Käsityötopikki!
Moderators: Mayhem peruttu, kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH
- Keitossani on mies
- Matti Partanen
Re: Käsityötopikki!
Tekis niin maan perkeleesti mieli ommella kaikkee. Mul on nyt saumurikin mut oon käyttäny semmosta viimeks joskus 12-vuotiaana nii en oikein tiiä miten nyt luonnistuis.

- Keitossani on mies
- Matti Partanen
Alotin virkkausrojektin. Oon edellisen kerran virkannu jotain oikeeta ja käyttökelposta joskus helvetin kauan sitten.

- Keitossani on mies
- Matti Partanen
Eilisen suoritus: 204 ketjusilmukkaa ja 202 pylvästä. Jos laskin oikein, en oo varma. Nyt jos sais vaikkakerroksen päivässä (tai viikossa) tehtyä niin...Keitossani on mies wrote:Alotin virkkausrojektin. Oon edellisen kerran virkannu jotain oikeeta ja käyttökelposta joskus helvetin kauan sitten.

- Keitossani on mies
- Matti Partanen
Helvetin hienoo tässä vaiheessa tajuta (neljäsosa tehty) että eihän toi yks lankakerä riitä mihinkään vaan ohjeen mukaan tarviis puol kiloa lankaa 

- Keitossani on mies
- Matti Partanen
Lanka loppui noin puoli tuntia tän viestin kirjottamisen jälkeen. Jatkoin sit kirjoneulelapasia joita tein viimeks ehkä joskus keväällä. Huomaa kyllä että oon neulomisessa paljon parempi ku virkkaamisessa mut aivan perseestä se kun on työssä neljä isoo kerää kiinni ja menee langat solmuun kun ei kuleta yhellä kierroksella ku kolmee väriä. Vois huomenna tehä noi valmiiks ja sit omistautua virkkaamis rojektille. On kyl kahet keskeneräset lapaset tuol mut ehkä niiden aila on sit joskus.Keitossani on mies wrote:Helvetin hienoo tässä vaiheessa tajuta (neljäsosa tehty) että eihän toi yks lankakerä riitä mihinkään vaan ohjeen mukaan tarviis puol kiloa lankaa

- kukkahattutäti-ihminen
- -=Lord Of PIF=-
Pro tip: lue aina ohje ensinKeitossani on mies wrote:Helvetin hienoo tässä vaiheessa tajuta (neljäsosa tehty) että eihän toi yks lankakerä riitä mihinkään vaan ohjeen mukaan tarviis puol kiloa lankaa

(ihan siis jo sen takia, että jos sitä kyseistä lankaa ei enää löytyskään enempää)
Miulla on taas joku miljoona (todellisuudessa ehkä 6) työtä kesken, mutta mikään ei tunnu oikein valmistuvan. Joululahjojakin pitäis alottaa (hemmetti jo lokakuu! yleensä miulla on ekat ollu valmiina jo elokuussa)
Mutta nyt miulla iski heijastinpuuhastelut päälle, tein jo pyörän koriin roikkumaan. Ompelukoneen säädöissä on joku häikkä (enkä jaksanut käydä siinä hetkessä tutkimaan), niin ompelin vaan nuo reunat. Muut viivat on ihan sharpiella tussattu.

Myös delfiini-heijastin oottaa (toivottavasti) siihen sopivaa nappia ja xPedrox:lle rebel alliance-heijastin on vaiheessa
Jare Dille-Nalle wrote:Täti-ihminen tietää, häntä kuunnelkaa.
- Keitossani on mies
- Matti Partanen
Joo näinhän se pitästäti-ihminen wrote:Pro tip: lue aina ohje ensinKeitossani on mies wrote:Helvetin hienoo tässä vaiheessa tajuta (neljäsosa tehty) että eihän toi yks lankakerä riitä mihinkään vaan ohjeen mukaan tarviis puol kiloa lankaa![]()
(ihan siis jo sen takia, että jos sitä kyseistä lankaa ei enää löytyskään enempää)

Mistä sä noita heijastinjuttuja teet, heijastintarrasta/-nauhasta?
/ Joo ja tosiaan ohje sanoo että 7 veljestä ja vitosen koukku, mulla isoveli ja 3½ koukku mutta näin vaan mennään

- kukkahattutäti-ihminen
- -=Lord Of PIF=-
Joo, miulla on joku miljoona metriä tota heijastinnauhaa. Sit ompelen kiinni askarteluhuopaanKeitossani on mies wrote:täti-ihminen wrote: Mistä sä noita heijastinjuttuja teet, heijastintarrasta/-nauhasta?
Tänää sain valmiiks rebel alliance-heijastimen

- Keitossani on mies
- Matti Partanen
- kukkahattutäti-ihminen
- -=Lord Of PIF=-
jep. Toki kannattaa kattoa kun ostaa heijastinkangasta/nauhaa, että onko se ihan viralliset standardit täyttävää. Nää miun ei taida olla heijastimia vaan heijastavia. Ts. jos niitä myis eteenpäin, niin ei sais myydä heijastimina. Mutta kyllähän nuo näkyvyyttä lisää.Keitossani on mies wrote:Toimiiko noi oikeesti
Edit: salamalla kuvaa

- Keitossani on mies
- Matti Partanen
Hmm joo käsityömessuilta oon joskus ostanu semmosen pienen heijastimen joka ei täyttäny standardeja, mut isommat samasta materiaalista valmistetut oli saanu hyväksynnän 
Oon pitkään miettiny kaikkia kivoja heijastinnarukukkasia tai jotain rusetteja vaikka pipoon, eihän niillä turvallisuutta paranneta mut ois kivan näkösiä

Oon pitkään miettiny kaikkia kivoja heijastinnarukukkasia tai jotain rusetteja vaikka pipoon, eihän niillä turvallisuutta paranneta mut ois kivan näkösiä

- Keitossani on mies
- Matti Partanen
- kukkahattutäti-ihminen
- -=Lord Of PIF=-
Miten ei paranna? Vaikkei ois niin näkyvä kuin "oikee" niin näkyyhän se paremmin kuin ei mitään. Plus vielä kunnon heijastin kaveriksiKeitossani on mies wrote: Oon pitkään miettiny kaikkia kivoja heijastinnarukukkasia tai jotain rusetteja vaikka pipoon, eihän niillä turvallisuutta paranneta mut ois kivan näkösiä
- Keitossani on mies
- Matti Partanen
No en oikein usko että esim tämmösestä ois mitään hyötyä:

Noi tommoset leveestä heijastinnauhasta tehyt missä on pinta-alaa kunnolla ja on oikeessa kohassa on sit tietysti asia erikseen ja toimivia.
Noi tommoset leveestä heijastinnauhasta tehyt missä on pinta-alaa kunnolla ja on oikeessa kohassa on sit tietysti asia erikseen ja toimivia.

- Keitossani on mies
- Matti Partanen
Kymenlaakson perinnelapset valmistuneet!!! Eka kirjoneuleeni siis.
Ne oli pari päivää venymässä silein että olin tunkenu lankakerät sisälle kun ne oli keskiosasta ävähn kireet, sit ne veny tommosiks kummallisiks...
Ennen höyrytystä:

Höyrytyksen jälkeen:

Äiän käpälissä (käyttäjä vakuuttaa olevansa tyytyväinen lopputulokseen):

Lampaansilmäkuvio läheltä ja sit vielä tommoset tupsuhapsuhommelit:

En oo ikinä ennen höyryttäny mitään neuleita vaikka oonkin vaikka mitä neulonu. Kyllhään noista heti tuli paljon siistimmät vaikkei sitä ehkä kuvasta huomaa. Seuraavaksi aion postata nää kuvat instagramiin.
Ne oli pari päivää venymässä silein että olin tunkenu lankakerät sisälle kun ne oli keskiosasta ävähn kireet, sit ne veny tommosiks kummallisiks...
Ennen höyrytystä:

Höyrytyksen jälkeen:

Äiän käpälissä (käyttäjä vakuuttaa olevansa tyytyväinen lopputulokseen):

Lampaansilmäkuvio läheltä ja sit vielä tommoset tupsuhapsuhommelit:

En oo ikinä ennen höyryttäny mitään neuleita vaikka oonkin vaikka mitä neulonu. Kyllhään noista heti tuli paljon siistimmät vaikkei sitä ehkä kuvasta huomaa. Seuraavaksi aion postata nää kuvat instagramiin.