Sd.Kfz. 302 wrote: ↑21 Oct 2020, 10:25laittamaan jonku japanilaisen kyykkypyörän teknik harrikkaan ja toiste päin niin on veljelle ja sulle omat mopot
Edit: Joku max. 500 kuutioinen kone ois varmaan paras.
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
Sd.Kfz. 302 wrote: ↑21 Oct 2020, 10:25laittamaan jonku japanilaisen kyykkypyörän teknik harrikkaan ja toiste päin niin on veljelle ja sulle omat mopot
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote: ↑29 Jun 2023, 20:15historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa
Ok. Olen jäänyt väärään käsitykseen.kaksipiippuinen jeesus wrote: ↑21 Oct 2020, 08:51Itse asiassa kaasunestejousitus tuli '65 joka nurkkaan, etuakselilta se poistui '69. Jarrujärjestelmä on myös omaperäinen kaksine hydraulipumppuineen. Citroen-tyylistä keskushydrauliikkaa ei ole.Aika kiihkeä mature wrote: ↑21 Oct 2020, 02:00RR otti joskus 70-luvun lopulla käyttöön Citroenin kaasunestejousituksen taka-akselilla.Ei siinä sen kummempaa.Usassa tosiaan on asennettujoku argumentaatiovirhe wrote: ↑20 Oct 2020, 22:49https://gti.fi/artikkelit/slippery-shadowJimi Heydrich wrote: ↑20 Oct 2020, 21:44Itse olen haaveillut 60-70-luvun rotta-rolls roycesta mihin laittaisin joku GM crate-kone/voimansiirtopakettia sitten kun ässäarpa suosii. Tuskin vituttaisi GM-fanaatikkoja, päin vastoin, mutta ainakin itseäni vituttaisi sähkökytkentöjen kanssa.
Mutta tommonen rotta rolssi ois hieno. Haasteita varmaan piisaa, eikö tommosessa ole joku keskushydrauliikka joka käyttää melkein kaikkea. Äkkiä joutuu tekemään koko alustan uusiksi.
Ite pyörittelin ton museo pökötin prv-tekniikan vaihtamista slanttiin, mutta sen taitaa yksi harrastaja pelastaa operaatiolta, on vähän turhan hyvä aihio. CX taitaa tulla tilalle. Tai rahaa.
Chevyn koneita sekä RR että Jaguariin koska niissä käytettiin GM:n automaatteja,muistaakseni TH400.
Lähde: hyllystä löytyvä The Shadow Owners' Companion
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote: ↑29 Jun 2023, 20:15historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa
Muutama vuosi sitten Nettiautossa oli '70-luvun puolivälin fullsize Ford STW jota liikutti w123-mersun 2,4 litran diesel.Sd.Kfz. 302 wrote: ↑21 Oct 2020, 10:24tai vitu hidas diiselkaksipiippuinen jeesus wrote: ↑21 Oct 2020, 06:17Mahdollisesti ihmisiä, jotka ovat tämmöisen leikkimieilsen haastamisen kautta päätyneet ajattelemaan tekemisiään vähemmän ryppyotsaisesti. Mahdollisesti myös erittäin liukasliikkeinen katuauto jonka kori ja tekniikka ovat eri mantereilta.joku argumentaatiovirhe wrote: ↑20 Oct 2020, 21:12Mitä tällä saavutetaan?kaksipiippuinen jeesus wrote: ↑20 Oct 2020, 21:09Tässä harkitaan veljen kanssa seuraavaa puuhastelukohdetta. Tavoite on suututtaa sekä tekniikan luovuttavan että vastaanottavan ajoneuvon harrastajat mahdollisimman verisesti.Roge Moore wrote: ↑20 Oct 2020, 20:45Pitää puuhastella.Sd.Kfz. 302 wrote: ↑20 Oct 2020, 18:03no ei siinä, kivahan se on et puuhastellaan mutta voi vittu ny oikeesti
Mopohommiin pitäisi varmaan ajaa jotain lisäkirjaimia korttiin. Tai veljellä saattaa ollakin, en muista.joku argumentaatiovirhe wrote: ↑21 Oct 2020, 10:36Sd.Kfz. 302 wrote: ↑21 Oct 2020, 10:25laittamaan jonku japanilaisen kyykkypyörän teknik harrikkaan ja toiste päin niin on veljelle ja sulle omat mopot
Edit: Joku max. 500 kuutioinen kone ois varmaan paras.
kaksipiippuinen miekka wrote:your dick in cocaine, why did you go, so
Kannattaa kattoo tankkauspisteet varmaan eka nopee ja sit miettiä uusiksi.
Sain erektion.38911 BASIC BYTES FREE wrote: ↑21 Oct 2020, 12:34Itse oon alkanu pikkuhiljaa pyöritellä päässä semmosta mielipuolista ajatusta kuin (jonkun) hydraulisitikan sähköautokonversio. Varmaan beksi olis järkevin aihio tohon, kun niitä saa melkein ilmaiseksi eivätkä oo jotkut tietyt mallit poislukien mitään keräilyharvinaisuuksia.
Siis olishan se pähee pistää erillinen sähkömoottori pyörittämään korkeapainepumppua ja toinen sit siihen moottorin tilalle. Noi on kevyitä autoja, ei tommosessa konversiossa tietty hirveitä rangeja voi tavoitella etenkin kun se hydraulipumppu söisi kanssa sähköä (plus sit lämmitys sun muut kilkkeet). Mutta noinniinku projektina kiinnostaisi. Kyl kait joku pellepeloton on tämmösen jossain jo tehnyt. Pitää varmaan googletella.
Mitäs kaikkea järjestelmiä muuten priuksessa meneekään nesteen paineella siitä suunnalta saattaisi saada purkaamo-osia 600V DC speksillä (vai onko ne sit 12V en tiiä)38911 BASIC BYTES FREE wrote: ↑21 Oct 2020, 12:34Itse oon alkanu pikkuhiljaa pyöritellä päässä semmosta mielipuolista ajatusta kuin (jonkun) hydraulisitikan sähköautokonversio. Varmaan beksi olis järkevin aihio tohon, kun niitä saa melkein ilmaiseksi eivätkä oo jotkut tietyt mallit poislukien mitään keräilyharvinaisuuksia.
Siis olishan se pähee pistää erillinen sähkömoottori pyörittämään korkeapainepumppua ja toinen sit siihen moottorin tilalle. Noi on kevyitä autoja, ei tommosessa konversiossa tietty hirveitä rangeja voi tavoitella etenkin kun se hydraulipumppu söisi kanssa sähköä (plus sit lämmitys sun muut kilkkeet). Mutta noinniinku projektina kiinnostaisi. Kyl kait joku pellepeloton on tämmösen jossain jo tehnyt. Pitää varmaan googletella.
bad grankulla wrote: ↑21 Oct 2020, 13:28Sain erektion.38911 BASIC BYTES FREE wrote: ↑21 Oct 2020, 12:34Itse oon alkanu pikkuhiljaa pyöritellä päässä semmosta mielipuolista ajatusta kuin (jonkun) hydraulisitikan sähköautokonversio. Varmaan beksi olis järkevin aihio tohon, kun niitä saa melkein ilmaiseksi eivätkä oo jotkut tietyt mallit poislukien mitään keräilyharvinaisuuksia.
Siis olishan se pähee pistää erillinen sähkömoottori pyörittämään korkeapainepumppua ja toinen sit siihen moottorin tilalle. Noi on kevyitä autoja, ei tommosessa konversiossa tietty hirveitä rangeja voi tavoitella etenkin kun se hydraulipumppu söisi kanssa sähköä (plus sit lämmitys sun muut kilkkeet). Mutta noinniinku projektina kiinnostaisi. Kyl kait joku pellepeloton on tämmösen jossain jo tehnyt. Pitää varmaan googletella.
Noita pitkäkattoja diisselöitiin etenkin nissanin 2.4?) koneilla. Aina välillä niitä on näkynyt myynnissä, joskin suurin osa lienee jo saanut armonlaukauksen tai korotettu takaisin V8-luokkaan.kaksipiippuinen jeesus wrote: ↑21 Oct 2020, 11:05Muutama vuosi sitten Nettiautossa oli '70-luvun puolivälin fullsize Ford STW jota liikutti w123-mersun 2,4 litran diesel.Sd.Kfz. 302 wrote: ↑21 Oct 2020, 10:24tai vitu hidas diiselkaksipiippuinen jeesus wrote: ↑21 Oct 2020, 06:17Mahdollisesti ihmisiä, jotka ovat tämmöisen leikkimieilsen haastamisen kautta päätyneet ajattelemaan tekemisiään vähemmän ryppyotsaisesti. Mahdollisesti myös erittäin liukasliikkeinen katuauto jonka kori ja tekniikka ovat eri mantereilta.joku argumentaatiovirhe wrote: ↑20 Oct 2020, 21:12Mitä tällä saavutetaan?kaksipiippuinen jeesus wrote: ↑20 Oct 2020, 21:09Tässä harkitaan veljen kanssa seuraavaa puuhastelukohdetta. Tavoite on suututtaa sekä tekniikan luovuttavan että vastaanottavan ajoneuvon harrastajat mahdollisimman verisesti.Roge Moore wrote: ↑20 Oct 2020, 20:45Pitää puuhastella.Sd.Kfz. 302 wrote: ↑20 Oct 2020, 18:03no ei siinä, kivahan se on et puuhastellaan mutta voi vittu ny oikeesti
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote: ↑29 Jun 2023, 20:15historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa
En ole ajanut tai ollut edes kyydissä, mutta legendat kertoo aika hurjia juttuja noiden "suorituskyvystä".
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote: ↑29 Jun 2023, 20:15historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa
Ainakin Passat variantissa on joku 30 litranen pensatankki lisänä että kyllä sillä vähän piremmälle sentäs pääseeKonsernin johtaja wrote: ↑21 Oct 2020, 12:19Kannattaa kattoo tankkauspisteet varmaan eka nopee ja sit miettiä uusiksi.
Edit: käsittääkseni noilla pääsee jotain 100+km bensatankilla joten siinä alkaa hymy hyytymään tankkauspysähdysten kanssa ellei ole matkalla sopivasti noita kaasutankkauspaikkoja.
Sd.Kfz. 302 wrote:Världen är vittu paikka idag.
Trollface-mies wrote:poliitikon piittaamattomuus ajoi miehen epätoivosiin tekoihin.