NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Post Reply
Message
Author
User avatar
Larissa von Cockström
Luxus dokaaja
Posts: 76125
Joined: 22 Sep 2014, 15:38
Location: punavihermäkikupla

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1291 Post by Larissa von Cockström » 19 Jun 2019, 15:42

Itseäni kyllä haittaa paperin kyselyt ollenkaan, sillä pidän henkkareita mukana jos ostan alkoholia, kunhan siihen ei liity mitään sekoilua että esim kumppani ei sais röökiä, jos mulla ei oo papereita mukana tms. Kerran Alkossa myyjä pyysi mua edeltäneen kaverin takas jostain syystä maksettujen ostoksien kans sen jälkeen, kun olin näyttänyt omat paperit ja kysy ollaanko samassa seurassa. En tajunnut tätäkään logiikka, mutta ok.
shitstorm wrote:larska perkeleen sika
Kattila päähän ja menoksi wrote:Kilariämmä crew 1% :salut:


Hienostelija kermaperse crew ?%
luxusglamour in the heart of the kontula

User avatar
Erikoistutkija Hauberi
ex-Demla nyk. psychonaut
Posts: 34607
Joined: 19 May 2010, 12:35
Location: On the hill, by the sea

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1292 Post by Erikoistutkija Hauberi » 19 Jun 2019, 16:04

itselläni on jäänyt yksi kalja ostamatta kun 40v bändikaverilla ei ollut papereita mukana. :lol:
ei siinä omien papereiden heiluttelu auta.
Protein - Water - Liquor

User avatar
Äŋ, verinokkaeläin 囧
riisinkeittoajankyselijä
Posts: 173640
Joined: 18 Jul 2012, 23:02
Location: ∞​

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1293 Post by Äŋ, verinokkaeläin 囧 » 19 Jun 2019, 17:00

Jesse Python wrote:
19 Jun 2019, 15:31
ilmainen ᠢᠮᠠᠭ᠎ᠠ wrote:
19 Jun 2019, 15:26
Jesse Python wrote:
19 Jun 2019, 15:11
Tietty voihan tän kääntää itselleen positiiviseksi ja olla vaan imarreltu kun myyjä olettaa nuoremmaksi kuin onkaan. Problem solved
no toihan tarkottaa sitä, että tarvii loukkaantua sillon kun ei kysytäkään. + muutenkin ihan turhaa joku iän hehkuttaminen mihinkään suuntaan
Tietty voihan sitä alkaa ajatella niin että on tässä maailmassa isompiakin ongelmia kun tää meikäläiseltä papereiden kysely, problem solved
voi niitä afrikan nälkäisiä lapsia
:angel3: Image Image Image
ᚱᛟᚷᛖ ᚺᚨᛁᛚᛊ
Image

User avatar
Damone
hiljainen poika
Posts: 82379
Joined: 21 Nov 2011, 00:10
Location: Malmin kovat kujat

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1294 Post by Damone » 19 Jun 2019, 17:05

Erikoistutkija Hauberi wrote:
19 Jun 2019, 16:04
itselläni on jäänyt yksi kalja ostamatta kun 40v bändikaverilla ei ollut papereita mukana. :lol:
ei siinä omien papereiden heiluttelu auta.
Ei ole mikään ongelma tämä. Topikissa kerrottiin ja upea toimintatapa kyseessä. :lol2hakkaus:
Image

Poistunut käyttäjä 0b7fe1
Poistunut käyttäjä
Posts: 175392
Joined: 20 May 2004, 15:38

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1295 Post by Poistunut käyttäjä 0b7fe1 » 19 Jun 2019, 17:21

Damone wrote:
19 Jun 2019, 17:05
Erikoistutkija Hauberi wrote:
19 Jun 2019, 16:04
itselläni on jäänyt yksi kalja ostamatta kun 40v bändikaverilla ei ollut papereita mukana. :lol:
ei siinä omien papereiden heiluttelu auta.
Ei ole mikään ongelma tämä. Topikissa kerrottiin ja upea toimintatapa kyseessä. :lol2hakkaus:
:lol2hakkaus:

User avatar
Erikoistutkija Hauberi
ex-Demla nyk. psychonaut
Posts: 34607
Joined: 19 May 2010, 12:35
Location: On the hill, by the sea

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1296 Post by Erikoistutkija Hauberi » 19 Jun 2019, 17:47

Nainen wrote:
19 Jun 2019, 17:21
Damone wrote:
19 Jun 2019, 17:05
Erikoistutkija Hauberi wrote:
19 Jun 2019, 16:04
itselläni on jäänyt yksi kalja ostamatta kun 40v bändikaverilla ei ollut papereita mukana. :lol:
ei siinä omien papereiden heiluttelu auta.
Ei ole mikään ongelma tämä. Topikissa kerrottiin ja upea toimintatapa kyseessä. :lol2hakkaus:
:lol2hakkaus:
on siinä meinaan pokkaa väittää että mä olen ostamassa yhtä olutta alaikäiselle jätkälle joka on rystysistä niskaan täynnä tatskaa ja varustettu metrisellä parralla. :P
Protein - Water - Liquor

User avatar
Larissa von Cockström
Luxus dokaaja
Posts: 76125
Joined: 22 Sep 2014, 15:38
Location: punavihermäkikupla

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1297 Post by Larissa von Cockström » 19 Jun 2019, 17:51

Erikoistutkija Hauberi wrote:
19 Jun 2019, 17:47
Nainen wrote:
19 Jun 2019, 17:21
Damone wrote:
19 Jun 2019, 17:05
Erikoistutkija Hauberi wrote:
19 Jun 2019, 16:04
itselläni on jäänyt yksi kalja ostamatta kun 40v bändikaverilla ei ollut papereita mukana. :lol:
ei siinä omien papereiden heiluttelu auta.
Ei ole mikään ongelma tämä. Topikissa kerrottiin ja upea toimintatapa kyseessä. :lol2hakkaus:
:lol2hakkaus:
on siinä meinaan pokkaa väittää että mä olen ostamassa yhtä olutta alaikäiselle jätkälle joka on rystysistä niskaan täynnä tatskaa ja varustettu metrisellä parralla. :P
Just tää on malliesimerkki siitä mikä mua tässä hommassa vituttaa ja kaikki tommoset omat paskasäännöt, että olet todistetusti alaikäiselle hakija, kunnes toisin todistetaan.
shitstorm wrote:larska perkeleen sika
Kattila päähän ja menoksi wrote:Kilariämmä crew 1% :salut:


Hienostelija kermaperse crew ?%
luxusglamour in the heart of the kontula

User avatar
Pasi Fist
Resident Anarchist
Posts: 178796
Joined: 30 Mar 2006, 22:45
Location: Bänlandia

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1298 Post by Pasi Fist » 19 Jun 2019, 18:38

38911 BASIC BYTES FREE wrote:
19 Jun 2019, 15:09
Itsehän oon tosta "kysy paperit, jos näyttää alle 30-vuotiaalta" -jutusta sitä mieltä että okei, voi sen noinkin tehdä. Mutta kyllä tossa vois nyt kuitenkin pitää sen verran järkeä mukana, että toi ohje olisi lähinnä "arvaa asiakkaan ikä, ja jos arvauksesi on alle 30, niin kysy paperit" kun tuntuu että käytännön tulkinta tosta ohjeesta on, että "kysy paperit, jos mielestäsi olisi missään olosuhteissa mahdollista, että asiakas olisi alle 30". Ja just tää jälkimmäinen tulkinta johtaa älyttömyyksiin.
30-vuotias on saanut ostaa 12 vuotta alkoholia elämänsä aikana jo.

Ja sun mielestä ei ole älyttömyyttä kun tyypeiltä jotka on toista vuosikymmentä saanut laillisesti alkoholia ostaa heiltä evätään ostokset koska kaupoissa kysytään passia useammin kuin lentokentällä.
T H E B I G G E S T E N E M Y O F F R E E D O M I S A S A T I S F I E D S L A V E

User avatar
Taito Muhkunen
NNUGB BNIBU
Posts: 74091
Joined: 28 Mar 2008, 15:19
Location: Teputtaa

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1299 Post by Taito Muhkunen » 19 Jun 2019, 20:04

Kassahenkilö laverteli kaupassa, että nyt on käsketty tsekkaamaan tiukemmin pahvit - kolmas kerta ehkä viikon sisään :?

Kansanterveydellinen vaikutus?
:dog: Cat inside

User avatar
38911 BASIC BYTES FREE
READY.
Posts: 17812
Joined: 13 Nov 2017, 15:46
Location: web developing country

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1300 Post by 38911 BASIC BYTES FREE » 19 Jun 2019, 20:17

Pasi Fist wrote:
19 Jun 2019, 18:38
38911 BASIC BYTES FREE wrote:
19 Jun 2019, 15:09
Itsehän oon tosta "kysy paperit, jos näyttää alle 30-vuotiaalta" -jutusta sitä mieltä että okei, voi sen noinkin tehdä. Mutta kyllä tossa vois nyt kuitenkin pitää sen verran järkeä mukana, että toi ohje olisi lähinnä "arvaa asiakkaan ikä, ja jos arvauksesi on alle 30, niin kysy paperit" kun tuntuu että käytännön tulkinta tosta ohjeesta on, että "kysy paperit, jos mielestäsi olisi missään olosuhteissa mahdollista, että asiakas olisi alle 30". Ja just tää jälkimmäinen tulkinta johtaa älyttömyyksiin.
30-vuotias on saanut ostaa 12 vuotta alkoholia elämänsä aikana jo.

Ja sun mielestä ei ole älyttömyyttä kun tyypeiltä jotka on toista vuosikymmentä saanut laillisesti alkoholia ostaa heiltä evätään ostokset koska kaupoissa kysytään passia useammin kuin lentokentällä.
No siis älyttömyysasteikolla toi on aika laimea älyttömyys vielä. Toi papereidenkyselyarvioikäraja oli muuten 23 vuotta ennen kuin se nostettiin 30 vuoteen, ja sitä ennen ei tainnu olla mitään tommosta yleispätevää ohjetta vaan pelkästään "nuoren henkilön" on pyydettäessä todistettava ikänsä plaaplaa.

Se sit on taas eri asia, että mun mielestä tohon iän todistamiseen pitäis kelvata mikä tahansa jonkun yleisesti tunnetun tahon myöntämä lanketti, jossa lukee syntymäaika (äkkiä vilkaisemalla mun lompakosta löytyi ajokortin lisäksi 2 tämmöstä, Kela-kortti ja matkavakuutuskortti), eikä kuuluis vaatia mitään virallista valokuvallista hlötodistusta ellei nyt ihan aidosti epäile että nyt ollaan isoveljen kortilla liikenteessä.
Image


Image

skenen säännöt
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11087
Joined: 01 Apr 2008, 22:20

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1301 Post by skenen säännöt » 19 Jun 2019, 23:32

Vielä ihmettelen, että mitä hyötyä tästä PTY:n missiosta on? Nuorisolaiset eivät osaa dokata kuten aiemmat sukupolvet. Mikä haihurrikaani siitä seuraa, jos joku yksittäinen alle 18-vuotias onnistuu itse ostamaan keppanansa? Käytännössä jokainen esim 16-vuotias saa joka tapauksessa brenkkunsa hankittua. Mikä kauppa on ikinä menettänyt myyntilupaansa, varsinkin lain mukaisesti toimiva kauppa, siis kertauksen vuoksi suoraan laista: "Alkoholijuomaa ei saa myydä eikä muutoin luovuttaa: 1) alle 18-vuotiaalle....vaadittaessa todistamaan ikänsä.

Laissa ei horista mitään mistään arvioinnin vaikeudesta. Lain mukaan paperit pitää kysyä, jos myyjä epäilee ostajan olevan alle 18-vuotias. Jos 17-vuotias näyttää vanhemmalta, niin se on ihan OK. Ja varsinkin tämä koko seurueen papereiden kysyminen, sille ei ole mitään lakiperustetta, se ei siis ole edes laillista.

Tässä suhtaudutaan täysin välinpitämättömästi kaikkein arvokkaimpaan, siis henkilöön itseensä. Ei henkilötietoja, siis jopa täysin henkilökohtaista henkilötunnusta pitäisi joutua paljastamaan jollekin myyjälle, mitä lie vekseleitä heillä saattaa olla printattuna nimeä ja henkilötunnusta vaille. Vähittäismyynti-ikäraja 18 määrittää oikeutta poiketa yksityisyydensuojasta, ei todellakaan mikään pty:n kännissä keksimä 30 v.

User avatar
pelkkä tikku
mensan prospect jäsen
Posts: 68135
Joined: 21 May 2019, 10:29

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1302 Post by pelkkä tikku » 30 Jul 2019, 18:18

Tänään kysyttiin henkkareita kassalla, henkkarit kotona, mutta kaljat myytiin silti :lol:

kohta alkavat aikamoiset setit
Kauheeta kattoo.
Posts: 119458
Joined: 03 May 2016, 16:03
Location: OnlyBrutal-yhteisö

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1303 Post by kohta alkavat aikamoiset setit » 30 Jul 2019, 18:23

Noissa voi soveltaa tietty maalaisjärjellä, jos ei joku oman elämänsä grande jefe sitä näe (esihenkilö), mitään seuraamuksia ei myöskään tule.
Image

Image

User avatar
krigg ihan vitun oikeesti
en kärsi aspergerista
Posts: 69097
Joined: 15 Oct 2012, 10:48
Location: ༼つ ◕_◕ ༽つ AMENO ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1304 Post by krigg ihan vitun oikeesti » 30 Jul 2019, 18:33

Kuluvan kesän aikana kysytty kolme kertaa pahvit :soth:
Image

User avatar
mystinen lyllertäjä
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18683
Joined: 19 Oct 2009, 23:14
Location: 33500

Re: NUorekkaat kolmekymppiset huomio!!

#1305 Post by mystinen lyllertäjä » 30 Jul 2019, 18:38

Multa jäi tässä kesällä kerran kaljat ostamatta, kun henkilökortti oli mennyt 2 päivää (!!!) aiemmin vanhaks. :P Onneks omistan passinkin (itse asiassa kaksikin heh kyllä passeja pitää olla), koska ei todellakaan ois varaa hankkia uutta henkilökorttia. Ton keissin jälkeen oon vaan alkanut pitää passii messissä, mut onhan se vähän perseestä kanniskella mukana. Ei oo kyllä ton yhden yli-innokkaan stevarin lisäks kukaan muu ees huomauttanut mitään vanhaks menneistä lapuista.

Post Reply