Autokysymyksiä ja keskustelua
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
/hyväksyä jo etukäteen että sillä ajaa just sen aikaa kun se kestää
Sunrise, parabellum
Spoiler:
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Mikäs Opel tämä oikein on?Lateksiton kondomi wrote: ↑23 May 2020, 10:09Oletan että kyse on 159, se on tekniikaltaan aika pitkälle Opel Alfan ulkokuorilla. Mulla on 2.4 vastaava, eikä ole valittamista
- Lateksiton kondomi
- 8k
- Posts: 8861
- Joined: 03 Nov 2014, 20:07
- Location: Turkku
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Pohjalevy on Saabin (GM aikainen eli Opel) kehittämä aika pitkälle, vaihteistot on GM perua ja bensiinimoottorit on GM pohjaisia, edes mallisarjan isoin ei ole enää Busso vaan GM pohjainen. Dieselit on on Fiatin, mutta on niitäkin lykätty OpeleihinRoge Moore wrote: ↑23 May 2020, 11:59Mikäs Opel tämä oikein on?Lateksiton kondomi wrote: ↑23 May 2020, 10:09Oletan että kyse on 159, se on tekniikaltaan aika pitkälle Opel Alfan ulkokuorilla. Mulla on 2.4 vastaava, eikä ole valittamista
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tää ei kyllä juurikaan kuulosta minusta luotettavuutta lisäävältä hommaltaLateksiton kondomi wrote: ↑23 May 2020, 14:02Pohjalevy on Saabin (GM aikainen eli Opel) kehittämä aika pitkälle, vaihteistot on GM perua ja bensiinimoottorit on GM pohjaisia, edes mallisarjan isoin ei ole enää Busso vaan GM pohjainen. Dieselit on on Fiatin, mutta on niitäkin lykätty OpeleihinRoge Moore wrote: ↑23 May 2020, 11:59Mikäs Opel tämä oikein on?Lateksiton kondomi wrote: ↑23 May 2020, 10:09Oletan että kyse on 159, se on tekniikaltaan aika pitkälle Opel Alfan ulkokuorilla. Mulla on 2.4 vastaava, eikä ole valittamista
Sunrise, parabellum
Spoiler:
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Italialainen kun laittaa fiatin moottorin ooppelin vaihteistoon ja amerikkalinen kertoo parannusehdotuksia niin avot
Sunrise, parabellum
Spoiler:
- Mikko A' LaLaLaLongtalo
- King of PIF
- Posts: 15152
- Joined: 02 Oct 2014, 09:24
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Toi 159:n kori on aivan saatanan kiertojäykkä ja siten toki helvetin tukeva ja melkoisen raskas sille tehtyihin autoihin. 159 varmaan menee vielä, mutta esim. Breran osalta toi paino käytännössä tuhoaa auton.Omenoiden lahjoituspiste wrote: ↑23 May 2020, 18:07Tää ei kyllä juurikaan kuulosta minusta luotettavuutta lisäävältä hommaltaLateksiton kondomi wrote: ↑23 May 2020, 14:02Pohjalevy on Saabin (GM aikainen eli Opel) kehittämä aika pitkälle, vaihteistot on GM perua ja bensiinimoottorit on GM pohjaisia, edes mallisarjan isoin ei ole enää Busso vaan GM pohjainen. Dieselit on on Fiatin, mutta on niitäkin lykätty OpeleihinRoge Moore wrote: ↑23 May 2020, 11:59Mikäs Opel tämä oikein on?Lateksiton kondomi wrote: ↑23 May 2020, 10:09Oletan että kyse on 159, se on tekniikaltaan aika pitkälle Opel Alfan ulkokuorilla. Mulla on 2.4 vastaava, eikä ole valittamista
Varmaan noissa Fiat/GM-ajan Alfoissa voi olla kaikenlaista kivaa, mutta eniten mua vituttaa varmaan GM:n räjähtävä M32-manuaalilaatikko, joka laitettu ainakin 2.2-litraisen JTS:n ja 1750 Tbi:n seuraksi. Tota Brera Tbi:tä joskus kuolasin, mutta eihän sitä uskaltanut ton boksin takia ostaa silloin, kun käytettynä olis jossain vilahtanut.
- (entinen Twitter)
- eijjole!
- Posts: 10676
- Joined: 30 Jul 2004, 16:59
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
~2011 mersun GLK 250-320 cdi vs ~2015 outlander phev
Mersussa ois vakiona tuplaturbot, 200-224hv ja 300-500nm, kiihtyvyys 8-7.5sek nollasta sataan, kulutus yhdistettynä 7-8l/100km. Kattelin myös että ainakin tohon kakspuolikkaaseen sais 300e tehoboksin jonka asennus onnistuu parkkiksella räntäsateessa ja sillä sais 250hv/600nm. Molemmat seitsemänportaisella automaagilla ja jatkuvalla nelivedolla.
Huonona puolena onkin sitten semmonen 800e vuosivero.
Phev, omistaminen käytännössä ilmaista (jos vakuutuksia ei lasketa, molemmissa näissä liikennevakuutus + täyskasko käytännössä sama) kun verokin on huimat 120e/v, kaupungissa ja taajamassa kulutus käytännössä nolla, maantiellä semmoset 8l/100km, mutta vähän siihen se sitten jääkin. Nollasta sataan 11sek ja neliveto napista, tylsän meh järkiauto.
Omat ajot pitkälti pitkää maantieajoa vapaa-aikana kauppareissuja lukuunottamatta, että sekin vissiin vie jo pohjaa hybridin omistamisesta, mutta dieselikään ei välttämättä se paras vaihtoehto. (työmatka-ajoa ei siis ole koska asun työpaikan naapurissa)
Oma tän hetkinen bilikka vie hyvissä olosuhteissa semmoset 10-12l sadalle, ja turbon vuoksi tankkaan 98:ia, mikä hieman ehkä kompensoi korkeampaa autoveroa mikäli alla ois diisseli.
Molemmat samassa hintaluokassa (n. 15-20ke), mutta varmasti ihan yhtä paskoja, ei vaan enää kiinnostais ajella ~20v vanhoilla parin tonnin romuilla joita saa olla kokoajan potkimassa parkkiksella räntäsateessa salamoiden lyödessä taivaalta.
Mersussa ois vakiona tuplaturbot, 200-224hv ja 300-500nm, kiihtyvyys 8-7.5sek nollasta sataan, kulutus yhdistettynä 7-8l/100km. Kattelin myös että ainakin tohon kakspuolikkaaseen sais 300e tehoboksin jonka asennus onnistuu parkkiksella räntäsateessa ja sillä sais 250hv/600nm. Molemmat seitsemänportaisella automaagilla ja jatkuvalla nelivedolla.
Huonona puolena onkin sitten semmonen 800e vuosivero.
Phev, omistaminen käytännössä ilmaista (jos vakuutuksia ei lasketa, molemmissa näissä liikennevakuutus + täyskasko käytännössä sama) kun verokin on huimat 120e/v, kaupungissa ja taajamassa kulutus käytännössä nolla, maantiellä semmoset 8l/100km, mutta vähän siihen se sitten jääkin. Nollasta sataan 11sek ja neliveto napista, tylsän meh järkiauto.
Omat ajot pitkälti pitkää maantieajoa vapaa-aikana kauppareissuja lukuunottamatta, että sekin vissiin vie jo pohjaa hybridin omistamisesta, mutta dieselikään ei välttämättä se paras vaihtoehto. (työmatka-ajoa ei siis ole koska asun työpaikan naapurissa)
Oma tän hetkinen bilikka vie hyvissä olosuhteissa semmoset 10-12l sadalle, ja turbon vuoksi tankkaan 98:ia, mikä hieman ehkä kompensoi korkeampaa autoveroa mikäli alla ois diisseli.
Molemmat samassa hintaluokassa (n. 15-20ke), mutta varmasti ihan yhtä paskoja, ei vaan enää kiinnostais ajella ~20v vanhoilla parin tonnin romuilla joita saa olla kokoajan potkimassa parkkiksella räntäsateessa salamoiden lyödessä taivaalta.
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
En usko ihan noita kulutuslukemia.
Ja tehoboksi.. voi helvatan helvata. Jos tehoa haluaa, ni minkäänlainen parkkiksella ruuvattava boksi ei ole oikea tapa.
Ja tehoboksi.. voi helvatan helvata. Jos tehoa haluaa, ni minkäänlainen parkkiksella ruuvattava boksi ei ole oikea tapa.
- (entinen Twitter)
- eijjole!
- Posts: 10676
- Joined: 30 Jul 2004, 16:59
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Roge Moore wrote: ↑23 May 2020, 21:37En usko ihan noita kulutuslukemia.
Ja tehoboksi.. voi helvatan helvata. Jos tehoa haluaa, ni minkäänlainen parkkiksella ruuvattava boksi ei ole oikea tapa.
- Sd.Kfz. 302
- joku kiva
- Posts: 172372
- Joined: 22 Dec 2006, 16:16
- Location: esopoo
- Contact:
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Kyllä sillä 'boksilla saa kulutuksen nousemaan aika tarkalleen sen verran rosentteina mitä lupaa tehon nousua
- (entinen Twitter)
- eijjole!
- Posts: 10676
- Joined: 30 Jul 2004, 16:59
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Sd.Kfz. 302 wrote: ↑23 May 2020, 22:14Kyllä sillä 'boksilla saa kulutuksen nousemaan aika tarkalleen sen verran rosentteina mitä lupaa tehon nousua
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
paska tapa virittää autoa tommonen jos ei desibelit nouse ja teho laskeSd.Kfz. 302 wrote: ↑23 May 2020, 22:14Kyllä sillä 'boksilla saa kulutuksen nousemaan aika tarkalleen sen verran rosentteina mitä lupaa tehon nousua
Sunrise, parabellum
Spoiler:
- Juhani Korholainen
- 4k
- Posts: 4949
- Joined: 16 May 2004, 20:13
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Mulla on ollu muitten Volvojen ohella kaks 960:ppiä, 2,5 ja 3-litrainen. Sedani ja varmari. Täytyypä sanoa että vähän helvetin hyviä autoja ajaa. Yks syy vaan etten viitsinyt pidemmän päälle noita alkaa pidellä, tai vakavissaan etsiä jotain vähän ajettua, on se poikittainen komposiittilehtijousi takana ja tasonsäätöiskarit. Kumpiakaan ei saa enää uutena. Jos sattuis siis hajoomaan.dick cocaine wrote: ↑20 May 2020, 14:42FairyOfThePenthouse wrote: ↑20 May 2020, 13:02vähän ketterämpi pyöritellä taskuparkkeihin ja ahtaisiin parkkihalleihinehdottomasti tähän ketjuun kuuluva meno
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”
-
- Posts: 128
- Joined: 01 Aug 2016, 21:36
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
AW71:llä mennään.kuka vittu wrote: ↑22 May 2020, 22:04Askit porsii sitte aika hätäseen kaikki muut paitti AW71, M90 ja M46 jos ruuvaamaan meinaa.FairyOfThePenthouse wrote: ↑20 May 2020, 13:02Hain viikonloppuna työmatkoja varten yhden ajoneuvon lisää, jota on vähän ketterämpi pyöritellä taskuparkkeihin ja ahtaisiin parkkihalleihin kuin isoa avolavaa.
Ja koska päätin muutama vuosi sitten lopettaa järkevien autojen ostamisen taittuvat matkat nyt -95 vuosimallin Volvo 940 2.3 turbolla.
Yllättäen löysin myös itseni eilen illalla etsimästä tähän viritys osia...
Ja hails
Itsellä on -95 2.4 turpo
-
- Posts: 128
- Joined: 01 Aug 2016, 21:36
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Jäykkä taka-akseli säästää noilta murheitaTuntematon Poliisi wrote: ↑24 May 2020, 01:31Mulla on ollu muitten Volvojen ohella kaks 960:ppiä, 2,5 ja 3-litrainen. Sedani ja varmari. Täytyypä sanoa että vähän helvetin hyviä autoja ajaa. Yks syy vaan etten viitsinyt pidemmän päälle noita alkaa pidellä, tai vakavissaan etsiä jotain vähän ajettua, on se poikittainen komposiittilehtijousi takana ja tasonsäätöiskarit. Kumpiakaan ei saa enää uutena. Jos sattuis siis hajoomaan.dick cocaine wrote: ↑20 May 2020, 14:42FairyOfThePenthouse wrote: ↑20 May 2020, 13:02vähän ketterämpi pyöritellä taskuparkkeihin ja ahtaisiin parkkihalleihinehdottomasti tähän ketjuun kuuluva meno