
varpu wrote:
02 Mar 2023, 06:36
alussa oli suo, kuokka ja slipknot

User avatar
uimahallinvalvoja
2k
Posts: 2661
Joined: 17 Nov 2009, 19:24
Location: Urheilupuisto

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#453 Post by uimahallinvalvoja » 04 Dec 2016, 19:14

Rakentelin RAT kopion, piirilevy Saksasta Musikdingiltä, komponentit kaapin pohjalta, Musikdingiltä ja Uraltonelta. Hintaa tuli koteloineen kaikkineen reilu kolmekymppiä. Perinteisestä RATista poiketen laitoin kytkimen jolla voi vaihtaa normaalin tai Turbo-RATin. Eli diodi tai led klippaus. Hemmetin hyvä tuli. Parempi kuin entinen RAT2 joka meni paskaksi kun en uskonu varotuksia ettei noi Kiinan piirilevyt oikein kestä loputonta modailua.

User avatar
FÖÖF!!! FÖÖÖ!!! LÖÖÖ!!! MÖÖÖ!!!
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 69684
Joined: 05 Jun 2013, 15:23

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#454 Post by FÖÖF!!! FÖÖÖ!!! LÖÖÖ!!! MÖÖÖ!!! » 15 Dec 2016, 22:33

harmonic percolator on piuhoja vaille valmis, ja piirilevy onnistu ykkösellä :sothsmoker: pitää aloittaa henkinen valmistautuminen.
varpu wrote:
02 Mar 2023, 06:36
alussa oli suo, kuokka ja slipknot

User avatar
ManowaRäiä
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 24206
Joined: 20 Aug 2015, 12:18
Location: Joey DeMaio Spoken Word Tour

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#455 Post by ManowaRäiä » 18 Dec 2016, 14:39

Jeesatkaas tyhmää. Mun 3pdt kytkimellä varustettu vass fuzz hiljeni, avasin sen ja patterin plussan piuha on irti, enkä nyt millään muista mihin se pitää juottaa. Osaatteko auttaa
E. sain toimiin. Tää on kyllä lähinnä itkua ja hampaiden kiristystä aiheuttavaa puuhaa
Ever hear about Vlad the Impaler? Awesome dude with the spikes? He's my hero!

Image Image
Image

User avatar
Isä Ted
Ei tää nyt mikään Trio erektus oo
Posts: 36217
Joined: 13 Mar 2015, 20:46
Location: Craggy Island

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#456 Post by Isä Ted » 22 Dec 2016, 11:27

HItto kun alkaa taas kasaantua työpöydän laatikkoon valmiita settejä koteloita vailla. On RAT, Red LLama. Keeleyn kompura jne. Ei vaan malta ruveta koteloimaan, kun aina yhden piirilevyn valmistuttua tulee hinku rakentaa taas jotain uutta. Pitäisköhän ottaa vaikka Tapanina pora kauniiseen käteen ja pitää ihan kirjaimellinen boxing day...

User avatar
ManowaRäiä
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 24206
Joined: 20 Aug 2015, 12:18
Location: Joey DeMaio Spoken Word Tour

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#457 Post by ManowaRäiä » 29 Dec 2016, 15:32

Mistä kannattaa ettiä vikaa, kun pedaalin kytkiessä päälle ledi syttyy ja tremoloefekti kuuluu, mutta ite kitaran signaali ei tule läpi?
Ever hear about Vlad the Impaler? Awesome dude with the spikes? He's my hero!

Image Image
Image

User avatar
ManowaRäiä
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 24206
Joined: 20 Aug 2015, 12:18
Location: Joey DeMaio Spoken Word Tour

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#458 Post by ManowaRäiä » 29 Dec 2016, 15:48

Musikdingin puls siis kyseessä
Ever hear about Vlad the Impaler? Awesome dude with the spikes? He's my hero!

Image Image
Image

User avatar
ManowaRäiä
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 24206
Joined: 20 Aug 2015, 12:18
Location: Joey DeMaio Spoken Word Tour

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#459 Post by ManowaRäiä » 08 Jan 2017, 15:31

Noh tremolon sain soimaan, joku kylmäjuotos sieltä löytyi taas.

No nyt on ongelmana sitten saman firman 45 phaser. Taas kerran ääni ei tule läpi kun efektin polkaisee päälle, mutta toosan ollessa offilla phaser ujeltaa taustalla hiljaa. Onko tässä joku maadotusongelma vai?
Ever hear about Vlad the Impaler? Awesome dude with the spikes? He's my hero!

Image Image
Image

User avatar
ManowaRäiä
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 24206
Joined: 20 Aug 2015, 12:18
Location: Joey DeMaio Spoken Word Tour

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#460 Post by ManowaRäiä » 20 Jan 2017, 21:00

ManowaRäiä wrote:Noh tremolon sain soimaan, joku kylmäjuotos sieltä löytyi taas.

No nyt on ongelmana sitten saman firman 45 phaser. Taas kerran ääni ei tule läpi kun efektin polkaisee päälle, mutta toosan ollessa offilla phaser ujeltaa taustalla hiljaa. Onko tässä joku maadotusongelma vai?
Elikkäs 3pdt kytkin oli väärinpäin kytketty :sad1lol:
Ever hear about Vlad the Impaler? Awesome dude with the spikes? He's my hero!

Image Image
Image

User avatar
Isä Ted
Ei tää nyt mikään Trio erektus oo
Posts: 36217
Joined: 13 Mar 2015, 20:46
Location: Craggy Island

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#461 Post by Isä Ted » 31 Jan 2017, 23:00

Image

Sain pitkästä aikaa paketoitua yhden jo tovin valmiina ollleen piirilevyn. Sisällä Way Hugen Red Llama joka antaa vähän räkäisempää, tweed-henkistä muroa noiden mun nykyisten smoothimpien ja Marshall-tyylisten säröjen seuraksi. Ulkonäön takana ei ole sen syvällisempää filosofiaa, maalasin boksin kaapista löytyneellä keltaisella, joka toi sitten mieleen hiekan, josta sitten vapaalla assosiaatiolla päädyin kvasi-egyptiteemaan.

Olen erityisen tyytyväinen, että sain kaiken mahtumaan siististi 1590A-kokoiseen koteloon. Olen muutenkin nyt hurahtanut asioiden kutistamiseen ja ruvennut verolevyjen lisäksi syövyttämään itse piirilevyjä. Olen käyttänyt tätä sivustoa, jossa on valtava valkoima valmiita PCB-layouteja:

http://effectslayouts.blogspot.fi

Monet klassikkopedaalithan ovat hyvin simppeleitä ja fiksulla suunnittelulla rojut saa mahtumaan todella pieneen tilaan. Huvittaa miten isossa lootassa tuota Red Llamaakin myydään, vaikka sisällä on vain kymmenisen komponenttia pikkuisella levyllä. Tuolta em. sivustolta löytyy 1590A-boksiin mitoitetut versiot mm. Big Muffista ja Tube Screamerista. Haavena onkin saada rakennettua kitarabägin sivutaskuun mahtuva, keikkakelpoinen minilauta pelkästään 1590A-pedaaleista...

User avatar
Sergio Pissahätä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44023
Joined: 07 Feb 2016, 16:27
Location: Tartolaisen ekohostellin trancevessa

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#462 Post by Sergio Pissahätä » 31 Jan 2017, 23:47

Tedin mökäpedaali on hulppea!

Ize aion tähän skeneen pärähtää fawmin jälkeen. Enpä ole ennen juotellut jotain välkkyviä ledejä ja piezoja kummempaa, mutta tuskin ohjeilla varustetut fuzzinrakennussarjat ihan mahdottomia nyypällekään on. Voitte sitten nauraa kun tulen valittamaan tänne.

Hauskaa muuten käydä ostamassa kolvaustarpeita Bebekistä Hakaniemestä, kun äijä tiskin takana huomauttaa, miten harvinainen näky "naisenpuoli" kaupassa on :sad1x:
Mopo kärsi vaurioita.
olin menossa aamuyhdeksältä kännissä pissalle
Trollface-mies wrote:
13 Feb 2022, 14:34
Tää kansakunta on saatana moraalisesti vararikossa.

User avatar
Isä Ted
Ei tää nyt mikään Trio erektus oo
Posts: 36217
Joined: 13 Mar 2015, 20:46
Location: Craggy Island

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#463 Post by Isä Ted » 01 Feb 2017, 00:43

Ei naureta, lupaan.

Fuzz Facet ja muut perusfuzzit kyllä taatusti onnistuu, ne on oikeesti tosi yksinkertaisia kytkentöjä. Musikdingin kitit on hyvä paikka aloittaa, edullisia ja hyvin dokumentoituja.

Ja siis itekin pärähdin tähän skeneen vasta vajaa vuosi sitten ja nyt olen jo kaiken tietävä ninja master.
Sergio Pissahätä wrote:Hauskaa muuten käydä ostamassa kolvaustarpeita Bebekistä Hakaniemestä, kun äijä tiskin takana huomauttaa, miten harvinainen näky "naisenpuoli" kaupassa on :sad1x:
:sad1x:

Elektroniikkaliikkeet on kyllä vähän oma maailmansa, semmoinen nuhjuisen epäsosiaalinen ilmapiiri koko ajan päällä. Onneksi on internet, josta voi ostaa tavaraa ilman ihmiskontakteja.

User avatar
vippe666
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14620
Joined: 25 Feb 2011, 08:14

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#464 Post by vippe666 » 01 Feb 2017, 18:23

Isä Ted wrote: Olen erityisen tyytyväinen, että sain kaiken mahtumaan siististi 1590A-kokoiseen koteloon. Olen muutenkin nyt hurahtanut asioiden kutistamiseen ja ruvennut verolevyjen lisäksi syövyttämään itse piirilevyjä.
Milläs aineilla oot syövytelly? Pitäs itsekin rävähtää syövytys skeneen.

Ps. hieno kotelointi! :salute:
WORKERS OF THE WORLD UNITE
Spoiler:
Image

User avatar
Sergio Pissahätä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44023
Joined: 07 Feb 2016, 16:27
Location: Tartolaisen ekohostellin trancevessa

Re: DIY-pedaalit (RAT, Fuzz)

#465 Post by Sergio Pissahätä » 01 Feb 2017, 18:32

Kiitos vinkeistä, tuota musikdingiä olen kuullut kehuttavan ja hinnat näyttävät kohtuullisilta, joten eiköhän keväällä pöristellä jo diy-speduin :sothflower:
Mopo kärsi vaurioita.
olin menossa aamuyhdeksältä kännissä pissalle
Trollface-mies wrote:
13 Feb 2022, 14:34
Tää kansakunta on saatana moraalisesti vararikossa.

Post Reply