Säröpedaalit

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
tusander
Posts: 161
Joined: 13 Jan 2009, 22:42

Re: Säröpedaalit

#31 Post by tusander » 10 Nov 2009, 12:43

Mulla on särkijöitä muistaakseni tällä hetkellä Boss HM-2, Marshall Shred Master, Ibanez CM-5 Classic metal ja Visual Sound Jekyll & Hyde. Kaikki noi on omalla tavallaan hyviä, mitä nyt Ibanezin jalkanappi ei vanhuuttaan vanhuuttaan toimi ihan joka polkasulla. Heavy metal pörisee hyvin myös bassolla, nuo muut ei niinkään.

User avatar
Ransu
Karvakuono
Posts: 3041
Joined: 07 Sep 2007, 10:45
Location: Pikkunen kakkonen

Re: Säröpedaalit

#32 Post by Ransu » 10 Nov 2009, 13:12

tusander wrote:Mulla on särkijöitä muistaakseni tällä hetkellä Boss HM-2, Marshall Shred Master, Ibanez CM-5 Classic metal ja Visual Sound Jekyll & Hyde. Kaikki noi on omalla tavallaan hyviä, mitä nyt Ibanezin jalkanappi ei vanhuuttaan vanhuuttaan toimi ihan joka polkasulla. Heavy metal pörisee hyvin myös bassolla, nuo muut ei niinkään.
Eikös sulla ollu myöskin Bossin Metal Zone ja Ibanezin joku Tonelok sarjalainen?

Iteltä ihan ikiomana löytyy:
Ibanez FZ7 - http://www.thomann.de/fi/ibanez_fz7.htm - Helvetin hyvää lo-fi pörinää kitaralle! Toimii myös bassosärkijänä oikk'e kivast! Hyvä hinta/laatu suhde mut ei todellakaan mitään hi-fiä

Behringer VD1 - http://www.thomann.de/fi/behringer_vd1.htm - Muff kopio. Helvetin hyvä bassolle, kitaralla hyvät leadisoundit ja efektinä joihinkin riffeihin mut mun makuun vähä liian tukossa komppaukseen. Tässäkin todella hyvä hinta/laatu suhde!

Samasta taloudesta löytyy noiden lisäks vielä -80luvun RAT, -90luvun Vox Tubescreamer klooni, Boss Blues Driver jne.
Muita pedaaleita itellä on Ibanez UE305 multiefekti -80luvulta. Sitä on kyl pakko suositella ihmisille jotka haluu enempi efektei, mut haluu pitää homman yksinkertasena. Kaikki ton vehkeen efektit kuitenkin kunnon 9-sarjalaisia täysanalogeja! http://www.youtube.com/watch?v=XH5hznoyr3A
Jossain vaiheessa pitäis laittaa tilausta meneen saksaan musikdingille ja alkaa näpräileen jostain diy-kitistä särkijää tai boosteria. Jos vaikka joulunpyhille sais tommosesta tekemistä.
Mortal Kombat wrote:Tänään boogie & beer. Huomenna boogie & beer. Forever boogie & beer!

tusander
Posts: 161
Joined: 13 Jan 2009, 22:42

Re: Säröpedaalit

#33 Post by tusander » 10 Nov 2009, 13:56

Rankkel wrote:
tusander wrote:Mulla on särkijöitä muistaakseni tällä hetkellä Boss HM-2, Marshall Shred Master, Ibanez CM-5 Classic metal ja Visual Sound Jekyll & Hyde. Kaikki noi on omalla tavallaan hyviä, mitä nyt Ibanezin jalkanappi ei vanhuuttaan vanhuuttaan toimi ihan joka polkasulla. Heavy metal pörisee hyvin myös bassolla, nuo muut ei niinkään.
Eikös sulla ollu myöskin Bossin Metal Zone ja Ibanezin joku Tonelok sarjalainen?
On ollu, joo, mutta ei nyt ihan hetkeen. Metal Zonen vaihdoin pois varmaan 2004 ja Ibanezin smash boxin möin kai viime vuonna. Muita myytyjä tai pois vaihdettuja on ainakin Boss Ds-1, 2 kpl Boss SD-1:ä ja Marshall bluesbreaker II. Paras vaihtokauppa tais olla toi DS-1 päikseen HM-2:een. 8)

User avatar
Taito Muhkunen
NNUGB BNIBU
Posts: 74076
Joined: 28 Mar 2008, 15:19
Location: Teputtaa

Re: Säröpedaalit

#34 Post by Taito Muhkunen » 10 Nov 2009, 14:05

Mul on Bossin Super Overdrive, joka on ihan OK, mut joku clean boost ois siihen tilalle ehkä fantsumpi.
Z.Vexin Fuzz Factory ollu kaverilta lainassa pitkään, oma pitää ostaa, ihan kingi Fuzz.
Lisäks ois Seymour Duncanin Tweak Fuzz mut se on vähän tylsä.
Ampeg Scrambler ois kans kiva!
:dog: Cat inside

User avatar
Kapteeni Haddock
2k
Posts: 2011
Joined: 19 Nov 2008, 18:31
Location: Espoo

Re: Säröpedaalit

#35 Post by Kapteeni Haddock » 11 Nov 2009, 18:08

death metal distortion, kivat thrash/death/grind surinat lähtee

User avatar
dÖrk
5k
Posts: 5892
Joined: 10 Apr 2006, 11:12
Location: Turun ja Porin lääni

Re: Säröpedaalit

#36 Post by dÖrk » 12 Nov 2009, 09:46

Runx wrote:death metal distortion, kivat thrash/death/grind surinat lähtee
Digitechin tälläinen löytyy. Itse en tota kitaran perässä käytä, mut noisehommissa toi on aikalail paras käyttämäni säröpedaali. Aina maksimilla oleva gain rules.
Image
1234

User avatar
streaker
4k
Posts: 4346
Joined: 25 Dec 2006, 01:38

Re: Säröpedaalit

#37 Post by streaker » 12 Nov 2009, 10:45

Pientä listaa mitä säröpetskui löytyy:
- Boss HM-2 "Heavy Metal"
- Boss MD-2 "Mega Distortion"
- Behringer "Heavy Distortion" (IHAVVITUNPASKA)
- Behringer "Bass Distortion"
- Digitech "Death Metal"
- 2kpl EHX "Metal Muff", nää on jotenkin kummallisesti rikki.

Noista Metal Muffeista tuli mieleen, että korjaako yleensä elektroniikkakorjaajat kanssa pedaaleita? Ainakin yhessä liikkeessä missä oon käyttänyt tota marsun putkinuppii putkien vaihdossa näyttäis olevan ainakin vahvistimia korjaushyllyssä aika paljon.

Vitulla Päähän x2
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10330
Joined: 08 Apr 2006, 18:15
Location: Hell-a-Stinky

Re: Säröpedaalit

#38 Post by Vitulla Päähän x2 » 13 Nov 2009, 05:44

Olin tulossa jo vittuilemaan että miksi kukaan ei ole maininnut Metal Zonea mutta listattuhan se oli.

Mun korviin se on aivan kammottava verme, ehkä jonain boostina just ja just mut ei siltikään. Personal vendetta insinöörille.

User avatar
Balam-Acab
el segundo
Posts: 173491
Joined: 23 Apr 2004, 17:04
Location: anarkistinen rodunsekoittajapariskunta

Re: Säröpedaalit

#39 Post by Balam-Acab » 13 Nov 2009, 14:10

Ed Wuncler III wrote:Olin tulossa jo vittuilemaan että miksi kukaan ei ole maininnut Metal Zonea mutta listattuhan se oli.

Mun korviin se on aivan kammottava verme, ehkä jonain boostina just ja just mut ei siltikään. Personal vendetta insinöörille.
Tää on kyllä yks niistä psykoakustisesti hämmentävistä laitteista, jotka tuntuu poistavan signaalista kaikki ne taajuudet, mihin ihmisaivot kiinnittää huomiota.
Naturally, the machines were destroyed.
Image
http://ctw.fi/ Cast to Wolves crust
:homosaatio: :heart: :love5: :love8: :transagenda:

User avatar
Cpt. Bulla
1k
Posts: 1944
Joined: 14 Nov 2008, 20:54
Location: Helsinki

Re: Säröpedaalit

#40 Post by Cpt. Bulla » 24 Nov 2009, 16:41

Bossin ODB ollu jo vuosia ja vieläkin toimii. Vaikea siitä on paremmaksi pistää.
I am serious and don't call me Shirley.

User avatar
Oathriver
6k
Posts: 6713
Joined: 17 Mar 2009, 20:26
Location: 00500

Re: Säröpedaalit

#41 Post by Oathriver » 25 Nov 2009, 17:34

Image

Image

User avatar
harmaa mies
6k
Posts: 6993
Joined: 17 Sep 2008, 20:29

Re: Säröpedaalit

#42 Post by harmaa mies » 25 Nov 2009, 20:15

Oathriver wrote:Image
jumantsuikka! varmaan sirisee :lol:

User avatar
Hirmu
5k
Posts: 5125
Joined: 31 Jul 2008, 00:59
Location: Tampere

Re: Säröpedaalit

#43 Post by Hirmu » 25 Nov 2009, 21:54

oswaldo wrote:
Oathriver wrote:Image
jumantsuikka! varmaan sirisee :lol:
Itseasiassa ei hirveesti tän videon perusteella. http://www.youtube.com/watch?v=2O_QiCQSNfA
Ja niinkun videossa sanotaan niin toi on enemmän tota Black Metallin ekaa aaltoa simuloiva pedaali.

User avatar
Oathriver
6k
Posts: 6713
Joined: 17 Mar 2009, 20:26
Location: 00500

Re: Säröpedaalit

#44 Post by Oathriver » 25 Nov 2009, 22:00

Hirmu wrote:
oswaldo wrote:
Oathriver wrote:Image
jumantsuikka! varmaan sirisee :lol:
Itseasiassa ei hirveesti tän videon perusteella. http://www.youtube.com/watch?v=2O_QiCQSNfA
Ja niinkun videossa sanotaan niin toi on enemmän tota Black Metallin ekaa aaltoa simuloiva pedaali.
Jotenki koko laitteesta tulee mieleen joku pilailuvälinekaupan härveli.
Videon soittajalle miinusta laserpyssy-äänistä.

User avatar
anselmi
5k
Posts: 5057
Joined: 30 Nov 2005, 22:27
Location: Beach Field

Re: Säröpedaalit

#45 Post by anselmi » 25 Nov 2009, 22:04

Voishan toi vähän vakuuttavammalta kuulostaa jonkun muun kun valvestaten läpi. Ja laserpyssy-äänet ihan uus termi mulle!

Post Reply