Ilman lupaa sallittaviin muutoksiin kuuluisi ehdotuksen mukaan jatkossa kaikkien ajoneuvojen osalta seuraavat muutokset:
1) Pysäköintitunnuksen kiinnittäminen auton tuulilasin sisäpuolelle oikeaan reunaan, jos tunnus ei haittaa näkyvyyttä autosta ulos, eikä vaikuta auton turvajärjestelmien toimintaan.
2) Heijastusnäytön (ns. HUD-näyttö) asentaminen.
3) Renkaan leveyden muuttaminen enintään 40 millimetrillä tai 20 prosentilla valmistajan suurimmasta ilmoittamasta rengasleveydestä, suuremman arvoista ollessa määräävä.
4) Vannekoon muuttaminen enintään 26 millimetrillä.
5) Vaihteiston muuttaminen tai vaihtaminen.
6) Voimansiirron välityssuhteen muuttaminen.
7) Ajoneuvon väritiedon muuttuminen, joka voidaan kirjata rekisteriin määräaikaiskatsastuksen yhteydessä.
Pakoputken halkaisijan ja pituuden muuttaminen. Ajoneuvon on muutoksen jälkeen täytettävä ulkomelua koskevat käytönaikaisen mittauksen vaatimukset.
9) Rengaspaineen valvontajärjestelmään (TPMS: Tire Pressure Monitoring System) saa tehdä muutoksia tai järjestelmän saa kytkeä pois käytöstä tai takaisin käyttöön.
Uusissa määräyksissä otetaan erityisesti huomioon ennen tammikuuta 1998 käyttöön otetut ajoneuvot, joihin aiotaan sallia ilman erillistä lupaa seuraavat asiat:
1) Muun kuin ahtimella varustetun moottorin pakosarjan tai pakosarjojen muuttaminen ja vaihtaminen.
2) Kaasuttimen muuttaminen ja vaihtaminen sekä kaasuttimien lukumäärän muuttaminen.
3) Sytytyslaitteiston muuttaminen.
4) Muun kuin ahtimella varustetun moottorin puristussuhteen muuttaminen.
5) Muun kuin ahtimella varustetun moottorin nokka-akselin muuttaminen ja vaihtaminen.
6) Muun kuin ahtimella varustetun moottorin venttiilien ja kanavien muuttaminen.
7) Muun kuin ahtimella varustetun moottorin ohjelmistomuutos; pois lukien ajoneuvon muuttamisessa pääosin etanolista koostuvasta polttoaineesta käytettyä ohjelmistomuutosta.
Imusarjan muuttaminen ja vaihtaminen.
9) Kaasuttimen tai kaasuttimien korvaaminen polttoaineen suihkutuslaitteistolla ja polttoaineen suihkutuslaitteiston muuttaminen.
10) Pakoputkiston muuttaminen ja vaihtaminen.
11) Jousien ja jousituksen komponenttien vaihtaminen kyseiseen ajoneuvomalliin tarkoitettuihin osiin, jotka eivät rajoita joustovaraa; pois lukien muutamat erikseen rajatut muutokset.
Autokysymyksiä ja keskustelua
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
- DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32733
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Trafi vissiin meinaa lopettaa muutamien sellaisten asioiden valvomisen, joita ei ole tähänkään asti voinut valvoa:
- Sd.Kfz. 302
- joku kiva
- Posts: 172373
- Joined: 22 Dec 2006, 16:16
- Location: esopoo
- Contact:
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
suurimman osan yllämainituista olen tekemässä 'rojektiin ja ainoot asiat mistä ois tähän mennessä joutunu muutoskatsastamaan ois ollu vaihteiston vaihto automaatista manuaaliin ja ehkä värin vaihto,
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Vaimo lähössä kohta ottamaan skodalle hylsyn. Ei kerennyt skoda pajalla käymään ja oon kohta vuoden jakanut postia sillä.
maton alla on vielä tilaa
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Mmm... imusarja.
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Ja vitut. Ei huomautettavaa.YDIN POMMI ÄIJÄ wrote: ↑10 Sep 2019, 12:37Vaimo lähössä kohta ottamaan skodalle hylsyn. Ei kerennyt skoda pajalla käymään ja oon kohta vuoden jakanut postia sillä.
maton alla on vielä tilaa
- Dame Cressida Dick
- King of PIF
- Posts: 15549
- Joined: 19 Mar 2013, 14:02
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tommonen siisti STW Caprice alkaa olla kananhammasta harvinaisempi ilmestys. Tunnen yhden tyypin joka teki itelleen (Buickin tosin) koko kiesin ihan alusta. Pois rungolta ja kaikki mahdollinen uutta. Upee rojekti.
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote: ↑29 Jun 2023, 20:15historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Kaverin kaveri teki kans tommosen ihan saatanan hienoks. En nyt muista mitä vittua, sen sit piti ehkä paeta Ruotsiin tms. shits ni tää kaveri osti sen jollain parilla tonnilla.joku argumentaatiovirhe wrote: ↑10 Sep 2019, 16:11Tommonen siisti STW Caprice alkaa olla kananhammasta harvinaisempi ilmestys. Tunnen yhden tyypin joka teki itelleen (Buickin tosin) koko kiesin ihan alusta. Pois rungolta ja kaikki mahdollinen uutta. Upee rojekti.
Ei sentään mikään täydellinen entisöinti. 307 ja sen hyvä laatikko lensi helvettiin koska vittu össönsöö ja tilalle uusi 305 kaasuttimella ja th350 ilman lukkoturbiinia. Jotkut ei kyl tajua asioista yhtikäs mitään.
- Sd.Kfz. 302
- joku kiva
- Posts: 172373
- Joined: 22 Dec 2006, 16:16
- Location: esopoo
- Contact:
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Mikä helvetin idea tossa ny oli, kai ny 200 jonku 305 perässä kestää iha hyvin ja adapteriaki saanu jo ikuisuuden kaupasta,
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
200 iham paska
T:linttaraggarit
T:linttaraggarit
- Sd.Kfz. 302
- joku kiva
- Posts: 172373
- Joined: 22 Dec 2006, 16:16
- Location: esopoo
- Contact:
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Jos se oli essom paarin netistä tarkastanu ja mieltä niin ihan sama
- Naamapuinen
- prikaattin kenraali
- Posts: 134320
- Joined: 10 Sep 2009, 16:42
- Location: bar perkeleen kaltainen poser luola
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
joo, kiitosSd.Kfz. 302 wrote: ↑05 Sep 2019, 09:34on siinä kanssa naamikset,Naamapää wrote: ↑05 Sep 2019, 08:28Jotenki muistelisin että startin solenoidi vikaantuessaan aiheuttais juuri tuota startin nakutusta Vanhemmissa kieseissä se on oma osansa eikä oo pakko vaihtaa koko starttia, joskin joku uusi kiinalainen startti ei varmaan maksa omaisuuksia.Naamapuinen wrote: ↑05 Sep 2019, 07:26volvossa käynnistymisvaikeuksia. startti nakuttaa mutta kone ei starttaa. voiko olla tulpissa vika vaiko joku muu? käynti on tasaista sitten kun päästään liikkeelle.
Viisaammat korjaa jos muistelen omiani.
ensin katotaan onko sähköä tarpeeksi ja sitte annetaan väkivaltaa startin kylkeen ja perään jos se jumitus helpottaisi ja sit ostetaan uus akku ja kiinalainen startti ja mahdollisesti startin kaapelia, kun piuha on ihan mätä sisältä kuitenkin,
- Dame Cressida Dick
- King of PIF
- Posts: 15549
- Joined: 19 Mar 2013, 14:02
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
200 on pienempi ku 350 tai jotain. Toi jenkkiharrastushan perustuu nimenomaan perinteisiin ja tapoihin, ei järjenkäyttöön tai fysiikan lakeihin.Sd.Kfz. 302 wrote: ↑10 Sep 2019, 20:30Mikä helvetin idea tossa ny oli, kai ny 200 jonku 305 perässä kestää iha hyvin ja adapteriaki saanu jo ikuisuuden kaupasta,
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote: ↑29 Jun 2023, 20:15historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa
-
- Posts: 128
- Joined: 01 Aug 2016, 21:36
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Kyllä näin on, kuten kaverin Cutlassin vaihdelaatikko todistaa kestettyään useita vuosia alla nähdyn kaltaista käyttöä.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
laitoin aamulla ostohousut jalkaan ja nyt oon sitten kotimatkalla tämmösen kanssa.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
hieno on!
Mahtoi olla hinnoissaan tuollaisessa kunnossa?
Mahtoi olla hinnoissaan tuollaisessa kunnossa?