N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

Mahdollisimman yleistä -foorumin keventämiseksi kotimaan äärioikeistoa ja muuta sekopäistä sakkia seurataan sen lisäksi myös tällä foorumilla.

Moderator: Balam-Acab

Post Reply
Message
Author
User avatar
Sosiaalisesti äärimmäisen hapokas
6k
Posts: 6080
Joined: 27 May 2016, 19:42

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#691 Post by Sosiaalisesti äärimmäisen hapokas » 16 Jan 2020, 04:46

Doctor Muñiz wrote:
15 Jan 2020, 23:56
No, voi tossa vapauden korostamisessa halutessaan nähdä Sartrea.
Uskon 100%, että jartsa on hakenut tässä nimenomaa Sartrea. :lol:
Dame Cressida Dick wrote:
22 Jul 2023, 21:20
Paskaa. Koko paska pelkkää paskaa. Ei edes kusta vaan paskaa.

User avatar
Doctor Muñiz
Anarkopasifistinen ankeuttaja
Posts: 24716
Joined: 07 Mar 2015, 06:03
Location: Helvetin 8. piirin 6. kuilu

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#692 Post by Doctor Muñiz » 16 Jan 2020, 12:11

Näyttää vastustavan Sartren näkemyksiä etiikasta, mutta tarkoitin tuota, että ihmisen "olemus" on vapaus. Sartre oli muuten pinnalla Suomessa kasarilla kiitos Esa Saarisen.
What you need, my son...
Is a holiday in Cambodia

Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#693 Post by Sasse netä » 19 Jan 2020, 17:54

Voisi kaikki vaan pitää suvun rahoja veroparatiisissa niin ois varaa käydä omilla rahoilla polvileikkauksessa.

https://yle.fi/uutiset/3-11128131
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

User avatar
Jesse Python
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 206870
Joined: 11 Nov 2011, 07:43

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#694 Post by Jesse Python » 19 Jan 2020, 18:05

top 4 hevibändit wrote:
19 Jan 2020, 17:54
Voisi kaikki vaan pitää suvun rahoja veroparatiisissa niin ois varaa käydä omilla rahoilla polvileikkauksessa.

https://yle.fi/uutiset/3-11128131
Mä oon käsityksessä että Jartsa on jotain köyhempää sukuhaaraa

ekse^3
Posts: 29
Joined: 05 Mar 2020, 12:29

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#695 Post by ekse^3 » 06 Mar 2020, 15:32

Ai saatana, oishan se pitänyt tietää että myös tästä yli-ihmisestä on jo ketju.

No linkataan tännekin tiivistys uusimmasta kirjasta, niin ei kenenkään tarvi ostaa.

https://spektaakkeliyhteiskunta.com/202 ... erihmista/

Sakiaa on, ylen sakiaa. Mutta hyötypuolellekin tulee raksi: Jari nimittäin tulee nätisti perustelleeksi, miksi on ihan oikein syödä rikkaat. Jos vaan olet arvokkaampi ihminen kuin Jari tai miljonääri, niin ei ole vääryys jos syöt Jarin tai miljonäärin. Ja kuka päättää oletko arvokkaampi? No tietysti sinä itse.
”luonto johon eettinen tietoisuus, on selkeästi arvokkaampaa kuin luonto jossa tätä tietoisuutta ei ole. Siksi minä ihminen syön eläimiä enkä pidä sitä vääryytenä”
Paras puoli tuossa kirjassa taitaa olla se, että jokainen sen lukenut voi ihan perustellusti ajatella, että jos tämmöistä julkaistaan niin jokaisella on kyllä mahdollisuus tulla kirjailijaksi.

User avatar
Boromir
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11444
Joined: 24 Mar 2007, 17:07
Location: 00500

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#696 Post by Boromir » 26 Mar 2020, 12:10

Tätä ei tainnut olla vielä täällä? Jauhot pöllyää, kun Anna Kontula nuijii Jarzan maanrakoon Sari Valton radio-ohjelmassa ylellä :lol: =D> [-o<

https://areena.yle.fi/1-4651569

En kyl Jarina tän jälkeen kehtais raapustella yhtään mitään minnekään, saatika näyttää naamaani julkisilla paikoilla :P

User avatar
Raide-Jokeri
Posts: 179
Joined: 23 Mar 2020, 14:02

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#697 Post by Raide-Jokeri » 26 Mar 2020, 13:11

Boromir wrote:
26 Mar 2020, 12:10
Tätä ei tainnut olla vielä täällä? Jauhot pöllyää, kun Anna Kontula nuijii Jarzan maanrakoon Sari Valton radio-ohjelmassa ylellä :lol: =D> [-o<

https://areena.yle.fi/1-4651569

En kyl Jarina tän jälkeen kehtais raapustella yhtään mitään minnekään, saatika näyttää naamaani julkisilla paikoilla :P
Tätä juuri etätöiden lomassa kuuntelen, Kontula aivan boss
Image

User avatar
Rage Kandelin
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 68978
Joined: 17 Jan 2005, 14:12
Location: Nokotzone
Contact:

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#698 Post by Rage Kandelin » 26 Mar 2020, 13:25

Boromir wrote:
26 Mar 2020, 12:10
Tätä ei tainnut olla vielä täällä? Jauhot pöllyää, kun Anna Kontula nuijii Jarzan maanrakoon Sari Valton radio-ohjelmassa ylellä :lol: =D> [-o<

https://areena.yle.fi/1-4651569

En kyl Jarina tän jälkeen kehtais raapustella yhtään mitään minnekään, saatika näyttää naamaani julkisilla paikoilla :P
Jauhot pölisee.

"Olen keskustellut taksikuskien kanssa" Oikeesti vittu.
Image

Kyllä kaikki suomalaiset tarttee autobonusta

User avatar
Jesse Python
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 206870
Joined: 11 Nov 2011, 07:43

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#699 Post by Jesse Python » 26 Mar 2020, 14:12

Jesse Python wrote:
05 Feb 2019, 11:41
Tossa toi proggis heti tuoreeltaan. Tulee myös illalla radiosta uusintana klo 22 uutisten jälkeen Ylen Ykköseltä.
https://areena.yle.fi/1-4651569
Kröhöm ja :elmuri: vuosi sitten postasin.

User avatar
otsasuoni sykkii
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11395
Joined: 09 Feb 2018, 11:21
Location: mulkkulinnan ullakko

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#700 Post by otsasuoni sykkii » 26 Mar 2020, 14:58

Ehrnroothin kolumni ei kelvannut Ylelle, joten turautus Verkkouutisiin ja uhriutuminen.
https://www.verkkouutiset.fi/tama-on-ko ... /#d825d491

Kirjoittajan mukaan verkon julkisuudesta puuttuu laki ja järjestys.

Jari Ehrnrooth: Tämä on koronaakin kovempi uhka

JARI EHRNROOTH | 25.03.2020 | 16:20- päivitetty 25.03.2020 | 16:27
Kirjoittajan mukaan vain julkisen sanan uudistus voi pelastaa liberaalin demokratian.

Jatkuva varuillaan olo kuluttaa hermoja.

Kun neljä vuotta sitten ryhdyin mielipidevaikuttajaksi ja kolumnistiksi, en arvannut, mitä oli tulossa. Kirjoissani olin arvostellut sekä hyvinvointivaltion ideologista perustaa että liberalismin jumittumista oletukseen luodusta ihmisyydestä ja annetusta vapaudesta. Ajattelin että minulla on sanottavaa yhteiskunnallisen kehityksen suunnasta. En aavistanut, että yksilön vastuuta korostavien filosofisten ja poliittisten ajatusteni laajalevikkisen julkaisemisen vuoksi terveyttäni ja henkeäni uhattaisiin niin että päätyisin vaihtamaan osoitetta, hakemaan turvakiellon ja salaamaan työhuoneeni sijainnin.

Henkilööni on kohdistunut mustamaalausta ja väkivallalla uhkaamista monesta eri suunnasta. Kun olen arvostellut hyvinvointivaltiota, olen ollut sosialisteille ”fasisti” ja ”kuulapäinen rodunjalostaja”, ja kun olen arvostellut kristillistä antisemitismiä, olen ollut kansallissosialisteille ”liberalismin läpikyllästämä” ja ”kuivakka filosemiitti”. Sähköpostitse ja sosiaalisen median alustoilla niin laitavasemmisto kuin äärioikeistokin ovat langettaneet minulle kuolemantuomioita ja esittäneet alatyylisiä haavoittamis- ja eliminointifantasioita.

Myös äärivihreät ovat vihjailleet, että minut pitäisi vaientaa, koska olen arvostellut luonnon pyhittämistä.
Viimeksi kun kirjoitin ihmisarvokäsitteen huojuvista perusteista, minut uhattiin hoidella juoksulenkilläni keskuspuistossa.

Sananvapautta uhkaava virus
Loukkausten ja uhkausten levittämisestä on tullut sananvapautta uhkaava virus tällä vuosituhannella. Ihmisten pahuus ei ole moninkertaistunut, mutta verkon julkisuudesta puuttuu laki ja järjestys. On luotu digitaalinen villi länsi, jossa röyhkeimmät räyhäävät ja hulluin hallitsee eikä sheriffiä näy missään.

Tämä uusi yhteiskunnallinen julkisuus tekee mahdolliseksi leimaamisen, valheellisen tiedon levittämisen, trollauksen, väärät siteeraukset, halventavan nimittelyn ja väkivallalla uhkaamisen ilman ennakkokontrollia ja vastuuseen joutumisen pelkoa.

Vaalien alla yhteisöpalveluiden syötteisiin voidaan algoritmien avulla tuottaa henkilökohtaisesti räätälöityä disinformaatiota ja propagandaa ilman minkäänlaista pelkoa poliisin tai oikeuslaitoksen väliintulosta.

Olen varma, että liberaali demokratia ei kaadu koronavirukseen, mutta pidän mahdollisena, että liian heikko julkaisijan vastuu sosiaalisen median kanavissa kääntää kansanvallan nurin. Pahimmassa tapauksessa korkein valta yhä uudestaan päätyy mitään ja ketään kunnioittamattomiin käsiin.

Vapaan kansanvallan pelastamiseksi takaisin sivistyksen voimille me tarvitsemme nyt julkisen sanan uudistuksen, JUSUn, joka turvaa vapaan yksilön oikeudet, hyvän julkaisutavan ja totuudenmukaisen tiedonvälityksen myös internetin julkaisualustoilla.

Pääsääntönä voidaan pitää, että julkaisijan ja sisällön tuottajan henkilökohtainen vastuu on aina sosiaalisessa mediassakin käyttöön saadun sanan vapauden tasolla. Lisäksi oikeusvaltion ja sananvapautta valvovien instituutioiden tulisi kyetä ennakolta turvaamaan loukkauksista ja uhkauksista vapaa mielipiteiden ilmaisu kaikille. Perustuslaillisten oikeuksien valvomista ei voida verkossakaan jättää yksin heille joita vastaan rikotaan.

Tilaisuuden tullen olen puhunut asiasta ministereille, puhemiehille ja muille merkittäville poliitikoille. He tunnistavat ilmiön ja siihen liittyvät vaarat, mutta ovat kummallisen avuttomia. Tämä on niin uusi asia, he sanovat. Emme voi ennalta puuttua siihen mitä ihmiset tekevät netissä. Miten sitä edes voisi kontrolloida?

Maalittamiseni tehosi Yleen
Tutkitaanpa asiaa oman tapaukseni osalta. .
Netistä on helppo löytää ketju, jossa laitavasemmiston aktivistit ensin tekevät minusta fasistin ja sitten kannustavat poliittiseen väkivaltaan tätä viholliskuvaa kohtaan
Muutama viikko sitten Yleisradio julkaisi uutisen Vasemmistoliiton aluejohtaja Misha Dellingeristä. Syksyllä 2016 hänen käyttämällään twitter-tilillä oli väitetty, että minä olen klassinen fasisti ja myöhemmin todettu, että fasistit tulee tappaa. Vastaavalla tavalla muotoiltuja suoraan minulle osoitettuja tappouhkauksia olen saanut sähköpostiini.

Tämä fasistiksi syyttely on kummallista, koska asiantuntijoiden mukaan kirjani ja kirjoitukseni hyvin selvästi kuuluvat klassista liberalismia uudistavaan, velvollisuusetiikkaa ja yksilön vastuuta korostavaan traditioon. Tähän tulkintaan on päätynyt esimerkiksi Ylioppilastutkintolautakunta antaessaan syksyn 2019 filosofian kokeen mallivastauksen siitä, miten tulisi tulkita kolumnini, joka käsitteli vanhoillisen hyvinvointivaltion loppua.

Fasistiksi nimittely onkin vasemmistolainen leimakirves, jonka heiluttelun minun kohdallani aloitti Kansan Uutisiin kirjoittava Pontus Purokuru kahdessa peräkkäisessä kolumnissaan elokuussa 2016. Hänen mielestään laitan päähäni koppalakin ja olen protofasisti. Lisäksi hän on nostanut tekstiinsä lukijan kommentin, jossa sanotaan että ehdotuksistani puuttuu vain ”heikoimman aineksen kaasuttaminen”. Kaikki tämä siitä huolimatta, että kirjoissani ja kirjoituksissani toistuvasti tuomitsen fasismin, kansallissosialismin ja kommunismin 1900-luvun kammottavina kollektivistisina virheinä.

Moni muukin vasemmistobloggaaja on luonut minusta viholliskuvaa ja poliittisen väkivaltafantasian kohdetta. Ensin he antavat valheellisen kuvan kirjoitusteni sisällöstä ihmisvihamielisenä fasismina ja sitten kommenttiketjussa nimimerkit päästävät valloilleen henkilööni kohdistuvan halventamisen ja liiskaamisen kuvitelmat. Tällä tavalla toimii esimerkiksi Apu-lehden sivuilla kirjoittava uuninpankopoika Saku Timonen. Toistuvasti hän piirtää minusta pilakuvan kauheana köyhien sortajana ja sitten keskusteluketjussa nimimerkit purkavat paineitaan kutsumalla minua ”nilviäiseksi” ja ”alkueläimeksi”.

Vasemmistolaisen leimaamisen, halventamisen, uhkailun ja kuolemantuomioiden jakamisen tarkoituksena on vaientaa minut. Vasemmistoliiton kansanedustaja Anna Kontula puki tämän sanoiksi suorassa radiolähetyksessä arvioimalla kolumnejani ala-arvoisiksi ja vaatimalla Yleisradiota lopettamaan niiden julkaisemisen.

Hämmästyttävää kyllä, hänen vaatimuksiaan on Yleisradion kolumnituotannossa kuultu. Esimerkiksi käsillä olevaa tekstiäni ei tuottaja halunnut julkaista edes siinä muodossa, jonka sisältöpäällikkö olisi hyväksynyt. Näin toteutui uhkakuva verkossa ja ulkoparlamentaarisesti operoivien vasemmistoaktivistien vaikutuksesta parlamentaarisesti ylläpidettyyn laatumediaan. Vaientamiseni onnistui ja he taputtivat karvaisia käsiään.


Ehdotukseni uudistukseksi
Mitä siis tulisi tehdä sivistyksen arvojen turvaamiseksi julkisessa sanassa? Tärkeintä olisi aloittaa verkkojulkisuuden vastuullisuudesta. Nostaisin JUSUn asialistalle ainakin neljä kohtaa.

1. Blogisteja, julkaisualustoja ja keskustelua ylläpitäviä yhteisöpalveluita on alettava kohdella julkaisijoina, jotka ovat oikeudellisessa vastuussa kaikesta materiaalista, joka heidän sivuillaan julkaistaan.

2. Julkaisemisessa on käytettävä varmennettua henkilöllisyyttä. Nimimerkkien käyttö tulee sallia vain poikkeustapauksissa. Tämän säännön tulee koskea kaikkea julkiseksi katsottavaa toimintaa, myös artikkeleiden jäljessä julkaistavia keskusteluketjuja.

3. Perustetaan Julkisen sanan valvoja, jonka tehtäviin kuuluu hyvän julkaisutavan valvonta ja edistäminen verkossa.

4. Luodaan julkisen vallan tuella verkkoon kaikille kansalaisille avoin yhteiskunnallisen keskustelun alusta, jossa mallikelpoisen moderoinnin avulla turvataan asiallinen, leimaamisesta ja uhkailusta vapaa vuorovaikutus.

Pelkästään nämä neljä julkisen sanan uudistusta parantaisivat yhteiskunnallisen keskustelun laatua kaikilla julkaisualustoilla. Mukaan tulisi lisää sivistyneitä ja maltillisia kansalaisia, jotka nyt haluavat pysyä kaukana verkon villissä lännessä jatkuvasta taistelusta barbaarista möykkää ja uhkauksia vastaan.
Hahaha vittu, haistappa Jari paska.

Jos Kontula sai yhden radio-ohjelman jauhotuksillaan Ehrnroothin vittuun kolumnoimasta YLE:lle niin :salut: ja ehkäpä olit sitten Jari, joka nimeäsi googlaat, vaan niin paska kolumnisti. Onko käynyt mielessä tällanen vaihtoehto?
Voi kunpa olisin kivi

User avatar
hellästi takaluukkuun pantu koira
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21989
Joined: 02 Nov 2014, 19:02
Location: takaluukku

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#701 Post by hellästi takaluukkuun pantu koira » 26 Mar 2020, 15:03

jari ehrnrooth, ime persettä
Image

JuissiEV
Posts: 75
Joined: 18 Feb 2012, 09:18

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#702 Post by JuissiEV » 26 Mar 2020, 15:47

Harmi ettei töräyttelijä kerro millaisin keinoin äärioikeisto on häntä maalittanut ja uhkaillut. Olisi mielenkiintoista lukea, onko sekin päätelmä yhtä löysästi virkattu, vai löytyisikö ihan villojakin. Voi tosin olla, että JE töräyttelee tossa yleisellä tasolla muutoin, mutta antaa kuvan että syy on 'äärivasemmistovihreissä' - tai jotain. Hieman epäloogista törinää, taas.
Hauskaa että piditte siitä

User avatar
Trollface-mies
Piffin henkinen ylläpitäjä
Posts: 38111
Joined: 25 Sep 2012, 23:20
Location: Länsirannikko
Contact:

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#703 Post by Trollface-mies » 26 Mar 2020, 19:16

Hemmetti sentään sitä Yleä joka ei julkaise Jari Ehrnroothin massiivisia marttyyrikolumneja kovimman kulkutautiuhan aikana.
Image
"Sen verta 100% täyttä vihaa, väkivaltaa, solvauksia, olkiukkoiluja ja huonoja käytöstapoja on kaverin ihan random postauksetkin täynnä." --Boromir

User avatar
hyvin pienikokoinen Korhonen
Posts: 372
Joined: 02 Mar 2020, 17:31
Location: Superneuvostoliitto

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#704 Post by hyvin pienikokoinen Korhonen » 26 Mar 2020, 20:38

savon teknomilitia (virallinen) wrote:
26 Mar 2020, 15:03
jari ehrnrooth, ime persettä
En pidä trukeista mutta trukit pitävät minusta.

User avatar
Ingmar Bergmanin kuolema
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 20460
Joined: 13 Jan 2015, 20:55
Location: Punavihreä kuoleman kulttuuri/anarkistinen parasiittiunelma

Re: N: Vastikkeeton natsi töräyttelee taas! (grand unified Jari Ehrnrooth -topik)

#705 Post by Ingmar Bergmanin kuolema » 26 Mar 2020, 20:51

No nyt nauratti :D Itke lisää Jari!

Post Reply