Hallituskausi 2019-

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Flash Gordon Bleu, wasky

Message
Author
User avatar
38911 BASIC BYTES FREE
3k
Posts: 3767
Joined: 13 Nov 2017, 15:46
Location: omassa kuplassaan väärässä/oikeassa (tarpeeton yliviivataan)

Re: Hallituskausi 2019-

#4636 Post by 38911 BASIC BYTES FREE » 13 Jun 2019, 12:35

arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:31
Onkohan missään ollut arviota, että mitä Helsingin ruuhkamaksut vois tuottaa? Ja jos potilla pääosin tuettais seudun julkisia, niin olisko sillä mitään merkitystä: eli laskisivatko hinnat?
Ruuhkamaksuthan tuottaa hyvinvointia ruuhkien vähenemisenä, joten sinänsä riittää, että niistä saadaan riittävästi tuloja kattamaan niiden keräämisen kulut. Kait pikkusen isompiin summiin tähdätään, mutta ei toi mikään loputon rahasampo ole.

User avatar
top 4 hevibändit
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 29409
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Netissä

Re: Hallituskausi 2019-

#4637 Post by top 4 hevibändit » 13 Jun 2019, 12:42

38911 BASIC BYTES FREE wrote:
13 Jun 2019, 12:35
arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:31
Onkohan missään ollut arviota, että mitä Helsingin ruuhkamaksut vois tuottaa? Ja jos potilla pääosin tuettais seudun julkisia, niin olisko sillä mitään merkitystä: eli laskisivatko hinnat?
Ruuhkamaksuthan tuottaa hyvinvointia ruuhkien vähenemisenä, joten sinänsä riittää, että niistä saadaan riittävästi tuloja kattamaan niiden keräämisen kulut. Kait pikkusen isompiin summiin tähdätään, mutta ei toi mikään loputon rahasampo ole.
Plus vähän oikeudenmukaisempi tapa kerätä rahaa niiltä jotka teitä käyttää. Jokainen voi omilla valinnoillaan vaikuttaa siihen maksaako niitä vai ei.
Flat beat teoria on totta!
Image
Höpöttää yksinään nurkassa wrote:
03 May 2019, 01:25
Ne vaan tulivat sinne ja ne vaan tekivät sinne, ne vaan kaikki hevoset päällekkäin
(Ilm. 6:4)

User avatar
Rasmus-mafioso
God of PIF
God of PIF
Posts: 31062
Joined: 04 Mar 2004, 19:24
Location: mokuversumi

Re: Hallituskausi 2019-

#4638 Post by Rasmus-mafioso » 13 Jun 2019, 12:42

Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
13 Jun 2019, 12:12
Muukalaiset täältä pois wrote:
13 Jun 2019, 11:59
Punk skenen säännöt wrote:
13 Jun 2019, 10:16
Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
13 Jun 2019, 10:05
Punk skenen säännöt wrote:
13 Jun 2019, 09:32
Stadin lähiöissä tai naapurikunnissa ei luonnollisesti ruuhkamaksuja toivota, edelleenkään järkevää vaihtoehtoa omalle kyydille ei useinmiten ole.
Mihin hemmettiin Stadin lähiöistä ja naapurikunnista oikein pitää päästä, jos julkinen liikenne ei useimmiten ole vaihtoehto?
No esimerkiksi itselläni Viikkiin pääsee julkisilla noin 1 h 5-10 min. Autolla ruuhka-aikaan menee 15 min ja nopeimmillaan noin 10 min. Jos joutuis Viikkiin kulkemaan, niin ei toi julkinen olisi käytännössä vaihtoehto.
Joku Itä-Vantaa - Länsi-Espoo -väli onkin sit jo aika helposti 2 tuntia julkisilla. Iso osa pääkaupunkiseudusta on maalaismaisemaa, teollisuusaluetta ja pikkukaupunkimaista aluetta jossa kiertelee joku 1-2 bussia harvakseen. Huonolla tuurilla joudut huristeleen niillä lähiöbusseilla molemmissa päissä, välissä vaihtamaan kertaalleen raidekulkuneuvosta toiseen ja päälle käveleen vielä jotain pari kilsaa. Itselläni kun ei ole ajokorttia niin jaksan kyllä reissata lähiöissä lapsen futismatsit ja omat lätkähöntsät kerran viikossa mutta en kyllä töihin lähtis tai muuttais mihinkään kantakaupungin ulkopuolelle.
Hyviä esimerkkejä tässä, mutta mun on silti vaikea uskoa että järkevää vaihtoehtoa ei useimmiten löydy. Olettaen siis, että puhutaan pääkaupunkiseudun ihmisistä laajemmin eikä satunnaisesta henkilökohtaisesta kokemuksesta. Itseni henkilökohtainen kokemus on semmoinen, että olen pärjännyt erinomaisesti julkisella liikenteellä, vaikka olen joutunut elämään reilusti yli puolet elämästäni perselähiöissä kaukana päähesan ytimestä.
Tarkistin netistä niin Itä-Vantaalta Länsi-Espooseen on autolla reilu puol tuntia jos ei ruuhkia ja junalla hesan kessan kautta tunnin pidempään. Kyllä sinne näyttäis pääsevän

Sekulaari sekasyöjä
3k
Posts: 3933
Joined: 31 Dec 2017, 19:13

Re: Hallituskausi 2019-

#4639 Post by Sekulaari sekasyöjä » 13 Jun 2019, 12:46

Itse kannatan raskaita tietulleja yksityisautoille kaupunkeihin ja moottoriteihin jenkkien tapaan. Tuotosta osa käytetään tien ylläpitoon, osa käytetään halvemman joukkoliikenteen aikaansaamiseksi
Teologien musta lammas

User avatar
Jauhosuu
Posts: 545
Joined: 27 Feb 2017, 00:59

Re: Hallituskausi 2019-

#4640 Post by Jauhosuu » 13 Jun 2019, 12:47

38911 BASIC BYTES FREE wrote:
13 Jun 2019, 12:35
arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:31
Onkohan missään ollut arviota, että mitä Helsingin ruuhkamaksut vois tuottaa? Ja jos potilla pääosin tuettais seudun julkisia, niin olisko sillä mitään merkitystä: eli laskisivatko hinnat?
Ruuhkamaksuthan tuottaa hyvinvointia ruuhkien vähenemisenä, joten sinänsä riittää, että niistä saadaan riittävästi tuloja kattamaan niiden keräämisen kulut. Kait pikkusen isompiin summiin tähdätään, mutta ei toi mikään loputon rahasampo ole.
Elikkäs onko jossain laskelmia? Kaipa kulujen kattaminen on minimi, mutta menisihän maksut vähemmällä kitinällä läpi ja useampi jättäis sen kärryn kotiin jos julkiset samalla halpenisivat.

User avatar
Kauko Keuhkon näköinen mies
Kapteeni Swaghammer
Posts: 57190
Joined: 28 Mar 2015, 18:07
Location: ennen sotia

Re: Hallituskausi 2019-

#4641 Post by Kauko Keuhkon näköinen mies » 13 Jun 2019, 12:57

Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
13 Jun 2019, 12:12
Muukalaiset täältä pois wrote:
13 Jun 2019, 11:59
Punk skenen säännöt wrote:
13 Jun 2019, 10:16
Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
13 Jun 2019, 10:05
Punk skenen säännöt wrote:
13 Jun 2019, 09:32
Stadin lähiöissä tai naapurikunnissa ei luonnollisesti ruuhkamaksuja toivota, edelleenkään järkevää vaihtoehtoa omalle kyydille ei useinmiten ole.
Mihin hemmettiin Stadin lähiöistä ja naapurikunnista oikein pitää päästä, jos julkinen liikenne ei useimmiten ole vaihtoehto?
No esimerkiksi itselläni Viikkiin pääsee julkisilla noin 1 h 5-10 min. Autolla ruuhka-aikaan menee 15 min ja nopeimmillaan noin 10 min. Jos joutuis Viikkiin kulkemaan, niin ei toi julkinen olisi käytännössä vaihtoehto.
Joku Itä-Vantaa - Länsi-Espoo -väli onkin sit jo aika helposti 2 tuntia julkisilla. Iso osa pääkaupunkiseudusta on maalaismaisemaa, teollisuusaluetta ja pikkukaupunkimaista aluetta jossa kiertelee joku 1-2 bussia harvakseen. Huonolla tuurilla joudut huristeleen niillä lähiöbusseilla molemmissa päissä, välissä vaihtamaan kertaalleen raidekulkuneuvosta toiseen ja päälle käveleen vielä jotain pari kilsaa. Itselläni kun ei ole ajokorttia niin jaksan kyllä reissata lähiöissä lapsen futismatsit ja omat lätkähöntsät kerran viikossa mutta en kyllä töihin lähtis tai muuttais mihinkään kantakaupungin ulkopuolelle.
Hyviä esimerkkejä tässä, mutta mun on silti vaikea uskoa että järkevää vaihtoehtoa ei useimmiten löydy. Olettaen siis, että puhutaan pääkaupunkiseudun ihmisistä laajemmin eikä satunnaisesta henkilökohtaisesta kokemuksesta. Itseni henkilökohtainen kokemus on semmoinen, että olen pärjännyt erinomaisesti julkisella liikenteellä, vaikka olen joutunut elämään reilusti yli puolet elämästäni perselähiöissä kaukana päähesan ytimestä.
Linnaisista oli aivan saatanan vaikee päästä yhtään mihinkään millään. Toista tuntia julkisilla heselän kessoihin, autoilu aivan perseestä myös.
Kellä kutiseva reikä illalla, sillä haiseva sormi aamulla.
simppel man wrote:sä oot sellanen stalkkeri, joka tulee puskasta auttamaan kun yrittää avata ovea ruokakassit käsissä :salut:

User avatar
Sininen Bussi Kuutio
ratkaisuja erilaisiin liikennöinnin pulmiin
Posts: 108373
Joined: 12 Mar 2004, 13:09

Re: Hallituskausi 2019-

#4642 Post by Sininen Bussi Kuutio » 13 Jun 2019, 12:57

38911 BASIC BYTES FREE wrote:
13 Jun 2019, 12:35
arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:31
Onkohan missään ollut arviota, että mitä Helsingin ruuhkamaksut vois tuottaa? Ja jos potilla pääosin tuettais seudun julkisia, niin olisko sillä mitään merkitystä: eli laskisivatko hinnat?
Ruuhkamaksuthan tuottaa hyvinvointia ruuhkien vähenemisenä, joten sinänsä riittää, että niistä saadaan riittävästi tuloja kattamaan niiden keräämisen kulut. Kait pikkusen isompiin summiin tähdätään, mutta ei toi mikään loputon rahasampo ole.
Tukholmassa systeemin kulut on luokkaa 220 miljoonaa kruunua vuodessa ja tulot 763 miljoonaa.

edit. linkki aivan vituillaan, googlatkaa: siteresources.worldbank.org › ResourcesPDF
Web results
Cost-benefit analysis of the Stockholm congestion charging system Abstract
BUSSIKUSKI LÖYSI PIENEN SINISEN OLENNON METSÄN LAIDASTA, PIENESTÄ METALLISESTA KAPSELISTA. OLENTO TOIMITETTIIN BUSSIVARIKOLLE, JONNE SE KOTIUTUI VÄLITTÖMÄSTI. PIAN HAHMO OSOITTI ENNENNÄKEMÄTÖNTÄ MIELIKUVITUSTA KEKSIESSÄÄN RATKAISUJA ERILAISIIN LIIKENNÖINNIN PULMIIN.

User avatar
MOISIO
8k
Posts: 8572
Joined: 11 Aug 2013, 16:09
Location: Poliisin black ops

Re: Hallituskausi 2019-

#4643 Post by MOISIO » 13 Jun 2019, 13:04

LGBTIQ Kuutio wrote:
13 Jun 2019, 12:57
38911 BASIC BYTES FREE wrote:
13 Jun 2019, 12:35
arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:31
Onkohan missään ollut arviota, että mitä Helsingin ruuhkamaksut vois tuottaa? Ja jos potilla pääosin tuettais seudun julkisia, niin olisko sillä mitään merkitystä: eli laskisivatko hinnat?
Ruuhkamaksuthan tuottaa hyvinvointia ruuhkien vähenemisenä, joten sinänsä riittää, että niistä saadaan riittävästi tuloja kattamaan niiden keräämisen kulut. Kait pikkusen isompiin summiin tähdätään, mutta ei toi mikään loputon rahasampo ole.
Tukholmassa systeemin kulut on luokkaa 220 miljoonaa kruunua vuodessa ja tulot 763 miljoonaa.

edit. linkki aivan vituillaan, googlatkaa: siteresources.worldbank.org › ResourcesPDF
Web results
Cost-benefit analysis of the Stockholm congestion charging system Abstract
Suomalaisten erityissuhde autoonsa näkyy mm. siinä, että vaikka Helsinki ja Tukholma ovatkin monessa mielessä verrannollisia kaupunkeja (paitsi toki Tukholmassa laajempi metroverkko) niin ruuhkamaksujen kaltainen asia joka toimii Tukholmassa niin EI VOI MISSÄÄN OLOSUHTEISSA toimia Helsingissä ja lisäksi se olisi puhdasta fasismia joka tappaa viimeisetkin yritystoiminnan rippeet Helsingistä
Jonkinlaiset käyttäytymissäännöt tulee tietysti olla, mutta en tiedä tulenko noudattamaan niitä.
Lyhyt ryyppy count 2019: 0 (2018: 12)
TE KUOLETTE OMIIN HOUSUIHINNE


Image

User avatar
Jauhosuu
Posts: 545
Joined: 27 Feb 2017, 00:59

Re: Hallituskausi 2019-

#4644 Post by Jauhosuu » 13 Jun 2019, 13:11

Puhdasta fasismia hesoihin! Arvon näin: Jos ruuhkamaksuilla sais kerättyä 50 miljuunaa vuodessa voittoa julkisten tukemiseen, niin tuommoinen n. 15% alennus hintoihin vois olla mahdollinen. Arpio perustuu siihen, että lipputulot on olleet n. 350 miljuunaa pari vuotta sitten.

User avatar
Liian paksu persuksi
Korostetun kalevalainen
Posts: 17416
Joined: 06 Apr 2015, 23:41
Location: Joensuu
Contact:

Re: Hallituskausi 2019-

#4645 Post by Liian paksu persuksi » 13 Jun 2019, 13:12

Trollface-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:33
Kamala Harri wrote:
13 Jun 2019, 12:28
Trollface-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:21
Rasmus-mafioso wrote:
13 Jun 2019, 12:20
Jos Helsingissä on liian vaikeeta niin kannattaa muuttaa johonkin pienempään taajamaan jossa on palvelut lähellä ja saavutettavissa
Stadihan nämäkin palvelut maksaa kiitos valtiontasausten.

So? Jos Helsinki ei pysty järkkään kaupunkialueellaan kunnon joukkoliikennettä, mikä nyt ei ole mikään Amerikan temppu ja mikä on onnistunut suht hyvin parissa muussa isommassa kaupungissa, niin kannattaa edelleenkin muuttaa vittuun sieltä.

Meikäläinen pääsee tosta ikkunan alta Hervantaan tai Pirkkalaan tai vittu vaikka Teiskoon suit sait vaikka välissä on ratikkatyömaa. Ihmetyttää lukea näitä juttuja joissa kerrotaan miten Helsingissä julkisilla kestää tunnin verran kulkea matka joka yksityisautolla kulkee vartissa. Jos tää pitää paikkansa niin joku siellä on päin vittua vaikka rahaa olis kuinka, ja jos joku nyt väittää että ne on ne valtiontasaukset jotka aiheuttaa tän tilanteen ja estää pistämästä joukkoliikennettä kuntoon niin sanon että lollotiloo.

Vois ottaa Helsingiltä vähän enemmän rahaa pois, koska selvästi ne ei osaa käyttää sitä, ja tehdä niillä masseilla parempaa kaupunkia jonnekin muualle, esim. Tampereelle.
Tampere nyt ei tule ensimmäisenä mieleen pienenä loistaajamana. Kukin tyylillään.
Last edited by Liian paksu persuksi on 13 Jun 2019, 13:14, edited 1 time in total.
Yhteinen häpeä sitoo meidät yhteen.

User avatar
selkäydinreaktori
4k
Posts: 4982
Joined: 09 Feb 2018, 11:21

Re: Hallituskausi 2019-

#4646 Post by selkäydinreaktori » 13 Jun 2019, 13:13

Jos siellä heslingissä on niin vaikea kulkea autolla tai julkisilla, niin kannattaisko ostaa moottorikelkka?
:color: Voi kunpa olisin kivi :color:

pahuuden saastuttama punikkipervo

Venäläisten suolakurkkujen syöntilaskuri 2019: 1830g

User avatar
Liian paksu persuksi
Korostetun kalevalainen
Posts: 17416
Joined: 06 Apr 2015, 23:41
Location: Joensuu
Contact:

Re: Hallituskausi 2019-

#4647 Post by Liian paksu persuksi » 13 Jun 2019, 13:14

arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 13:11
Puhdasta fasismia hesoihin! Arvon näin: Jos ruuhkamaksuilla sais kerättyä 50 miljuunaa vuodessa voittoa julkisten tukemiseen, niin tuommoinen n. 15% alennus hintoihin vois olla mahdollinen. Arpio perustuu siihen, että lipputulot on olleet n. 350 miljuunaa pari vuotta sitten.
Ei sen tartte olla käyttäjilleen halvempaa vaan toimivampaa.
Yhteinen häpeä sitoo meidät yhteen.

User avatar
Trollface-mies
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 13952
Joined: 25 Sep 2012, 23:20
Location: Somen ylähuone
Contact:

Re: Hallituskausi 2019-

#4648 Post by Trollface-mies » 13 Jun 2019, 13:16

Kamala Harri wrote:
13 Jun 2019, 13:12
Trollface-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:33
Kamala Harri wrote:
13 Jun 2019, 12:28
Trollface-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:21
Rasmus-mafioso wrote:
13 Jun 2019, 12:20
Jos Helsingissä on liian vaikeeta niin kannattaa muuttaa johonkin pienempään taajamaan jossa on palvelut lähellä ja saavutettavissa
Stadihan nämäkin palvelut maksaa kiitos valtiontasausten.

So? Jos Helsinki ei pysty järkkään kaupunkialueellaan kunnon joukkoliikennettä, mikä nyt ei ole mikään Amerikan temppu ja mikä on onnistunut suht hyvin parissa muussa isommassa kaupungissa, niin kannattaa edelleenkin muuttaa vittuun sieltä.

Meikäläinen pääsee tosta ikkunan alta Hervantaan tai Pirkkalaan tai vittu vaikka Teiskoon suit sait vaikka välissä on ratikkatyömaa. Ihmetyttää lukea näitä juttuja joissa kerrotaan miten Helsingissä julkisilla kestää tunnin verran kulkea matka joka yksityisautolla kulkee vartissa. Jos tää pitää paikkansa niin joku siellä on päin vittua vaikka rahaa olis kuinka, ja jos joku nyt väittää että ne on ne valtiontasaukset jotka aiheuttaa tän tilanteen ja estää pistämästä joukkoliikennettä kuntoon niin sanon että lollotiloo.

Vois ottaa Helsingiltä vähän enemmän rahaa pois, koska selvästi ne ei osaa käyttää sitä, ja tehdä niillä masseilla parempaa kaupunkia jonnekin muualle, esim. Tampereelle.
Tampere nyt ei tule ensimmäisenä mieleen pienenä loistaajamana. Kukin tyylillään.

Kaikki Helsingin ulkopuoliset alueet on pieniä loistaajamia jos niiltä kysyt.
Image
"Juon laatuoluita lähes joka päivä." -- Muukalaiset täältä pois
"Varsinkin jossain pale aleissa ja lagereissa toi pieni ero vahvuudessa voi olla aika merkittävä." -- Smurffi :heart: Kuutio
"No koen että Sanna Marin kannattaa kannabista koska ei sano asiasta mitään." -- Isotooppijalostamo

User avatar
Jauhosuu
Posts: 545
Joined: 27 Feb 2017, 00:59

Re: Hallituskausi 2019-

#4649 Post by Jauhosuu » 13 Jun 2019, 13:21

Kamala Harri wrote:
13 Jun 2019, 13:14
arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 13:11
Puhdasta fasismia hesoihin! Arvon näin: Jos ruuhkamaksuilla sais kerättyä 50 miljuunaa vuodessa voittoa julkisten tukemiseen, niin tuommoinen n. 15% alennus hintoihin vois olla mahdollinen. Arpio perustuu siihen, että lipputulot on olleet n. 350 miljuunaa pari vuotta sitten.
Ei sen tartte olla käyttäjilleen halvempaa vaan toimivampaa.
No sekä että. Toimintaparannuksia sinne missä ruuhkamaksut eniten kirpaisee ja loput hintatukeen.

User avatar
og kuusinen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 63050
Joined: 05 Mar 2004, 09:59
Location: Karjalais-suomalainen SNT

Re: Hallituskausi 2019-

#4650 Post by og kuusinen » 13 Jun 2019, 13:34

Kiinnostaisi kyllä tietää, minne on matka kun julkisilla menee 70 min ja autolla vartin. Silloin kun itse kuljin bussilla keskustasta poispäin, se oli Viikistä päin aika komea jono siinä vähän ennen Kumpulaa, ja tuskin kehätietkään sen paremmin vetää.

Edit: poikittaissuunta on oma lukunsa, mutta oliko nää ruuhkamaksut siis tarkoitus ulottaa myös Tapiolasta Kehää Malmille ajaviin?
I SÄÄNTÖ ON: ITÄ ON PUNAINEN
II SÄÄNTÖ ON: OTTO WILLE KUUSINEN
III SÄÄNTÖ ON: MEIDÄN ON HUOMINEN

https://www.youtube.com/watch?v=1LwIF5q2X5o

Post Reply