Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vastaus

Pitkiä viestiketjuja tallessa on.

Moderators: P O L L Y, Bulizky

Message
Author
User avatar
asiantuntia (kaikki alat)
ihana
Posts: 23207
Joined: 22 Apr 2004, 20:04
Location: Awesomestow

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19726 Post by asiantuntia (kaikki alat) » 08 Oct 2012, 09:13

Kiki Amor wrote:Mitä toi passinhaun "kuulustelu" meinaa? Rupesi nimittäin vähän kiihottaa. =P~
äiteen toista nimeä ja vanhoja osoitteita.
Donna, sè fili, e cadeti lo fuso.
Quando te fletti, tien lo culo chiuso.

User avatar
NO CONTROL!
3k
Posts: 3474
Joined: 13 Feb 2008, 18:34
Location: Strana Mechty

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19727 Post by NO CONTROL! » 08 Oct 2012, 09:16

Kiki Amor wrote:
noise not music wrote:Tuli muuten tästä mieleen että mulla on henkkarit menny vanhaks melkein vuos sitten. Tarviiko taas soittaa mutsi paikalle todistamaan mun henkilöllisyys vai toimiiko toi vanha henkkari jos kuvasta tunnistaa?
No tässähän on jo moneen kertaan todettu että henkkari joka ei ole voimassa ei ole virallinen henkkari.
Moneen kertaan todettu asia ei kuitenkaan vastaa kysymykseen. Kyseessä siis ei ole passi vaan henkilökortti.

User avatar
Toukopellon Leipuri
4k
Posts: 4921
Joined: 01 Aug 2005, 17:09

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19728 Post by Toukopellon Leipuri » 08 Oct 2012, 09:41

noise not music wrote:
Kiki Amor wrote:
noise not music wrote:Tuli muuten tästä mieleen että mulla on henkkarit menny vanhaks melkein vuos sitten. Tarviiko taas soittaa mutsi paikalle todistamaan mun henkilöllisyys vai toimiiko toi vanha henkkari jos kuvasta tunnistaa?
No tässähän on jo moneen kertaan todettu että henkkari joka ei ole voimassa ei ole virallinen henkkari.
Moneen kertaan todettu asia ei kuitenkaan vastaa kysymykseen. Kyseessä siis ei ole passi vaan henkilökortti.
"henkkari joka ei ole voimassa ei ole virallinen henkkari" vastaa kysymykseesi, mutta tässä vielä viranomaisten kanta asiaan:
Poliisi wrote:Suomessa käytössä olevat viralliset henkilöllisyystodistukset ovat voimassaoleva passi ja henkilökortti
Edit: Vai liittyykö kysymyksesi passin hakemiseen?

User avatar
NO CONTROL!
3k
Posts: 3474
Joined: 13 Feb 2008, 18:34
Location: Strana Mechty

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19729 Post by NO CONTROL! » 08 Oct 2012, 10:21

Käpylän Kaasu & Kuristus wrote: Edit: Vai liittyykö kysymyksesi passin hakemiseen?
Ei vaan henkkareiden uusimiseen (eli siis henkilökortti). Ois se vähän kumma jos pitäis esim. mutsi tai faija roudata mestoille jos vanhasta tunnistaa?

User avatar
Enskanasu
Ihana Vaimo
Posts: 12307
Joined: 11 Nov 2005, 11:28
Location: Hki

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19730 Post by Enskanasu » 08 Oct 2012, 10:21

noise not music wrote:
Kiki Amor wrote:
noise not music wrote:Tuli muuten tästä mieleen että mulla on henkkarit menny vanhaks melkein vuos sitten. Tarviiko taas soittaa mutsi paikalle todistamaan mun henkilöllisyys vai toimiiko toi vanha henkkari jos kuvasta tunnistaa?
No tässähän on jo moneen kertaan todettu että henkkari joka ei ole voimassa ei ole virallinen henkkari.
Moneen kertaan todettu asia ei kuitenkaan vastaa kysymykseen. Kyseessä siis ei ole passi vaan henkilökortti.
Jos olet alaikäinen, voi laillinen huoltaja todistaa henkilöllisyytesi. Muussa tapauksessa äidin soittamisesta paikalle ei ole hyötyä. Tosiaan vanhoja osoitteita kyselevät sun muuta, itsehän en edes moisia muistanut kun oon asunu melkein parissakymmenessä osoitteessa, mutta ei haitannu, sain passin silti. Henkilökortin kanssa ymmärtääkseni ihan sama juttu.
Olenhan kakkiainen

User avatar
NO CONTROL!
3k
Posts: 3474
Joined: 13 Feb 2008, 18:34
Location: Strana Mechty

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19731 Post by NO CONTROL! » 08 Oct 2012, 10:25

Enskanasu wrote:
noise not music wrote:
Kiki Amor wrote:
noise not music wrote:Tuli muuten tästä mieleen että mulla on henkkarit menny vanhaks melkein vuos sitten. Tarviiko taas soittaa mutsi paikalle todistamaan mun henkilöllisyys vai toimiiko toi vanha henkkari jos kuvasta tunnistaa?
No tässähän on jo moneen kertaan todettu että henkkari joka ei ole voimassa ei ole virallinen henkkari.
Moneen kertaan todettu asia ei kuitenkaan vastaa kysymykseen. Kyseessä siis ei ole passi vaan henkilökortti.
Jos olet alaikäinen, voi laillinen huoltaja todistaa henkilöllisyytesi. Muussa tapauksessa äidin soittamisesta paikalle ei ole hyötyä. Tosiaan vanhoja osoitteita kyselevät sun muuta, itsehän en edes moisia muistanut kun oon asunu melkein parissakymmenessä osoitteessa, mutta ei haitanu, sain passin silti. Hemkilökortin kanssa ymmärtääkseni ihan sama juttu.
Tähän voin välittömästi vastata että sä olet väärässä tässä asiassa ainakin käytännön suhteen. Aikoinaan kun multa meni vanha 15v passi vanhaksi, jossa oli kuva josta ei tunnistanut, tuli mutsi mun mukana kyttikselle. Silloin olin jo reippaasti yli 20v (tarkasti ottaen 25v) ja se riitti poliisille että kyseinen henkilö todisti mun henkilöllisyyteni. Sama homma oli pankissa. Mutta luulis että vanhoilla henkkareilla voi uusia, eller hur? Käytännön kokemusta anyone?

User avatar
Enskanasu
Ihana Vaimo
Posts: 12307
Joined: 11 Nov 2005, 11:28
Location: Hki

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19732 Post by Enskanasu » 08 Oct 2012, 10:39

Voi olla, että käytäntö on sit erilainen, itsellä oli mutsi mukana myös kun täysikäsenä tota passia tosiaan uusin, mutta eipä ollu aiteestä mitään hyötyy. Vanhentunutta henkilöllisyystodistusta ei voi käyttää henkilöllisyyden todistamiseen, jotan ei siitä ymmärtääkseni ole hyötyä uuden henkkarin hakemisessa.
Olenhan kakkiainen

Ripuli puheen johtaja
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45116
Joined: 13 Nov 2007, 09:11

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19733 Post by Ripuli puheen johtaja » 08 Oct 2012, 10:43

Mä kävin hakemassa passin ja mulla oli mukana vaan neljä vuotta sitten vanhaks mennyt henkilökortti, ihan ongelmitta sain passin.

User avatar
I & I Spit On Their Graves
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 92056
Joined: 05 Mar 2004, 09:59

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19734 Post by I & I Spit On Their Graves » 08 Oct 2012, 10:43

Enskanasu wrote:Vanhentunutta henkilöllisyystodistusta ei voi käyttää henkilöllisyyden todistamiseen, jotan ei siitä ymmärtääkseni ole hyötyä uuden henkkarin hakemisessa.
luulisi että maalaisjärjellä varustettu poliisivirkailija pitää kuitenkin esim. puoli vuotta sitten vanhentunutta, aikuisiän kuvalla varustettua henkkaria ihan kelpona tositteena henkilöllisyydestä uutta henkilökorttia haettaessa, vaikka virallisesti esim. rajan yli ko. asiakirjalla ei saisikaan kulkea.
Vitu Hanna wrote: Mikä hitto tää uus nikki on, luulin sua joksikin huumeidenkäyttäjäksi :x
Juutas wrote: Olisinpa minäkin kirkasotsainen punkkari

User avatar
Toukopellon Leipuri
4k
Posts: 4921
Joined: 01 Aug 2005, 17:09

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19735 Post by Toukopellon Leipuri » 08 Oct 2012, 11:24

ACHTUNG, MESIKÄMMEN! wrote:
Enskanasu wrote:Vanhentunutta henkilöllisyystodistusta ei voi käyttää henkilöllisyyden todistamiseen, jotan ei siitä ymmärtääkseni ole hyötyä uuden henkkarin hakemisessa.
luulisi että maalaisjärjellä varustettu poliisivirkailija pitää kuitenkin esim. puoli vuotta sitten vanhentunutta, aikuisiän kuvalla varustettua henkkaria ihan kelpona tositteena henkilöllisyydestä uutta henkilökorttia haettaessa, vaikka virallisesti esim. rajan yli ko. asiakirjalla ei saisikaan kulkea.
No niinhän sitä luulisi, mutta kannattaa silti aina varautua siihen, ettei vanhentunutta henkkaria hyväksytä. Kyllähän noista valtion laitoksista löytyy kaikenlaisia laintulkitsijoita.

User avatar
NO CONTROL!
3k
Posts: 3474
Joined: 13 Feb 2008, 18:34
Location: Strana Mechty

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19736 Post by NO CONTROL! » 08 Oct 2012, 11:29

Käpylän Kaasu & Kuristus wrote:
ACHTUNG, MESIKÄMMEN! wrote:
Enskanasu wrote:Vanhentunutta henkilöllisyystodistusta ei voi käyttää henkilöllisyyden todistamiseen, jotan ei siitä ymmärtääkseni ole hyötyä uuden henkkarin hakemisessa.
luulisi että maalaisjärjellä varustettu poliisivirkailija pitää kuitenkin esim. puoli vuotta sitten vanhentunutta, aikuisiän kuvalla varustettua henkkaria ihan kelpona tositteena henkilöllisyydestä uutta henkilökorttia haettaessa, vaikka virallisesti esim. rajan yli ko. asiakirjalla ei saisikaan kulkea.
No niinhän sitä luulisi, mutta kannattaa silti aina varautua siihen, ettei vanhentunutta henkkaria hyväksytä. Kyllähän noista valtion laitoksista löytyy kaikenlaisia laintulkitsijoita.
Vastausten perusteella en siis voi saada uutta henkilöllisyystodistusta :lol: Noh... Raportoin kun teen asialle jotain.

User avatar
Pete TNT
PIF-harrastaja
Posts: 109677
Joined: 14 Sep 2006, 20:48

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19737 Post by Pete TNT » 08 Oct 2012, 11:32

Ite hain uudet henkkarit vanhentuneella henkkarilla jossa oli kuva vuodelta nakki. Kandee ottaa vaikka kelakortti messiin varmuuden vuoksi.
Suvelan Sulttaani wrote: rocknrollin tarkoitus on scream and shout ja pitää siinä sivussa good time!

User avatar
Toukopellon Leipuri
4k
Posts: 4921
Joined: 01 Aug 2005, 17:09

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19738 Post by Toukopellon Leipuri » 08 Oct 2012, 11:33

noise not music wrote:Vastausten perusteella en siis voi saada uutta henkilöllisyystodistusta.
Öööö... Miten niin?

User avatar
NO CONTROL!
3k
Posts: 3474
Joined: 13 Feb 2008, 18:34
Location: Strana Mechty

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19739 Post by NO CONTROL! » 08 Oct 2012, 11:34

Käpylän Kaasu & Kuristus wrote:
noise not music wrote:Vastausten perusteella en siis voi saada uutta henkilöllisyystodistusta.
Öööö... Miten niin?
Vanhentunutta henkkaria ei hyväksytä, lähisukulainen ei riitä todistamaan henkilöllisyyttä, yllättäviin kysymyksiin koskien vanhoja osoitteita en osaa vastata.

User avatar
Enskanasu
Ihana Vaimo
Posts: 12307
Joined: 11 Nov 2005, 11:28
Location: Hki

Re: Tyhmät kysymykset joihin ois edelleen iha jees saada vas

#19740 Post by Enskanasu » 08 Oct 2012, 11:35

Käpylän Kaasu & Kuristus wrote:
noise not music wrote:Vastausten perusteella en siis voi saada uutta henkilöllisyystodistusta.
Öööö... Miten niin?
Niin, siis hä? Meet hakeen sitä henkkaria ihan normaalisti, sulta saatetaan kysyä muutama kysymys koskien entisiä osoitteita tai mutsis tyttönimeä, ja täts it. Eipä toi nyt niin ihmeellistä ole kai?
Olenhan kakkiainen

Locked