Hallituskausi 2019-

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Post Reply
Message
Author
User avatar
38911 BASIC BYTES FREE
READY.
Posts: 17781
Joined: 13 Nov 2017, 15:46
Location: web developing country

Re: Hallituskausi 2019-

#4636 Post by 38911 BASIC BYTES FREE » 13 Jun 2019, 12:35

arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:31
Onkohan missään ollut arviota, että mitä Helsingin ruuhkamaksut vois tuottaa? Ja jos potilla pääosin tuettais seudun julkisia, niin olisko sillä mitään merkitystä: eli laskisivatko hinnat?
Ruuhkamaksuthan tuottaa hyvinvointia ruuhkien vähenemisenä, joten sinänsä riittää, että niistä saadaan riittävästi tuloja kattamaan niiden keräämisen kulut. Kait pikkusen isompiin summiin tähdätään, mutta ei toi mikään loputon rahasampo ole.
Image


Image

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Hallituskausi 2019-

#4637 Post by Sasse netä » 13 Jun 2019, 12:42

38911 BASIC BYTES FREE wrote:
13 Jun 2019, 12:35
arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:31
Onkohan missään ollut arviota, että mitä Helsingin ruuhkamaksut vois tuottaa? Ja jos potilla pääosin tuettais seudun julkisia, niin olisko sillä mitään merkitystä: eli laskisivatko hinnat?
Ruuhkamaksuthan tuottaa hyvinvointia ruuhkien vähenemisenä, joten sinänsä riittää, että niistä saadaan riittävästi tuloja kattamaan niiden keräämisen kulut. Kait pikkusen isompiin summiin tähdätään, mutta ei toi mikään loputon rahasampo ole.
Plus vähän oikeudenmukaisempi tapa kerätä rahaa niiltä jotka teitä käyttää. Jokainen voi omilla valinnoillaan vaikuttaa siihen maksaako niitä vai ei.
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

User avatar
Rasmus-mafioso
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 43576
Joined: 04 Mar 2004, 19:24
Location: mokuversumi

Re: Hallituskausi 2019-

#4638 Post by Rasmus-mafioso » 13 Jun 2019, 12:42

Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
13 Jun 2019, 12:12
Muukalaiset täältä pois wrote:
13 Jun 2019, 11:59
Punk skenen säännöt wrote:
13 Jun 2019, 10:16
Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
13 Jun 2019, 10:05
Punk skenen säännöt wrote:
13 Jun 2019, 09:32
Stadin lähiöissä tai naapurikunnissa ei luonnollisesti ruuhkamaksuja toivota, edelleenkään järkevää vaihtoehtoa omalle kyydille ei useinmiten ole.
Mihin hemmettiin Stadin lähiöistä ja naapurikunnista oikein pitää päästä, jos julkinen liikenne ei useimmiten ole vaihtoehto?
No esimerkiksi itselläni Viikkiin pääsee julkisilla noin 1 h 5-10 min. Autolla ruuhka-aikaan menee 15 min ja nopeimmillaan noin 10 min. Jos joutuis Viikkiin kulkemaan, niin ei toi julkinen olisi käytännössä vaihtoehto.
Joku Itä-Vantaa - Länsi-Espoo -väli onkin sit jo aika helposti 2 tuntia julkisilla. Iso osa pääkaupunkiseudusta on maalaismaisemaa, teollisuusaluetta ja pikkukaupunkimaista aluetta jossa kiertelee joku 1-2 bussia harvakseen. Huonolla tuurilla joudut huristeleen niillä lähiöbusseilla molemmissa päissä, välissä vaihtamaan kertaalleen raidekulkuneuvosta toiseen ja päälle käveleen vielä jotain pari kilsaa. Itselläni kun ei ole ajokorttia niin jaksan kyllä reissata lähiöissä lapsen futismatsit ja omat lätkähöntsät kerran viikossa mutta en kyllä töihin lähtis tai muuttais mihinkään kantakaupungin ulkopuolelle.
Hyviä esimerkkejä tässä, mutta mun on silti vaikea uskoa että järkevää vaihtoehtoa ei useimmiten löydy. Olettaen siis, että puhutaan pääkaupunkiseudun ihmisistä laajemmin eikä satunnaisesta henkilökohtaisesta kokemuksesta. Itseni henkilökohtainen kokemus on semmoinen, että olen pärjännyt erinomaisesti julkisella liikenteellä, vaikka olen joutunut elämään reilusti yli puolet elämästäni perselähiöissä kaukana päähesan ytimestä.
Tarkistin netistä niin Itä-Vantaalta Länsi-Espooseen on autolla reilu puol tuntia jos ei ruuhkia ja junalla hesan kessan kautta tunnin pidempään. Kyllä sinne näyttäis pääsevän
jaltsun villain era wrote:
15 Jan 2024, 16:27
oletin Rasmus-mafiosoa raivokkaan demariksi. :confused2smoker:

Ajattelija
7k
Posts: 7474
Joined: 31 Dec 2017, 19:13

Re: Hallituskausi 2019-

#4639 Post by Ajattelija » 13 Jun 2019, 12:46

Itse kannatan raskaita tietulleja yksityisautoille kaupunkeihin ja moottoriteihin jenkkien tapaan. Tuotosta osa käytetään tien ylläpitoon, osa käytetään halvemman joukkoliikenteen aikaansaamiseksi
Ajattelua laatikosta ja sen ulkopuolelta.

User avatar
Mahdollisimman yleistäi
2k
Posts: 2217
Joined: 27 Feb 2017, 00:59

Re: Hallituskausi 2019-

#4640 Post by Mahdollisimman yleistäi » 13 Jun 2019, 12:47

38911 BASIC BYTES FREE wrote:
13 Jun 2019, 12:35
arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:31
Onkohan missään ollut arviota, että mitä Helsingin ruuhkamaksut vois tuottaa? Ja jos potilla pääosin tuettais seudun julkisia, niin olisko sillä mitään merkitystä: eli laskisivatko hinnat?
Ruuhkamaksuthan tuottaa hyvinvointia ruuhkien vähenemisenä, joten sinänsä riittää, että niistä saadaan riittävästi tuloja kattamaan niiden keräämisen kulut. Kait pikkusen isompiin summiin tähdätään, mutta ei toi mikään loputon rahasampo ole.
Elikkäs onko jossain laskelmia? Kaipa kulujen kattaminen on minimi, mutta menisihän maksut vähemmällä kitinällä läpi ja useampi jättäis sen kärryn kotiin jos julkiset samalla halpenisivat.

User avatar
Kauko Keuhkon näköinen mies
Kapteeni Swaghammer
Posts: 86080
Joined: 28 Mar 2015, 18:07
Location: ennen sotia

Re: Hallituskausi 2019-

#4641 Post by Kauko Keuhkon näköinen mies » 13 Jun 2019, 12:57

Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
13 Jun 2019, 12:12
Muukalaiset täältä pois wrote:
13 Jun 2019, 11:59
Punk skenen säännöt wrote:
13 Jun 2019, 10:16
Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
13 Jun 2019, 10:05
Punk skenen säännöt wrote:
13 Jun 2019, 09:32
Stadin lähiöissä tai naapurikunnissa ei luonnollisesti ruuhkamaksuja toivota, edelleenkään järkevää vaihtoehtoa omalle kyydille ei useinmiten ole.
Mihin hemmettiin Stadin lähiöistä ja naapurikunnista oikein pitää päästä, jos julkinen liikenne ei useimmiten ole vaihtoehto?
No esimerkiksi itselläni Viikkiin pääsee julkisilla noin 1 h 5-10 min. Autolla ruuhka-aikaan menee 15 min ja nopeimmillaan noin 10 min. Jos joutuis Viikkiin kulkemaan, niin ei toi julkinen olisi käytännössä vaihtoehto.
Joku Itä-Vantaa - Länsi-Espoo -väli onkin sit jo aika helposti 2 tuntia julkisilla. Iso osa pääkaupunkiseudusta on maalaismaisemaa, teollisuusaluetta ja pikkukaupunkimaista aluetta jossa kiertelee joku 1-2 bussia harvakseen. Huonolla tuurilla joudut huristeleen niillä lähiöbusseilla molemmissa päissä, välissä vaihtamaan kertaalleen raidekulkuneuvosta toiseen ja päälle käveleen vielä jotain pari kilsaa. Itselläni kun ei ole ajokorttia niin jaksan kyllä reissata lähiöissä lapsen futismatsit ja omat lätkähöntsät kerran viikossa mutta en kyllä töihin lähtis tai muuttais mihinkään kantakaupungin ulkopuolelle.
Hyviä esimerkkejä tässä, mutta mun on silti vaikea uskoa että järkevää vaihtoehtoa ei useimmiten löydy. Olettaen siis, että puhutaan pääkaupunkiseudun ihmisistä laajemmin eikä satunnaisesta henkilökohtaisesta kokemuksesta. Itseni henkilökohtainen kokemus on semmoinen, että olen pärjännyt erinomaisesti julkisella liikenteellä, vaikka olen joutunut elämään reilusti yli puolet elämästäni perselähiöissä kaukana päähesan ytimestä.
Linnaisista oli aivan saatanan vaikee päästä yhtään mihinkään millään. Toista tuntia julkisilla heselän kessoihin, autoilu aivan perseestä myös.
Kellä kutiseva reikä illalla, sillä haiseva sormi aamulla.

User avatar
Kennedy Bakircioglu Kuutio
ratkaisuja erilaisiin liikennöinnin pulmiin
Posts: 125018
Joined: 12 Mar 2004, 13:09

Re: Hallituskausi 2019-

#4642 Post by Kennedy Bakircioglu Kuutio » 13 Jun 2019, 12:57

38911 BASIC BYTES FREE wrote:
13 Jun 2019, 12:35
arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:31
Onkohan missään ollut arviota, että mitä Helsingin ruuhkamaksut vois tuottaa? Ja jos potilla pääosin tuettais seudun julkisia, niin olisko sillä mitään merkitystä: eli laskisivatko hinnat?
Ruuhkamaksuthan tuottaa hyvinvointia ruuhkien vähenemisenä, joten sinänsä riittää, että niistä saadaan riittävästi tuloja kattamaan niiden keräämisen kulut. Kait pikkusen isompiin summiin tähdätään, mutta ei toi mikään loputon rahasampo ole.
Tukholmassa systeemin kulut on luokkaa 220 miljoonaa kruunua vuodessa ja tulot 763 miljoonaa.

edit. linkki aivan vituillaan, googlatkaa: siteresources.worldbank.org › ResourcesPDF
Web results
Cost-benefit analysis of the Stockholm congestion charging system Abstract
BUSSIKUSKI LÖYSI PIENEN SINISEN OLENNON METSÄN LAIDASTA, PIENESTÄ METALLISESTA KAPSELISTA. OLENTO TOIMITETTIIN BUSSIVARIKOLLE, JONNE SE KOTIUTUI VÄLITTÖMÄSTI. PIAN HAHMO OSOITTI ENNENNÄKEMÄTÖNTÄ MIELIKUVITUSTA KEKSIESSÄÄN RATKAISUJA ERILAISIIN LIIKENNÖINNIN PULMIIN.

SIPERIA-COUNT 2021: 5

User avatar
MOISIO
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 20164
Joined: 11 Aug 2013, 16:09
Location: ei missään dinder tai dinerklubissa

Re: Hallituskausi 2019-

#4643 Post by MOISIO » 13 Jun 2019, 13:04

LGBTIQ Kuutio wrote:
13 Jun 2019, 12:57
38911 BASIC BYTES FREE wrote:
13 Jun 2019, 12:35
arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:31
Onkohan missään ollut arviota, että mitä Helsingin ruuhkamaksut vois tuottaa? Ja jos potilla pääosin tuettais seudun julkisia, niin olisko sillä mitään merkitystä: eli laskisivatko hinnat?
Ruuhkamaksuthan tuottaa hyvinvointia ruuhkien vähenemisenä, joten sinänsä riittää, että niistä saadaan riittävästi tuloja kattamaan niiden keräämisen kulut. Kait pikkusen isompiin summiin tähdätään, mutta ei toi mikään loputon rahasampo ole.
Tukholmassa systeemin kulut on luokkaa 220 miljoonaa kruunua vuodessa ja tulot 763 miljoonaa.

edit. linkki aivan vituillaan, googlatkaa: siteresources.worldbank.org › ResourcesPDF
Web results
Cost-benefit analysis of the Stockholm congestion charging system Abstract
Suomalaisten erityissuhde autoonsa näkyy mm. siinä, että vaikka Helsinki ja Tukholma ovatkin monessa mielessä verrannollisia kaupunkeja (paitsi toki Tukholmassa laajempi metroverkko) niin ruuhkamaksujen kaltainen asia joka toimii Tukholmassa niin EI VOI MISSÄÄN OLOSUHTEISSA toimia Helsingissä ja lisäksi se olisi puhdasta fasismia joka tappaa viimeisetkin yritystoiminnan rippeet Helsingistä
Image
Jonkinlaiset käyttäytymissäännöt tulee tietysti olla, mutta en tiedä tulenko noudattamaan niitä.
Lyhyt ryyppy count 2022: 3 (2021: 0 | 2020: 1 | 2019: 2 | 2018: 12)

Image

Image

User avatar
Mahdollisimman yleistäi
2k
Posts: 2217
Joined: 27 Feb 2017, 00:59

Re: Hallituskausi 2019-

#4644 Post by Mahdollisimman yleistäi » 13 Jun 2019, 13:11

Puhdasta fasismia hesoihin! Arvon näin: Jos ruuhkamaksuilla sais kerättyä 50 miljuunaa vuodessa voittoa julkisten tukemiseen, niin tuommoinen n. 15% alennus hintoihin vois olla mahdollinen. Arpio perustuu siihen, että lipputulot on olleet n. 350 miljuunaa pari vuotta sitten.

User avatar
De Gröna
Korostetun kalevalainen
Posts: 52869
Joined: 06 Apr 2015, 23:41
Location: Joensuu
Contact:

Re: Hallituskausi 2019-

#4645 Post by De Gröna » 13 Jun 2019, 13:12

Trollface-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:33
Kamala Harri wrote:
13 Jun 2019, 12:28
Trollface-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:21
Rasmus-mafioso wrote:
13 Jun 2019, 12:20
Jos Helsingissä on liian vaikeeta niin kannattaa muuttaa johonkin pienempään taajamaan jossa on palvelut lähellä ja saavutettavissa
Stadihan nämäkin palvelut maksaa kiitos valtiontasausten.

So? Jos Helsinki ei pysty järkkään kaupunkialueellaan kunnon joukkoliikennettä, mikä nyt ei ole mikään Amerikan temppu ja mikä on onnistunut suht hyvin parissa muussa isommassa kaupungissa, niin kannattaa edelleenkin muuttaa vittuun sieltä.

Meikäläinen pääsee tosta ikkunan alta Hervantaan tai Pirkkalaan tai vittu vaikka Teiskoon suit sait vaikka välissä on ratikkatyömaa. Ihmetyttää lukea näitä juttuja joissa kerrotaan miten Helsingissä julkisilla kestää tunnin verran kulkea matka joka yksityisautolla kulkee vartissa. Jos tää pitää paikkansa niin joku siellä on päin vittua vaikka rahaa olis kuinka, ja jos joku nyt väittää että ne on ne valtiontasaukset jotka aiheuttaa tän tilanteen ja estää pistämästä joukkoliikennettä kuntoon niin sanon että lollotiloo.

Vois ottaa Helsingiltä vähän enemmän rahaa pois, koska selvästi ne ei osaa käyttää sitä, ja tehdä niillä masseilla parempaa kaupunkia jonnekin muualle, esim. Tampereelle.
Tampere nyt ei tule ensimmäisenä mieleen pienenä loistaajamana. Kukin tyylillään.
Last edited by De Gröna on 13 Jun 2019, 13:14, edited 1 time in total.

User avatar
otsasuoni sykkii
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11392
Joined: 09 Feb 2018, 11:21
Location: mulkkulinnan ullakko

Re: Hallituskausi 2019-

#4646 Post by otsasuoni sykkii » 13 Jun 2019, 13:13

Jos siellä heslingissä on niin vaikea kulkea autolla tai julkisilla, niin kannattaisko ostaa moottorikelkka?
Voi kunpa olisin kivi

User avatar
De Gröna
Korostetun kalevalainen
Posts: 52869
Joined: 06 Apr 2015, 23:41
Location: Joensuu
Contact:

Re: Hallituskausi 2019-

#4647 Post by De Gröna » 13 Jun 2019, 13:14

arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 13:11
Puhdasta fasismia hesoihin! Arvon näin: Jos ruuhkamaksuilla sais kerättyä 50 miljuunaa vuodessa voittoa julkisten tukemiseen, niin tuommoinen n. 15% alennus hintoihin vois olla mahdollinen. Arpio perustuu siihen, että lipputulot on olleet n. 350 miljuunaa pari vuotta sitten.
Ei sen tartte olla käyttäjilleen halvempaa vaan toimivampaa.

User avatar
Trollface-mies
Piffin henkinen ylläpitäjä
Posts: 38078
Joined: 25 Sep 2012, 23:20
Location: Länsirannikko
Contact:

Re: Hallituskausi 2019-

#4648 Post by Trollface-mies » 13 Jun 2019, 13:16

Kamala Harri wrote:
13 Jun 2019, 13:12
Trollface-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:33
Kamala Harri wrote:
13 Jun 2019, 12:28
Trollface-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:21
Rasmus-mafioso wrote:
13 Jun 2019, 12:20
Jos Helsingissä on liian vaikeeta niin kannattaa muuttaa johonkin pienempään taajamaan jossa on palvelut lähellä ja saavutettavissa
Stadihan nämäkin palvelut maksaa kiitos valtiontasausten.

So? Jos Helsinki ei pysty järkkään kaupunkialueellaan kunnon joukkoliikennettä, mikä nyt ei ole mikään Amerikan temppu ja mikä on onnistunut suht hyvin parissa muussa isommassa kaupungissa, niin kannattaa edelleenkin muuttaa vittuun sieltä.

Meikäläinen pääsee tosta ikkunan alta Hervantaan tai Pirkkalaan tai vittu vaikka Teiskoon suit sait vaikka välissä on ratikkatyömaa. Ihmetyttää lukea näitä juttuja joissa kerrotaan miten Helsingissä julkisilla kestää tunnin verran kulkea matka joka yksityisautolla kulkee vartissa. Jos tää pitää paikkansa niin joku siellä on päin vittua vaikka rahaa olis kuinka, ja jos joku nyt väittää että ne on ne valtiontasaukset jotka aiheuttaa tän tilanteen ja estää pistämästä joukkoliikennettä kuntoon niin sanon että lollotiloo.

Vois ottaa Helsingiltä vähän enemmän rahaa pois, koska selvästi ne ei osaa käyttää sitä, ja tehdä niillä masseilla parempaa kaupunkia jonnekin muualle, esim. Tampereelle.
Tampere nyt ei tule ensimmäisenä mieleen pienenä loistaajamana. Kukin tyylillään.

Kaikki Helsingin ulkopuoliset alueet on pieniä loistaajamia jos niiltä kysyt.
Image
"Sen verta 100% täyttä vihaa, väkivaltaa, solvauksia, olkiukkoiluja ja huonoja käytöstapoja on kaverin ihan random postauksetkin täynnä." --Boromir

User avatar
Mahdollisimman yleistäi
2k
Posts: 2217
Joined: 27 Feb 2017, 00:59

Re: Hallituskausi 2019-

#4649 Post by Mahdollisimman yleistäi » 13 Jun 2019, 13:21

Kamala Harri wrote:
13 Jun 2019, 13:14
arvoisa rouvapuhe-mies wrote:
13 Jun 2019, 13:11
Puhdasta fasismia hesoihin! Arvon näin: Jos ruuhkamaksuilla sais kerättyä 50 miljuunaa vuodessa voittoa julkisten tukemiseen, niin tuommoinen n. 15% alennus hintoihin vois olla mahdollinen. Arpio perustuu siihen, että lipputulot on olleet n. 350 miljuunaa pari vuotta sitten.
Ei sen tartte olla käyttäjilleen halvempaa vaan toimivampaa.
No sekä että. Toimintaparannuksia sinne missä ruuhkamaksut eniten kirpaisee ja loput hintatukeen.

User avatar
I & I Spit On Their Graves
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 92009
Joined: 05 Mar 2004, 09:59

Re: Hallituskausi 2019-

#4650 Post by I & I Spit On Their Graves » 13 Jun 2019, 13:34

Kiinnostaisi kyllä tietää, minne on matka kun julkisilla menee 70 min ja autolla vartin. Silloin kun itse kuljin bussilla keskustasta poispäin, se oli Viikistä päin aika komea jono siinä vähän ennen Kumpulaa, ja tuskin kehätietkään sen paremmin vetää.

Edit: poikittaissuunta on oma lukunsa, mutta oliko nää ruuhkamaksut siis tarkoitus ulottaa myös Tapiolasta Kehää Malmille ajaviin?
Vitu Hanna wrote: Mikä hitto tää uus nikki on, luulin sua joksikin huumeidenkäyttäjäksi :x
Juutas wrote: Olisinpa minäkin kirkasotsainen punkkari

Post Reply