Käsityötopikki!

Kaikenlainen TSI -väsäily tänne.

Moderators: kjs, ÖSFJGNRU HGUGGH, Mayhem peruttu

Post Reply
Message
Author
User avatar
DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON
mysteeri samppanjamies
Posts: 50695
Joined: 16 Nov 2004, 11:57
Location: Myrkkynoitien feministissaatanallinen ylivalta

Re: Käsityötopikki!

#211 Post by DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON » 13 Feb 2014, 16:02

Emansibathory wrote:
asiantuntia (kaikki alat) wrote:
Emansibathory wrote:
asiantuntia (kaikki alat) wrote:Mulla olis a-linjainen mekko, joka on muuten tosi hyvä mutta jonkun 5cm liian pitkä helmasta. Onkohan tuommoisen lyhentäminen ihan kauhea katastrofi? En viittis viedä ammattilaiselle kun ko mekko on jostain hemarista eikä ihan sen työn arvoinen.
Ei oo mitenkään hurjan vaikeaa, rohkeasti vaan! Joko siisti taitos tai kanttinauhallakin voi onnistua nätisti.
Mites kun se taitettava osa on leveämpi kuin uusi helma, niin tarviiko siihen tehdä joku erityinen ryppy että se pysyy nätisti?
Jos nyt ymmärsin oikein, niin riippuu tietty kuin paljon se helma levenee, mut kannattaa vaan nuppineulottaa se ja harsia huolella niin pitäs selvitä ilman vekkejä. Voi sinne sivusaumoihin tietty pienet vekit tehdä jos ei meinaa asettua hyvin.
Jeh. Tuonhan näkee kun silittää sen päärmeen.
jormuli wrote:pääsin ylitse vaikeuksistani olemalla tekemättä mitään, ja nyt voin ihan hyvin.

User avatar
asiantuntia (kaikki alat)
ihana
Posts: 23207
Joined: 22 Apr 2004, 20:04
Location: Awesomestow

Re: Käsityötopikki!

#212 Post by asiantuntia (kaikki alat) » 13 Feb 2014, 19:47

RECYCLED TEENAGER wrote:
Emansibathory wrote:
asiantuntia (kaikki alat) wrote:
Emansibathory wrote:
asiantuntia (kaikki alat) wrote:Mulla olis a-linjainen mekko, joka on muuten tosi hyvä mutta jonkun 5cm liian pitkä helmasta. Onkohan tuommoisen lyhentäminen ihan kauhea katastrofi? En viittis viedä ammattilaiselle kun ko mekko on jostain hemarista eikä ihan sen työn arvoinen.
Ei oo mitenkään hurjan vaikeaa, rohkeasti vaan! Joko siisti taitos tai kanttinauhallakin voi onnistua nätisti.
Mites kun se taitettava osa on leveämpi kuin uusi helma, niin tarviiko siihen tehdä joku erityinen ryppy että se pysyy nätisti?
Jos nyt ymmärsin oikein, niin riippuu tietty kuin paljon se helma levenee, mut kannattaa vaan nuppineulottaa se ja harsia huolella niin pitäs selvitä ilman vekkejä. Voi sinne sivusaumoihin tietty pienet vekit tehdä jos ei meinaa asettua hyvin.
Jeh. Tuonhan näkee kun silittää sen päärmeen.
Jees. Tänks. Nyt inspiraatiopäivää odottelemaan.
Donna, sè fili, e cadeti lo fuso.
Quando te fletti, tien lo culo chiuso.

User avatar
Bruce naisena
6k
Posts: 6670
Joined: 10 Apr 2013, 11:12
Location: Land of Bouncy Castles

Re: Käsityötopikki!

#213 Post by Bruce naisena » 23 Feb 2014, 23:53

Ei hemmette, Novitalta on tullu neonpinkkiä ja neonkeltaista Isoveljeä. Katoin niitä viikko sitten kaupassa ja ne värit oli niin iloisen sairaat, että mietin, voisko noista tehä jotain. Ite en osaa pukea päälleni pinkkiä enkä oikein neonkeltaistakaan, mutta mulle tuli joku perversio, että pakko saada neuloa tota lankaa. Hain kumpaakin kerällisen tänään ja teen nyt sitte semmosia vähän niinku tennarien mallisia tossuja.

Silmiä särkee! :happy2:

User avatar
minerva
jumalainen erhe
Posts: 35748
Joined: 03 Sep 2008, 19:35
Location: Αχίλλειος πτέρνα

Re: Käsityötopikki!

#214 Post by minerva » 24 Feb 2014, 07:55

Papin Amen wrote:teen nyt sitte semmosia vähän niinku tennarien mallisia tossuja.
Ai tommosia niinku noi mun tekemät sivulla 12? On muuten hyvät jalassa! :P
Jare Dille-Nalle wrote:Kaikesta huolimatta Minerva on kuitenkin piinkova sadisti, siitä hän nauttii.
[Image

User avatar
Bruce naisena
6k
Posts: 6670
Joined: 10 Apr 2013, 11:12
Location: Land of Bouncy Castles

Re: Käsityötopikki!

#215 Post by Bruce naisena » 24 Feb 2014, 10:09

minerva wrote:
Papin Amen wrote:teen nyt sitte semmosia vähän niinku tennarien mallisia tossuja.
Ai tommosia niinku noi mun tekemät sivulla 12? On muuten hyvät jalassa! :P
Joo vähän niinku, mutta neuloen + noissa ei oo mitään nauhoja. Elikkäs niistä tulee vähän semmoset robin hood / peter pan goes rave tossuttimet. Tennarius mieli kuva tulee tosta paksunoloisesta pohjasta.

User avatar
minerva
jumalainen erhe
Posts: 35748
Joined: 03 Sep 2008, 19:35
Location: Αχίλλειος πτέρνα

Re: Käsityötopikki!

#216 Post by minerva » 24 Feb 2014, 11:32

^ Kuulostaa hienoilta! :salut:
Jare Dille-Nalle wrote:Kaikesta huolimatta Minerva on kuitenkin piinkova sadisti, siitä hän nauttii.
[Image

User avatar
Bruce naisena
6k
Posts: 6670
Joined: 10 Apr 2013, 11:12
Location: Land of Bouncy Castles

Re: Käsityötopikki!

#217 Post by Bruce naisena » 24 Feb 2014, 12:02

En sit keksiny, kuka tommosesta väristä edes tykkäis, niin ei tullu mieleen oikein lahjaksikaan mitään. Kunhan nyt teen :P

User avatar
Bruce naisena
6k
Posts: 6670
Joined: 10 Apr 2013, 11:12
Location: Land of Bouncy Castles

Re: Käsityötopikki!

#218 Post by Bruce naisena » 14 Apr 2014, 22:45

^Nättiä palmikkoa ja pissiä(kö tossa toisessa?)

Mulla on yks palmikkosukka muuten kesken, toinen on jo valmiina.
En oo saanu noita tossujakaan valmihiksi, kun tuli vähän kyllääntyminen kaikkeen, mihin liittyy lankoja, mutta teen tässä valmiiksi, kun jaksan taas paneutua.

Mutta niin! Mun sisko pullautti viime viikolla ensimmäisen ja todennäköisesti viimeisen tyttövauvansa ja ajattelin koittaa virkata jonkun pehmolelun. Tällänen upeus tuli Ravelrystä vastaan, kun etsin jotain söpöä mallia:

Image

Image
:flower:

Päätin kuitenkin virkata yhen semmosen jäneksen :P

Kieppi
9k
Posts: 9081
Joined: 17 May 2014, 07:59

Re: Käsityötopikki!

#219 Post by Kieppi » 14 Jul 2014, 23:29

Kohtahan on Suomen kesä taas onnellisesti ohi ja voi taas pärähtää neulonta- ja virkkausskeneen :) Hienoja tekeleitä retkeilyhousuilla, hyvä tietää mistä saa sitten neuvoja kun sekoilee silmukoiden kanssa... :D

User avatar
Bruce naisena
6k
Posts: 6670
Joined: 10 Apr 2013, 11:12
Location: Land of Bouncy Castles

Re: Käsityötopikki!

#220 Post by Bruce naisena » 15 Jul 2014, 09:51

Mä oon aina miettiny noita räteistä semmottista, että pyyhkiikö ne oikeasti niin hyvin, että niitä kannattais värkätä? Hienoja ne on, mutta onko käytännöllisiä?

Siitä mun siskontytön pehmolelusta tulikin tämmönen joku gremlin / pupu / kissa / totoro asia.
Image
Tää oli tähän mennessä kolmas virkkaamani asia, joten en oo edelleenkään mikään pro, mutta yritän kehittyä :)

Tällä hetkellä kesken ovat:
isoäidinneliöpeitto (lähes puolet neliöistä virkattuna, neliöt ei oo semmosia perinteisiä vaan vähän erimoisia)
kahdet lapaset
palmikkosukka
tossut

Elikkäs pitäisköhän näiden valmistua ensin ennen ku meen ostamaan langat uuteen projektiin. Mulle on tullu tässä perversio semmoseen norjalaistyyliseen musta-valko-harmaaseen villatakkiin.

7777
7k
Posts: 7775
Joined: 03 Nov 2012, 13:51
Location: Salem

Re: Käsityötopikki!

#221 Post by 7777 » 15 Jul 2014, 11:07

^hieno otus! olen kade tämmöisisistä taidoista kun itellä ei toi kärsivällisyys oo koskaan riittäny. ainut mitä saanut koskaan aikaseks oli käsityöntunneilla yksi(1) lapanen joka purkaantu päästä ja josta puuttu peukalo :lol:
We are unable to find the switch to turn the lift off, can't stop the dancing chickens.

Kieppi
9k
Posts: 9081
Joined: 17 May 2014, 07:59

Re: Käsityötopikki!

#222 Post by Kieppi » 15 Jul 2014, 19:02

Papin Amen wrote:isoäidinneliöpeitto (lähes puolet neliöistä virkattuna, neliöt ei oo semmosia perinteisiä vaan vähän erimoisia)
Tääl kans rojektjinå tämmönen, mut ne on öö...heksagoneja? Varmaan vielä toinen vuosi vierähtää näiden parissa peiton nykykoosta päätellen...:D

Yhet sukat on kesken.

Ostelin taannoin pirusti lankoja kun tiesin ettei ne ainakaan halpene. Mulla on kolme sellaista kaupan kestokassillista täynnä erilaisia. Koulussa tuli virkkailtua ja neulottua luennoilla, nykyään rajoittuu syksyisiin ja talvisiin iltaharrasteisiin tämä homma.

Mä en kans todellakaan ole mikään guru näissä, enkä muistanut peruskoulun jälkeen edes miten nurja silmukka tehdään. Sit joskus halusin vaan oppia neulomaan sukat, ja seurasin orjallisesti 7-veljestä langas vyötteen sukkaohjetta ja selvensin hankalia juttuja netistä. Sit kun ne ekat onnistu ihan kohtalaisesti tein toiset, kolmannet jne. Sit laajensin neulomiset lapasiin, kiinnostuin virkkauksesta, opettelin Salomonin solmun (?) netistä ja aloin virkata sellaisia kevyitä hartiahuiveja. Sit opettelin sitä haarukkavirkkausta ja viimeks nyt ton heksagonin. Kyl mä sen isoäidin neliön ja ne neulotut palmikotkin vielä joku päivä... :D

Ompelukoneen kans en todellakaan oo mikään haka, mut ostin sellaisen kaavakirjan joka möllöttää tuol hyllyssä jos joskus vielä innostun tekeen vaatteita. T-paitoja ja hihattomia, yksinkertaisia mekkoja ym. teen jo aika vapaalla kädellä ilman sen kummempia kaavoja, ja käyttötekstiiliä kuten tyynynpäällisiä, pöytäliinoja ja sen sellaisia. Ostan kankaita kirpparilta ja jostain kangaskauppojen alelaareista.

Kirjottua ja ristipistoiltua tulee jonkun verran, nykyään en enää niin ahkerasti tee kuin joitain vuosia sitten. Tämäkin menee aika tavalla kantapään kautta oppien, enkä todellakaan osaa mitään erikoispistoja...

User avatar
beebe munk
meitikkä
Posts: 118958
Joined: 01 Jan 2005, 17:20
Location: kiikkustuoli

Re: Käsityötopikki!

#223 Post by beebe munk » 18 Jul 2014, 11:21

kesäsin ei kyllä tuu pahemmin tuherreltua mitään, ootan jo syksyy kun malttaa keskittyy tohon neulekoneen opettelemiseen. [-o<

mullaki on isoäidinneliöitä läjä virkattuna, pitäis jossain välissä taas asetella ne lattialle ja kattella kuinka paljon vielä tartteis, virkkasin muutamat semmoset 4 kertaa isommat neliöt laitettavaks sinne sekaan mut nyt musta tuntuu että se näyttääki vähän pöljältä eli ehkä vaan pikkuneliöillä mennään koko peitto ja noista vaikka joku tyynynpäällinen sit.


villasukkia en rupee enää tekee mulla taktiikalla ku sillä että teen molemmat sukat samaan aikaan :P eli tuplapuikot ja sit ensin toisesta varsi ja sit toisesta ja sit toisen kantapää ja sit toisen jne, muuten on ihan varma homma että niitä yksinäisiä valmiita sukkia tulee vastaan siellä täällä ja loppujen lopuks purkaa ne kun ei enää muistakaan millä määrillä yms on tehny ne tai käsialasta tulee ihan erilaista :P
KUUKAUDEN KESÄ TARJOUS SIILI
Image
Spoiler:
Image

User avatar
beebe munk
meitikkä
Posts: 118958
Joined: 01 Jan 2005, 17:20
Location: kiikkustuoli

Re: Käsityötopikki!

#224 Post by beebe munk » 18 Jul 2014, 11:25

Papin Amen wrote:Mä oon aina miettiny noita räteistä semmottista, että pyyhkiikö ne oikeasti niin hyvin, että niitä kannattais värkätä? Hienoja ne on, mutta onko käytännöllisiä?
mä oon miettiny samaa! ja saaks niitä puristettua tarpeeks kuivaks vai jääkö pöytään semmonen ärsyttävä kostee tippajälki?
KUUKAUDEN KESÄ TARJOUS SIILI
Image
Spoiler:
Image

partaejakko
3k
Posts: 3815
Joined: 23 Dec 2004, 17:25

Re: Käsityötopikki!

#225 Post by partaejakko » 19 Jul 2014, 00:34

N
Last edited by partaejakko on 18 Aug 2014, 11:21, edited 1 time in total.

Post Reply