Täällä puhutaan yleistä rummuista

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
User avatar
kosminen_joonas
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 13556
Joined: 16 Feb 2007, 19:33

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#931 Post by kosminen_joonas » 14 Mar 2019, 10:27

menestynyt raakasuklaayrittäjä wrote:
12 Mar 2019, 13:46
jumalan avokämmen wrote:
11 Mar 2019, 22:11
pirulaita kun on kädet jatkuvasti rakoilla kun tykittelee menemään :x oon kyllä jatkuvasti hakemassa parempaa tekniikkaa kun tähän mennessä mennyt enempi tunteella kun taidolla. viime treeneissä käänsin kapulat nurinpäin ja soitto kyllä sujui mut taas uusia rakkuloita. oonko vaan herkkäkätinen vai onko tää yleistä :ksmoker:
mulla tekniikka ihampaska, mutta rakkuloita tulee vain satunnaisesti uusista kapuloista. Eli se tiettyjen kapuloiden pinnoite hiertää ainaki itellä.
Pinnoite myös itellä, jos on lakattu. Myös käsien hikoamisella on suuri vaikutus ja kesän helteillä rakkoja tahtoo tulla soittaessa. Mahdollisesti kannattaa myös koittaa vaikka ohuempaa kapulaa, jos istuisi paremmin käteen vähemmällä puristusvoimalla.

User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83098
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#932 Post by salilta tuttu hevari » 14 Mar 2019, 21:12

berlin munk wrote:
13 Mar 2019, 16:06
menestynyt raakasuklaayrittäjä wrote:
13 Mar 2019, 15:51
berlin munk wrote:
13 Mar 2019, 15:27
mun tarttis vihdoin ja viimein ainaki ennen kesää ostaa omat pellit, aattelin jottain käytettyjä katella niin onko antaa mitään vinkkejä käytettyjen peltien ostoon? tartten siis crashin, riden ja haitsut. ainaku oon testaillu jotain hyvän kuulosia peltejä niin oon napannu kuvan niistä että tietäisin mistä tykkään mut ne on ihan sekasin tuolla jossain kuvien seassa voi saakeli :facepalm:
elikkäs saa myös antaa vinksyjä siitä mitä peltejä kandeis kattoo, en oo mikään hifistelijä kunhan ei oo ihan halvimmat kattilankannet (niinku nykyset käytössä olevat joku thomannin halvin setti vissiin ja sen verran oon parin vuoden aikana oppinut kuuntelemaan välillä muita peltejä testaillen että noi kuulostaa ihan karseelta eikä oikein soi). paukutan aika täysiä jos sillä on jotain merkitystä tässä myös mut riden ois kiva myös soida jotenkii silleen vähän hissutellen soittaessa kans :P
No varmaan joku paisteen alpha vois olla hyvä sarja mitä saalistaa käytettynä. Hinta-laatu suhde on hyvä ja sopii rajuun rockiin, mutta on ei oo mitään 101 tai pst3 käppää.

Ceijon mainitsemat K:t on tosi hyvät, mutta maksaa helvetisti :P
kiitti vinkistä, tsekkailen noita alphoja sitten sillä silmällä jatkossa 8)
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1443165

Tuossa esim. hyvät hatut halvalla.
Image

User avatar
Mureke Eddie
8k
Posts: 8539
Joined: 28 Sep 2016, 23:50

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#933 Post by Mureke Eddie » 14 Mar 2019, 23:36

Ite oon käyny kapuloissa semmosen kierteen että aina muutaman kuukauden välein kokeilen uusia merkkejä, mutta aina kuitenkin palaan Vic Firth 5a classiciin. Nyt kuitenki oon siirtyny nuihin Pro Mark shira kashi oak keppeihin koska ne tuntuu kestävän kuukausia siinä missä noi vic firthit hajoaa about parissa viikossa.

Poistunut käyttäjä 53ddbd
Poistunut käyttäjä
Posts: 2645
Joined: 09 Nov 2012, 12:00

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#934 Post by Poistunut käyttäjä 53ddbd » 15 Mar 2019, 20:56

mä ostan aina vaan halvimpia kapuloita ja joskus palaa nakit oikeen kunnolla. Mutta kyllä se pinnoite kuluu pois ja lopulta iho on kovaa kuin kivi että ihan sama millä soittaa!


Käppärumpalin vinkki muille laiskoille rumpaleille! En ole pitkään aikaan käynyt soittamassa oikeita rumpuja, mutta olen himassa tehnyt tollaisia 15-20 minuuttin sessareita tolla treenipadilla. Painavat kapulat, sit 4 minuutin rundeja nakuttaa metronomin kanssa eri kuvioita. Sit aina esim 5 pinnaa lisää nopeutta.
Tänään sit kävin tykittelee treeniksellä ja yllätyin miten hyvin kädet toimi, kaikki nopeimmatkin biisit meni ihan helposti. Tuntuu ettei ikinä ole ollut näin nopeat kädet vaikka vasta pari viikkoa tehnyt tota.

User avatar
beebe munk
meitikkä
Posts: 118981
Joined: 01 Jan 2005, 17:20
Location: kiikkustuoli

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#935 Post by beebe munk » 15 Mar 2019, 23:19

mul on kans tollanen treenipädi, pitäis useemmin harjotella sitä! mä kävin tänään yksin treeniksellä rummuttelee, oon käyny soittaa nyt viikon sisällä kolme kertaa! [-o< aah ihanaa ku meillä on nyt treenis vartin kävelymatkan päässä mun himasta niin veikkaan että lähtee ihan uuteen nousuun tää rumpujen treenailu. [-o<
KUUKAUDEN KESÄ TARJOUS SIILI
Image
Spoiler:
Image

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45035
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#936 Post by Ceijo Succula » 15 Mar 2019, 23:30

Tänään tuli studiolle äänitettäväksi setti tommosia Centent-peltejä, ja on kyllä hämmentävän hyvä saundi hintaan nähden: https://symbaalishoppi.fi/epages/Symbaa ... ng=Centent
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

Poistunut käyttäjä 53ddbd
Poistunut käyttäjä
Posts: 2645
Joined: 09 Nov 2012, 12:00

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#937 Post by Poistunut käyttäjä 53ddbd » 15 Mar 2019, 23:56

berlin munk wrote:
15 Mar 2019, 23:19
mul on kans tollanen treenipädi, pitäis useemmin harjotella sitä! mä kävin tänään yksin treeniksellä rummuttelee, oon käyny soittaa nyt viikon sisällä kolme kertaa! [-o< aah ihanaa ku meillä on nyt treenis vartin kävelymatkan päässä mun himasta niin veikkaan että lähtee ihan uuteen nousuun tää rumpujen treenailu. [-o<
Kolme kertaa viikossa, tota kun jatkaa pari kuukautta niin kädet toimii! Itsekin rupeen nyt takomaan pitkästä aikaa, löyty bändi, oma treenis ja keikkaakin tulossa.

User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83098
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#938 Post by salilta tuttu hevari » 16 Mar 2019, 18:57

Ceijo Succula wrote:
15 Mar 2019, 23:30
Tänään tuli studiolle äänitettäväksi setti tommosia Centent-peltejä, ja on kyllä hämmentävän hyvä saundi hintaan nähden: https://symbaalishoppi.fi/epages/Symbaa ... ng=Centent
Nää on epäilyttäviä, vaikka tosi monet tuntuu nykyään käyttävänkin. :P Pitää ehkä kokeilla joskus...

Pädi löytyy myös, mutta en käytä melkein koskaan. Treenaaminen yksin toki muutenkin äärimmäisen tylsää.
Image

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45035
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#939 Post by Ceijo Succula » 16 Mar 2019, 19:59

menestynyt raakasuklaayrittäjä wrote:
16 Mar 2019, 18:57
Ceijo Succula wrote:
15 Mar 2019, 23:30
Tänään tuli studiolle äänitettäväksi setti tommosia Centent-peltejä, ja on kyllä hämmentävän hyvä saundi hintaan nähden: https://symbaalishoppi.fi/epages/Symbaa ... ng=Centent
Nää on epäilyttäviä, vaikka tosi monet tuntuu nykyään käyttävänkin. :P Pitää ehkä kokeilla joskus...

Pädi löytyy myös, mutta en käytä melkein koskaan. Treenaaminen yksin toki muutenkin äärimmäisen tylsää.
Suht kirkkaita, mutta ei mitään 302-nasaalihelvettiä. Tosi kontrolloitu saundi vaikka rumpali on melko raskaskätinen, oikein hyviä rokkihommiin. Ei oo kuulemma vielä saanut yhtään paskottua, joten rakenne vähintään kohtuullinen.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

Poistunut käyttäjä 53ddbd
Poistunut käyttäjä
Posts: 2645
Joined: 09 Nov 2012, 12:00

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#940 Post by Poistunut käyttäjä 53ddbd » 17 Apr 2019, 21:51

mielenkiinnosta halusin kysyä, onko teillä muilla arvon rumpaleilla sama juttu, että joskus niitä biisejä ei vaan saa pois päästä? Varsinkin nyt kun on uus bändi ja oon opetellut koko setin about kolmissa treeneissä, alkaa välillä vähän rasittaa kun biisit pyörii päässä kirjaimellisesti taukoamatta, ihan sama urheileeko, istuu koneella jne jne. Usein vielä joku ihan pieni osa jotain tiettyä kappaletta sahaa jatkuvalla toistolla, päivästä toiseen.

Mä uskon kyllä että rumpaleiden aivot eroaa jotenkin oleellisesti normaaleista.

User avatar
Caught Somewhere in a Mosh
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 48206
Joined: 03 Feb 2009, 22:56
Location: Bishopsville

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#941 Post by Caught Somewhere in a Mosh » 18 Apr 2019, 00:30

Suositelkaas jotain hyviä hinta-laatusuhde peltejä meiskälle. Oon miettiny jotain Bosphoruseja tms. Turkki-kamaa..
VERY FUCK YOU

User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83098
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#942 Post by salilta tuttu hevari » 18 Apr 2019, 12:22

NIGHT RIDER MORE THAN FIGHT! wrote:
18 Apr 2019, 00:30
Suositelkaas jotain hyviä hinta-laatusuhde peltejä meiskälle. Oon miettiny jotain Bosphoruseja tms. Turkki-kamaa..
Paiste alphat hyviä omasta mielestä ja liikkuu kohtalaisesti.
Image

User avatar
kosminen_joonas
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 13556
Joined: 16 Feb 2007, 19:33

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#943 Post by kosminen_joonas » 26 Apr 2019, 09:33

Impressioneita Rusto-Osirikselta uskallan edelleen suositella: http://rusto-osiris.com/impression-cymb ... -in-stock/

Iteltä löytyy kolme crashiä rock-sarjaa: 16", 18" ja 19". Nimimerkki Conrad toimitti useamman eri painoisen pellin kotiovelle et pääsi rauhassa treeniksellä testaamaan ja valkkaamaan sopivat itelle :thumbright: Tosin kiireinen ukkeli, joten en tiiä onnistuuko moinen palvelu oletuksena.

User avatar
varpu
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 96619
Joined: 11 Nov 2016, 22:49

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#944 Post by varpu » 04 May 2019, 11:51

Bogdan wrote:
17 Apr 2019, 21:51
mielenkiinnosta halusin kysyä, onko teillä muilla arvon rumpaleilla sama juttu, että joskus niitä biisejä ei vaan saa pois päästä? Varsinkin nyt kun on uus bändi ja oon opetellut koko setin about kolmissa treeneissä, alkaa välillä vähän rasittaa kun biisit pyörii päässä kirjaimellisesti taukoamatta, ihan sama urheileeko, istuu koneella jne jne. Usein vielä joku ihan pieni osa jotain tiettyä kappaletta sahaa jatkuvalla toistolla, päivästä toiseen.

Mä uskon kyllä että rumpaleiden aivot eroaa jotenkin oleellisesti normaaleista.
kyllä soi, ei nyt ehkä ihan taukoamatta mutta usein kuitenkin. itsellä toki vaikuttaa sekin että huutaa samalla ja kertailee sanoja jne samalla eli en tiiä onko ihan vaan rumpali-exclusive juttu
Duckulan Kreivi wrote:
10 Aug 2022, 16:19
skulls literally explode
SPLAINKILLER wrote:
11 Nov 2023, 18:04
Good weed. Good raw breaks. badman bass levels. Gonna be a sick day innit. Good morning!

:transagenda:

User avatar
Hexa
resenasanssimies
Posts: 18913
Joined: 10 Aug 2005, 14:41
Location: a place in the northern sky

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#945 Post by Hexa » 06 May 2019, 09:49

kosminen_joonas wrote:
26 Apr 2019, 09:33
Impressioneita Rusto-Osirikselta uskallan edelleen suositella: http://rusto-osiris.com/impression-cymb ... -in-stock/

Iteltä löytyy kolme crashiä rock-sarjaa: 16", 18" ja 19". Nimimerkki Conrad toimitti useamman eri painoisen pellin kotiovelle et pääsi rauhassa treeniksellä testaamaan ja valkkaamaan sopivat itelle :thumbright: Tosin kiireinen ukkeli, joten en tiiä onnistuuko moinen palvelu oletuksena.
Impressionille suositus täältäkin.
antireg wrote:
koira^ wrote:Ei ole paljoa vastauksia Hexalta tässä topikissa. :o
No se ei kato olekaan mikään netissä pätijä äijä vaan tosi elämässä toimija kurko;
ROGEN BEATLES-KLUBI 1% CREW

Post Reply